כלכלה  כלכלה בארץ
רוב בוועדת הכספים למתנגדי הרפורמה בשווי הרכב
צבי לביא
פורסם: 26.06.07, 15:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 137 תגובות ב-137 דיונים
31. צדיק אחד בסדום
בעל רכב ממקום העבודה ,   תל אביב   (26.06.07)
כל הכבוד מר מיסז'ניקוב לפחות לך יש שכל להבין שבאמת מדובר בפגיעה בשכר של המעמד הבינוני. ומה עם העיוות של ירידת ערך שלא משתקפת בשווי מס - זה כן בסדר - למה את האוצר זה לא מעניין שכל תקופת השימוש אנחנו משלמים את אותו הסכום על הרכב כאילו אין לו ירידת ערך. ומה עם מס הכנסה שלוק לנו יחד עם ב.לאומי ובריאות יותר מ 50% מהשכר את האוצר זה לא מעניין. כל הכבוד תמשיך לתמוך בעמדתך נגד הטיפשות של משרד האוצר אני תומך בך יחד עם עוד עשרות אלפים.
32. עיוות נורה ואיום.
גל הרשקוביץ   (26.06.07)
הכיצד בפידור 10 שנים לא עוכן התעריף שווי בגלל ילדי האוצר המוטבים,כיצד קבוצה מהעשריון ה9 עם אופציות בונסים משדלת הופכת עולמות ומצליחה לתרפד עיות משועה לשמים.
33. בעלי רכב צמוד גנבים ממני 10000 שח בשנה
יש   (26.06.07)
34. תעזבו את הרכב שלי בשקט!!!!!!!
(26.06.07)
לכו להתעסק בדברים חשובים באמת כמו להחזיר את השבויים הבייתה, מציאת מקומות תעסוקה למובטלים, תידאגו לניצולי השואה וכו'. באמת שלא חסר לכם מה לעשות. אגב, אני לא קונה את השטות שהפרחתם ש"כל שקל ילך למימון הפחתות מס אחרות". אני נזכר בחוק הבריאות, ובכוונת המשורר להוסיף כל שנה תרופות חדשות לסל בסכומים הרבה יותר גדולים ממה שהם עכשיו. כשרציתם לתת לחרדים יותר כסף, זה היה אחד הדברים הראשונים שנפגעו! ודבר אחרון - "המסכנים שמקבלים את ההטבה של רכב צמוד" סוחבים את כל המשק על הגב שלהם! לא החרדים! לא המובטלים! ובטח שלא חברי הכנסת!!!
35. העיוות האמיתי
גיל   (26.06.07)
הוא גובה מיסי היבוא על רכב למי שלא יכול להשיג ליסינג. וזה מה שבאמת צריך לתקן! הורדת המס על רכב לכולם, ולא העלאת המס לכולם!!! הבעייה שישראלים טובים כל הזמן מחפשים איך לגרום לכך ששכנם יפגע היכן שהם נפגעים במקום לגרום לכך שייהנה היכן שהם נהנים.
36. מס חברות
דני ,   תל אביב   (26.06.07)
כשבאים לדון בסוגיית ההטבה לבעלי רכב ליסינג, צריך להבין שזו פגיעה באחד מהענפים המכניסים ביותר לקופת המדינה - ענף ההיי-טק. צריך להבין שלפעמים הטבת מס ניתנת על מנת לעודד צמיחה של תעשיה גם אם במישרין נדמה שהיא פוגעת בקופת המדינה צריך להסתכל על כל התמונה כאן. אם תימשך הפגיעה במעמד הביניים המשכיל לבסוף תפגע התעשיה כולה וגם הכנסות המדינה כיוצא בזה. בדיוק כפי שמס חברות בישראל נמוך על מנת שלא לעודד חברות להעתיק את מקומן למקום אחר בעולם, כך צריך גם להתייחס למיסוי על העובדים. האנשים האלו הם לא מיליונרים ולא עשירים, הם משלמים משכנתות, לוקחים הלוואות ומתמודדים עם כל אותם צרות שמתמודד מעמד הביניים. זה אולי נראה לצרי העין שביניכם כעוד 600 שקל שהם יכולים לשלם, אבל ייתכן מאוד כי זה יהיה הקש שישבור את גב הגמל.
37. חכ"ים יקרים טעיתם. ניפגש בבחירות
(26.06.07)
38. בועז לא סופר את ועדת הכספים
bob   (26.06.07)
חברי ועדת הכספים מאשימים, על סמך נסיונם, את בועז סופר שהוא עושה עלהם מניפולציות ומשקר אותם. אבל הם גם ממשיכים לקבל אותו כנציג רשות המיסים. מה זה אומר על חברי וועדת הכספים? מי יכול להיתייחס אלהם בירצינות?
39. בעלי אינטרסים גורמים להנצחת עיוות מס מתמשך
חוגגים על חשבון ,   הקופה הציבורית   (26.06.07)
40. אם רוצים להעלות את שווי השימוש, שיורידו את המס לאותה השכבה!!
(26.06.07)
41. ואלה מנסים לישר קו!!!!
עובד היי טק   (26.06.07)
דוחקים את מעמד הביניים למעמד הנמוך בכדי שהעצלנים מהמעמד הנמוך מקנאים באלה שלמדו והשקיעו, שילמו הרבה כסף על הלימודים, טרחו לעבוד בזמן הלימודים, טרחו להביא ציונים בכדי לעבוד בחברה מכובדת...... ואיך שמגיעים למעמד הנחשק "עובד היי טק" מורידים אותו למטה עוד פעם מאיפה שבא רק בגלל העצלנים המקנאים שלא רוצים ללמוד ולא רוצים להשקיע במקצוע קשה תפסיקו לקטר ותתחילו לעבוד במקום לחפש כסף קל על חשבון אחרים...... ותדעו שמעמד הביניים הוא שמשלם הכי הרבה מיסים.
42. מעניין שלהנחות במס שמקבלות נשים וחד הוריות,לא קוראים "עיוות"
י   (26.06.07)
43. תמיד ידעתי שאפשר לסמוך על ליצמן.
עצמאית בשטח ,   לא צריכה טובות   (26.06.07)
למרות שהוא מייצג שכבה בעייתית יש לו יותר שכל מלכל הועדה הזו. שיהיה ברור שהמקופחים האמיתיים הם העצמאיים שממנים היום את רכב העסק על חשבונם הפרטי ונאלצים לכל מיני טריקים כדי להמשיך לצוף...יש לי רכב לעסק שיש לו רק מושב 1 ליד הנהג ובנוסף רכב פרטי ועדיין מחייבים אותי על 10,000 ק"מ פרטיים בשנה כשהרכב נוסע רק נסיעות עסקיות ונח בו כמו הצרות שלי...
44. 80% רזים מממנים 20% שמנים שנהנים מהליסינג
שמור לי ואנגב לך   (26.06.07)
כל חברי הכנסת שיכים לסקטור של 20% שנהנים מהליסינג. לבוזגלו אין ליסינג אל תדאגו-חברי הכנסת ימסמסו את הרפורמה-בעלי חברות הליסינג משמנים אותם היטב.
45. מה עם הרכבים הצמודים בצבא ובמשטרה? גם להם יורד שווי מס?
אזרח שאכפת לו. ,   תל אביב   (26.06.07)
46. רכב עבודה / מס רכישה / ביטוח אחזקת קטנוע?
מאיפה עוד תמצצו? ,   רעננה   (26.06.07)
47. סוף סוף קצת שכל
יוסי ,   ת"א   (26.06.07)
אני מהתחלה לא הבנתי מה הקטע בלפגוע בשוק שמכניס הכי הרבה כסף למדינה. אולי זו הטבה, אבל אם אני מפריש 9000 ש"ח למדינה, לא מגיעה לי איזו שהיא הטבה??????
48. להוריד את המיסוי על רכבים - הפתרון האמיתי
נהגוס   (26.06.07)
49. ל-33
דניאל ,   רמת-גן   (26.06.07)
לך ללמוד,אידיות.יושבים פה דראקס על גביינו.
50. חבל על הזמן
אמנון ,   ירושלים   (26.06.07)
כל שינוי שיעשה לא לא יפגע בעובדים במגזר הפרטי היות והמעסיקים יפצו את העובדים לכן מר ברוש הנכבד מתנגד לשינוי. ברור שחברי הכנסת האינטרסנטים יתנגדו כי זה יבוא מכיסם. המצב הקיים אבסורדי ומחייב שינויים - ישנם עובדים בסקטור הפרטי הנוסעים על מכוניות ששוות מאות אלפי שקלים על חשבון כלל הציבור !!! ודאי זה לא מוצדק
51. חברי הכנסת לוקים בראייה צרה ואם בתיקון עיוותי מס
(26.06.07)
הם חוטאים לטובת המדינה ניתן להניח שתיקון עיוותים חברתיים אחרים לא באים בחשבון בכנסת הנוכחית. לא נורא . אנחנו הבוסים שלהם. נרשום את שמותיהם. נחליף אותם בבחירות הקרובות.
52. סוף סוף קצת הגיון 50000 זה כוח עבודה וכוח קנייה מרכזי במשק
אור ,   קצה המנהרה   (26.06.07)
53. כל הכבוד לח"כים
(26.06.07)
54. עובד הי טק
H.   (26.06.07)
אני מחזיק רכב ליסינג ומוכן לספוג את העליה בתנאי שגם חברי כנסת וגם אנשי קבע שמקבלים רכב ת"ש יספגו אותה.
55. ל 22 ו 34 - פשוט נכון !
(26.06.07)
בנוסף, כמו שהזכיר לנו 34 - גם בחוק הבריאות הבטיחו לנו שזה בסה"כ ישפר את מצב הבריאות במדינה, ובפועל כולנו משלמים הרבה יותר ומקבלים הרבה פחות ...
56. תרגעו כבר עם כל הכסף שאתם מכניסים למדינה...
יאיר ,   הרצליה   (26.06.07)
תרדו קצת מהעץ שלכם... אתם עובדים קשה ומרוויחים יפה... אבל הכסף הגדול של המדינה לא בא מ200 אלף עובדי היי טק, הכסף מגיע מבנייה מאגרות, מיסי חברות ממש תרגעו אף אחד שמרוויח כאן 20-30 אלף ש"ח לא סוחב אף אחד על הגב... כל אנשי ההיי טק תרגעו ודחוף... ילדים!
57. הרפורמה בליסינג חייבת להתבצע או
(26.06.07)
שהעצמאים יקבלו ליגיטמציה מוסרית להעלים מס. והשכירים ללא רכב יחושו עשוקים ע"י שכבת המנהלים הצמודים לרכב חברה.
58. אני מחזיר את הרכב בכל מקרה והאמת שצריך
(26.06.07)
לתקן את העיוות במס. האוצר צודק 100% אבל מה לחכ"ים כואב להפסיד 500 ש"ח פשוט כי הם לא יכולים להחזיר את הרכב שלהם
59. ועוד איך הכסף מעניין את אנשי רשות המסים
אבי   (26.06.07)
שהרי הם כקודמיהם וכשריהם הנוכחי והקודם לא יוכלו לגנוב אם לא יהיה כסף בקופה,וכיון שכבר עשקו אותנו עד קצה גבול היכולת מנסים כעת להיטפל כם לרכבנו. יאללה אוכלי החנם יושבי תקן המנכ"ל/חוזה הבכירים שלא בצדק באוצר,תרויחו שכר של מנהל אגף או דרגה 42-44,כפי שזה בשאר המשרדים ואז תבואו ותספרו לנו על "עיוותי המס". אגב, בכירי האוצר לא משלמים שום מס על רכבם,שהרי הם כמו מנכ"לים ועל כן רכבם נקרא "רכב שרד" ועליו לא חלים תשלומי מס ושווי שימוש, ובנוסף בשעה 17:00 או 16:00 העט נופלת להם מהידים בדרך הביתה, ולא כמונו עובדי ההיי-טק שקורעים לנו את הצורה מצאת החמה עד צאת הנשמה ועוד אנו משלמים מס על הרכב שנותנים לנו לנסוע בשעות מאוחרות הביתה.
60. פקידוני האוצר משקרים לציבור ולכנסת. כדאי לדעת את האמת !!
זיו ,   רעננה   (26.06.07)
כאשר אותו "איש הייטק" בוחר לקבל רכב, הוא מוותר על 3,000 ש"ח ברוטו משכרו. לבוא ולומר לו ששוי השימוש הוא 2,800 ש"ח לקבוצה 2 או 3,300 ש"ח לקבוצה 3 זו ממש חוצפה. הרי העובד כבר שילם 3,000 ש"ח שווי שימוש למעביד !!! מדוע שלא יגשו פקידוני האוצר למעבידים וייגבו מהם שווי שימוש של 3,000 ש"ח לכל רכב ?!?!?!? המרוויחים היחדים מכל העסק הזה הם המעבידים. הם לוקחים 3,000 ש"ח לרכב וזו הכנסה פטורה ממס !! מלבד זאת, רכב יורד בערכו עם הזמן. אם אני מקבל היום רכב חדש ומשלם עליו שווי שימוש לפי ערך של רכב חדש, מה יקרה בעוד 4 שנים כאשר רכב זה יהיה שווה רק כ-60% מערכו כחדש ??? יתרה מכך, מה קורה כאשר מעביד נותן לעובד רכב משומש ושווי שימוש מחושב לפי ערך של רכב חדש ??? מעבר לכל אם אני קונה בעצמי רכב, אין הוא עולה לי בסכומים שהאוצר רוצה שנחשב עבור שווי שימוש. רכב לא עולה באופן רציף מעל 6,000 ש"ח לחודש !!! ולסיכום, הרי הרכב שאני מחזיר לחברת הליסינג, או למעסיק, לאחר תקופת ההשכרה שווה כסף. אם אני משלם עליו שווי שימוש, אזי מגיע לי החזר מס על ערך הגרט (שווי המכירה של אותו הרכב במועד החזרתו). כלומר, אם רכב חדש מקבוצה 2 עולה כ-140,000 ש"ח ואני מחזיר אותו לאחר 4 שנים ואז שוויו כ-60% מערכו כחדש כלומר כ-84,000 ש"ח, אזי מגיע לי החזר מס על 84,000 ש"ח והם לא יכולים להתכחש לזה !! ובמס שולי של 45% זה החזר מס של 37,800 ש"ח !!!!!!!!!! ההצדקה לכך היא פשוטה: אם אקח בעצמי הלוואה לרכישת הרכב על 85% מערכו, אשלם לכל היותר 2,500 ש"ח למשך 5 שנים. לאחר אותה תקופה אמכור את הרכב ואז אקבל מלוא התמורה לכיסי. מאחר ומראש הכסף היה שלי, אף אחד לא ממסה אותי, אבל מאחר והחברה מקבלת אותו מדוע אף אחד לא מחזיר לי מס, על ערך שכבר שילמתי ?!?!?!?!? איפה כל רואי החשבון כאן ?? אף אחד לא רואה את זה ?? ואם מדברים על עיוותי מס, הרי מה שקורה עם העצמאים הוא עיוות גדול יותר ומהווה ממש גזל, אבל מאחר והוא לטובת המדינה, לאף אחד לא בוער לתקן את העיוות הזה. ותאמינו לי זה כסף הרבה יותר גדול !! אז חברים, קודם כל כל הכבוד לחברי וועדת הכספים שלא מאשרים את התקנות. אבל תשימו לב: חלקם הגדול לא מסכימים כי זה לא נוח להם פוליטית, כי זה כרוך עם "חבילה" שהם לא מסכימים לה. למיסוי שכירים הם מסכימים, בתנאי שזה לא יפגע להם אישית בכיס (מיסוי קבוצה 4...) ממש חוצפה שאין כדוגמתה !! אז חברים, אסור להוריד את הלחץ הציבורי. היום זה הרכב של החבר שלי, מחר זה יהיה משהו אחר אצלי !! כולנו באותה סירה. ביבי דיבר ותיכנן הורדת המיסוי על שכבת הביניים על מנת להעלות המוטיבציה והכדאיות לעבודה. ומה עושים כעת פקידוני האוצר? זורים חול בעייני כולם ומעלים מיסים. עלינו לומר להם: תלכו לעזאזל !!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה