רכב  דו גלגלי
האוצר: "אתם משלמים רק חצי"
הלל פוסק
פורסם: 25.10.06, 16:15
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 143 תגובות ב-143 דיונים
1. פקידוני האוצר מכים שנית
נעם   (25.10.06)
כאשר הם מציגים נתונים סטטיסטים יבשים שמהווים מיצג שווא של המציאות רוב רוכבי הטוסטוסים הינם נהגים נורמטיבים הנפגעים ממערכת הבורות שמדינת ישראל מכנה כבישים שעליה אגב אנו משלמים גם כסף וגם בחיים מנהיגה חסרת התחשבות ואלימה של רוב הנהגים ומחוסר הגנה של משטרת ישראל מנהגי מכוניות משאיות וכו כמו כן אין הפקידי האוצר מחשבים את העלות האלטרנטיבית לטוסטוסים אבל כנראה יש להם גאונות שנעלמה מפקדי אוצר במדינות נחשלות כגון איטליה צרפת ספרד גרמניה שוויץ ועוד אי אילו מדינות עולם שלישי ואלי שמא הם קיבלוי את תפקיד האמא הפולניה שמנסה להכריח את ילדיה לא לנסוע על הכלים המסוכנים ותחשבו על זה
2. חישוב שגוי.
אריאל סורין ,   ירושלים   (25.10.06)
האם יש התחשבות בחסכון בפקקים, זיהום אויר,בתאונות בד"כ יש רק נפגע אחד, מקומות חנייה וכו. חלק מהדו גלגלי מתנהל לא על כבישים. יש לבצע ביטוח לפי גיל, קילומטראז (דרך מילוי הדלק), אפשר לעשות זאת. אני נוסע בערך 4000 ק"מ בשנה (ב4 חודשים בחורף כלל לא .). כלומר כ- 8 שח ליום או .30 אג לקילומטר עבור ביטוח. ברכב שברשותי עם חישוב דומה אני משלם 18.5. אג לקילומטר.
3. אבל שכחתם לציין שב-80% הרכב אשם!
צור ,   ת"א   (25.10.06)
כמה נוח להסתכל בצורה עיוורת על הנתונים ולהגיד שאנחנו מעורבים ביותר תאונות קטלניות. אם לרגע ננסה להכניס גורם אחריות למשוואת הפלת"ד, הרי שאז נצטרך לשלם הרבה פחות עבור יחסינו בתאונות, וזה רק לפי נתוני המשטרה על ת"ד. אבל כנראה שבעלי חברות הביטוח ושאר בעלי ההון נוהגים במכוניות פאר לעבודה ולא בקטנוע חסכוני. כמה נוח לדפוק את השכבות שנוהגות ברכבים קטנים וכלים דו"גים על חשבון הנהנתנות. אני מקווה שבאיזשהו שלב יבינו תומכינו (ואני מודה להם על כך) שאינטרסים של צפיפות, זיהום אוויר וחניה לא נכנסים ללקסיקון של קופות הביטוח - אין להם שום רווח מנושאים אלו ואולי ההפך. והערה קטנה, באמת חשבתם שככה תעודדו רכיבה בטוחה וזהירה? תרשו לי להתעלם מהטפשות.
4. האם הולכי הרגל שילמו ביטוח כדי שיפוצו אם ידרסו
לא אופנוען ,   בש   (25.10.06)
חבל שזו רמת הפקידים במשרד האוצר מרבית הפגיעות של נהגי האופנוע נובעות מנהגי מכוניות או מהכביש עצמו (כתמי שמן) ולכן הם כלל אינם אשמים בנזק שניגרם להם. אילו בביטוח בארץ היתה נדרשת הוכחת האשמה כדי לקבל פיצוי - אז ברוב המיקרים נהגים אילו היו מקבלים את הפיצוי מהפוגעים בהם או ממע"צ. מכיוון שבשיטה הביטוחית בארץ לא נידרשת הוכחת אי אשמה כדי לקבל פיצוי - בהחלט סביר שנהגי הרכב יסבסדו את הביטוח של נהגי האופנוע. נהגי הרכב מסבסדים גם את תשלום הפגיעות בהולכי הרגל (שלא משלמים ביטוח כלל), כולל במיקרים שהולך הרגל אשם.
5. לעזור לאוצר למנוע הפסדים- לא לעשות ביטוח חובה
לעזור לאוצר החביב ,   דיי לביטוח חובה   (25.10.06)
הגיע הזמן עצור את ההפסדים של הפול ומשרד האוצר - לא לעשות ביטוח חובה!! קשה לי לראות אותם מפסידים, אני החלטתי לעזור לפול ולמשרד האוצר, ולמנוע הפסדיו - לא עושה ביטוח חובה!
6. לאחר רכישת ביטוח חובה אני נוסע עצבני
בטוח יותר?! ,   לא חושב   (25.10.06)
אני נוסע חופשי חופשי על הגשם, מקסימום ניפול ותקבלו על הראש.
7. בגלל הכתבה החלקתי , מרוב עצבים
עוזרת לתאונות ,   לא נראה לי   (25.10.06)
8. באוצר יספרו לנו סיפור ומעשיות
(25.10.06)
את הביטוחים על רכבים צריך להעלות ולא על דו גלגליים, כי המכוניות הן הגורם העיקרי לתאונות דרכים עם אופנועים. יש נהגים שעושים דווקא, או פשוט לא מעניין אותם שיש אופנועים על הכביש. אז שהאדון שכתב את המכתב הזה יציג את כל העובדות. שבעלי הרכבים הפרטיים ישלמו את ההפרש בביטוח שאתם דורשים מאיתנו. בחיים לא עשיתי תאונה, אז למה לי לשלם יותר על הביטוח ?
9. אין לי בעיה לשלם תוספת של 5% לחובה
נו באמת   (25.10.06)
100 שח בשנה, זה מה שמשלמים בעלי רכבים כדי לסבסד-כביכול את רוכבי האופנועים. למה כביכול? כי איני מאמין למשרד האוצר, ובטוח שמישהו שיחק בנתונים לטובת האינטרס שהוא מוכר. בשם הפקקים ובשם החופש שילקח מאנשים, אני מוכן לשלם זאת.
10. המשיכו לרמוס את הקטנים... צורה לכם גם כן
לא אני ,   חיפה   (25.10.06)
11. לאוצר: שטויות במיץ עגבניות..
נמרוד ,   השרון   (25.10.06)
בחו"ל תעריפי הביטוח לאופנועים וקטנועים נמוכים בעשרות אחוזים ממה שמשלמים כאן. שם חברות הביטוח מכסות את כל העלויות ועדיין מרוויחות יפה. הטיעון של האוצר דומה לטיעון של "לי זה עולה יותר.." ושווה לו מבחינה ערכית.
12. את האמת
אייל   (25.10.06)
עד לפני חצי שנה הייתי עשר שנים על דו גלגלי ומה אני אגיד לכם... הם צודקים. אנחנו פשוט תובעים יותר מידי וכשאני אומר אנחנו אני מתכוון גם לבנאדם שלא תבע בחיים כי הרי גם לו יעלו את מחיר הביטוח כך שזה לא כ"כ משנה. אני מזמן עשיתי את השיקול שזה כבר לא כ"כ משתלם,קטנוע לפני שמניעים אפילו עולה בערך 3500 ואוטו עולה טיפה פחות(כולל טסט). קיצר... אני אשלם עוד שלוש מאות שקל בחודש על דלק ואסע באוטו. חבל אבל זה המצב. אני מתנחם בזה שאיך שאני מסיים את התואר אני לא פה וחבל. מדינה אחרת תקבל משפטן שגם ככה מיותר פה.
13. בטח שיהיו יותר תאונות..
רוכבת ,   מרכז   (25.10.06)
לא רואים את האיש עם הקסדה..ובמקרה שלי את הבחורה. מאוד פשוט, תתחילו לאותת שאתם עוברים נתיב, ככה יימנעו יותר מחמישים אחוז התאונות שאתם טוענים שהם באשמתנו..זאת התחלה. שלא נדבר על לחתוך אותנו ..למרות שהרמזור המתקרב הוא אדום!! רק בריאות!
14. ניפגש בפקק...
YoMan ,   רמת גן   (25.10.06)
מה שלא הולך יפה ילך בהפגנות! כל המדינה תסבול ! ההפגנה הקרבה היא רק הצעד הראשון במאבק ,אולי בסוף יבין המפקח על הביטוח שזה לא ריאלי לשלם כאלה סכומים כדי לא לעמוד בפקקים ולחפש חניה..
15. איך האוצר יכול לטעון שאנחנו משלמים חצי?
אופנוען ,   מודיעין   (25.10.06)
הם לא גובים הרי מביטוחי המכוניות את חלקן למרות ההסכמים. מניפולציה של האוצר כדי להכחיד את האופנועים בישראל.
16. למה שנהג לא ישלם לפי כמות העבירות והתאונות שלו?
(25.10.06)
17. תפסיקו לשלם לפקידי האוצר אחזקת רכב
חיים ,   מרכז   (25.10.06)
ואז נראה אותכם אוכלי חינם נראה כשזה יפגע בכיס שלכם יאאא אנשים אטומים
18. חרם צרכנים!!!!!!!
ולשים סוף לסיפור!!!! ,   חיפה   (25.10.06)
אם המדינה רוצה ללכת ראש בקיר היא תצא קרחת מכאן ומכאן. היכונו לביאת ועדת החקירה הבאה...
19. מפחידים בסכום אסטרונומי ובסוף הם מקבלים את מה שרצו מלכתחילה!
יוסי   (25.10.06)
20. משרד האוצר משקר בנתונים
אבי ז ,   תל אביב   (25.10.06)
א. שיטת החישוב הסיכוןעל המשתמש -" כל אחד משלם לפי הסיכון " למה היא לא מופעלת בבתי חולים שם הזקנים ישלמו פי 15 על טיפול רפואי . או אולי כתשלום בשרות המילואים לסטודנטים בעלי אופנועים ? ב." איפה האוטובוסים והמוניות "- מדוע הם לא נמצאים בפול למרות שהם גורמים למותם ופציעתם של אלפי אנשים בשנה פי כמה מהאופנועים ? כי הם משלמים רבע מהמחיר האמיתי של הביטוח שהם אמורים לשלם . ג. וישנם עוד 5 בלופים שהאוצר מסתיר
21. אם הביטוח של האשם בתאונה ישלם את הפיצויים...
(25.10.06)
... הנדרשים חלקם של האופנוענים בתביעות ירד משמעותית את הנתונים האלה כנראה שהם לא מכירים
22. הפתרון האפשרי:
טובי   (25.10.06)
כל אחד ישלם בהתאם לתביעותיו, אניל לא מבין למה ציבור שלם, נהגי המכוניות ונהגי הדו-גלגלי, צריכים לשאת בעול הנהגים המועדים לתאונות, לכן אני לא מקבל את טענת האוצר ואשתתף בהפגנה ב-30.10.06 ביום שני. יש דרכים אחרות אבל הרווח הכספי של חברות הביטוח עולה על כל אלטרנטיבה. כשרוצים מוצאים פתרונות!
23. אנשי האוצר ואנשי הביטוח
איש שרוכב על קטנוע ,   תל אביב   (25.10.06)
נוסעים להם במכוניות השרד מזהמים את הסביבה מבזבזים המון דלק שיקולי סביבה, בזבוז, בעיות חניה בערים ? מה זה? זה שיקול? אולי באירופה פה זה המזרח התיכון החדש - לבנטינים
24. למה בכלל צריך אופנועים...צריך לייקר עוד!
חני ,   מושב עפרה   (25.10.06)
שאני רואנ אותם במראה אני מקבלת בחילה... לכל מי שאין לו כסף לאוטו צריך לעזור רק שלא יעלה על המפלצת!!!...
25. אין סדר בתחבורה
רן ,   מרכז   (25.10.06)
זה לא הגיוני שרוכב על 500 סמק ישלם יותר מ12 אלף שקלך בשנה רק חובה מי שהציע את החוק הזה בטוח אין לו אופנוע!
26. חח רק 12000 ? למה לא מיליון? הכי טוב מיליון לא?
Zx7R   (25.10.06)
מדינה מסריחה. אסייים ללמוד ואעוף מפה. שיקחו ממני ביטוח בדולרים, או ביורו
27. האוצר מטעה את הציבור ולא מציג נתוני אמת
הרוכב המתחשל   (25.10.06)
היום אופנוענים מממנים נהגים פוגעים והפיצוי על נזקי תאונות לא לוקח בחשבון רכבים פוגעים. למה לא מיישמים את הסכמי החצייה?
28. תעודדו שימוש בדו גלגלי ותפחיתו את כמות התאונות הכוללת.
דני ,   תל אביב   (25.10.06)
29. אז.....
ירון ,   ת-א   (25.10.06)
מה באמת יהיה התעריף החדש, ומה זה הקטנוע המדליק הזה בתמונה למעלה?
30. פקידי האוצר מטעים במתכוון ואני מצטרף להפגנה
א.זרח ,   איזור א   (25.10.06)
1 - מרבית רוכבי האופנועים משתמשים בו לצורכי הגעה לעבודה או לצורך עבודה ולכן התשלום נופל על הביטוח הלאומי ועל קופות החולים ולא על חברות הביטוח. 2 - לפי ההגיון של האוצר נהגי משאיות שכמעט אינם נפגעים בתאונות לא צריכים לשלם ביטוח.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה