דיגיטל  סקירות  מדריכי קנייה
מדריך: קניית מקרן קולנוע ביתי
hometheater
פורסם: 04.02.07, 15:02
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות ב-39 דיונים
1. מישהו מכיר מקרנים שלא רואים בהם "קשת" כשממצמצים ??
שולה   (04.02.07)
2. לא ידעתי שזה עד כדי כך מורכב, אני פורש ל21 אינצ' שלי
פינוקיו   (04.02.07)
3. בטח.. עכשיו רק צריך כסף.
ח ראשון   (04.02.07)
4. בכלל לא צריך לקנות מערכת באלפי שקלים, ניתן לבנות לבד
אנטי   (04.02.07)
הרבה יותר פשוט לקחת מקרן שקפים, ולשים עליו LCD ממסך מחשב, ולצפות בסרטים ככה
5. מספר 2 - חכה לי.....
צפון מערב טוסקנה   (04.02.07)
6. נקודה אחרת למחשבה. כנסו.
מישו   (04.02.07)
לא חייבים מערכת קולנוע ביתית. תאמינו לי, עדיף לחסוך ת'כסף, לבלות עם הילדים, לראות ערוץ 1 ,2 או 10 (השמאלני), סרטים עדיף במינון נמוך, ואי אפשר לחקות את הדבר האמיתי...ומי צריך לראות חדשות בכזה מסך ? אגב, בתור אחד שבא מהתחום, תוך חמש שנים יהיו אטרקציות הרבה הרבה יותר שוות. ואז מה ? תתקעו עם מוצר בן חמש שתוכנן לפני עשור...שרוב רכיביו זולים ומתבלים. תחשבו קצת איזה עבדים נהייתם למוצר, כל הזמן תידאגו אם חלילה תהיה תקלה, למותג- כי תמיד הכי טוב מה שהכי הולך, וכמובן שתאלצו לקבל עצות מאיזה ילד אחרי צבא בחנות.. בקיצור, עזבו אותכם. קחו ת'ילדים למונופול או לפארק.
7. עכשיו אני הולכת לצבוע את הסלון בשחור
פחחחחחחחחח   (04.02.07)
8. למי יש 30,000 שקלים להשקיע?!
הצחקתם אותי   (04.02.07)
רק לעשירים! בחדרי ישיבות ובמשרדי הייטק, בעל הביית קונה מקרן ב7500 שקלים כולל התקנה והכול, רק בשביל מצגות ופאור-פויינט... לבית זה עולה גם 50,000!!... גם מקרן מעולה ב30 אלף שקלים, גם עלות התקנה של 2000 שקל!! גם ציוד (כבלים) גם תשתית (בתוך הקיר (כמו חשמל) או תקרת הנמכה (הנמכה בבית ?!?!))
9. תשובה ל-1: כל מקרן LCD.
(04.02.07)
בעיית הקשתות היא בעיה של מקרני DLP. הם גם גורמים לעייפות עיניים וכאבי ראש. להתרחק!.
10. למה אתה לא מספר את כל האמת? אורח החיים של המנורה הוא 1000 שע
ואז אי אפשר להשיג ,   או שמשלמים 4000 ש"ח   (04.02.07)
11. ומתי לעזאזל יתחילו להקרין בבתי קולנוע במקרני HD?
(04.02.07)
12. מתי יורידו את המחירים של הסרטים בבתי הקולנוע?!
קטנה ,   קריות   (04.02.07)
13. כל הכבוד על כתבה מעשירה ומקצועית!!
(05.02.07)
14. ב 200 דולר אני בונה מקרן HD
(04.02.07)
עשה זאת בעצמך! ויש הוראות לעשות את זה באינטרנט
15. באיזה כוכב שכולו כסף צמחת כתב צנוע שלי!!!!!
קצת קצת שפויי   (04.02.07)
מה אתם מטומטמים?!?! או שאתם עושים את עצמכם ... מעל מיליון אנשים במדינה הזו רעבים ללחם ואת מדבים על 60K ש"ח לפקינג מקרן לקולנוע ביתי... קיבינימט איתכם עשירים מסריחים !!! לכו לקולנוע!! שלמו 32 ש"ח שזה שווה ערך למשהו כמו 1000 סרטים!! אני בטוח שבמקרן שלכם ששלמתם עליו 60K ש"ח לא תראו 1000 סרטים!!1
16. מה לגבי המרחק האופטימלי בין הצופה למסך?
דון קישוט   (04.02.07)
מה שווה מסך 120 אינץ' אם יושבים קרוב מדי?! מהם המרחקים הנכונים?
17. ציפוי הקירות בבד הוא עבור האקוסטיקה לא בשביל האור
יאיר   (04.02.07)
18. בחייך אנחנו פועלים
ירון ,   פתח תקווה   (04.02.07)
19. אני לא מבין מה הבעיה.
karnaf   (04.02.07)
אני לא מבין מה הבעיה, לקנות DVD ממש זול, לצרוב סרט לDVD, ולראות? אחלה אפשרות לדעתי. מה אני צריך לקנות מקרן בהמון כסף?
20. ושכחתם דבר אחד : yes!! עם איכות התמונה הכי טובה
אריאל   (04.02.07)
21. מקרן זה אחלה
שלום   (05.02.07)
יש לי פנסוניק AE900 בערך שנה וזו אחת ההשקעות הכי טובות שעשיתי, לראות כדורגל או כדורסל על מסך בגודל הקיר עם מערכת קול טובה,או קונצרט רוק זה מדהים, אחרי זה צפייה בטלוויזיה נראית כמו צפייה דרך חור המנעול. כיוון שאני בדומה ללא מעט אנשים בארץ "מקבל" כל סרט חדש שיוצא ביום שהוא מופץ(אולי אפילו לפני) אני רואה הרבה יותר מ3 סרטים בשבוע,ובאיכות שעולה על זו של בתי הקולנוע ובלי המחירים המופקעים והעצבים שכרוכים ביציאה לקולנוע. דמיינו לעצמכם שבת גשומה,אתם טוענים לdvd את כל הפרקים של "דקסטר",מכבים את האור ועוברים למיאמי....
22. אין כמו מקרן בבית
יש לי מקרן ,   ת"א   (05.02.07)
יש לי מקרן כבר שנתיים ואני חייב לציין שאין כמו מקרן לסרטים בבית זו חוויה בילתי רגילה שמי שאין לו שירוץ דחוף לקנות אני משתמש לסרטים בלבד עם חברים ומשפחה וזה סוף הדרך עם פופקורן ערוץ 1+2 אני רואה בטלוויזיה אין לי צורך לראות את מיקי חיימוביץ מחדשות ערוץ 10 ב200 אינטץ בשביל זה יש טלוויזיה אבל סרטים....רק מקרן!!!!! ואני שומע במערכת הקולנוע בסלון חבל לכולכם על הזמן
23. ל-6
TK   (05.02.07)
אם אלה הערוצים שאתה רואה אני לא רוצה להכיר לא אותך ולא אף אחד מבני המשפחה שלך
24. מרטין הזה
מירו ,   מרכז   (04.02.07)
אם הוא גם מזיין כמו שהוא כותב, בטח נולדו לו מפלצות. "היגור סבג עם צ'רקסקי, ונמר עם גדי ירבץ?"
25. חשוב לציין
יובל   (05.02.07)
תאורה, ולו הקלושה ביותר, בחדר התצוגה - מורידה את הניגודיות באופן דרמטי! נר דולק בחדר עם מקרן בעל יחס נגודיות 1:50000 יוריד את יחס הנגודיות ל 1:300
26. rainbow effect on DLP
me   (04.02.07)
i have a DLP projector and never saw thos rainbows. rainbow effect is something that not everyone see, its indevidual thing. i have the projector for 3 years now and had many guest coming over to see movies/games and none of them experianced the rainbow which means not only its indevidualistic, its also fairly rare. there are millions of TV's out there with same type of technology so surely not everyone sees them. as the writer said, go, watch and see if you are effected by it unlike number 9 response. btw: picture looks amazing, the LCD drove me nuts when i saw it at the store. i guess diffrent people diffrent vision.
27. מסכים עם מילות הסיכום של הכתבה לחלוטין
גילי ,   פ''ת   (04.02.07)
אנשים - תפסיקו כבר לזרוק כסף על טלוויזיות שטוחות. מה זה נותן? במקום לקנות איזה פלזמה שעולה 8000 שקל, קנינו מקרן שעלה 5000 ועוד טלוויזיה גדולה 34 אינץ שעלתה 1700 שקל -זה המחיר כיום (עם שלוש שנים אחריות ,טלויזיה רגילה מהשיטה הישנה שעדיין נותנת את האיכות הכי טובה שיש!). תעשו חשבון פשוט של עלויות.... רואים בטלויזיה מצויין את שידורי הלווין, וכשרוצים לראות סרט סוגרים את האורות בסלון מפעילים את המקרן והדי.וי.די. ומרגישים קולנוע בגודל פריים ענק של 2.5 מטר (על מסך שתלינו על הקיר מאחורי ומעל הטלויזיה)וזה כיף לא נורמאלי! אפילו אחרי צפייה בשלושה סרטים בשבוע, במשך איזה שנתיים שלוש כבר, עוד לא הגענו ל600 שעות עבודה של הנורה. היום כשאני רואה סרט אצל חברים בטלויזית פלזמה או lcd זה נראה לי עלוב כל כך (בגלל גודל התמונה כמובן)- זה פשוט לא עושה את העבודה! שלא נדבר על זה שהטלויזיות מסך רחב האלה (נכון להיום) מעוותות את התמונה ,שהרי עדיין לא משדרים בארץ מסך רחב, ולא נראה שגם ישדרו....(מה לעשות? אנחנו מדינת עולם שלישי) מי שרוצה לשאול שאלות מוזמן לכתוב לי למייל: gilcarma@zahav.net il
28. 4 צודק לגמרי...ראו מדריך בניה(והכל בפחות מ300$)
דני ,   מהמרכז   (04.02.07)
http://www.denguru.com/2004/11/13/supersize_your_tv_for_/index.html
29. כמה הערות והארות לכתבה ה.מצוינת..שווה כניסה.
ESiR   (04.02.07)
ל-10: קראת בכלל את הכתבה...רשום לקראת הסוף. ול-9: יש לי מקרן DLP (עלה 400$) וצפו אצלי המון אנשים ולאף אחד לא היה עייפות בעיניים או כאבי ראש. כמו כן כמה חידודים לכתבה: 1. ניגודיות של 5000 לא קיימת כמעט במקרני DLP .לידע כללי, מקרן DLP עם ניגודיות 4000 יתן תמונה טובה יותר ממקרן LCD עם ניגודיות 10,000 ...אני מניח שרוב הקוראים פה כבר מכירים את הגימיקים של יצרני מסכי ה-LCD להפריז בנתוני הניגודיות...זה נכון גם למקרני LCD כל עניין הניגודיות שקול לזום במצלמות הדיגיטליות...יש לשים לב כמה טבעי וכמה "מלאכותי" קרי דיגיטלי במצלמות וצמצם דינאמי במקרנים...במיוחד ב-LCD...שם היצרנים אינם מציינים זאת. 2. מקרני DLP נותנים תמונה טובה יותר ו"חיה" יותר ...בזה מתכוון המשורר פה ל"תלת מימדית" ואילו מקרני ה-LCD לעומתם נותנים תמונה "מתה" יותר, מה שהמשורר מתכוון ל"חלבית" . כמובן שהמונחים כולם בהשוואה לטלויזית ה-CRT שיש לרובנו בסלון. 3. לא להירתע ממסע המכשפות נגד טכנולוגית ה-DLP , לכו צפו ותתרגלו, אך מומלץ לרכוש מקרן עם גלגל צבע במהירות X4 ומעלה..זה מה שיש בכל הדגמים מהשנה האחרונה. כמו כן DLP ניחנים בקלות תיחזוק (ניקוי קל יותר מאשר מקרני LCD שניתן לבצע בבית בלי צורך לקחת למעבדה ולבזבז עוד 500 ש"ח לניקוי פנלי ה-LCD 4. מקרני LCD בעייתיים יותר ורגישים לאבק המשתולל בארצנו המאובקת ועתירת איזורי התעשיה, כמו כן בעית הפיקסלים המתים שכיחה (כן...כן ...כמו במסך המחשב שלכם) 5. הנורות במקרני ה-DLP יכולות למשוך גם 3000 שעות לעומת 2000 שעות במקרני ה-LCD...לפחות כך היצרנים טוענים. 6. לקנות בארץ ? ממש לא! אלא אם יש הפרש של עד 30% במחיר. עדיף לייבא ורצוי ישירות מיפן אתר מעולה ששולח לארץ http://www.pricejapan.com שווה לקנות משם ואמין ביותר...רוב החנויות בארץ רוכשות משם ולוקחות עמלת מינימום של 50% משווי המוצר, ואלה עוד ה"אמינות" שבהן. יש לכם אחריות של שנה ובהפרש מהמחיר של הארץ תוכלו לשלוח אותו לתיקון (במידה ויהיה) 5 פעמים. וזיכרו ככל שיותר אנשים ירכשו בחו"ל כך היבואנים והחנויות יפסיקו לעשוק אותנו ויגבו מחיר ריאלי ולא דמיוני. *אם מישהו לא רוצה לחכות ולהשתהות בקנית מקרן 720P , קרי HD, בימים אלו, אני ממליץ שילך על המיצובישי (שהפכו למובילים בתחום) HC-1100 שעלותו בחו"ל רק 1000$ בייבוא אישי...רוצים לקנות בארץ?...אין בעיה...תשלמו כפול...ממליץ ליבא אישי ולשלם 17% מע"מ +10% מיסי קניה...יצא לכם חצי מחיר. המקרן יספק אתכם בשלוש השנים הבאות. אם יש לכם מישהו שטס לחו"ל שווה להביא את המקרן (ללא הקופסה) ויעלה לכם רק 1000$...לא לשכו לבקש ממנו גם להביא כבל HDMI של 5-10 מטר. מי שרוצה מקרן טוב יותר, שילך על אחיו הגדול יותר HC-3100 אשר עם טכנולוגיה חדשה יותר וניגודיות גבוהה יותר, 1:4500 שזה כמו מקרן LCD עם 15,000. כמו כן, הוא כולל צמצם דינאמי לשיפור סצינות חשוכות. עולה 1500$ בייבוא אישי או פי 2.5 בארץ...תעשו את החשבון...אפשר לטוס ליפן הלוך ושוב ולרכוש אותו. מי שמתעקש על מקרן LCD (רוב האנשים שרוכשים מקרן שכזה הם כאלו שלא יכולים למקם את המקרן במרכז הקיר האחורי...קרי DLP וחייבים מקרן עם תיקון תמונה ...לדוגמה המקרן מקרין מהצד בפינת החדר והתמונה שתתקבל היא בעצם טרפז ולא מלבן...לכן יש לתקן את התמונה) בקיצור מי שמתעקש על מקרן שכזה רצוי שילך על ה- Epson EMP-TW700 שעולה גם 1500$ או ה- Sanyo LP-Z5 לסיכום, לא DLP וגם לא LCD מציגים תמונה כמו טלויזית ה-CRT שלכם...משהו בלוק הקולנועי נעלם...הדוגמא הטובה ביותר שעולה לי בראש היא צפיה בסרט בערוץ 1 לעומת ערוצים איכותיים יותר ..10? משהו בתמונה הולך שם לאיבוד והלוק הקולנועי נעלם...כך זה במקרנים...קשה להסביר זאת, אך כשרואים למשל סרט במקרן ובמקביל בטלויזית CRT טריניטרון רואים ישר את ההבדל ומבינים למה המשורר התכוון במאמר, מה זה "תלת-מימדיות" או "חלבית" או מה שאני קורא לו "תמונה חיה יותר" או "תמונה מתה יותר" דרך אגב, המקרן הנמכר ביותר בארה"ב בתקופת חג המולד היה המיצובישי HD1000U אשר זהה לאחיו החדש יותר HC1100 רק עם עוצמת הארה גבוהה יותר (שהאמריקאים אוהבים :) , אך על חשבון פחות ניגודיות, ונמכר שם ב-900$ ומהוה גם כן כקניה מעולה ומשתלמת אם מסתכלים על עלות-תועלת. אצלכם בסלון היישר מארה"ב כולל מיסים ב-5,500 ש"ח. נציין שעקב עוצמת ההארה הגבוהה יחסית (1500 אנסי) שלו הוא יכול לשמש גם כמקרן מצגות לא רע. או להקרין סרט או משחק כדורגל בחדר מואר קלות (הלוגן מעומעם בעזרת דימר) אחרי הכל איך האורחים יראו את הפיצוחים :) מי שזה המקרן הראשון שלו, הלסת תיפול למראה תוכן 720P.
30. X264 720P ישלוט בחמש השנים הקרובות
אליהו ,   הנביא   (04.02.07)
עושה רושם שהסצינה מעדיפה ללכת על קידודים של 720P אשר נראים מוצלחים יותר (פחות גרעיניות בתמונה) מילה שלי, X264 720P ישלוט בחמש השנים הקרובות גם מכיוון שרוב הסרטים נכנסים במדית DVD יחידה והארוכים, במדית DL (אלו הפכו זולות בחו"ל...מתי בארץ ?) מציע לאנשים לא ללכת על מקרני 1080P ...גם אם הוא עולה 2500$ (כמו המיצובישי HC5000 החדש) עד כמה שמתפתה זה נראה. מקווה שחסכתי מאמר כמו "720P או 1080P?" רק אציין שמקרן זה אחת הקניות השוות שיש ...יותר מרכב חדש זה בטוח (מנסיון) ושני רק לבית חדש :) ...אני מדבר לרוב האוכלוסיה :)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה