חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
הדרך לקץ הסכסוך
שאול אריאלי
פורסם: 27.03.07, 10:42
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 175 תגובות ב-175 דיונים
1. פרופ' בני מוריס כבר הוכיח: לא יתכן שלום בין הפלסטינים לישראל
דניאל ,   אוניברסיטת ת"א   (27.03.07)
וזו מהסיבה הפשוטה שהנרטיב הלאומי הדומיננטי של התנועה הלאומית הפלסטינית שולל את זכותה של ישראל להתקיים. מי שיש ברשותו מידע על נרטיב לאומי מרכזי אחר של התנועה הפלסטינית מוזמן להגיב.
2. עוד משהוא קטן
הלוחש לשמאלנים   (27.03.07)
שבני דודינו ירצו אותנו כאן כאילו דא מישהוא הפריע להניה להגיד כן ?
3. זו לא הדרך לקץ הסיכסוך אלא הדרך לקץ המדינה
אריאל שאולי   (27.03.07)
4. כבר 20 שנה השמאל טועה והימין צודק (אוסלו,קמפ דייויד, התנתקות
מתי יקבלו כאן שכל?   (27.03.07)
, בריחה מלבנון וכל הקונספציה שקורסת פעם אחר פעם).
5. הזמנה ללחץ חיצוני, מי רוויח ...
חדש   (27.03.07)
כפית נסיגה ישראלית לנסיגה מכל השטחים. כפית הערבים לקבל את השטחים, יש להניח שהם יבלעו זאת. ישראל מכותרת בקטיושות קטנות שיכולות להשבית את המדינה - כן זו הפחדה, הרי ראינו שקטיושות בסה"כ משבשות את החיים. אין ספק, לאריאלי יש ידע ותוכניות איך נוכל להלחם במשגרים - הרי הפקנו לקחים מלבנון. אנחנו גם נדע מי האשמים, אלו שמתעקשים לא להשיב אף פליט.
6. צודק. ההסכם כבר נוסח ביוזמת ז'נבה
שגיא ,   רמת השרון   (27.03.07)
נפתחעכשיו פתח לשאת ולתת עם הפלסטינים. אולמרט עצמו אמר כי הוא מעוניין לנהל מו"מ על סוגיות הליבה, רק שעכשיו לא הזמן המתאים. אולמרט, אם לא עכשיו, אז המחיר יהיה עוד עימותים, הסלמה ואולי אינתפאדה שלישית. ניתן לסיים את הסכסוך, ע"י הסברה נכונה לציבור שלנו ולציבור שלהם.
7. עוד משהוא קטן
הלוחש לשמאלנים   (27.03.07)
שבני דודינו ירצו אותנו כאן כאילו דא מישהוא הפריע להניה להגיד כן ?
8. "פתרון בעיית הפליטים שלא באמצעות שיבה לישראל"
רילד   (27.03.07)
יופי: You put the ball in the SAL אילו מישהו בעולם הערבי היה מעוניין לפתור את בעיית הפליטים (או, ליתר דיוק - נכדי וניני הפליטים) שלא על דרך שיבה לישראל (קרי: שלא ע"ח מחיקת ישראל והפיכתה לפלשתין ב') - הרי שלא הייתה כל מניעה לעשות זאת במשך כל 60 השנה האחרונות. מה לעשות, שבעיית הפליטים מוחזקת בהנשמה מלאכותית בדיוק בגלל הדרישה למחוק את ישראל?
9. אתה צודק - הבעיה שמדובר ב-2 עמים פרימיטיווים
ג'ימי   (27.03.07)
10. הכותב משלם מס שפתיים ל"אי ויתור על איטנרסים חיוניים" רק
איציק ,   המרכז   (27.03.07)
שנמנע מלהגדיר מה הם האינטרסים החיוניים לנו, בכדי להמשיך בהזיותיו כאילו הצעתו טובה לנו. יטרח נא הכותב ויגדיר לנו את ה"אינטרסים החיוניים", למשל, בטחון, האם ויתור על הבקעה, מערב השומרון והאזורים מול נמל התעופה בן גוריון נכללים בהם? ומהן ההשלכות? או, למשל מים, מה עם אקויפר ההר במערכ השומרון? הא, מים ב"אוירון דוד" מתורכיה... ומה עם הסמלים ההסטוריים של בירתנו והר הבית? אותם הסמלים שהאויב מנסה כ"כ לקעקע ולא בכדי? רק הקווים האדומים של האויב קיימים? והיכן ההתחשבות ומקדמי הבטחון עקב ההפרות הכרוניות של ההסכמים ע"י אויבינו? ועקב העקרונות של "תרבותם" לאי קיום הסכמים? ואי ההכרה של תרבותם בעצם הזכות לחיינו ולעצמאתנו? האם דברים אלו לא חייבים לקחת בחשבון? הא, כן, נשאר גם עניין זכות השיבה, מדוע שבכלל נסכים לעקרון של זכות השיבה, להזכיר, שיבה של האויב אשר ניסה להשמידנו במלחמת השחרור? העקרון הזה אומר למעשה כי אנו היינו התוקפנים אז, לזאת ניתן להסכים? הכותב גם טועה ומטעה, ברגע שיוסכם על עקרון השיבה, לא נוכל להטיל וטו על דבר, הרי גם רבין רימה אותנו בהבטיחו כי באם ערפאת ירמה, נשיב הכל לקדמותו. הכותב ממשיך לכתוב את הבליו הידועים והעבשים, ללא כל שינוי, ללא התחשבות במציאות, ללא התחשבות בעובדות, העיקר, הוא "צודק" אוטומטית...
11. מדינת חמאס ליד ירדן?
אסף ארצי   (27.03.07)
אם כל הצדדים ירקדו לצלילי חלילו של שאול אריאלי, כולם יבינו מה שברור לו ויתעלמו מהשאלות שהוא מזלזל בהן, התוצאה תהיה מדינת חמאס לצד ירדן, ופריצת הדרך להברחות הדדיות. יהודה ושומרון יסופחו לאיזור ההשפעה של אל קעידא, ומחבלים פלסטינים יסתננו לירדן כדי לגייס תמיכה ולסייע לגורמים חתרניים בממלכה. בנוסף לרצועת טרור בעזה ניצור מדינת טרור ביו"ש. אז מה, הרי זה קורה כבר היום? היום לצה"ל יש שליטה ביו"ש, תנועת הפלסטינים בכלל והמחבלים בפרט מוגבלת, והמעבר בין ירדן לערים הפלסטיניות מבוקר. יציאת צה"ל מהאיזור, בעיקר מהבקעה, תהפוך את המעבר לחופשי, כמו ברפיח. אז מה, זה יהיה מעבר לגדר, בעיה של פלסטין וירדן? הקסאמים והחטיפות מעזה מוכיחים שבעיות 'פנימיות' נוטות לגלוש מעבר לגדר. הנסיון בעזה מלמד גם שלא נוכל להגיב 'בחופשיות' כאל תקיפה צבאית, מפני שהתקיפות נעשות מתוך כפרים. בעיות 'פנימיות' בירדן עלולות להיות חמורות אף יותר כי הפיכה איסלמית קיצונית בירדן תקים איראן קטנה ומטורפת צמוד לבית, מרחק יריה מצמח ומאילת. אם 'חייבים' לנקוט בצעדים חד צדדיים, יש להימנע מטעויות ההתנתקות, אחת החמורות שבהן היתה ויתור על שליטה במעברי הגבול. סיפוח הבקעה ישאיר את השליטה במעברים בידי ישראל, וימנע הריסת יישובים רבים באיזור שרוב תושביו יהודיים.
12. תשובה ל-10
נעמי ,   ירושלים   (27.03.07)
כאחת שהייתה ביותר מהרצאה אחת של אריאלי הנני מרשהלעצמי לצטט את מה שהוא מגדיר כאינטרסים חיוניים ובעצם כולנו חושבים כך מדינה יהודית ודמוקראטית הנהינת מהכרה בגבולותיה ומנורמליזציה עם שכניה. יהודית במשמעות של שמירת הרוב היהודי היכול בדרך הדמוקראטית לשמור על אופייה וסמליה הלאומיים של המדינה
13. תשובה ל1
שרון ,   תא   (27.03.07)
מדינת ישראל קמה ופורחת כבר 60 שנה ללא קבלתה על ידי הפלסטינים אך על בסיס תמיכתה של הקהילה הבינלאומית ויכולתה הצבאית. שים לב כי אריאלי לא מדבר על שלום שאתה מייחל לו אלא על הסדר קבע. זה כלי יעיל יותר לנהל את הסכסוך הנצחי לדעתך על פני עימות וכיבוש בו ישראל מפסידה כל יום מחדש את בני בריתה ואת דמותה
14. נו פייר הפריזאי...עוד מאמר של שונא ישראל...ש"בילה" את חייו..
Ehad Haam-Zionist   (27.03.07)
במדים-במאבק למען בטחון ישראל.... ובמאבק למען שלום ובטחון..... מה אתה עשית למען ישראל, ליריקן קטן שלי????
15. הסברים.
פייר ,   פריז   (27.03.07)
קודם כל ,על קונדוליסה רייס להסביר , לפחות לנסות, את ויטנם2. מול הממשל האמרקני יושבת מפלצת הטמטום וצוחקת כשהיא קורעת לגזרים את שארית ה''כבוד'' של מר סנה/בוש. הסיבובים של קונדוליסה ברחבי העולם דומה להצגת בובות שהמושך בחוטים חטף שגרון. קשה יהיה להסביר לישראלי הממוצע מדוע הפלסטינים ,עם החמס , יסכימו למה שלא הסכימו בעת שערפד מהמוקטעה היה חי.עוד יותר קשה להסביר הוא מדוע הפלסטינים לא אומרים ומבצעים ,ללא שקרים וללא חשיבה קוראנית, את הכרתם במדינת ישראל היהודית.הרי ככל שחולפים הימים ההנהגה הפלסטינית דומה למפלצת בעלת 2 ראשים.אחד צוח קמעה ,שני מוציא את שיני הרעל שבו. טוב ,זה לא ימצא חן בעיני הומניסטים גדולים, בכל זאת על הפלסטינים לעבור מהפכה ואפילו אם זה יעלה להם במלחמת אחים.הפלסטינים היחידים המוכנים להסדר הם אלו שהבינו היטב שישראל לא תעלם .והם בודדים. הישראלים עברו מרום שכרון הכח של 67 דרך 73 ,77 ,אוסלו ,אינטיפדות,טרור איסלמיקזי ,הסכמים לא מקויימים, דו פרצופיות ההנהגה הפלסטינית,מלחמת לבנון 2 ,הפחד מפצצה איראנית, עד שהם לא מאמינים בדבר ,זולת עצמם.לצערינו גם האמונה בעצמם הולכת ומתערערת ,יותר בגלל מנהיגי המדינה ושועיה מאשר כל דבר אחר. אז קונדוליסה או מדונה , לא יעזרו הרבה.הכדור כבר זמן רב בצד הערבי והגיע הזמן שהם יאמרו במה הם משחקים.השאר זה ניתוח חכם של משאלות לב.
16. ד"ר אריאלי היקר ! ומה עם מדינות ערב ?.
נתן   (27.03.07)
א. הפלשתינאים היו מאז ומעולם התואנה לאחר שהובסו הערבים בקרבות ואנחנו שילמנו מחיר איום ונורא, להזכירך ! ערפאת שכיר חרב מצרי יליד קהיר שאפילו שרת בצבא המצרי, מי יערוב לידנו שזה אינו "גייס חמישי" ברגע שייזהו "חולשה" ?, ולהזכירך !טרום 67 לא היה כיבוש, ולא היו "פלשתינאים". האם זו טעות סופר שלא הזכרת פינוי מתנחלים ?, אז אתה מתחיל להפנים את הדמוגרפייה ?. ב. הבסיס על גבולות 67 זו בדיוק התובנה לה נזקק תוקפן אובססיבי, 12 ק"מ מותניים צרות, טווח תותח מריכוזיי אוכלוסין, אתה השתגעת ?. הבסיס לפתרון טריטוריאלי חייב להיות גלובאלי, מדינות ערב יואילו להקצות שטחים שוממים ובזה נבחנת כנותם לכל הסדר, המצרים תובעים מעבר יבשתי לכל מדינות ערב ובזאת אנחנו נוכל לעמוד במסגרת "חילופיי שטחים", למה אינך תובע דבר ממדינות ערב ? הם הובסו, ללבנון אין כל תביעות טריטוריאליות ובכל זאת קיימת התואנה ללחימה, למצרים יש אינטרס עליון בכינון מדינה פלשתינאית דמיונית וזאת במסגרת הקונסצפצייה להביא את ישראל "למיימדה הטבעיים" וזה נאמר בפומבי.
17. אפשר לבקר בשדרות ועוטף עזה כדי לראות כיצד יראה "קץ הסכסוך".
אבי געזונט   (27.03.07)
למי שאין מספיק דמיון.
18. To Pier, No. 15
Real Crocodile   (27.03.07)
Better hange your medications and if you dont take any, its time to start. Yoga may help you too
19. תוכנית נפלאה.
גביהא   (27.03.07)
אך במה נתעסק אם יבוא קץ לסכסוך? יהיה פה משעמם לאללה. אתה חייב למצוא גם לזה פתרון אחרת תוכנית השלום אינה מושלמת.
20. ל[12], את טועה, אם זה מה שמגדיר הכותב "אינטרסים חיוניים" אזי
איציק ,   המרכז   (27.03.07)
אין לו מושג מהחיים שלו, משום שאלו סתם סיסמאות נבובות וחסרות משמעות. מדינה יהודית בארץ ישראל הינה מהגדרת הציונות הקלאסית, זוהי מטרת העל של הציונות. כל השאר אלו כלים בלבד. קחי למשל את התוספת שהוספת "דמוקרטית", אני לא פחות דמוקרט ממך או מהכותב, אך לי ברור, כשם שהיה ברור למייסדי הציונות והמדינה כי כאשר יש התנגשות בין ה"יהודית" ל"דמוקרטית", הרי שה"יהודית" קודמת. זה נקרא בלשונו של פרופ' ברק איזון בין ערכים. מדינה יכולה להתקיים היטב ללא הכרה בגבולותיה, כך אנחנו משך כל שנות קיומנו, כך רוסיה מול יפן יש עוד דוגמאות, כך שגבולות מוכרים אינם האינטרס החיוני שלנו. נורמליזציה עם שכננו, מעבר לכך שאתם הוזים בעניין זה, לעולם לא נקבלו, כבר יש לנו נסיון עם מצרים ולא רק, עדיין אינו מהאינטרסים החיוניים לנו, אנו יכולים להתקיים גם בלעדיהם. פשוט, את והכותב והשמאל אינכם מבינים מה הם אינטרסים חיוניים כלל. נתחיל מההגדרה במילון "חיוני - שהחיים תלויים בו...", כל מה שכתבת אינו עונה להגדרה. לעומת זאת, מים בטחון הם החיוניים לנו שכן חיינו תלויים בהם. מכאן חזרי נא לתגובתי הקודמת, השיבי נא לעניין והגדירי נא את החיוני לנו ואת פתרונך להם. אני נתקל כאן מידי פעם בטוענים שהיו בהרצאות של הכותב, כאשר בודקים את דבריהם, מוצאים כי אין כל ממש בהם, רק סיסמאות נבובות של חסידים שוטים מדת השמאל. מכאן, שהכותרת של דברייך יומרנית למדי, תשובה, בטח שאין כאן... הגיע הזמן שאתם בשמאל תתייחסו קצת יותר בכבוד לבקורת עליכם ובקצת יותר ספקנות בקורתיות לסיסמאות אליליכם... ערב טוב לך.
21. הזיות שמאלניות:הפלשתינים לא רוצים,וגם לא יכולים,לוותר על מה
שלמה ,   ירושלים   (27.03.07)
שבעיניהם הוא זכות קדושה -"זכות השיבה". הם לא מחפשים פשרה, אלא"שלום של צדק" והשארת הפליטים מחוץ למה שהם קוראים "פלשתין" היא בעיניהם עוול כבד ובלתי נסבל. מי שיוותר , ייראה כבוגד בעיני רוב הפלשתינים, וזה לא יאפשר שום הסכם שלום בעשרות השנים הקרובות, לפחות.
22. ל 1
אאא   (28.03.07)
אין למצודה צלבנית מערבית,אירופאית\אמריקאית,קוסמופוליטית,אתאיסטית שבה יש גם יהודים - זכות להתקיים במזרח התיכון. נוכחות הסמולנים הלבנים במזה"ת היא פשע כנגד האנושות בדיוק כמו נוכחות הלבנים בדרא"פ.
23. כל זמן שההסכם לא יהיה הדדי הוא לא יהיה שווה את הנייר
ץונאמי   (28.03.07)
1. הכרה שא"י מהווה בית לאומי של העם היהודי 2. פתרון בעיית הפליטים היהודיים. אי אפשר להתעלם מכך שיותר ממיליון יהודים גורשו מארצות ערב ורכושם הופקע/נשדד 3. התחייבות חד משמעית לקיום ההסכמים שלא יהיה מצב שיקום איזה הניה ויכריז שההסכמים לא מקובלים עליו והוא לא מכיר בישראל 4. התנצלות על פשעי המוסלמים החל מימי מוחמד שהפר את "שלום קורייש" והקנה לגיטימיות לערבים להפר הסכמים עיין ערך ערפאת
24. כמה שאני אוהב לשמוע הטפות מוסר(14) מעוכר ישראל
ץונאמי   (28.03.07)
שמבלה זמנו במחוזות רחוקים, מפר את החוק בריש גלי, מתחנף לערבים ולעושי דברם ועוד מלמד אותנו פרק במילוי חובותינו
25. על סעודיה לבטל חוקיה האנטי יהודיים
לוחם בגזענות המוסלמי   (28.03.07)
סעודיה מבטיחה נורמליזציה אחרי נסיגה לגבולות 67 ופתרון בעיית הפליטים. השאלה אם היא מסוגלת לכך. כבטוי לרצון טוב על סעודיה לבטל מיידית את החוק הגזעני האוסר על יהודי ל"טמא" את אדמתה. מאז הטיהור האתני שביצע מוחמד ביהודי ערב (רצח הגברים ומכירת הנשים והילדים לעבדות) מקפיד כל שלטון ערבי על אימרתו: "לא תהיינה שתי דתות בערב" ומונע ע"פ החוק מכל יהודי להכנס. יהודי יכול לבקר באושביץ, בבאבי יאר, בפונאר, אבל לא יכול לבקר בגיא ההריגה של אל-מדינה. ביקור באל-מדינה של משלחת יהודית, אפילו אנטי ציונית מהסוג שביקר באירן בלווית יצחק לאור למשל, יאותת שסעודיה תוכל להגיע לנורמליזציה עם ישראל. לקריאה נוספת על דמותו האמיתית של מוחמד והאיסלם ויחסו ליהודים: http://www.hgr.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=247028&depart_id=27769
26. לאיציק - 20 - אתה טועה
משה א ,   עמק יזרעאל   (28.03.07)
ההבנה של המציאות וסדרי העדיפות הנכונים אצלך, כרגיל, לקויה ביותר. קיום משטר דמוקרטי הוא חיוני למדינת ישראל הרבה יותר מהאחוזים הבודדים של מים שהיא עלולה להפסיד (אף שניתן למנוע גם את זה) מוויתור של שטחים בשומרון ושניתן להחליפם בקלות בקצת יותר השבת מי קולחין. מדוע? מפני שהדמוקרטיה היא מקדם כוח חיוני מאין כמותו. מדינת ישראל לא דמוקרטית תהיה חלשה בהרבה מזאת הדמוקרטית. לכך כמה סיבות: 1. האנשים שדמוקרטיה חשובה להם יצביעו ברגלים. חלקם יסתלק מכאן וחלקם ישקעו באדישות לגורל המדינה. בלעדיהם, המצב יהיה רע מאד. 2. למדינת ישראל לא דמוקרטית תהיה הרבה פחות תמיכה בינלאומית ובעיקר אמריקאית, כי התמיכה הזאת ניזונה במידה רבה גם מסנטימנט ומערכים משותפים. תחשוב מפעם לפעם על מילושביץ לפני שאתה מציע למדינת ישראל לוותר על הדמוקרטיה לטובת "יהודיות" ושמירת שטחים מקודשים כביכול. 3. כי דמוקרטיה מביאה לרמה כלכלית גבוהה יותר ומאפשרת בכך גם קיומו של צבא חזק יותר. אז סדר העדיפויות שלך פשוט לקוי, בלי משטר דמוקרטי מדינת ישראל לא תשרוד. בלי קצת מים וקצת שטחים מיותרים ביו"ש היא תשרוד מצוין. ויום נעים מהעמק.
27. לקח ההתנתקות
עמי גרוסמן ,   תל אביב   (28.03.07)
מר אריאלי, כתבת את המאמר שלך כאילו לא הייתה כאן התנתקות... לאור התוצאות האומללות של המהלך הזה (ועל כך יש הסכמה כללית), חובה להפיק לקחים: 1. ישראל חייבת לשמור על השליטה במעברי הגבול. כלומר ישראל חייבת להישאר בביקעת הירדן . ללא הביקעה , יו"ש יהפכו להיות מחסן נשק, בדיוק כמו עזה. 2. כל ויתור ישראלי מתפרש מייד כהישג ל"מאבק המזויין" ולקבוצות היותר קיצוניות. הנסיגה מעזה רק חיזקה את החמאס. ודאי תאמר שזה יהיה אחרת כאשר מדובר בהסכם ולא בפעולות חד-צדדיות. אבל אתה טועה: הקיצוניים יקחו קרדיט על נסיגה ישראלית, וכמו תמיד , דעת הקהל הפלסטינית תגבה אותם 3. לא ניתן להתקדם לשלום כל עוד יש כוח חזק קיצוני שמתנגד להסדר כלשהו - הכוונה כמובן לאירן. אירן שתומכת גם בחמאס וגם בחיזבאללה היא גורם מתסיס. כל עוד היא נשלטת על ידי המישטר הנוכחי , לא ניתן להתקדם.
28. ישראל לא מנוהלת למען האינטרסים שלה
אאא   (28.03.07)
אלא למען אלה של המיעוט הסמולני הצלבני הלבן ולמען שימור ההגמוניה הפיאודלית-טוטאליטארית שלו. כל האינטרסים של ישראל מוקרבים,פעם אחרי פעם,כדי לשמר את ההגמוניה הפיאודלית של המיעוט הסמולני הצלבני הלבן.
29. לכל המתלהמים
רונית ,   מרכז   (28.03.07)
גם אני לא מאמינה לערבים (ושיסלחו לי אלה מהם שיש להאמין להם על ההכללה שאני עושה) וגם אני חוששת שלא יעזור כל מה שנעשה כי בסופו של דבר הם לעולם לא ישלימו באמת עם קיומינו ובטח לא בכמה דורות הבאים עקב השנאה התהומית וחוסר האמון שהתפתח כאן אבל: אין לנו ברירה ולכן אני מקבלת בהחלט את כל מה שנכתב בכתבה הזו על ידי שאול אריאלי כי זה צריך להיות הפיתרון. אין דרך אחרת לצאת ממעגל הדמים והסיכסוך הזה וככל שנשתכנע מהר יותר כך גם נוכל להשאר חלק מהעולם הנאור ובתוך משפחת העמים שוחרי השלום. כל הכבוד שאול.
30. איציקלה-אז עכשו אתה נטפל לאחרים?למה אינך מגדיר "חיוני" נכון?
Ehad Haam-Zionist   (28.03.07)
א-דמוקרטיה היא חיונית למדינת ישראל-ללא דמוקרטיה אין עתיד למדינה ב-בטחון לישראל חיוני-למה אתה וחבריך הימננים מטרפדים אותו עם ההתנחלויות בלב הישוב הפלשתינאי ובהמשך הכיבוש וליבוי אש השנאה נגד הכובש המשפיל מתחת לקדירה היוקדת הפלשתינאית??? -בטחון משמעותו אין מלחמה-ומגבלות על העם השני ברמת נשקו ובריתותיו. -לבקעת הירדן אין כל קשר וכל משמעות בטחונית!!! אם כבר, אז שהותינו בבקעת הירדן מגינה דווקא על השלטון ההאשמי בירדן. -מערב הגדה והאזור מול שדה התעופה: בוודאי שטרור מאזורים אלו מסוכן לישראל-ולכן חלק משטחים אלו יכללו בחילופי שטחים עם הפלשתינאים, ויתכן כי בחלק אחר באזור התפר ימוקם צבא בינלאומי-ומעל לכל צריך הסכם וביצועו להפסקת הטרור. ג-עם כל הכבוד להבנתך הקטנה, אקויפר ההר יהיה בחלקו בשטחים המוחלפים-בחלקו עמוק מדי לשאיבה-ובעיקר בוודאי שנושא זה יהיה מרכזי בהסכם. ד-לגבי מזרח ירושלים: בודאי שהיא חייבת להיות מחלוקת(גם מהסיבה שאתה נתת זכות שיבה לשליש מליון פלשתינאים) -לגבי העיר העתיקה והמקומות הקדושים: או שלא תהיה שייכת לאף מדינה, או יהיו הסכמי שימוש וחלוקת ריבונות (הכותל לנו-המסגדים להם-הר הזיתים לנו-מגדל דויד בניהולנו...) ה-והקו האדום העיקרי שלנו הוא אי-שיבת פליטים לישראל אלא שיקומם מחוץ לה-הבנת?????? -וכמה הסכמים ישראל הפרה???אל תפתח הכל לגזענות "תרבותית" (אצל הגויים זה נקרא אנטישמיות)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה