חדשות  דעות  מאמרים  רון בריימן
גדר ה"ביטחון" והשקר
רון בריימן
פורסם: 31.07.07, 11:05
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות ב-45 דיונים
31. 1 - אני לא יודע נתונים, אבל לפחות לפי מה שאני רואה מכביש 6
אבי   (01.08.07)
בכל מאה מטר יש עמד שמירה ובכל 50 מטר יש מצלמה. כמעט אף פעם לא קרה שעברתי באזור (ואני עובר הרבה) ולא ראיתי לפחות פטרול אחד מסביב לגדר (בדר"כ שניים). הגנבים לפי מיטב ידיעתי מגיעים מהמשולש ומאזורים של הבדואים ולא מהרשות הפלשתינית ה"קלאסית". אם יש מקומות שכן יכולים להכנס מחבלים זה מהאזורים שבג"ץ ("לא מתערב בהחלטות מדיניות", אבל בטחוניות - למה לא?) לא מאפשר להקים שם גדר, מסיבות פוליטיות מובהקות (כמו לא להכליל את אריאל) או מסיבות הומניטריות אמיתיות אך שלא לוקחות בחשבון את העדיפות לשמירה על חיי אזרחים חפים מפשע משמירה על רכוש של אזרחים חפים מפשע
32. מי שלא רואה את הקשר בין הגדר לבין הביצועים
בן יוסף ,   מודיעין   (02.08.07)
העלובים של צה"ל במלחמת לבנון 2 ,הוא עיור ללא תקנה
33. ל- 7
הגיון בסיסי ,   מרכז   (02.08.07)
מה לעשות, אתה צודק, עובדה: כשצה"ל נמצא באיזורי יהודה ושומרון עושה את מה שצריך לעשות, מצב הבטחון הרבה יותר טוב מאשר באיזור הבריחה הגדולה בדרום, שם נמצאים מחוץ לשטח העזתי וצריך כמות כפולה חיילים ממה שהיה לפני הגירוש...והקסמים עפים...(וגם המיגונים מגובי הבג"ץ...) ומי יודע מה עוד יעוף משם...ועד לאיפה יגיע...
34. ל-9
הגיון בסיסי ,   מרכז   (02.08.07)
אף מומחה עם מינימום הגיון צבאי לא טוען שהגדר מסוגלת לתת פתרון ממשי בלי שיהיה לכך גיבוי מלא של הצבא לכל אורכה של הגדר אז לא יותר טוב להסתפק רק במיקטעים אסטרטגיים, ואת יתר הכספים להעביר לצרכי רכישה/פיתוח של אמל"ח מתקדמים ויותר מועילים?
35. לאחד שחי על הקו הירוק
הגיון בסיסי ,   מרכז   (02.08.07)
רק נוכחות צה"ל בפנים בעומק השטח שמחוץ ל"קו הירוק" (יקיר השמאל), יש תועלת בגדר, אני מבטיח לך שברגע שהמצב הזה, חלילה, ישתנה או אז תווכח, עד כמה שהגדר המהוללה הזו יכולה להיות לא רק חסרת תועלת, אלא אפילו מסוכנת ביותר לכל הנמצאים לידה, למשל: בגלל השלכת מטענים ו/או רימונים מצידה השני (המעניק דווקא מחסה למשליך)...
36. ל-31
הגיון בסיסי ,   מרכז הארץ   (02.08.07)
כל מה שכתבת נכון, אבל בתנאי אחד: שצה"ל נמצא בצד השני ועושה את מה שצריך, אחרת חבל על כל ההשקעה...
37. להגיון בסיסי - 36 - בדיקת ההגיון הבסיסי
משה א ,   עמק יזרעאל   (02.08.07)
אז לפי ההגיון הבסיסי הזה, כדי שהגדרות שבינינו לבין סוריה ברמת הגולן ובינינו לבין ירדן בבקעה ובעמק הירדן תמשכנה לתפקד, צה"ל צריך לכבוש את עמאן ודמשק ולפעול בעומק השטח הירדני והסורי, נכון? או אולי ההגיון הבסיסי לא כל כך בסיסי? אולי כדאי ליצור בצד השני של כל גדר את המצב בו לצד השני פשוט יותר כדאי לשמור על שקט בצד הגדר שלנו, ואז חוסכים את הצורך שצה"ל יפעל דרך קבע בצד השני? אולי כל מה שצריך זה שמי שבעל הבית בצד השני (כי גם בסוריה וגם בירדן לא חסרים כאלה שהיו שמחים לעבור את הגדר ולפגע בנו) יהיה לו מה להפסיד? אולי צריך שהצד השני יפחד מאתנו ככה שישתדל שלא יעברו את הגדר? אחרי הכל אם נכבוש את ירדן וסוריה, לפי ההגיון הבסיסי שלך, נצטרך להקים בקצה שלהן גדר, ואז צה"ל יצטרך "לפעול בעומק" מצדה השני, ואז נוכל לעצור רק באוקיינוס השקט אחרי כיבוש סין... ויום נעים מהעמק.
38. מוישה - (37) - אכן כדאי ליצור מצב כזה...
א.ג ,   התנחלות בעמק יזרעאל   (02.08.07)
בו לצד השני פשוט יותר כדאי לשמור על שקט בצד הגדר שלנו... די מסכים אתך. תסביר את זה לשר ביטחונך בעבר ובהווה אשר טענו כמוך כי לפחות בגבול הצפון (לאחר הבריחה לפני כשבע שנים) וברצועה לאחר הבריחה מחבל קטיף - כי ככה יהיה. אפילו אתה "ניפנפת" בתותחי 155 מ"מ... מוישה יקירי, על זה נאמר "דיבורים לא עולים כסף". שבת שלום.
39. לא.ג - 38 - הגיעו ימות המשיח?
משה א ,   עמק יזרעאל   (02.08.07)
אני מודה ומתוודה שאתה מתחיל להדאיג אותי. קודם נתת לי להשתולל כאן באופן חופשי במשך קרוב לשבועיים בטרם באת להגיב. אני מקווה שלא היית חולה או משהו? ועכשיו, שומו שמיים, אתה מתחיל בזה שאתה מסכים אתי לגבי המצב שצריך לייצר. הנשמע כדבר הזה? ובכל זאת אינך יכול בלי טעויות, כדרכך הטובה עליך. ראשית, לגבי לבנון שלפני 7 שנים: שר בטחוננו הנוכחי הפסיק את כהונתו כשר ביטחון (וגם ראש ממשלה) אחרי 8 חודשים בלבד מאז הנסיגה, וראה זה פלא, מחליפו כראש הממשלה, איש ימין מובהק מאד, וללא ספק הסמכות הביטחונית הבכירה במדינת ישראל באותה העת, נקט בדיוק באותה המדיניות של ברק בעניין זה במשך 5 שנים תמימות בטרם נפל למשכב שבו הוא מצוי כעת, ואתה, מאנשי הימין, איש קבע מהולל לשעבר וקרוב למלכות, לא הצלחת לשכנע אותו ללכת בדרך אחרת. לא אותו, לא את שר בטחונו השני מופז ולא את רמטכלו יעלון. היאך קרה לך כדבר הזה? שנית, לגבי רצועת עזה, לראש הממשלה של ההתנתקות קראו שרון, ולשר הביטחון שלה מופז, איש מהם לא מהשמאל, אלא אנשי מפלגת הימין הבכירה ששמה הליכוד. והנה, הם אלה שקבעו את דפוס התגובה שם לאחר ההתנתקות, לא אני. איך זה שאתה לא הצלחת לשכנע אותם? והלא הצבא, לפי דברי חברך איציק מהמרכז, כל כולו כיום אנשי ימין ושלומי נאמני א"י השלמה, וגם הוא לא הצליח להביא לדרך התגובה שאתה הסזכמת אתי שהיא הרצויה. גם היום, מפלגת העבודה היא רק השותפה הזוטרה בממשלה שליבתה יצאה מחלצי הימין (אין דרך אחרת לתאר את אולמרט, לבני ובראון) ושנינו ביחד לא כל כך מצליחים לשכנע שצריך להגיב כך שלאויב באמת לא יהיה כדאי. אזכיר לך שממשלות השמאל בלבד של העבר דווקא ידעו איך יורים בחזרה (תיזכר בשנת 1970, למשל). הימין הוא זה שהשכיח מאתנו את התורה הזאת שאני בעד לחדשה. אז מצטער, מר א.ג. יקירי, לא "נופפתי" בתותחי 155 מ"מ, שהרי מי אני ש"אנופף". המלצתי על השימוש בהם בדרך מסוימת והמלצתי לא נשמעה ולא התקבלה. אתה, למיטב זכרוני, לא המלצת על שום דבר. אבל זה שמה שיש לך זה לא דרך ולא דיעה, וכנראה גם לא הרבה השפעה (שאני מודה שגם לי אין...), זה לא חדש לשנינו, נכון? ולילה טוב מהעמק.
40. הפתרון היחיד הוא לגרש את הערבים מארץ ישראל
משה ,   חיפה   (03.08.07)
הפתרון היחיד הוא לגרש את הערבים מארץ ישראל. זה גם מה שהקב"ה אמר וכתוב בתנ"ך
41. הבלים
מיכאל   (03.08.07)
הגדר תורמת תרומה מכריעה לביטחון אין שום ספק בכך
42. בריימן מטעה את הציבור
גדר לחיים ,   ירושלים   (04.08.07)
בריימן כותב כמה טעויות במשפט אחד שלהלן להלן לדוגמא המשפט השגוי שבריימן כותב מטרתם האמיתית של המצדדים בגדר הייתה והינה לסמן גבול עתידי בין מדינת ישראל לבין מדינה פלסטינית שלהקמתה הם חותרים, ועל-כן שאיפתם היא להצמיד ככל הניתן את הגדר אל הקו הירוק. מכאן שיעדם העיקרי הוא פוליטי והשיקול הביטחוני, או הכלכלי, או האקולוגי, הוא שולי ביותר. העיקר הוא שהגדר תשמש קו גבול עתידי. צר לציין שגם בג"ץ נתן ידו למגמה פוליטית זו, ובכך הוכיח לאיזה צד פוליטי הוא נוטה ושחק את מעמדו בעיני ציבור נרחב ביותר. אולם בריימן טועה ומטעה שכן מטרת תומכי הגדר הביטחונית היא באמת להקים גדר ביטחונית רחוק ככל שניתן מהקו הירוק כששטחים ריקים יהיו בצד של מדינת ישראל תוך עיקרון שרוב הפלשתינים יהיו בצד השני של הגדר אין כל כוונה שהגדר תהיה גבול אין שום כוונה פוליטית ואין כל כוונה שהגדר תהיה על הקו הירוק נהפוך הוא מתנגדי הגדר הביטחונית כמו שאול אריאלי הם אלו שמנסים לקרב את הגדר לקו הירוק אך הם לא מייצגים את תומכי הגדר הביטחונית בריימן עוד מטעה את הציבור וכותב שבג"ץ נתן ידו למגמה פוליטית זו כביכול של המצדדים בגדר וזו הטעיה כי תומכי הגדר בכלל יוצאים כנגד בג"ץ שעיכב את הקמת הגדר בגלל דעותיהם הפוליטיות של השופטים שנוטות לדעותיו של שאול אריאלי את פסיקתו של בג"ץ בעד הפלשתינים ואת העובדה שבגץ מנסה לקרב את הגדר לקו הירוק יש להוקיע ויש לחוקק חוק שימנע מבגץ מלעכב את הגדר ומלהתערב בעניינים פוליטיים ביטחוניים בריימן כביכול מנסה לשייך את תומכי הגדר לשמאל אולם בכך הוא מטעה את הציבור שכן המרכז רוב העם הוא זה שתומך בגדר ביטחונית ואילו השמאל כמו שאול אריאלי בכלל מתנגדים לגדר הביטחונית וגם הימין כמו בריימן מתנגדים אבל רוב הציבור תומך ולאט גם יכיר את העובדות האמיתיות כך שכל מיני מאמרים כמו של בריימן מצד אחד ושל אריאלי מצד שני לא יטעו אותו
43. אסור ליהודי לגדר קבוצה תהיה הסיבה אשר תהיה
(04.08.07)
המוסר אוסר עלינו כעם ששרד את השואה להקים גטאות לאחרים ותהיה הסיבה אשר תהיה. מעשה שכזה מושך מתחת לרגלינו את הלגיטימציה לקיומה של מדינה שתהווה בית ליהודים באשר הם. בריימן, אחרי גידור ג'נין - אתה תציע למספר את הפושעים שבה לשם הקלה על הזיהוי, ואולי למספר את כולם למען תקל המשימה. מה אחרי זה? מחנות עבודה בהקמת תעלת הימים של שמעון פרס? מרק סלק דלוח ותנאי הגיינה שורצים מחלות ופשפשים?
44. הגדר
משה ,   מרכז   (06.08.07)
יישר כח ד"ר בריימן, כל מילה בסלע, כרגיל אצלך.
45. עקב הגדר והמחסומים אין פיגועים וחלק מהגדרות הוסרו
צביקה ,   סטודנט   (06.08.07)
תגובות קודמות
חזרה לכתבה