סביבה ומדע  מדע  סיינטיפיק אמריקן
איך הגיעה השמש למרכז מערכת השמש?
Scientific American
פורסם: 28.08.07, 19:16
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 85 תגובות ב-85 דיונים
1. שטויות השמש נוצרה ביום ד יחד אם הירח והכוכבים
ליחיניהו   (28.08.07)
הכל תוכננן לאדם ע"י הקדוש ברוך הוא והמאורות נוצרו כדי להאיר את הבריאה והכלום והלא כלום שמצאו בחלל הוא הוחכה לכוחו של הקדוש ברוך הוא שם הוא נמצא אולי. אתאיסטים, מתחילים להגיד שערימת צבים מחזיקה את כדור הארץ והם נקראים כבידה, והצבים היו הפועלים שיצרו את שאר הכוכבים במערכת כולל את השמש. אין לכם תשובות אה?יש רק אמת אחת והיא הקדוש ברוך הוא תלמדו תלכו לישיבה ותבינו במקום להתעסק בהבל שמבל.
2. מה?! חשבתי ה' אחראי להכל :)
(28.08.07)
3. בולשיט!
"בסדר   (28.08.07)
4. אל תעשו את עצמכם טיפשים! זה לא סותר!
ניק ,   קריית שמונה   (28.08.07)
מי אמר לכם? כמה זמן היה היום הרביעי? אולי כל המודל שהוא הציג קרה ביום הרביעי?
5. בהגדרה
אבי ,   ירושלים   (28.08.07)
6. תגובה ל-1: אבל אם אלוהים בחלל...
החילוני השפוי   (28.08.07)
איך הוא נושם...? אין לך תשובות, אה?
7. למס' 1 - רושמים 'עם' ולא 'אם'
שמשון ,   מרכז   (28.08.07)
ליצן...
8. תעשו מקלחת קרה זה יעבור .
תגובה ל1 2 3   (28.08.07)
9. מאיפה "בא" הענן-בינכוכבי הזה? ומאיפה...
יודע לשאול שאלות   (28.08.07)
10. זה הכל
דור   (28.08.07)
לא נראה לי רציני שנושא כל כך מעניין יזכה ל10 שורות ככתבה מה עם קצת הרחבות והסברים לאלה שכן מתעניינים?
11. סיפור עם מוסר השכל ====כנסו כנסו=====
אלברט איינשטיין   (28.08.07)
הציג אדם בפני אתאיסט ציור על בד. התפעל האתאיסט ואמר: "ציור יפיפה, מי צייר אותו?" ענה לו האדם, "אה, זה קרה בטעות הלכתי ליד כמה דליי צבעים וכשנפלו לכלכו את הבד וזה מה שיצא". התעצבן האתאיסט ואמר "אל תמכור לי סיפורים! לא יכול להיות שדבר כזה נפלא ומדהים נוצר במקרה" ענה לו האדם: "ועדיין, אתה טוען שהעולם שלנו על כל פלאיו הינו יד המקרה..." והמבין יבין...
12. ל - 11
אתאיסט ,   פה   (28.08.07)
אני אתאיסט ! וכן יש דברים שנוצרו כיד המקרה. כמו העולם שלנו. כן אני חושב שכל החיים פה הם טעות של הטבע. לפי הדברים שלך אני מבין שאתה אדם מאמין נכון? "דברים נפלאים כל כך..." ככה אתה חושב על האלוהים שלך הלא כך ??? אם כן איך "אלוהים" נוצר? הרי לפי הדברים שלך שום דבר לא נוצר ע"י המקרה. אז רק תסביר לי את זה אוקיי ?
13. מספר אחד יא חסר חיים תקשיב
שונא אנשים כמו -1 ,   מרכז   (28.08.07)
כל מילה שאמרת שם זה שטות.במה אתה בדיוק מאמין? שיש איזה שהוא "אל" שיעזור לך להשיג את הביטחון שכנראה חסר לך. אמרת ללכת לישיבה? אני מציע לך ללכת להרצאה באסטרונומיה ללמוד קצת מאיפה באת על השורשים שלך. אתה בדיוק כמו הפרה שרואה מה שטוב לה וחיה בבועה שזה כל מה שיש לה בחיים ולא מחפשת להרחיב את אופקיה. בגלל אנשים כמוך אנחנו מתעכבים בגילוי האמת אודות היקום אז תקשיב לעצה שהבאתי לך.
14. ל11
יחזקאל   (28.08.07)
הסיכויים שהציור היה נוצר בצורה שתוארה בציור אולי קטנים, אבל הם קיימים. עם כל ה"ניסיונות" בטבע ליצרת מוטציות(AKA יצירת חיים חדשים) יש בהחלט סיכוי טוב שתיווצר מוטציה שתעזור בצורה כלשהיא להישרדות של אותו מין. קח למשל את נגיף השפעת. אם תורת האבולוציה לא היתה חלה על כולנו אנחנו כבר ממזמן הינו מכחידים אותו עם כל האנטיביוטיקות.
15. כל הכבוד ל 13 ועכשיו צריך לקטול את 11
המבין   (28.08.07)
מה אתה מתיימר לקרוא לעצמך איינשטין? זה חילול יותר גדול מחילול ה"האל" שאתה מאמין בו כנראה. אם היית יודע משהו על איינשטיין אולי לא היית חושב באותו אופן שבו אתה חושב היום.
16. אתאיסטים יקרים! כנסו!!
סאב-זירו ,   מרכז   (28.08.07)
הוכחה קלילה ומובנת לכל,ללא צורך בידע ביולוגי כבד.והיא כזו....הטיעון של-"מחשב הנוצר בהדרגה מהליך אקראי"(אין זה הטיעון של ה"שען העיוור "אגב)-רק תחשבו על כך(ובאמת לעומק)....כיצד הליך אקראי מסוגל לגרום לשרשרת אירועים ליצור מחשב יש מאין....הסימולציה הטובה ביותר שאני יכול להציע לכם היא כזו- נניח שאני נותן לכם חדר ענקי(אפילו בגודל כמה קילומטרים).החדר ריק מאדם,ובתוכו אתם יכולים לשים בו אילו דברים דוממים שרק תרצו.(מים,חומרים למיניהם,כימיכלים וכו').לאחר מכן אני נותן לכם מפתח שתשמרו עליו ,ואתם נועלים היטב את החדר. אנו חוזרים כעבור כמה מליוני שנים(נניח שהיינו מסוגלים לחיות המון זמן).ו...אנו ניגשים לפתוח הדלת,ו-וואו!אנו לא מאמינים למראה עינינו...החדר מכיל פלייסטיישן 3 ,מכונית פרארי 599 ופלאפון נוקיה 3.5 .מה תאמרו אז?זה יתכן לדעתכם?אתם לא תטענו שמישהו פתח את הדלת ונכנס?.חישבו היטב.....כי על פי האבולוציה זה יתכן.ואם אנו שוללים אבולוציה-אנו מוכיחים בריאה.(על אף ה"כשל הלוגי" כביכול).האבולוציה(או האבגיונזה-מוצא החיים),טוענות שהכל החל מהליך אקראי(כלומר ללא צורך בבורא).הבעיה-אין בכוחו של הליך אקראי וטבע דומם,להוביל בהדרגה ליצירת מחשב.משהו בטבע לא אוהב זאת.....ואין מה לעשות....שלכם,סאב-זירו
17. ל 11, אתה ודומיך הם ההוכחה המושלמת שלטיפשות אין גבולות
לאו   (28.08.07)
18. תגובה לתגובות הקודמות כאן
נוהל   (28.08.07)
הויכוחים שנעשים כאן, תרשו לי לאמר זאת בעדינות, אינם מוכיחים אלה על בורות בכל הנוגע ליהדות. שהרי התנ"ך לא סיפק ולו אינפורמציה מועטה לגבי תהליך הבריאה באופן שיסתור את הנאמר כאן ומה גם שהתנ"ך הגדיר את המושג "יום" בטרם יצירת החמה, כך שכל הדיון הכרונולוגי הזה שאתם מנהלים כאן איננו רלוונטי כלל. אני מנסה להתבונן על הדברים מנקודת מבט רחבה, ונפעם. לאורך דורות שלמים, אלפים בשנים, יהודים מתימן ועד למזרח אירופה, שננו טקסט שנראה אז כלא יותר מאשר משאלת לב הזויה: "שאי סביב עינייך וראי – כולם נקבצו באו לך, בנייך מרחוק יבואו ובנותייך על-צד תיאמנה". תחת רודנים וגזרות השמד יומיות הטקסט נראה הזוי אף יותר: "כי יהוה אלוהיך, מביאך אל ארץ טובה: ארץ נחלי מים עיינות ותהומות יוצאים בבקעה ובהר. ארץ חיטה ושעורה וגפן ותאנה ורימון, ארץ זית שמן, ודבש. ארץ, אשר לא במסכנות תאכל בה לחם, לא תחסר כול בה. ארץ אשר אבניה ברזל, ומהרריה תחצוב נחושת. ואכלת ושבעת ובירכת את-יהוה אלוהיך, על הארץ הטובה אשר נתן-לך". עם ישראל חזר לארצו ולשפתו. אך לא די בכך. תתבוננו בשיח העולמי, הלא נראה בעינכם תמוה כיצד טריטוריה כה מינורית ביחס לזו העולמית, ארצנו הקטנה, מושכת תשומת לב בקנה מידה כה עצום ? או בלשון הכתוב, "ארץ אשר-יהוה אלוהיך דורש אותה תמיד, עיני יהוה אלוהיך בה מראשית השנה, ועד אחרית שנה" . כיצד אוכלוסיה כה זניחה מקדמת את האנושות באופן כה לא פורפורציונאלי לגודלה ? כיצד ההשפעה של היהודים בתפוצות גדולה באופן כה מובהק מכל מיעוט אתני אחר ? ביוני האחרון היה זה הנשיא ולדימיר פוטין שקרא לאקדמאים יהודיים לשוב לארצו בתמורה לתנאים מבטיחים, ומה, אני שואל, יש בו ביהודי שכל המהפכות שחוותה האנושות נקשרות אליו ? (התשובה התורנית: "לעיני העמים אשר ישמעון את כל-החוקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה"). לצערי מקצתם של האנשים אינם תופשים את המשמעות של הדברים הללו. תגובתם עודנה בגדר "ותאמר ציון עזבני יהוה ואדוניי שכחני". מתיימרים לפרש אינפורמציה המצויה בשכבות האדמה ודרכן של חוליות ביניים, בעוד שמציאות גלויה של התקיימות חזון מפליא בן אלפי שנים נעלם מעיניהם. שינויים אקראיים בשכיחות התכונות באוכלוסיית אורגניזמים ? קודם תתנו את דעתכם לאוכלוסיית העם היהודי ולתהליך המדהים שהוא חווה במרוצת השנים. כל טוב !
19. שוב פעם אתה, דני?
צבי   (29.08.07)
הבעיה שלך היא לא (רק) חוסר ידע בביולוגיה, אלא חוסר הבנה בסיסי בלוגיקה. אין בעיה לחזור על ההפרכה של הלוגיקה שלך, אם אתה מתעקש לחזור ולהשתמש בה. הטיעון שלך בנוי על ההגיון הבא: "אובייקט X עשה פעולה (A) לאובייקט Y. אובייקט Y עשה פעולה (B) לאובייקט Z. לפיכך, אובייקט X עשה פעולה (B) לאובייקט Z. אבל אנחנו יודעים שאובייקט X לא עשה פעולה (B) לאובייקט Z. מסקנה: אובייקט X לא עשה פעולה (A) לאובייקט Y". כעת, ניתן להשתמש בהיגיון העקום הזה להוכיח גם דבר והיפוכו, ועל-כן הוא לא קביל בשום מערכת. ניתן דוגמא פשוטה לאופן פעולתו: הבה 'נפריך' את העובדה שכדור אדום פגע בכדור כחול: "כדור אדום פגע בכדור כחול. הכדור הכחול נפל מהשולחן. לפיכך, הכדור האדום נפל מהשולחן. אבל אנחנו יודעים שהכדור האדום לא נפל מהשולחן. מסקנה: הכדור האדום לא פגע בכדור הכחול". כעת, החליפו כדור אדום ב"אבולוציה", כדור כחול ב"אדם", ושולחן ב"מחשב", וה'טיעון' של דני נחשף במלוא הגיחוך.
20. ל 16 ו 18
רועי ,   טכניון   (29.08.07)
ל 16, שוב ושוב, לא ברור לי היכן רשום במאמר כלשהו המסכם את האבולוציה ש "הכל הוא תהליך אקראי", מה שאני יודע שאבני הבניין האורגניות הן חלק מתהליך ברירה טבעי שיש בו אלמנטים אקראיים (יחי ההבדל הקטן) וכל שיפור מנתב את הדור הבא (מתוך סלקציה ובבוא התודעה גם מתוך הכוון) לאורגניזם מתאים יותר לסביבה (שימו לב - לא טוב יותר כי זהו מונח יחסי) ולטעמי, אם זה לא היה כך, פשוט לא היינו פה... בכלל, לא ברור לי איזו זכות יש לאנשים שמאמינים באל המוחלט הכל-יכול לדון על הישגיו, הרי, אובייקט שמיימי שכזה, גם כך נשגב מבינתם, לא ?! לגבי 18, גם אני מסכים שבאופן סטטיסטי, ליהודים (ובד"כ דווקא האתאיסטים והמתבוללים שבינהם) הייתה השפעה גבוהה יותר ממיעוטים אתנים אחרים (ב 150 שנים האחרונות) אבל זה דווקא לא בגלל הפנאטיות והדבקות בדת אלא בגלל (לדעתי, כמובן), החשיפה מגיל צעיר לכתב וללימודים והכנסה למסגרת של חוקים וכללים (סוג של חינוך מבית). עיניין אותי עד כמה היהודים היו מהמשפיעים בעת העתיקה (הרנסנס+ימה"ב ומטה) ולכן קראתי ספר שסוקר את כל התפתחות המדע (המתועדת!) מהתקופה הבבלית (שהייתה צ"ד ראשון במדע) ועד 1800 ואני חייב לציין - אין ליהודים שום יתרון או בליטה שם, למעשה, אנחנו בכלל לא תרמנו, יש הרבה יותר יוונים, ערבים, צרפתים, איטלקים וסקסונים (ברטיניה והסביבה) מאשר יהודים (בין אם שהתבוללו ובין שלא!). סה"כ, אנו בני-אדם שהיו ידועים ביכולתם לסחור ולהתכלכל כהלכה ואפילו אם היו לנו מה שמכונה, "חכמים בנבכי העולם", הם מעולם לא טרחו להפיץ את הידע, לפרמל אותו או להגדיר אותו רשמית וע"כ - אני לא מסכים עם הטענה שלך (מס' 18). אגב, הסיבה שכל העיניים נעוצות אלינו היא כי אנחנו דמוקרטיה בודדת במזה"ת ובירתנו קדושה לכל הדתות המונותאסטיות המרכזיות וסתם באופן כללי, אנחנו לא באמת מעניינים את העולם, רק את הפולטיקאים והאנטישמים המוקצנים!
21. ל-11, דווקא יש הרבה ציורים שנעשו בשפיכת צבעים אקראית
הפיל ,   שרון   (29.08.07)
ונמכרו במליונים.
22. כולם כולם להקשיב ל18 ראווה לעיינים לקדוש ברוך הוא
ליחיניהו   (29.08.07)
23. ל-1 הצב היחיד זה עובדיה יוסף
(29.08.07)
גם איטי כמו צב וגם בעל IQ של צב
24. ל-11-16 ןשאר הדתיים
בישרךקד גשר'ןמ   (29.08.07)
ל- 11, נתחיל בזה שהסיפור הזה שלך יכול לשמש גם את הדתי וגם את החילוני.. כי בעלי חיים אינם ציור, ואתה בטח לא תשכנע אותי שמישהוא יצר אותם ביום!! 2. היווצרות החיים אינם דבר מקרי, אלא דבר שנובע מכורח הנסיבות, כשיש תנאים לסערה, תהיה סערה, וכשיש תנאים להיווצרות חיים, חיים יווצרו. זה לא ממש בשביל לעשות לך דווקא, אלא תוצר של חוקי הכימיה והפיזיקה. 3. אתן לך דוגמא:בתחילת שנות החמישים שני מדענים מאוניברסיטת שיקאגו, הרולד יורי וסטנלי אן מילר עשו ניסוי שבמהלכו הם הכינו תערובת של מים, מתאן,מימן ואמוניה, נקיים כמובן מכל סוג של חיים, במהלך הניסוי הם הוסיפו חשמל, תוצאות הניסוי היו ממש מחשמלות, שכן נוצרו מולקולות חדשות בתערובת, והכי חשוב, גם חומצות אמינו, שהן, לידיעתכם אבני הבניין של כל היצורים החיים!!! אז אם אתם רוצים להיות דתיים, אין בעיה עם זה, זה דווקא יפה, אבל גם בתורה כתוב "לך ודע את הארץ"! אז מה בדיוק הבעיה עם ללמוד דברים חדשים?!?!?
25. כתבתי הוכחה נפלאה, כנסו...
סטודנט ,   טכניון   (29.08.07)
תהיי f : people on errth->R פונקצית הטיפשות. טענה: לכל M>0 קיים אדם x כך ש f(x)>M הוכחה: ראה תגובות 1,11 ///
26. יש לך טעות קטלנית אחת.
תגובה ל16 סאב זירו   (29.08.07)
כדור-הארץ הוא לא חדר סגור. (קרני אור חודרות, מטאוריטים...) גם לא מערכת השמש. (מטאורים כוכבי שביט..) תשאל- האם היקום הוא סגור (מיליונים על מיליונים של שנות אור)? (, לאיפה מתפשט היקום? מה יש "אחרי היקום"?) שאלות שהן ללא תשובה, וללא משמעות. (משמעות על החיים על פני כדור-הארץ). נכון להיום אנו צופים רק ב25% מהיקום (היקום הנצפה הוא 25%, היקום הלא נצפה הוא 75%, בערך..). לאיפה היקום מתפשט, מה יש אחרי היקום -שאלות לא רלוונטיות הן כמו 75% מהיקום הלא נצפה - כשנגיע לגשר נחצה אותו (לא בטוח..)
27. כתבה מאוד קצרה
קצר רואי   (29.08.07)
28. מי דיבר על מקרה?
מה זה משנה ,   הויכוח יימשך   (29.08.07)
אתאיסטים אינם טוענים שכל מה שקיים הוא תוצר של פעילות מקרית ושרירותית כמו שפיכת דליי צבע. אלא, שכל המורכבות בעולמנו היא תוצר של התפתחות אבולוציונית איטית והדרגתית בהתאם לחוקי הברירה הטבעית. יש סיבתיות שהובילה את צמיחתו של עולם החי והצומח, והם לא נוצרו יש מאין על ידי דמות אלוהית כלשהי.
29. ל-16: היכן האבולוציה?
גיל   (29.08.07)
בודאי שלא קראת מימך את ספרו של דרווין. אני ממליץ שתקרא את הספר "כמעט כמו לוויתן" של סטיב ג'ונס בהוצאת ידיעות אחרונות. ספר זה יסביר לך כמה אתה טועה ובעיקר למה אין סתירה בין דרווין לתורה.
30. ל-14: אנטיביוטיקה לא פועלת על וירוסים!
פול   (29.08.07)
רק על בקטריות (חיידקים). לכן גם חולים בשפעת לא אמורים לקבל אנטיביוטיקה, היא לא תעזור להם נגד השפעת.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה