|
61. האם קנביס הוא קיטניות, או מיני בשמים?
|
|
|
62. חזק ואמץ
Tzumer Edo , |
Maale Adumim |
|
(29.03.07) |
והלוואי ואחדות ישראל תשמע עוד ממעשי רבנים ומנהיגי עמנו תחת כל עץ רענן !
|
|
|
סוף סוף הרבנים מתחילים לתת את תרומתם לאיחוד העם
|
|
|
64. איך הם עושים דבר כזה!?
דוד פ , |
ירושלים |
|
(29.03.07) |
אסור להם לעשות את זה לא שאני נגד הביטול אבל אין להם שום סמכות על פי:
* בטל הטעם לא בטלה תקנה
* בית דין לא יכול לבטל תקנה של בית דין חבירו עד שיהיה גדול ממנו בחכמה ובמניין ועם כל הכבוד לרבנים הם לא מתקרבים עדיין לרמה שהייתה לרמ"א
* מי קבע שזה מנהג ישראל הרי היו אשכנזים בארץ ישראל אז אולי מנהג ארץ ישראל הוא לא לאכול קטניות??
* אם מחפשים ללכת אחרי מנהג ארץ ישראל שילכו אחרי כל הדברים שהיו נהוגים בארץ ישראל ולא רק אחרי הדברים שנח להם יותר
|
|
|
65. משנה לשנה יש יותר מה לאכול בפסח
מלבד לחם (לכל סוגיו) הכל כבר מותר לאכול בפסח.
|
|
|
66. ל- 1 (בנדיקטוס מלדיקטוס)
דודי , |
תל אביב |
|
(29.03.07) |
לגבי דבריך:
א. אמן!
ב. אחרי 25 שנה של הקפדה על קלה כבחמורה, היום (תודה לאל!) אני חושב שזו חומרא יתירה "ומנהג שטות" שלא לאכול חמץ בפסח...
ג. חג שמח לכולם...
|
|
|
יקירתי אכן את טועה בגדול ,ומדוע כמו תמיד לבטל את האחר במילה שטויות ,בשעה שאת טועה?
אכן לאשכנזים אסור היה עד היום לאכול קיטניות בפסח ולא לספרדים .
שיהיה לך חג שמח ונחמד
|
|
|
68. הסיבה לאי אכילת קטניות- כנסו:
התרכובת המסוכנת של פול ומצות יוצרת ראקציה כימו- ביולוגית שתוצאותיה, ענן אבק ריחני, מסוכנות לסביבה!!! זה פשר האיסור עתיק היומין.
|
|
|
69. מאחד אשכנזים ומרוקאים
אורי גליל עליון , |
גליל |
|
(29.03.07) |
הדבר היחיד שמחבר מרוקאים ואשכנזים הוא שלא אוכלים קיטניות ואת זה רוצים לשנות בבקשה לא
|
|
|
70. לפי הכתבה כולם צריכים לנהוג במנהג אחד בכל התחומים
אלכס , |
ירושלים |
|
(29.03.07) |
זה מה שמנסה לעשות הרב עובדיה יוסף, להחזיר עתרה ליושנה. שכולם ינהגו לפי מנהג המקום, מנהג ארץ ישראל
|
|
|
אינ תמיד אכלתי קטניות בפסח. אמרתי שאם יש רב שכתב על זה כשר לפסח, אין שום סעבה שזה לא יהיה. לא משנה אם אני אשכנזיה או לא. (אני אשכנזיה)
|
|
|
72. הרב עובדיה יוסף מזה זמן רב, היצר על כך שהאשכנזים כשבאו לארץ
הוי צריכים לנהוג , |
לפי מרן זצ"ל ולאכול |
|
(29.03.07) |
|
|
|
73. ל 14 זה לא מדוייק
מרוקאי סכין ?! |
|
|
(29.03.07) |
המרוקאים אוכלים קיטניות טריות ולא אוכלים קטניות מיובשות (תמיד הם היו באמצע הלא ברור - קוראים לזה איזור הדימדומים)
ונסיים כמאמר הגשש ז"ל "פיתה יבשה זה חמץ אבל פיתה טריה זה טעים" !
|
|
|
74. חמץ כולו קשקוש
מקפידה לאכול חמץ |
|
|
(29.03.07) |
מפריע לכם איסור קטניות?? וזה שאסור לאכול חמץ בגלל מנהג בין אלפי שנים שאינו רלוונטי לימנו זה ניראה לכם הגיוני?
אז מסורת זה נחמד ויפה אולם, גם מצות עשויות בסופו של דבר מקמח!!!!
טיפשות ושטות, היידה המצות העבשות, תנו לנו ליל סדר עם קמח תופח.
|
|
|
75. ל - 14 - צא ולמד המרוקאים ברובם לא ספרדים אל אשכנזים!!
וזאת משום הגירת רבני ליטא למרוקו והקמת בתי מדרשות וישיבות אשכנזיות גדולות מאוד והטמעת החינוך האשכנזי על יהדות מרוקו..
זאת הסיבה שלרובם הנוסח בתפילה, הניגונים וצורת אמירת ה"אומיין" מאוד אשכנזית...!!
אז פעם הבאה שערס מרוקאי שולף סכין .. פשוט תן לו סטירה מצלצלת ובזילזול מוחלט אמור לו:"עוף לי מהפנים יא אשכנזי לפלף!!"
אם מישהו חושב שאני טועה.. מוזמן ללכת ללמוד הסטוריה!!!
|
|
|
76. כל הדתות הן מנהג מוזר !!
|
|
|
|
|
78. פששששששש....איזה גאונים הרבנים האלה....
ואיזה מזל שיש לנו את המכון הזה!!
מה היינו עושים בלעדיהם?
מה ???
|
|
|
79. לאשכנזים יש כת ולא דת
|
|
|
האשכנזים בירושלים קיבלו עליהם את הפסיקה הספרדית, בזמן שהספרדים היו העדה הדומיננטית בירושלים, לגבי שחיטה - בשר חלק.
|
|
|
81. בוקר טוב שרלו. בוקר טוב אשכנזים. ברוך שובכם לכדור הארץ.
|
|
|
בראשית ברא ה' את השמיים ואת הארץ, ויזרע בארץ מלוא רוחבה פסוליה ואפונה וחומוס ופול. וירא כי טוב
מה רבו מעשיך ורבניך
|
|
|
83. הרמב"ם פסק שקטניות מותרות לאכילה בפסח
וטוען כי האיסור הוא מנהג בלבד.
הוא גם מחייב מזוזות רק במקומות שלנים בהם (ולא במשרדים ומחסנים, למשל).
הרמב"ם הוא גדול הפוסקים, ואין שום סיבה להחמיר במקום שהוא פוסק.
|
|
|
84. גם אני מצרף חתימתי לפסק ההלכה !!
|
|
|
85. הצחקתם אותם
אשכנזי בן אשכנזי |
|
|
(29.03.07) |
זה לא יעזור. עוד לא נולד הרב, גדול ככל שיהיה (בעיני עצמו ובעיני חסידיו) שיוכל לקעקע מנהגים שונים ומשונים שהתקבלו על ידי קהילות לפני מאות שנים במקומות מרוחקים ממקומנו ומחיינו ולשנות אותם. שימו לב לתגובות של מספר מהמאובנים המטופשים כאן - "הצילו! הוא עוד יבטל מצוות לולב" - מישהו צריך להסביר לכותבת הבורה שמצוות לולב מן התורה ואי אפשר לשנותה, ומנהג קטניות הוא מנהג מקומי מקרקוב שבפולין. או "מי זה בכלל הרב הזה?", כאילו ורק אורך הזקן ומס' האפיקומנים שאכל האיש בימי חייו מכשיר אותו לפסוק הלכות ואיש מלבדו אינו רשאי לעסוק בזה.
|
|
|
אוי לאותו אלוקים שלך שכל גדולתו ואהבתך אליו תלויים באיפוק שלך מלאכול קטניות במשך שבוע שלם. אתה באמת מאמין שאכפת לו מהקטניות שלך? אכפת לו יותר מההתנהגות שלך כלפי אחרים, מהתנהגותך לבני משפחתך ומעשיית הצדקה והחסד שלך. מתי תפנים שזה מנהג שהתקבל בקהילה אחת, על ידי פוסק אחד ולקהילתו בלבד לפני 800 שנה?
|
|
|
87. מקור האיסור לאכול קטניות
(ככל הידוע לי) הוא מהזמן בו היו מעבירים תבועה בשקים והיה חשש שתישאר מעט חיטה בשק שבו מאכסנים קטניות (ממשלוח קודם) ולכן נולד האיסור.
היום הוא כבר לא רלוונטי בלי שום קשר למיקום או כל דבר אחר, כי הפסקנו לשים את החיטה בשק של השעועית...
|
|
|
88. המזרחים כבר ממזמן אוכלים חוץ מהמרוקאים והאשכנזים
|
|
|
הגיע הזמן לחזור למקורות ולזרוק את כל המחמירים בין אשכנזים בין ספרדים בכל התחומים יש גמרא יש רמבם השאר לא רלוונטי
|
|
|
90. העיקר בכתבה חסר - מה זה מכון שילה?
ומיהו "הציבור" שמתחנן כבר שנים? יש כאלה שלא נוח להם. חבל. למה להגיד שכל הציבור מתחנן?
| |