יהדות  מדורים  כיפה ירוקה
בעלי החיים, משתתף בצערכם
צביקה נבו
פורסם: 22.02.07, 13:44
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 72 תגובות ב-72 דיונים
31. אם היית מרחם על תרנגולות אזי וודאי היית מרחם על בני אדם.
די לאטימות.   (23.02.07)
32. כמה עצוב שבישראל לא מרחמים על בעלי החיים
(23.02.07)
התנאים הגרועים ביותר לבעלי חיים דווקא בישראל. עצוב מאוד.
33. ממש מבטא את תחושותיי מזה שנים רבות
חנה ,   אשקלון   (23.02.07)
אני חיה במושב ורואה איך החקלאות הופכת ליותר ויותר חסרת רגש, יותר ויורת אכזרית, איך ללולן אין בעיה שזורקים את כל התרנגולות שלו למיכל והפעולים קופצים עליהם כדי למעוך את העצמות שלהם ולחסוך הובלה נוספת. זה ממילא תרנגולות מטילות עם בשר קשה לא למאכל אדם הוא אומר לי, כאילו שזה מצדיק להתעלל ככה בתרנגולות שבמשך שנתיים נתנו לך כל כך הרבה ביצים ופרנסה. אז מה הקשר להתנתקות?! היהדות הטובה היא לא זאת שרואה רק את הצרות שלנו (והן רבות!) אלא גם חומלת על כל יתר הבוראים, שנאמר "רחמיו על כל מעשיו". שבת שלום! חנה
34. מילים כדורבנות ! סופסוף!
איה   (22.02.07)
35. "טבעו של הטבע נמדד בין היתר ביחסים של שולט מול נשלט"
(23.02.07)
טבע לא נמדד. אם היה נמדד לא היה טבע. הטבע הוא סודי ובלתי ניתן למידוד
36. כל כואב שמעדיפים לא לראות
דנה ,   תל אביב   (23.02.07)
37. 3 - על עקורי ההתנתקות אתה מרחם?!
אני   (23.02.07)
מה עם הילדים הרעבים באפריקה, שרודפים אחרי עכברים בשביל הארוחה היחידה שלהם בשבוע הזה??? צביעות אופיינית של מערביים מגעילים שמנגבים ת'תחת עם דולרים.
38. תודה רבה לך מר נבו על כתבה לעניין
ריקי   (23.02.07)
ועל ההוכחה כי עקרון זכויות בעלי החיים והמסורת יכולים ללכת יד ביד ואף רצוי שכך. הי"ו.
39. יודע צדיק נפש בהמתו
כפ יר   (23.02.07)
40. @@@!!! קיראו את מס.33 !!!@@@
מדינה בהפרעה!!!   (25.02.07)
זוועות שטרם יצאו החוצה. מי יודע מה עוד אנחנו לא יודעים על הטרור והזוועה שהחיות עוברות תחת אפינו.
41. אולי איש אדמה - אבל לא רפתן
קיבוצניק דתי ,   בקעת בית שאן   (25.02.07)
כפי שטמפל גראנדין (החוקרת הגדולה של הפסיכולוגיה של בהמות) קבעה, המוטיבציה העיקרית של התנהגותן של פרות היא פחד והרצון לברוח מדברים וממצבים מפחידים. רפת מודרנית היא גן-עדן לפרות: יש אוכל ומים בשפע, ובני האדם דואגים לשמור על הפרות מחיות הטרף ושאר גורמים מפחידים. מי שחושב שמשעמם לפרות לחיות בצורה כזאת הוא פשוט מייחס להן פסיכולוגיה אנושית.
42. ל-41,אם אתה חושב שלאמא פרה לא כואב כאשר היא מופרדת מהעגל שלה
אמיר ,   מודיעין   (26.02.07)
אתה טועה ובגדול.כך גם לעגל מגיע לקבל ולו לתקופה מסויימת יחס שהוא זקוק לו ממש כמו בני אנוש. לידיעתך,הפרה היא בהמה חכמה באופן יחסי וחט גדול הוא לזלזל ברגשות שלהם , גם אם הם לא מתוחכמות כמו של בני האדם.
43. לא צריך להפוך לצמחונים כדי לגלות צער בעלי חיים
רועי   (26.02.07)
להפחית את צריכת הבשר - ממילא לא בריא לאכול בשר כל יום להפחית את צריכת מוצרי החלב - חלב לא בריא באופן שמיוחס לו, בטח שלא לצריכה יומיומית, ובטח שלא עם תקן המוגלה העלוב שיש בישראל. לגוון את התפריט ביותר פירות, ירקות, דגנים, קטניות, יש עולם עשיר של מזון צמחי ורוב האנשים מכירים חלקים מאוד קטנים שלו. ואם התקציב מרשה, אפשר לקנות גם ביצי חופש ובשר אורגני. כתבה נהדרת, תודה
44. אני קיבלתי על עצמי בלנ"ד לא לאכול כלל כבד אווז שפוטם
אסף   (28.02.07)
מבחינתי זה לא כשר.
45. אני מקווה שכולכם תסבלו כמו החיות האלו ואתם לא שוים יריקה
עינב   (06.03.07)
מתביישת בהיותי בני אדם בגלל בני האדם בעולם המכוער הזה.
46. בבית מלון לא מקבלים בדרך כלל
ל-4   (07.03.07)
כלבים, חתולים, ברווזים עיזים ובטח שלא פרות. והלא לשם הופנו רוב העקורים לחודשים ארוכים.
47. סבלתי 13 שנים מכאבי שינים!
רבי יהודה הנשיא   (07.03.07)
רק משום שאמרתי לעגל, שהובל לשחיטה, ורץ אלי לתפוס מחסה"לך לך, כי לכך נוצרת". הכאבים פסקו, אחרי שציוויתי על שפחתי לא לטאטא גורי חולדה משום ש"רחמיו על כל מעשיו"
48. אנו דתיים ואוהבים מאד מאד בע"ח
למס' 3   (07.03.07)
מה הקשר בין בע"ח לגירוש? כנראה לא היתה להם ברירה ולא קיבלו אותם במלון או בכל מקום אחר עם בע"ח שלהם. אז נא לא להתנפל על המגורשים- זה לא שייך בכלל. מסכנים העקורים שעדיין לא הסתדרו בגלל הממשלה העלובה -שכבר מזמן היה צריך לזרוק אותה!!!
49. יישר כוח לצביקה - מסכימה עם כל מילה!!!
שירה   (07.03.07)
היכן הרבנים והיכן כל הדתיים שזה נוגע לבע"ח?
50. מה אתה דורש מדת שעבודת האלוהים שלה זה טבח בעלי חיים
יואח בן-אסף ,   גבעה בגליל   (08.03.07)
דת שעבודת האלוהים שלה זה טבח בעלי חיים טהורים בביתו הקדוש של אלוהים, מדת כזאת אתה דורש צער בעלי חיים, אמנם יש להם כל מיני אמרות חסודות שנשמעות טוב גם בקהל הומניסטי אבל המעשים הם אבן הבוחן. ההתנהגות לבעלי חיים גם גולשת להתנהגות לאנשים במיוחד שאינם מאנשי שלומינו, אין פלא שכל העולם ממש אוהב יהודים.
51. למה להתריס נגד חכמינו?
דוד ,   ירושלים   (08.03.07)
אני מוחה.
52. כל מילה בסלע!
ליזט   (09.03.07)
53. ל- 46 ו-48
שרי   (11.03.07)
אתם יודעים, יש עוד דרכים...לא צריך להכניס בעלי החיים לבתי המלון, אבל אפשר למצוא להם סידור זמני כמו שעשו כמה משפחות שאני מכירה. אבל לאותם אנשים שנטשו את חיות המחמד שלהם-לא היה ראש באותו זמן שהם פונו מבתיהם . אפשר להבין זאת אבל אי אפשר לקלוט איך אנשים שאיכפת להם עושים דבר כזה. והתשובה היא- לא היה איכפת להם, כי למי שאיכפת- ימצא פיתרון בסופו של דבר.
54. אוף, נמאסת כבר
בני   (16.03.07)
על שכמוך נאמר "זובחי אדם עגלים ישקו" . מעניין שהאנשים הכי רגישים למצוקות בע"ח מגלים אטימות מוחלטת לסבל אנושי.
55. זאת ועוד
יהודים טובים?   (18.03.07)
שחיטה עם סכין חדה, טילטול התרנגולים לכפרות, האבסת אווזים, ךגידול קופים לניסויי מעבדות ועוד ועוד - איפה היהודים הטובים הפועלים למען בע"ח??? וכי למה בשבועות לא אוכלים בשר? יום מתן תורה - יום קדושה בו אין מקום להרג בע"ח!
56. ל-13 ועוד. שחיטה אכזרית ביותר!
ביולוג ,   ישראל   (19.03.07)
האמת היא שדי מכעיס לראות בורים ושוטים כותבים בצורה מתנשאת וידענית... כמה עובדות לגבי השחיטה: 1. השחיטה חייבת להיות עם סכין חדה כסכין ניתוח, כדי לגרום למינימום כאב. מנסיון, כשנחתכים מסכין כזו, לא מרגישים, בשניות הראשונות, כאב, גם אם החתך עמוק... אם יש סריטה בסכין - השחיטה פסולה! 2. השחיטה מחייבת חיתוך של שני העורקים המובילים דם למוח, בבת אחת (העורקים הקרוטידיים). כתוצאה מכך, כל הדם מתרוקן באופן מיידי מהמוח, והחיה מאבדת הכרה תוך 2-4 שניות! 3. נכון, יש חיות, כמו האדם, שלהן יש כלי דם נוסף המוביל דם למוח, כגיבוי, שעובר בעמוד השדרה (באנגלית - vertebral artery). אך בורא עולם יודע לאילו חיות יש... באופן מפתיע, או שלא, לכל החיות והבהמות הכשרות למאכל - אין את כלי הדם הזה! 4. בשיטות ההמתה המודרניות, נגרם סבל רק לבהמה, ובמכת חשמל, למשל, ישנה התכווצות אדירה של כל השרירים, מה שגורם לייצור חומצה לקטית, המוכרת יותר בשם חומצת החלב, הרעילה לאדם, כך שיוצא ששחיטה כשרה גם יותר בריאה, או פחות מזיקה, אם תרצו, לאדם! 5. נכון הוא לשאחר השחיטה ניתן לראות תנועה של בעל החיים, אבל מי שעשה פעם מעבדה בפיזיולוגיה, יודע כי גם צפרדע, לאחר מותה, אם דוקרים במקומות מסויימים, תגיב ותקפץ, וגם דג קרפיות קופץ על שולחן הניתוחים כחצי שעה לאחר שמת. קוראים לזה "קשת הרפלקס", ואין לכך כל קשר למוח, אלא לחוט השדרה הנמצא בעמוד השדרה! החיה לא "מרגישה" כאב!!! אז אנא, הפסיקו להביא את נושא השחיטה כניגוח ליהדות. האנטישמים עשו זאת מספיק פעמים במהלך ההיסטוריה...
57. ל-55
דתי ,   ישראל   (19.03.07)
את מסלפת עובדות בכוונה, או שאת באמת לא יודעת? לגבי השחיטה, מישהו כבר הסביר כאן, חבל להכנס לזה. זו טענה של אנשים שחושבים כמו ילדים - אם רואים הרבה דם, כנראה שזה מאוד כואב... לגבי ניסויים במעבדות, יש עם זה בעיות הלכתיות, ומותר רק בלית ברירה ובשביל למצוא תרופות מצילות חיים לאדם, כי לפי היהדות, בסופו של דבר, העולם נוצר לשירות האדם. זה לא מתיר להתעלל בהם יותר מההכרחי למען הצלת האדם! כל שאר הניסויים, חורגים מתחום היהדות, אבל גם אם היו שאולים את הרבנות, היא הייתה מתירה, כי הרבנות כיום, לצערי הרב, הינה גוף פוליטי, שלפחות לפי הכרתי את הציבור הדתי-לאומי, רובו לא ממש מכיר בה כסמכות דתית, אלא רק כגוף ארגוני... לגבי שבועות, נוהגים, אמנם, לאכול מאכלי חלב, משום שהתורה נמשלה לחלב, שכן כתוב בשיר השירים "דבר וחלב תחת לשונך", וגם משום שהצבע הלבן, ע"פ הקבלה, מסמל את מידת הרחמים... אך כמו בכל יום טוב ושבת, יש מצווה גם לאכול בשר, אם כי בסעודה נפרדת!!!
58. אדם מאמין אמיתי
יוסף ,   תל אביב   (23.03.07)
הדברים הכתובים פה הם רק קצה קצה של השואה המתחוללת בעולמנו המטורף, בו חיים מסוימים נחותים מחיים אחרים. לגבי היהודי משילה- למה חייבים לקשור כל דבר עם ההתנתקות. האם צמחונות וחמלה על ברואיו של הקדוש ברוך הוא היא על חשבון דאגה למתנחלים? אולי אם הייתם מתנהגים בחמלה כלפי בעלי חיים כל השנים האלה היה נחסך מכם תהליך ההתנתקות. טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו
59. ל-3 - מי שלא מרחם על קטנים לא ירחם
מיקה ,   ראשל"צ   (25.03.07)
מי שלא מרחם על תרנגולת, כלב, חתול, כל יצור חי - לא ירחם על עקורים. הרחמים מתחילים מלמטה, על כל יצור שסובל, אין גבול לרחמים, אפשר וצריך לרחם גם על אלה וגם על אלה. מי שאטום לסבל האחר, שלא יתפלא שיהיו אטומים לסבל שלו ואז כל אחד ירחם אך ורק על עצמו. מה עדיף?
60. ל-13,,
קיקי   (30.03.07)
אתה טועה מאוד ומטעה אחרים. השחיטה היהודית היא השחיטה שגורמת הכי פחות כאב לבעל החיים. ואם אתה רוצה להבין מדוע,אתה צריך קודם כל להבין את האנטומיה בין בעלי החיים הטהורים לבין בעלי החיים הטמאים. לפני שאתה מדבר כדאי קודם להשכיל ואולי לא תצטרך לדבר לא לעיניין.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה