חדשות  דעות  מאמרים  רוני אלוני-סדובניק
כשאישה מטרידה גבר
רוני אלוני-סדובניק
פורסם: 29.07.07, 06:59
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 98 תגובות ב-98 דיונים
1. כל יום אני חשוף להטרדה מינית
טל   (29.07.07)
מהמחשוף השערורייתי, החוטיני שמבצבץ מהג'ינס, הדיבור המתחנף והמפלרטט של המוכרת הכוסית שאומרת לי כמה שהבגד שקטן עליי יפה לי למרות שאני צריך להוריד איזה 10 קילו כדי ללבוש אותו. לומר לכם את האמת? זה בכלל לא מטריד אותי ובגלל זה יש פרסומת כזאת. אנו הגברים מוטרדים מינית הרבה יותר ממה שנשים מוטרדות. העניין הוא שזה פשוט לא מטריד אותנו.
2. צודקת ב-100%
קרן ,   תל אביב   (29.07.07)
הניצול הגלוי של הנשים כלפי הגבר בפרסומת מעוררת תגובת נגד של "למה להן מותר ולנו לא" בדיוק כך.
3. קצת הלכה רחוק מידי
חזי ,   צפון   (29.07.07)
דעתה מרחיקת הלכת של הכותבת מהווה הטרדה לתבונה ולדעת. ישנן פרופורציות בחיים!
4. אכן
עידו ,   ירושלים   (29.07.07)
אונס הוא אונס, והטרדה מינית היא הטרדה מינית. לא יצא לי לצפות בפרסומת הנ"ל, אבל לפי התיאור זו זוועה ממדרגה ראשונה. לי אישית קשה מאוד לצפות בסצנות של אלימות מינית בסרטים וכו'', גם כשהן חשובות ותורמות לסרט כיצירת אמנות. למה אנחנו צריכים להיחשף לזה בפרסומת? למה משתמשים באלימות מינית כדי למכור מוצר? לפרסומאים הפתרונים. מי שחושב/ת שזו פרסומת "פמיניסטית", או לחילופין "שובבה", שיפוטו/ה לקוי באופן חמור ומעורר דאגה. רוני אלוני-סדובניק: כבוד על מילותייך המדויקות.
5. צריך לפסול כל פרסומת שמציגה את עובדי החברה כעבדים של הלקוחות
קרן ,   תל אביב   (29.07.07)
הפרסומת של נטויז'ן היא אחת מתוך ז'אנר שלם של פרסומות בהן העובדים של החברות המפרסמות מוצגים באופן משפיל, כעבדים של הלקוחות. כך גם בפרסומת החדשה של מלונות פאתל ובפרסומת של אלדן, בה שמרו כל היום על מקום החניה של הלקוח. המסר בפרסומות הללו מתחנף ללקוחות על חשבון עובדי החברה. שירות טוב אינו צריך להשפיל את נותן השירות, ועל המעסיקים להפנים מסר זה גם במציאות.
6. למישהו יש את הלינק של הפרסומת?
דוד המוטרד   (29.07.07)
7. אי אפשר להשוות כי גבר לרוב רוצה סקס ואישה לא.
מאיר   (29.07.07)
8. גם אני חשוף להטרדה מינית. כיף לי.
(29.07.07)
9. די לתת במה לנשים עם שיער קצר ושני שמות משפחה !
ב.שוחט   (29.07.07)
10. מסכים עקרונית, רק שבמקרה הזה לא הבנת את הפרסומת
אורי ,   ת"א   (29.07.07)
הבנות לא סתם קופצות על טכנאי שהגיע במקרה לתקן את המחשב, אלא הן ממתינות לחשפן שאמור להגיע והן חושבות בטעות שזה החשפן (הטעות מתבררת מיד אחר כך).
11. צודקת צודקת צודקת-
גבר   (29.07.07)
12. איפה חוש ההומור?! התייבש בחום יולי-אוגוסט!?
ורדה ר.   (29.07.07)
זה רעיון מדליק ומצחיק. רק שהכותבת כנראה לא אוהבת אותו או שאין לה את חוש ההומור (הנהדר) שיש לקריאטיב שייצרו את הסרט. שאפו נטוויז'ן ופרסום יורו נדמה לי
13. די עם השטויות- אחלה פרסומת!!!
מירית   (29.07.07)
14. אני מזועזע - צדקנות כזו לא ראיתי זמן רב
שונא צדקנים   (29.07.07)
סה"כ זו פרסומת, לא צריך לקחת אותה כ"כ ברצינות. חוץ מזה, זה לא שבפרסומת הגבר מנסה לברוח ומחזיקים אותו בכוח, מזריקים לו קטאמין ואונסים אותו בתורות. מה שמזיק למאבק הנשים זו צדקנות מהסוג המוצג במאמר. במקום להתעסק בשטויות תתעסקי באכיפה הדלה של עבירות מין ובעונשים השערורייתיים שמקבלים אנשים שהפרו את רצונן(ם) של אחרות(ים).
15. תנו לחיות!
אייל ,   י-ם   (29.07.07)
אף אחד בפרסומת לא נראה מוטרד! תרדו כבר מהעץ הזה!
16. נשים הולכת בקיץ עם כול החזה בחוץ מטרידות אותנו במיניות בוטה
אחד   (29.07.07)
17. מצטרף ל-1 ומוסיף!
ירון ,   ת"א   (29.07.07)
נשים זה עם מניפולטיבי שישתמש במיניות שלו להשיג הרבה דברים אבל אם לא השיגו אז זו הטרדה מינית (ואני בכלל הומו - למזלי)
18. צודקת! הרשמת אותי...
(29.07.07)
כל הכבוד על היושרה המקצועית שלך! שאת לא עיוורת לטובת צד אחד! כל החברה שלנו הידרדרה כי הפכנו לחברה של אגוסנטרים! הגיע הזמן שהמדינה הזאת תעבור זעזוע תרבותי רציני!
19. מסיבת רווקות
בכייני   (29.07.07)
כמה אני מסכנה, אצלי במסיבת רווקות לא הזמינו חשפן... די להתבכיינות.
20. הלוואי שתיתנפל עלי מישהי
חתיך צפווני   (29.07.07)
21. המדינה ה ש ת ג ע ה סופית.האויב יכול לחגוג לנו על התחת חופשי.
מישו   (29.07.07)
22. נכון. יש הבדל מהותי בין גברים לנשים
ירדנה   (29.07.07)
בעניין המדובר וזה בסדר כשזה מוצג כך ולא בסדר אחרת. מה לעשות. די לטחון מים בעניינים הללו, זה מתיש.
23. מגרה...
רמית ,   דרום   (29.07.07)
למה לייבש אותנו כל הזמן...אותי הפרסומת מאד מגרה...ומכניסה אותי למוד ...שרק ברכה בצידו לי ולבן זוגי האהוב...תפסיקי כל הזמן לדבר בשם כל הנשים...גברת סדו....
24. מישהו בנטוויזן צופה כל יום באתרי סקס ומושפע
גלי   (29.07.07)
25. איזה צדקנות של הכותבת. די עם ההתיפייפות של כל אוחז/ת מקלדת ו
יורי - לא רועי   (29.07.07)
ועכבר. זו פרסומת מדליקה עם טוויסט נחמד.
26. למתן ואף להוריד פרסומות מזיקות
רינה יצחקי ,   תל אביב   (29.07.07)
רמת האלימות בפרסומות עוברת כל גבול. סצנת אלימות מופיעה כאמצעי שיווק לכל עניין - עד כי לעיתים זוכרים יותר את האלימות מאשר את המוצר המשווק. לא פעם מצטרפות לאלימות התנהגויות שליליות נוספות המשדרות כוחנות ואנוכיות. תגידו ביצה ותרנגולת? דרישת הציבור לריגושים? ובכן מי שנותן יכול גם לקחת. אני מסכימה עם דעתה של רווני סדובניק כי הפרסומות מטמיעות מסרים. לכן, ראוי להתייחס אליהן גם מנקודת מבט זו ולבחון היטב לא רק את המסרים הגלויים אלא גם מסרים סמויים. לא ברור אם הציבור אכן רוצה לראות אלימות או שמרגילים אותו בכך. אני אישית ורבים מחברי מציינים לשבח פרסומות מקוריות וחכמות שאין בהן אלימות. למותר לציין שפגיעה והטרדה פוגעת בנשים ובגברים כאחד. טוב תעשה הרשות אם תקבע קריטריונים מחמירים לסצנות אלימות וסקס בפרסומות.
27. לצערי -ישנן דוגמאות רבות לאלימות נגד גברים בפרסומות-
(29.07.07)
אלימות שהייתה הופכת לשערוריה של ממש אילו הייתה הפוכה. טוב עשתה הכותבת שהעזה להעלות את הנושא על פרק היום.
28. דווקא אני בעד הפרסומת עם הבייביסטר, מישהו מוכן לביים?
בעד   (29.07.07)
29. שטויות במיץ, לא הבנת את הפרסומת
גל   (29.07.07)
הנשים מפשיטות את הטכנאי כי הן בטוחות שזה החשפן שהזמינו למסיבת הרווקות. כשמתברר להן שהטכנאי הוא לא החשפן, כאשר מגיע החשפן האמיתי, רואים כמה שלבעלת המסיבה לא נעים בגלל הטעות המצערת. תחפשו שערוריות איפה שהן באמת נמצאות...
30. תגובה למספר 1: קצת הגזמנו לא?
תחכמוני ,   גבעתיים   (29.07.07)
זכותה של כל אישה ללבוש מה שהיא רוצה נקודה. אני מאוד אוהב לראות נשים סקסיות הלובשות חוטיני או ביקיני. גוף האישה זה בעיני דבר יפהפה. למרות זאת, גברים צריכים לשמור את הפה והידיים שלהם לעצמם כי אנחנו בניגוד לשאר חיות העולם ניחנו באינטיליגנציה והיכולת להבדיל בין טוב לרע. מי שלא מסוגל להתאפק, ששתה מים קרים או יעשה מקלחת מי קרח.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה