צרכנות  חדשות צרכנות
שיווק רב שכבתי: "נשבע לך שזו לא פירמידה"
אבי שאולי
פורסם: 15.12.06, 10:11
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 774 תגובות ב-770 דיונים
1. כל מילה נכונה
איציק ו ,   חולון   (15.12.06)
חברים, הכתבה מה זה נכונה וקולעת בול, שיווק רב שכבתי M.L.M זה תמית שאין כמוה, אני הייתי בפנים וברחתי בזמן - יוביפון, חברה שמשווקת VoIP. באמת מרוויחים, אבל אנשים בודדים ביותר שנמצאים בראש הפירמידה, כל החבר,ה למטה רק עבדים. תהיו עירניים שלא תפסידו את משפחתכם, ואת החברים שלכם. ראו הוזהרתם
2. כלל מספר 1 במכירות
יוסי   (15.12.06)
שימו לב בכל תחום המכירות צריך לדעת ששניים 2 רק 2 מתוך 100 מצליחים כל השאר פורשים מהעסק או שורדים. כך זה בביטוח, במכירות מדלת לדלת, במכירות מסוג הכתבה שלעיל. בנוסף לכך, מי שרוצה להצליח במכירות חייב לעבור אימון מסודר ולדעת שרק בהתמדה ניתן להגיע להישגים. כתבה טובה מאוד, אין בה חד צדדיות - כל הכבוד יוסי
3. ואת הנקודה החשובה ביותר שכחת לציין !!!
(15.12.06)
החוק הפיסיקלי הפשוט ביותר. סך הכל לחלוקה בין כולם יש לכל היותר את כל תושבי מדינת ישראל. פירוש הדבר שאם מבטיחים לכם (ראו הטבלה בכתבה) שאחרי 6 חודשים יהיו לכם כבר 126 זכיינים, ואתם בני המזל שזכו להיכלל בשכבה הראשונה, הרי שבשכבה השנייה ישנם כבר פרושו של דבר שבשכבה השניה ישנם כבר 15000 זכיינים ובשכבה השלישית 2 מיליון זכיינים וזה כבר יותר ממספר בתי האב בישראל כולה. אז גם אם אתם סופר-דופר מוצלחים אחרי שנה וחצי (כל 6 חודשים שכבה חדשה) לא נותר לכם למי למכור. בקיצור. זה יכול לעבוד מצוין אם מתקיימים 3 תנאי פלא גם יחד: 1. אתם בשכבה הראשונה 2. אתם אנשי מכירות מעולים. 3. יש מספיק פראיירים שמצטרפים בשכבה השנייה. ברוב המקרים תנאי 3 הוא הבעיה הגדולה מכיוון שפירושו לפי הטבלה לפחות 15000 פראיירים שצריך למצוא תוך 6 חודשים. ואת זה, אפילו במדינה שהצביעה לקדימה בבחירות קשה למצוא.
4. חבר טוב של בעלי התקשר במפתיע אחרי שנה שלא התקשר
גם לנו הציעו   (15.12.06)
ובמקרה הציע לנו עסק שאשתו מרויחה בו עשרות אליפם. בעלי התלהב. אני ששמעתי על הסיפור מהר הנחתי אותו והבהרתי לו שמדובר על פרמידה.
5. זו לא עבודה קלה ,אך יש בה פוטנציאל רב
אהרונוב אוריאל ,   בית הערבה   (15.12.06)
צריך להתמיד ולא לוותר - בסוף ההצלחה מגיעה - כמו בכל דבר בחיים. כל מי שמציג זאת כמקום לעשות בו כסף מהיר - טועה ומטעה בהצלחה לכולם
6. אם אנשים עוד לא הבינו שאי אפשר להרוויח כסף
מובטל בטיטו ,   ירוחם   (15.12.06)
בישיבה לא לעבוד, אז שיבושם להם. כל הסיפורים על "הצלחה מסחררת וטיול מסביב לעולם" נוגעים ל0.1% אחוז מכלל הנכנסים לפירמידה (וכמובן לא מספרים שאתם בתחתית הפירמידה ותמיד תשארו שם). בהצלחה למיואשים ותזכרו שכסף לא גדל על עצים - צריך לעבוד בשבילו.
7. שיווק רב שכבתי הוא לא פירמידה
בוריס ,   צפון   (15.12.06)
הפירמידות למינהן מוציאות שם גרוע לשיטה זו. ישנן שיטות שיווק רב שכבתיות מאד משתלמות מבוססות על הגינות, ואיכות של מוצרים איכותיים ושיטות תגמול מיוחדות. וצריך לבדוק כל דבר ששומעים ולהחליט החלטות בהתאם. שיווק רב שכבתי אמיתי זהו עולם שלם, של אנשים שעושים מה שהם באמת אוהבים, ומתוגמלים על זה יפה. ויש עולם מקביל של ארגוני פירמידות שבהם מספר אנשים למעלה מתוגמלים בצורה מאד מאד יפה, וכל מי שנופל שם בפח מאבד את הכסף. ומכאן השם הרע הזה במיוחד בארץ לכל השיטה של השיווק הרב שכבתי... ממליץ מאד לקרוא את המאמר: http://www.salesman.co.il/doc/The_MLM_Beginer_guidebook.pdf
8. נא להבחין ולהיות מאוזן
ענת   (15.12.06)
שיטת MLM אינה הוקוס פוקום ומי שמוכר אותה ככזו הוא פשוט שקרן ורמאי. אבל, זו בהחלט שיטה לגיטימית לעשות כסף. מי שעובד קשה ומשווק את המוצרים נכון מרוויח יותר ומי שמחכה שאחרים יעשו עבורו את העובדה - יפסיד את כספו - בדיוק כמו כל עבודה אחרת. פה ושם יש כאלה שמרוויחים המון בלי לעבוד אבל זה בדיוק כמו למלא לוטו - עניין של המון מזל. לא זו השיטה. לאחר שבנית עסק מבוסס, והשקעת בו עבודה רבה, אז כמו כל עסק אחר - יש הכנסה מסויימת שממשיכה להגיע בלי להתאמץ. אבל אם רוצים צמחיה והתפתחות - זה עסק שחייבים להמשיך לעבוד בו. היתרון העצום של חלק גדול מעסקי ה MLM (לא כולם) זו העלות הנמוכה של הקמת עסק. איפה עוד תוכל להקים עסק עם עתיד כלשהו, תמורת 200 או 500 דולר בחודש? בשום מקום. כשנכנסים ל MLM חשוב לדעת: 1. להתעסק רק עם חברות מבוססות עם וותק ממשי בשוק 2. להתעסק רק עם חברות שמוכרות מוצר מוחשי (אחרת זה סתם פירמידה וגניבה) 3. לוודא שהמוצר שאתם רוכשי ומוכרים הוא באמת מוצר טוב 4. לבדוק בשב עיניים את התוכנית העסקית, כמה עבודה היא דורשת ממך, והאם אתה מסוגל לעמוד בהיקף העבודה הנדרשת כדי לכסות את השקעתך. בהצלחה
9. אים המוצר טוב שיהיה בחנויות ויעמוד לביקורת
שחר ,   בת חפר   (15.12.06)
תמיד אומרים לכם מוצר טוב יחודי ממש קסם תמיד תיזכרו מוצר טוב עומד על המדף חשוף לבדיקה וביקורת של אנשים לא תלויים .
10. בולשיט!
אוהד ,   השרון   (15.12.06)
כתבה חד צדדית. כאחד שהתעסק בשיוק רב שכבתי (ואגב לא הרוויח כסף), זה עדיין הדבר הכי טוב שקרה לי. מאוד קל לשמוע את הצד של מי שנפגע כי לא התמיד במה שהוא עשה. רוב האנשים שלא מתמידים במה שהם עושים לא יצליחו בשום דבר בחיים שלהם. בדיוק כמו בשייווק רב שכבתי. בפעם הבאה, אני מציע להביא סיפור מאוזן יותר, כפי שמצופה מכל כלי תקשורת...
11. נו היכן כל מומחי השר"ש
אבא עשיר ,   פנטזיהלנד   (15.12.06)
בהצלחה לכל השכירים.. נתראה בפנסיה
12. אל תשיקעו כסר רב אבל תשקיעו זמן בלימוד הנושא
מומחה לעסקים ,   זה הבית ספר הטוב ביו   (15.12.06)
זהו בית הספר הטוב ביותר והזול ביותר ללימוד מיסחר, מכירות ועסקים חובע לכולם. לא חיבים להשקיעה כסף רב. יש הרבה חברות שלא דורשות הרבה לכו לכמה שיות הרצאות/מיפגשים ללא לחץ ותיראו בזה סדנה ללימוד. קיראו חומר כמו אבא עשיר אבא עני בהצלחה לכולם
13. אסור לאכול את השטויות האלה...
לירן ,   קרית גת   (15.12.06)
גם אני עברתי הרצאה דומה, מי שמספיק חכם, חייב לשים את ההכנסות, ההוצאות והזמן על המאזניים ולהבין שההפסד פה הוא כמעט בטוח
14. העולם עדיין לא מושלם: אורי גלר, אורן זריף, הרבה-לייף
AMD Fanboy   (15.12.06)
ואני מחפש את האמת. אוהב אמת
15. אכלתי אותה...
תות אנח השפיץ ,   מעויינת שיכבטיט   (15.12.06)
מה הדרך שיש בידי להשיב את כספי ? ומדוע אין חקירה נגד כל השרלטנים?
16. כמה שלא מסבירים לאנשים - תמיד יהיו מי שיפלו בפח
יוני   (15.12.06)
פירמידה זה בדיוק כמו לשלוח טופס לוטו. אחוז קטנטן מרוויח על חשבון כספם של שאר המסכנים שנשארים ללא כסף.
17. אין חדש תחת השמש
קוהלת   (15.12.06)
הפתיים נשארים עניים והשועלים מתעשרים על חשבונם. העיקרון נשאר רק השיטה משתנה. הדרך היחידה להגן על הפתיים היא באמצעות חוקים 'נושכים' (עם שיניים).
18. כתבה שטחית
כמה ירוד אפשר ,   תל אביב   (15.12.06)
איך מעיז הכותב המכובד להכליל את כל חברות השיווק הרב שכבתי באותה אריזה? נכון שינן חברות המשווקות מצג שווא אך גם אחרות עם מוצרים אמיתיים ואנשים שחייהם השתנו ורק לטובה. מדובר בעבודה קשה ששכר בצידה. ואם היה מברר טוב יותר ומבין את השיטה היה מבין שממש לא זה שבפסגה מרוויח יותר...
19. גם אני השתכנעתי למצגת כזו...
(15.12.06)
בהתלהבות גם חיפשתי מידע על האנשים שהקימו את הרשת הזו..... מצאתי רשימה ארוכה של כתבות על חשדות בפלילים בארה"ב. למזלי - היה צורך לאשר תשלום תוך 48 שעות. כמובן שלא אישרתי ויצאתי מזה לפני שנכנסתי.... בשנה האחרונה ניסו חברי הטובים, שבאמת משוכנעים בהצלחה הצפויה, לצרף אותי לשיווק הרשתי למוצרים שונים. למדתי לחתוך ומייד. אחרי שנה - אף אחד עוד לא עשה שקל. מקסימום מכרו את המוצרים להוריהם, או השתמשו בעצמם בקרמים ובג'ל.
20. הגעתי בטעות לכנס כזה, להלן המסקנות
אלון   (15.12.06)
מישהי שהכרתי שיקרה לי, פשוט כך, ופיתתה אותי לכנס כזה על אף שידעתי על קיומם ומהותם של כנסים אלה ונשבעתי להדיר רגליי מהם אולם איכשהו מצאתי עצמי נוכח באחד. מילא. מאחר וכבר הייתי שם החלטתי להשאר לראות על מה המהומה... בשורה התחתונה: מי שמתפתה - מגיע לו. אתה צריך להיות סופר-אדיוט או מגה-תמים כדי להאמין שאפשר להתעשר מאוסף המוצרים המפגרים האלה. חבר'ה, מוצר טוב לא נמכר מיד ליד אלא מופץ בצורה מסודרת ע"י הממציא והמשווק המורשה. נראה לכם שביל גייטס התעשר בצורה כזו? נראה לכם שאת הקרוקס שיווקו מפה לאוזן? חבורה של טמבלים עולים לבמה ומספרים על שינויים דרסטיים בחייהם האומללים-ממילא וכל הקהל מריע, מוחא כפיים ומעביר בחפץ לב את כספו לידיים חמדניות ללא כל תמורה. מוסר השכל: בכל עסקה מסוג זה יש צד אחד נוכל ואחד טיפש. אם אינך הנוכל - משוך ידך ממנה.
21. השיטה מצויינת
אבי ,   חיפה   (15.12.06)
במקום להוציא מיליארדים על פרסומות, שמטמטמות אותנו ואת ילדינו, פועל השיווק הרישתי (רב שכבתי) בשיטה של "חבר מביא חבר", שמביא עוד חברים, ומקבל על כך עמלה. המיליארדים של הפרסומות הולכים למאות ואלפי מפיצים במקום לרשתות הטלוויזיה וחברות הפרסום. מה רע בזה? חברות ענק רבות פועלות בדרך זו, אך איננו שומעים עליהן כי לא שטפו את מוחנו בפרסומות. ברור שיש חברות "רעות" בכל שיטה, אך לדעתי השיווק הרגיל, שבו מבזבזים מיליארדים (שאנחנו בסופו של דבר משלמים אותם במחיר המוצר) על פרסומות ושלבי שיווק רבים - גרוע הרבה יותר. אתם מעדיפים את שטיפת המוח של מותגים כמו מקדונלד'ס, ארמאני וקאסטרו? נכון שיש "פירמידות" לא לגיטימיות ויש להימנע מהן. אך יש גם חברות לגיטימיות עם מוצרים טובים והנהלה הוגנת. גם אם חתמת והתחרטת אפשר בד" כ לבטל ולקבל את הכסף חזרה. אני מצטרף להמלצה לבחון כל הצעה לעומק, אך פסילת השיטה כולה היא פשוט אינטרס של הדוגלים בשיטת המותגים, רשתות השיווק והמדיה. למי שמוכן/ה באמת להתאמץ (ולא רק למרוט את השערות בבוקר שלמחרת), השיווק הרשתי הוא הזדמנות אמיתית להכנסה גבוהה עם סיכון נמוך יחסית.
22. גם אותי הפילו בפח הארור הזה
אצין ,   צפונית לרמת אפעל   (15.12.06)
גיסתי לחצה עלי, בתקופה קשה בחיי "רק לעשות דיאטה עם הרבלייף". ואני נכנעתי. את כל קצבת הנכות שלי השקעתי ברמיה הזו. תוך חודש היא לקחה אותי לאחד מהכנסים המחורבנים שלהם, שם ישבנו בקבוצה והפעילו עלי מכבש לחצים אדיר להצטרף אליהם. כמובן שאין לי לחלוטין שום יכולת מכירה, בטח שלא לג'נק שכזה. שזה בעצם מה שצריך. (וגם חוסר הגינות בסיסית לא תזיק מן הסתם). נתקעתי עם סטוקים של האיכסה המגעיל הזה, כל מיני אבקות ושיקויי וודו, ושנאה עצומה- להרבלייף, לגיסתי שתפסה אותי בתקופה קשה ובעיקר לעצמי שנכנעתי לרמאות הזו.
23. מוזר שאף אחד לא הגיב עד עכשיו
פתי ,   הרצליה   (15.12.06)
רומיתי, הפסדתי כספים רבים ולא בגיל הנכון להרפתקאה פיננסית שרוששה אותנו.
24. נא לדייק
שרש ,   מרכז   (15.12.06)
תעשו מחקר ותראו שמידת ההצלחה בשיווק רשתי הוא לא נמוך ממידת ההצלחה בכל מקצוע - אז מה, אם עו"ד למד הרבה שנים השקיע כסף זמן ומאמץ ובסוף לא מצליח להתרומם אז זה אומר שבחר במקצוע לא טוב? שיווק רשתי מוכח כבר עשרות שנים כדרך הטובה ביותר לשווק מוצרים, להכנסה פאסיבית ובכלל לחיים מאושרים יותר אז העבודה שהרבה אנשים לא מצליחים לא ממעיטה אפילו במעט בערך השיטה - מה שכן היא העלה שאלות על דרך קבלת ההחלטות של אנשים להצטרך או לא להצטרף לחברה מסוג זה. לא לבלבל עם פרמידה - יש כאן הזדמנות שווה לכולם תעשו הערכה רצינית לפני שלוקחים החלטה שום עסק אחר לא יתן לכם אפשרות כה מדהימה ליצירת נכס בהצלחה - ותדייקו יותר בעובדות
25. NO FREE SUPPERS
חכם באשי   (15.12.06)
תכניסו לכם לראש. וכן, אל תאמינו. תבדקו קודם. מה שנשמע יותר מדי טוב הוא רע !!!
26. בושה וחרפה
רונן וסרמן ,   ארה"ב   (15.12.06)
לאיזו מדינה הפכה ישראל? כולם מנסים לדפוק את כולם, למשל במודעות הדרושים בעיתון 20% זה ה-MLM הזה... לאן המדינה התדרדרה, מרחוק זה רק נראה יותר ויותר גרוע...
27. פריירים
עמי   (15.12.06)
פרירים לא מתים הם נשארים לעד פרירים רק לפעמים משנים צורה. מה זה אם לא פירמידה? זהו קונוס של פירמידה
28. עשיתם מצווה בפרסום הכתבה
הלוואי שלכולם ,   יהיה שכל   (15.12.06)
סוף סוף יבינו כולם את האמת העגומה שמאחורי השיטה הזו. מזל-מזל-מזל שלא נפלתי בפח ולא התפתיתי לנזק הזה!
29. כמה שזה נכון...
אחד שאכפת לו ,   מרכז   (15.12.06)
הגיע הזמן שתפרסמו כתבה בנושא – עדיף מאוחר מאשר בכלל, מאז שיצא חוק שאוסר את משחקי הפירמידה החברות מצאו "פטנט" חדש, במקום רק לסחור בכסף של אנשים הם נותנים למשתתפים להבין שהם מוכרים מוצר, אך בפועל למוצר עצמו אין משמעות אלא רק כיסוי לסחר בכסף של האנשים ובכך להפוך את המשחק לחוקי... חברים שלא תטעו זו אותה הפירמידה שהפילה המון אנשים רק עכשיו בכיסוי שיווקי מוצלח יותר... שימו לב והיזהרו !!! בברכה, מומחה לשיווק ומכירות
30. פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים. ואין פראיירים גדולים יותר
דרור ,   רמת גן   (15.12.06)
מהישראלים.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה