חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
אמרתם לנו? אמרנו לכם!
שאול אריאלי
פורסם: 10.10.06, 10:02
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 220 תגובות ב-220 דיונים
1. עוד אחד שמדמיין שיש עם מי לדבר בצד השני.
סטודנט ,   חיפה   (10.10.06)
ואל תבין אותי לא נכון, עם חלק לא קטן מהדברים שלך אני כן מסכים. אבל לא מאסת כבר בחתימה על הסכמים כשידוע מראש שהם רק יפרו אותם לאחר כמה ימים ומי שירוויח מכך זה בעצם הם? הרדיפה שלנו אחרי חתימה על הסכמים והגעה לשלום היא הבעייתית פה. הצד השני לא מעוניין בשלום, פשוט מאד כי הוא רוצה את כל ישראל, ואותך הוא לא רוצה פה. המוכנות הכל כך גלוייה שלך ללכת לקראתם ולוותר על שטחים מראה להם שהם יכולים לקבל עוד. אם אתה היית במקומם והיית רואה שאם תמשיך בדרך הזו הצד השני מוכן לוותר על עוד שטחים היית ממהר להגיע לשלום אמיתי? אני בספק. למה שלא תמשיך ותוסיף עוד קצת שטחים למדינה העתידית שלך? (דבר שיטיב את מצבך בין אם אתה מאמין שהם באמת רוצים שלום ובין אם אתה מאמין שהם לא מתכוונים לשמור על ההסכם). שלום יציב יגיע רק כאשר הם ירדו על ברכיהם ויתחננו לשלום. רק במצב כזה, בו יוזמת השלום תבוא מהם ולא ממך, כשיהיה ברור שהם זקוקים לשלום הזה ולא אנחנו, תגיע להסכם אמיתי.
2. צודק לחלוטין
ערן ,   צפון   (10.10.06)
כל הזמן מעבירים פה את הזמן. עוד התנתקות, עוד מלחמונת. לשבת עם הפלשתינים והסורים - את זה תמיד דוחים. אחרי החגים, אחרי הבחירות בארצות הברית, אחרי משהו. מתי אנחנו כן מוכנים לדבר, בדרך כלל אחרי שמפסידים איזו מלחמה.
3. מדהים שהשמאל עדיין כל כך נאיבי ועיוור
(10.10.06)
כאילו לא קרה כלום במדינה ב-3 החודשים האחרונים...
4. השמאלנים לא לומדים מטעויות
אפיק ,   תל אביב   (10.10.06)
אוסלו הייתה טעות הבנות ז'נבה הייתה בדיחה רעה ההתנתקות הייתה כשלון דייייייייי
5. צודק 100 אחוז!!!
אורי   (10.10.06)
6. חוצפן, אין לך מושג
אלעד ,   פ"ת   (10.10.06)
לאחר ההתנתקות עלה החמאס לשלון ולא מפלגה מתונה אחרת, כן החמאס, זה שרוצח בנו שנים על גבי שנים, אותו החמאס שחטף לנו חייל והיום בטח מענים אותו בעינויים של ימי הביניים וספק אם ההורים שלו יראו אותו אי פעם. לאחר ההתנתקות הבנו הערבים שאנחנו מבינים רק בכוח והנה, עובדה ש ב ר ח נ ו !!! אחרי ההתנתקות נשארו התושבים עם הבטחות בלבד וחלקם הגדול עדיין חי בבתי מלון קרוואנים ואכסניות. אחרי ההתנתקות אריאל שרון חלה (ובע"ה יקום ממיטת חוליו) והשאיר אחריו רק כאוס מוחלט ראש ממשלה שבמקסימום הנו יועץ נדל"ן ושר בטחון שאפילו מאבטח ב- TOYZARAS לא הייתי נותן לו להיות. בקיצור אחרי ההתנתקות נותר לנו רק להתאחד, לשקם את הצבא ולהיות עם אחר עם מוביל אמיתי, הרבה אמונה ופוליטיקאים ישרים שלא רודפים אחרי השררה אלא אחרי טובת העם בלבד! אמן!
7. מנהיג פלסטיני אולי מתון (אפשר להתווכח) אך גם לא מייצג אף אחד
הכל שם כאוס ,   תלמדו מגרמניה ויפן !   (10.10.06)
כל הערב-רב הזה שנקרא פלסטינים לא מאוגד ואין עם מי לדבר. דבר עם אבו מאזן ("המנהיג השקול") ותגלה שההסכם מחייב 5 אנשים. דבר עם החמאס (מי ידבר איתך שם ??? הפלסטינים בחרו בארגון טרור) ותגלה שבעצם הם לא מייצגים את הג'יהאד. בקיצור, אין עם מי לדבר שם. לבנות חומה גבוהה ולתת להם להתבשל במיץ של עצמם. מעולם לא ראיתי עם שלא השכיל לבנות לעצמו פרנסה, תשתיות, מפעל מים, חשמל ובריאות. גם ישראל (שהיתה תחת כיבוש בריטי) בנתה לעצמה תחנת חשמל ותשתיות מים. והראיה: חברת החשמל חוגגת 75 שנים - כלומר יותר מהמדינה. הפלסטינים פשוט משקיעים את כל המשאבים והתרומות שהם מקבלים בתעשיית המלחמה ואז באים להתבכיין "שתו לי לקחו לי". שימו לב איך מדינה כמו יפן או גרמניה (שהיו אוייב האנושות לפני 60 שנים) הם היום חברות מכובדות במשפחת העמים. איך ? לעבודה קשה ורצון להשתפר - יחד עם הפסקת "חשבונות עבר". לא משמ מה שהפלסטינים עושים.
8. מנהיג פלסטיני מתון???????
יהודי   (10.10.06)
אבו מאזן הידוע גם בתור מחמוד עבאס? הוא המתון? הבן אדם טרוריסט מלידה, שעשה ברוסיה תואר ראשון בהתמחות הכחשת השואה. תבין כבר ליצן - אין דבר כזה פלסטיני מתון. הם רוצים בהשמדתנו בלי יוצא מן הכלל ומחכים לנבערים מדעת כמוך שיאמינו לשקרים שלהם. אבל העם מתפקח. לאט אבל מתפקח.
9. צודק ועל זה צריך להילחם לע על שיטת ממשל
ירון ,   רמהש   (10.10.06)
10. מספיק להתהדר ב"תואר" אל"מ במיל' - אתה לא רופא...
האחד ,   ישראל   (10.10.06)
מספיק להתהדר בתואר: "אל"מ/תא"ל וכו'" במיל'. אתם לא רופאים, מדענים, פרופ'... דעתכם נחשבת כמו כל דעה של אזרח בישראל. לא הברזלים על הכתפיים הופכים אתכם לחכמים יותר!!
11. אמרנו לך גם באוסלו - ויזמת את ג'נבה. אז מי כאן שבוי בקונספצי
???   (10.10.06)
12. כמו תינוק שלא קיבל ממתק
שלמה   (10.10.06)
כך השמאל המצוי: לא נסוגתם מספיק! לא נתתם לפשתינים אהובי ליבנו מספיק כסף! לעזאזל ההגיון אני רוצה שוקולד! וגם שתורידו את כל המחסומים ולא אכפת לי כמה פיגועים יהיו! <רקיעה ברגל>
13. כל מילה שאמר צודק
משה   (10.10.06)
אין לי מה להוסיף על מה ששאול אריאלי כתב רק ישר כח!! צודק כל מילה כל כבוד!
14. הם לא מסכימים להסדר בלי זכות השיבה-שים לב שאמרתי לך
שרית   (10.10.06)
על מנת להסיר ספק בעוד כמה חודשים או שנים: אין הסכם להסדר שלום אשר יפתור את הסכסוך בלי הסכם לזכות השיבה אשר יהפוך את ישראל למדינה דו לאומית. גם אם נתעלם לרגע מהחמאס שאינו מוכן שנשב אפילו בתל אביב או על כל אדמת ביצות שיובשה על ידנו,ונתרכז בחמאס. ההצעה היא: מדינה פלשטינאית בשטחי 67 מדינה דו לאומית בשטחי 48 כמו כן, הודנא פרוש דחיית טבח ולא הסדר שלום. שים לב ש"אמרנו לך" עכשיו !!!
15. כאשר אמרנו לכם שאין עם מי לדבר ,לא צדקנו???
שרית   (10.10.06)
16. אתה כותב מסובך מדי בשבילם...
מחתרת הטוקבקים ,   מתחת לאדמה   (10.10.06)
17. אתם המנותקים מעצמם ויהדותכם, לעולם לא תבינו את האמת!~!~!~!~!
אילנה לוי*~*~*~*~**~ ,   כמה שנסביר, לא תבינו   (10.10.06)
שנים על גבי שנים מנסים לדבר עם הפלסטינאים שלך ויוצא לנו חרבון אחרי חרבון, ואתם השמאלנים עוורים לאמת ולא רואים אותה, ולא רק בקשר לפלסטינאים, אלא בכלל, לא יודעים מה אתם עושים בעולם הזה ולמה באתם ולאן אתם הולכים והכי גרוע שכל הזמן נותנים לנו עצות אחיתופל ועוורים אפילו לתוצאות ולאסונות שגרמתם והבאתם על עם ישראל, והכי גרוע עוד לא רואים את האמת ומבלבלים את המוח ובאים בכתבות על כתבות. ואנחנו מה אנחנו יכולים לבוא בטענות על אנשים עוורים, למה הם לא רואים? מסכנים לא רואים? הבעיה שהם חושבים שהם רואים, זו הבעיהֱ . באוסלו דברנו הסכמנו נתנו ומה לא, והערבים החברים שלך, דיברו איתנו ואספו נשק והתכוננו למלחמה, בקיצור צחקו עלינו בעיניים אבל אנחנו לא צחקנו כשנרצחו יותר מאלף ישראלים ומשפחות שלמו נכחדו מהעולם הזה ואתם שמאלנים גרמתם לזה ואתם לא רואים ולא מודעים לזה ועד היום חושבים שאוסלו זה טוב. השם ישמור אותנו מכם. כי אתם חבורה מטומטמת שחושבת שהם חכמים, וזה אסון, אסון שאתם גורמים ומביאים לעם ישראל. אסון שגרמתם לעשרות אלפי יהודים להיזרק ולהיקרע מביתם, ואסון שהבאתם עלינו בעקבות כך את מלחמת לבנון האחרונה, וזה לא הסוף, מחכה לנו אטום מצד איראן ועוד כל זה אתם שהתנתקתם מיהדותכם ומשורשכם ומעצמכם, בעלי שינאה עצמית תהומית, שלמעשה כל דרככם מובילה לאבד את העם היהודי, כי אתם פשוט רוצים להתאבד ורוצים לקחת אתכם כמה שיותר יהודים. ואני לא מדברת על גניבת שלטון בכוח בזמן שפחות מעשרה אחוז מהציבור בקושי רוצה לשמוע מכם, ולא מדברת על תפירת התיקים ועל הנציגים ששתלתם בשלטון במשטרה בפרקליטות ובמערכת המשפט. אתם סתם חבורה של מושחתים וגזלנים והקב"ה ישלם לכם על כל העוונות שלכם. ואתם חושבים שיש לכם כוונות טובות. על זה נאמר, הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות. תאמינו.
18. אריאלי הוזה, אין חיה כזאת "מנהיג פלסטיני מתון המכיר בישראל"
לאו ,   מדינת ישראל פלשתינה   (10.10.06)
ההבדל בין מכחיש השואה "המתון" לבין החמאס הוא רק בדרך לא ברמת העיקרון. הסכם קבע עם הערבים שכולל גם את קיומה של ישראל קיים רק בדמיון של אריאלי ודומיו הסהמומים.רק שיבתו של הפולש הערבי למולדתו באימפריה הערבית תביא להסכם של קבע הכולל את קיומה של מדינת ישראל כישות יהודית עצמאית במזרח התיכון. כל דבר אחר יהווה שלב נוסף בתוכנית השלבים לחיסול מדינת ישראל של ה"מנהיג פלסטיני המתון המכיר בישראל" שהוא שליחם של מצרים וסוריה.
19. צבא הגנה לישראל
ישראל ,   חיפה   (10.10.06)
אם לא ננקה את צה"ל מחלוץ וקציני חיל האויר שלו - כפי שעשינו עם גורודיש וקציניו אחרי מלחמת יום כיפור - צבא הגנה לישראל לא ישתקם . זה ניהול בסיסי , ללא קשר להתנגחויות שמאל - ימין שעוסקים בהן . זה בדמנו - כי מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך עם ההנהגה הצבאית הנוכחית .
20. לאלוף משנה במיל: אתה טועה ומטעה!
נוח ,   רג   (10.10.06)
אתה לא "גנרל" כי אתה ממחנה ה"שמאל עכשיו" ועל כן זכות לך להקרא "אל"מ במיל... אים אתה מסוגל להפוך כול דבר על פניו. ממש מדהים. החמאס מצהיר , צועק, ואתה לא מוכן להקשיב, שמטרתם הברורה והחד משמעית היא לחסל את המדינה הציונית וכי "שחרור מכיבוש" משמעו שחרור כול!! ארץ ישראל מהיהודים, לא הקו הירוק, לא קו וועדת פיל, ולא בטיח! הכול!! אתה שומע?? הם לא היו חושבים שזה אפשרי עד שהוכחנו להם כמה עד כמה אנו חלשים בבריחה המבוהלת מלבנון והנסיגה מעזה. אתה צריך להבין את התרבות שלהם כדי לתפוס את גודל הנזק שאתה וחבריך מהשמאל הראדיקלי משדרים, מה שנראה לך "הגיוני", "צודק" הוגן" ראוי" מפצה" נתפס באופן שונה לגמרי על ידם, לא הכוונות ה"טובות " שלך מענינות אותי אלא איך הם תופסים את זה וכיצד זה משפיע על תמעשיהם כלפינו, והתוצאה של מעשיך: טרור רצחני נגד היהודים. באיוולתך הרבה!
21. מה הוא אמר? אני לא מבין שמאלנית
דרוש תרגום דחוף   (10.10.06)
מה הבעיה שלו? איפה טעינו? איפה הוא צדק? מה לעזאזל הוא רוצה? מישהו במקרה הבין? גם אני רוצה.
22. אמת סלקטיבית
וואלה?   (10.10.06)
מעניין, אני לא זוכר קסאמים לפני 2000. או פיגועי התאבדות לפני 1993. או זרימה חופשית של טילי נ"ט ונ"מ לרצועה לפני ההתנתקות... איכשהו, העובדה שכל התחזיות ה"פרנואידיות" של הימין מאז 1993 התממשו, אחת אחת, לא מפריעה למחבר המאמר לטעון "לא אמרתם לנו".
23. והם ממשיכים לגלגל עיניים
הצפון ספוג בקרב   (10.10.06)
24. מה אתה רוצה? אתה צודק עכשיו אתה שמח? לא יהיה שלום לעולם!!!!!
just me ,   haifa   (10.10.06)
25. שאול אריאלי הוא לוביסט פלשתיני בבגץ.
קודם יהודי   (10.10.06)
האינטרס היחיד שעומד לפניו הוא יישוב ארץ ישראל בערבים ולדחוק את היהודים מערש מולדתם.
26. 1300 ישראלים נרצחו מאז הסכם אוסלו האווילי ואריאלי לא מפנים
1300 הרוגים!!! ,   ועוד אלפי פצועים!!!   (10.10.06)
27. אין אם מי לדבר
אילן ,   לוד   (10.10.06)
כשאדם אומר לך שאחד ועוד אחד זה שלוש, אתה יכול לנסות להסביר לו שזה שתיים. אבל אם הוא טוען שזה חתול, אז אין אם מי לדבר. השמאלנים האלו שבויים בקונספצייה המוסרנית ההזויה שלהם, וכל מציאות שהיא הם יפרשו בהתאמה. גם אם תיפול עלינו פצצת אטום, יהיה להם כבר הסבר איך אפשר לנתב את זה כצעד לקראת מזרח תיכון חדש...
28. כל מילה מיותרת
אורן ,   עפרה   (10.10.06)
האיש שמאלני ואפילו הוא אומר שההתנתקות היתה טעות...
29. הפרכות אחת לאחת על כל הטענות שלך
(10.10.06)
התנתקות למען דמוגרפיה של 7,000 מול מליון ורבע פלסטינים - ומה עם 30 מליון מצרים ? ומה עם מליוני הסעודים ? למה אתה לא אוצה לנצח גם אותם דמוגרפית ? אה... כי הם מצביעים לפרלמנט שלהם ויש להם מערכת שלטון משלהם והם נמצאים מאחורי גדר ביטחונית שמפרידה ביננו לבינם. אופס, זה היה המצב בדיוק בעזה לפני ההתנתקות. נפל לך הטיעון. היינו חלשים כדי לנצח את טענת האום על כיבוש - טעות. ביורשלים המזחית היינו חזקים ונפנפנו מהר מהר את טענותיהם השקריות. סימן שיש לנו את הכוח, אתה וחבריך השמאלנים בחרתם שלא להיות חזקים בנוגע ליש"ע, אנחנו לא חלשים- אתם החלשתם אותנו מבחירתכם המנטלית הגלותית. היינו חלשים מבחינה מוסרית להפריד בין 2 אוכלוסיות באותו שטח כבוש - ממי כבשנו את השטח, מאש"ף? או ממצרים ? באיזה זכות ערביי עזה רוצים שלטון עצמאי? אם כבר, יש לתת אותו למצרים (בהנחה כמובן שעם ישראל יכול להיקרא כובש של שטח מארץ ישראל, מה שכמובן לא נכון. עיין ערך ירושלים העתיקה). אתה יודע מה, אני ממשיך לקרוא את שאר השקרים והעיוותים ונמאס לי. כי כמה שלא אכתוב אתם תמשיכו לשים את הראש בחול.
30. כאן הכותב מדגים כיצד ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. אבל רק
ש ,   מוצקין   (10.10.06)
לכאורה, כי זו התקפה עלובה ביותר. לא מצאתי עמדה אחת רצינית שעומדת בפני מבחן ההגיון ו/או המציאות במאמר הזה.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה