רכב  לא בשימוש - תחבורה נקייה
כניסה חליפית לירושלים? עדיין לא
הלל פוסק
פורסם: 03.07.07, 22:46
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 94 תגובות ב-94 דיונים
61. לא יאומן! מה מוריה טוענים בעצם?
נעם ,   ת"א   (04.07.07)
לא יאומן, במוריה אומרים - "כן, היה כתוב בחוזה שצריך להגן על הסביבה, אבל תמיד מוותרים על זה אז לא עשינו מראש" או במילים שלהם: "מוריה מקווה כי משרד הפנים ישלים במהרה את ביטול הסעיף הבירוקרטי שמונע את פתיחת הכביש, אשר לא יושם עד כה בפתיחת כבישים ושכונות חדשות בעיר" פרצופה של המדינה. בהקשר הזה אני רק יכול להזכיר נשכחות שעזריאלי היה מחוייב בחוזה לבנות מחלף בצומת השלום בת"א בשל העומס הגדול שהיה צפוי. ומה קרה? הבניינים הוקמו ועל הצומת "החליקו" לו ואני כל יום עומד בצומת השלום בדרך לעבודה וממנה ומתייבש....
62. שתושבי מבשרת הפרזיטים יתקעו !
יוסי ,   ירושלים   (04.07.07)
שיחפשו עבודה מחוץ לירושלים ארנונה הם לא משלמים לנו אבל משתמשים בכל התשתיות שלנו , שולחים ילדים למערכת החינוך שלנו ומתנהגים כמו טפילים אז טפיל שקנה בית ולא חשב על הפקק שיתקע בפקק עד מחר
63. כבוד מוסיה ארד את כנראה מתגוררת ברחביה
יגאל ,   מ אדומים   (04.07.07)
במקרה ואת היית תקועה כל יום בפקק למעלה מחצי שעה נראה לי שהכביש היה נפתח מזמן
64. תמשיכו לבזבז כספי ציבור
(04.07.07)
65. לא עומדים בתנאי החוזה ו"בוכים"
אריה ,   מבשרת   (04.07.07)
הגיע הזמן שחברה שאינה מקיימת את החוזה שעליו היא חתמה - שתשלם ובגדול. אפשר לתבוע את מוריה בתביעה קיבוצית על הזמן והביזבוז שהיא גורמת לכל הנהגים (שגם אני בתוכם) עקב אי קיום תנאי החוזה. למרות אי הנוחות - אני עם הירוקים ועם שלטון החוק !
66. תביעה יצוגית ! ! !
(04.07.07)
צריך להפריד בין שני הדברים , לתבוע את החב' מוריה על כל אובדן הזמן והנזק הסביבתי שנובע מהפקקים ובזבוז הדלק לכל נהג, ובלי קשר לפתוח את הכביש ולוודא שהם משלימם את הפיתוח הסביבתי. הגיע הזמן שהמדינהתלמד לא לשל לקבלן עד לסיום עבודתו ועמידה בתקציב. עד שלא יעיפו כמה מהנדסים שלא עומדים בזמן ובתקציב לפרויקט שום דבר לא ישתנה.
67. שילכו לעזאזל הירוקים האלה עם הבעיות המטופשות שלהם!!
תנו ליסוע נורמלי!!!!   (04.07.07)
68. היה היום פקק באורך נצח......
אבל צריך לשמור ,   על הסביבה   (04.07.07)
69. כל הכבוד לשופטת-חברות חייבות ללמוד שעליהן לעמוד בתנאי החוזה!
גדי   (04.07.07)
70. מישהוא במוריה צריך לשאת באחריות לעיכוב
ד.פ ,   ירושלים   (04.07.07)
לא יתכן שכביש שאמור להיפתח ..לא נפתח בזמן ..מליונים הושקעו ..משהוא גרף פה קופה על עבודה ליבריאות ..אבל אם הכביש לא ניפתח מישהוא צריך לשאת באחריות ..אם לא בצעו את העבודה בזמן שיישלמו ......בזבוז זמן דלק זה כסף ....כמו שמקבלים ומרביחים מי שלא עומד בזמן שישלם
71. עזבו שטויות,רוצים רכבת נורמלית לירושלים,ולפני 2012!!!
ירושלמי ,   ירושלים   (04.07.07)
72. שוב הוכח שלאגואיסטים המתקראים הגנת הטבע אכפת רק מעצמם
(04.07.07)
הם כמו היתוש כל גב הפיל שמשתחץ בהובלת הפיל. הטבע אין סופי ואתם כאלה אפסים. מינהל תקין היה מחייב את האחראיים להפקיד ערבון בסכום פי כמה מעלות הפיתוח להבטחת ההתחייבויות החוזיות, דבר שהיה מאפשר פתיחת הכביש לטובת הנהגים, דירבון הקבלן להשלים הפיתוח הסביבתי במועד או לחילופין מקור כספי לפיתוח כזה ע"י גורם שלישי. אבל אלה, המתקראים ירוקים, השתן עלה להם לראש וכשזה ממלא את מוחם הדבר ניכר בכל התנהלותם הגורמת נזק יותר מתועלת.
73. 32 צודק!!! ועוד (הרבה)
Putzi-Mutzi   (04.07.07)
32 (התמים) חושב (ובצדק) שבמדינת היהודים אסור שיקראו דברים כאלה. ונכון, יש לנו מדינה קטנה אחת ועלינו לשמור אותה מכל משמר. לא רק מאיובים מבחוץ אלא גם מאיובים מבפנים וכאלה יש באלפים: כל מי שפוגע בסביבה או ברשות הכלל הוא מפגע ומחבל במה ששייך לכולנו. ועוד: אם כביש כזה כקטן ולא משמעותי גורם לכאלה מריבות ובלאגנים, מתי יתחיל התכנון והביצוע של כביש הטבעת המזרחי. כביש זה אמור לחבר את כל השכונות ממזרח ולנקז תנועה ממרכז ומערב העיר. צריך להבין שירושלים פקוקה רצח למרות ששטחה כשטחה של פריז, ומתגוררים בה פחות מ- 1/4 מתושבי הבירה הצרפתית, הפקקים בירושלים בלתי נסבלים. איפה שר התחבורה? איפה ראש העירייה? איפה מבקר המדינה? איפה כל הגופים שאמורים לדאוג שבבירה של המדינה שלנו יהיו חיים יותר טובים? הרי איכות חיים זה גם נתיבי תחבורה ותעבורה זורמת. הלא כן?
74. יש משהו על משמעות ספרות 6 ו-9
אף אחד   (04.07.07)
גם בנומרולוגיה וגם בתלמוד חלמאי [אלתר דרויינות "ספר הבדיחה והחידוד] יש כעס ציבורי על שובתים נגד מעבידם הממשלתי ופוגעים בציבור ולא בשרים האחראים. עכשיו גם שופטים אימצו את השיטה להרביץ למשה כדי לחנך את ראובן.
75. תגובה ל 8 ו 67
nir   (04.07.07)
8 ו 67 אתם זוג מטומטמים מפליא שאתם יודעים להפעיל מחשב
76. תגובה ל24 ו 46
שלום   (04.07.07)
מהידוע לי חברת מוריה התחייבה, תחת חוזה, להשאיר נתיבים פתוחים לחיות הבר מתחת לכביש.... מין מנהרות שמאפשרות לחיות לעבור בשלום את הגבול החדש.... כמובן שניתן לפתוח את הכביש ללא פתחים אלו אבל חובתנו ללחוץ על סיום העבודות לפני הפתיחה..... בוז לחברת מוריה......
77. כבר לא הייה טבע
אם אנשים כמוך   (04.07.07)
מה אתה אומר בעצם שהשופטת לא יודעת את מה שאתה אומר מה? אתה יותר חכם מהשופטת ? לא עמדו פה בחוזה נקודה שמירת טבע זה שמירה על איכות חיים בסופו של דבר. גם אם בדרך נגרמת לנו אי נוחות בגלל תאוות בצע של קבלנים מסוימים (ראה ערך לא פיתחו סביבתית)
78. לכל ה"ידענים"
momo   (04.07.07)
החברה להגנת הטבע הציעה לפתוח את הכביש במועד המתוכנן, כנגד ערבויות כספיות שחברת מוריה תפקיד להבטחת השלמת העבודות. נחשו מה? מוריה סירבה. למה היא סירבה - פשוט מאוד אולי עוד מעט יוסר ה"חסם הבירוקרטי" ולא יהיה יותר צורך לשקם את הנזקים הסביבתיים. משמע - הכסף עבור השיקום ניגבה. לתת תמורה - לא צריך. אני תושב מבשרת שמייחל לפתיחת הכביש, אבל אני מברך את החברה להגנת הטבע על מאבקה להגנת הנוף. התנהלות חב' מוריה בעניין הזה היא שערוריה שמישהו היה לצריך לשים לה סוף וגם להכניס קבלנים אחרים ל"דיר בלאק".
79. לפי התמונה בכתבה יש פיתוח סביבתי
(04.07.07)
מה קרה? שתלו כלניות במקום רקפות? אם מדובר על דחייה לשבועיים הרי שעבודת הפיתוח הסביבתי נעשתה גם נעשתה ונותרו רק עבודות השלמה שוליות (פיתוח סביבתי באזור זה לוקח שנים). לכל בר-דעת ברור שמה שמניע את הירוקים זו לא הסביבה אלא צבירת כח. חבל שהשופטת נתנה להם לגרור אותה לתרגיל מעוות זה.
80. למתלהמים נגד חברת מוריה
לא מעורב בפרוייקט   (04.07.07)
תחשבו! חברת מוריה בצעה את הפיתוח הסביבתי. ניתן להווכח מכך מהתמונות שפורסמו ומכך שנדרשים רק שבועיים להשלים עבודת פיתוח של שנים. הנושא הבירוקרטי לא קשור לפיתוח הסביבתי אלא להיבטים בירוקרטים שלא משנים לסביבה, לנהגים, לכלל האזרחים ולרוח ההסכם. החברה להגנת הטבע מתעקשת, מתוך עקשנות לשמה, לעמוד על קוצו של יוד מבלי שתהייה לכך תועלת למישהו, פרט לאגו שלהם. אני לא מוכן לסבול נזק של אפילו אגורה שחוקה לאגו מנופח זה ולצבירת כח לצורך צבירת כח מזיקה. כמו כל ארגון שמוקם מתוך כוונות טובות, גם החברה להגנת הטבע מסתאבת, מונהגת ע"י קיצוניים וגורמת בסופו של דבר ליותר נזק מתועלת. שופטת חכמה היתה פוסקת אחרת.
81. 7: רצוי שחשוב לפני שתקשקש שטויות, אתה מסוגל להבין זאת?
(04.07.07)
חברת מוריה בצעה את הפיתוח הסביבתי. הירוקים מתעקשים על סעיף בירוקרטי שלא ישנה בכלום את התוצאה הסופית ובוודאי לא את איכות החיים. אתה משתמש בביטוי "איכות חיים" כאילו אתה בכלל מבין אותו, מסוגל להגדירו ולכמתו. אתה לא מסוגל לעשות אף דבר מהשלושה אבל זה לא מונע ממך לעשות את הדבר הרביעי - ללהג שטויות ברצף, מכותרת תגובתך ועד הנקודה בסיומה.
82. 65: אתה מוכן לפרט איזה סעיפים בחוזה מוריה לא קיימה והנסיבות?
(04.07.07)
ובעברית פשוטה: קראת את פרטי החוזה והסעיפים הרלבנטיים לפני כתיבת תגובתך או שאתה, כמקובל לאחרונה במקומתינו, קודם נגרר ומשמיץ ורק אח"כ, אם בכלל, מברר את העובדות לאמיתן. יותר סביר שאתה, כמייצג, כבר עסוק בחיפוש העדר וההשמצה הבאה.
83. 61: נא הואל לפרט היכן נאמרו הדברים שציטטת בשם "מוריה"
(04.07.07)
אתה מצטט דברים שלא נאמרו ועל סמך דברים מפוברקים אלה בונה תילי האשמות וגידופים. "פרצופה של המדינה", כפי שהתבטאת, נהייה מכוער גם בגלל תופעות כאלה. בדומה, תיאורך את מחלף השלום לא נכון. הכניסות והיציאות אל ומחניון מרכז עזריאלי משולבות בנתיבים באזור; הוקמו 2 גשרים להולכי רגל; כתנאי להקמת בניין משרדי הממשלה בפינה הדרום מערבית של הצומת עת"א קיבלה מהממשלה מאות מליוני דולרים לשיפור התנועה (כביש דו מפלסי, הרחבת רח' קפלן) והתנועה בצומת שופרה מאוד. בשעות העומס המצב דומה למקומות אחרים בכרך ולא שייך ל"דוגמא" שהבאת. להקלת מצוקת היובש שתארת, מוצע שתוציא את הקש מראשך. הוא סופג כל כמות נוזלים ועובדות ומונע יכולות הבחנה ואבחנה.
84. משהו חישב כמה פגיעה בסביבה יש מהפקקים?
מתן   (04.07.07)
חלמאים! האם החברה להגנת הטבע הכניסה לשיקול את העמידה בפקקים הבזבוז של דלק, פליטת חום, רכבים בעמידה + מזגן, מזהמים יותר לעומת רכב בתנועה .. יש לי תחושה שזה יותר מזהם ופוגע בסביבה מאשר פתיחת הכביש החדש!
85. 63 - לקרוא ולבכות
סטודנט ,   הר הצופים   (04.07.07)
כמה אגואיסט בן אדם יכול להיות? באמת נראה לך שטובת הציבור והעתיד לא עדיפים על הפקקים שלך? גם אני כמו רבים תקוע שם הרבה ומחכה שיפתח הכביש - ועדיין מברך מאד את השופטת! חברת 'מוריה' חייבת לקבל קנס. שינוי הנורמות הפסולות מהשורש.
86. 79-83: אני סומך על השופטת
(04.07.07)
מסר: קבלנים - כבוד לטבע ולציבור!
87. (78) momo: תפסיק להתmm
(04.07.07)
אם היית עוסק עם אנשים הגונים אתה צודק. אבל כאן מדובר בכנופיה שמטרתה להשתלט על נושאים מסוימים באופן כוחני. כדרכם, הם יערימו בהמשך קושיים נוספים שימנעו השלמת הפיתוח הסביבתי ואז ירוצו לבית המשפט לחלט את הערבות הכספית בטענה שהקבלן לא עמד בלוח הזמנים. אם אתה חושב שאירוע קפקאי כזה הוא פרי הדמיון אתה או תמים או עולה חדש או עיוור מדעת. בדומה, משלוח דחוף שהגיע מחו"ל עוכב במכס בגלל עיצומים ומייד כשאלה הסתיימו נשלח חזרה לשולח בטענה שהוא לא שוחרר בזמן. הנזק הכספי, התדמיתי (כלפי הספק בחו"ל שטרח במיוחד) והענייני (הצורך בפריט) בל יתואר. עכשיו, אני, אם הייתי מנהל בחברה כלשהי - ואני לא, ביודעי את התנהגותם הלא עניינית והמכשילה של הקיצוניים בחברה להגנת הטבע, ובהיותי אחראי כלפי החברה בה אני מועסק, לא הייתי לוקח סיכון, דוחה את רעיון הערבות הכספית [אם אכן הוצעה, כטענתך ללא סימוכין] ומבצע את מחויבויותי החוזיות כפי שמפרש החוק. לא הייתי הולך לקראתם אפילו מילימטר אחד, לא מתוך עקרון (אני אזרח טוב לא פחות ממך) אלא מתוך הכרת דרך פעולתם. כך שאם יש את מי להאשים זה את הירוקים, שמדברים גבוהה אך יורקים לנו בפרצוף.
88. 86: את סובלת מעודף כבוד לממסד וחוסר כבוד לשכל הישר
(04.07.07)
89. 86: המסר שלך הוא להצמד לאותיות הקטנות
(04.07.07)
... וכיוון שבפרויקט כל כך מורכב עם אירועים בלתי צפויים מראש, בלתי אפשרי לחלוטין להגדיר מראש את הכל ללא יוצא מהכלל, קבלן שיצמד ב-100% לאותיות הקטנות לא יתחשב במזמין וילך לקראתו אלא בכל אירוע חריג, ויש כאלה עשרות כל שבוע, הוא יעכב העבודה עד קבלת פיצוי מתאים, כספי ו/או הארכת הפרוייקט. התוצאה תהייה נזק רב פי כמה שמושת עלינו בסופו של דבר. הגישה של החברה להגנת הטבע ודומיה, לסכם דברים ואח"כ לחזור בה, להקצין מצבים, לא להתחשב בבעיות אובייקטיביות בשטח, לראות בכולם, פרט בעצמה, כרמאים ונוכלים, להתיימר לייצג אותנו באופן בלעדי בנושאי איכות סביבה ואיכות חיים, לא רק שאין לה על מה לסמוך אלא שהיא גורמת נזק רב בעצם חד-צדדיותה. חבל שאת סומכת באופן עיוור על שופטים (אתמול פורסם על שופטת שנקטלה ע"י רשות שיפוטית גבוהה יותר ולפני שבועות ספורים פורסם על שופט שקטל בפסק דינו החלטת שופטת ברשות שיפוטית גבוהה יותר). חבל שאת סומכת באופן עיוור על גופים ציבוריים (הירשנזון חשוד שגנב כביכול כספים מאגודה להנצחת זכר השואה). חבל שאת מזלזלת באופן גורף בהגינותם של מנהלי חברות ובאי התיחסותם לטבע ולציבור. מטבע הדברים (ביטוי אירוני במקרה זה) שתשמעי רק על אותם מקרים שהתקשורת בחרה לפרסם. בעצם ההטיה המחשבתית שלך אינך טובה מהקבלנים מהם את דורשת להתנהג בכבוד. הרוב המכריע של השופטים ראויים. יש לשער שרוב האגודות והארגונים הציבוריים אכן פועלים למימוש מטרות הארגון, ברמת יעילות זאת או אחרת. אין סיבה להטיל דופי על כל ציבור הקבלנים בגלל הגחמות של הקיצוניים בחברה להגנת הטבע. אין דבר בין מעשיהם של האחרונים והגנה אמיתית על הטבע ואיכות החיים שלנו (לא שלהם).
90. 86: מהו כבוד לטבע? הנצחת פקקי תנועה זה כבוד לציבור?
(04.07.07)
את יכלה להיות רגועה. הטבע תמיד יתקיים ואין צורך לכבדו. הקבלנים ביצעו עבודה שנדרשה מהם, לא כזאת שהומצאה על ידם. הם גם ביצעו פיתוח סביבתי לפי התוכניות והמפרטים בחוזה העבודה. איך את יכולה לסמוך על שופטת שדנה בסעיף בירוקרטי ולשלוח מסר לקבלנים בנושאי כבוד? נסחפת, לא כן?
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה