חדשות  דעות  מאמרים  זירת צו פיוס
תורה או מתמטיקה?
משה גפני, גד ברזילי
פורסם: 16.08.07, 11:58
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות ב-61 דיונים
31. ל-22
אני   (16.08.07)
בלי המקצועות הריאליים, במקום להקליד באינטרנט היית עדיין חורט את מילותיך על סלע. אל תזלזל במתמטיקה- היא הבסיס לכל הטכנולוגיה שאתה נהנה ממנה כיום.
32. בלבלו את המוח אבל אחיין שלי בחינוך החרדי יותר
יהודי ,   דתי לאומי   (16.08.07)
טוב מהרבה חילונים בגיל הזה .. בן 5 הוא ידע לקרוא חלק , ועכשיו בן 8 הוא ממש טוחן ילדים בחינוך הממלכתי הרגיל ... אני הייתי ממש רוצה שב"ה גם הילדים שלי יהיו כך .... ואני לא חרדי ....
33. אורי (4)
עומר   (16.08.07)
מסתבר שגפני לא למד גם את אותה תורה שעליה הוא כה אמון (ויחד איתו רוב הציבור החרדי...). הביטוי שבו השתמש הוא עיוות שגור (בפי החרדים) של הפסוק "ארוכה מארץ מדה, ורחבה מני ים" (איוב י"א ט'). מסתבר שבביה"ס לא רק שלא לומדים מתמטיקה, אפילו תורה לא לומדים (אולי קצת גמרא, שהחרדים קוראים לה "תורה", אבל גם זה לא ממש...)!
34. מתמטיקה לכולם - גם בישיבות וגם בפקולטה למדעי הרוח!
א.   (16.08.07)
מה זה פה דמוקרטיה ? מחר כל אחד יחליט שהוא ילמד מה שבא לו ! אסור לתת לזה יד.
35. ל-11
1   (16.08.07)
כל אדם שפוי בבכל מדינה חפצת חיים, בין אם מערבית או אחרת, מבין את חשיבות המדע, הטכנולוגיה וההשכלה הכללית. אין קשר לבריטניה או למערב. החרדים החיים בבריטניה אינם מקיימים אורח חיים מערבי נוצרי אלא אורח חיים יהודי דתי, שלימודי חול הם חלק ממנו.
37. >>>חובה להכנס: תשובה למר סולו האיטלקטואל !? מתגובות 14-16<<<
מיכאל ,   בני ברק   (16.08.07)
כתבת הרבה על מנת להפגין ידע ולסמא את עיני הקורא אך בקצרה אסכם את דבריך כתבת ש: א. אלוקים ברא את העולם ב. אלוקים ברא את העולם באמצעות מתמטיקה ופיסיקה. ג. לכן כדי לגלות את אלוקים יש ללמוד מדעים ולא תורה ד. לא כל אחד מסוגל ללמוד מדעים ולהצליח בזה (רק כ - 10% מהאוכלוסיה) ולכן לא כולם צריכים ללמוד זאת. כמתמטיקאי-פיסיקאי לשעבר וכחרדי היום: א. אני מסכים איתך רק בתובנה הראשונה - שאלוקים ברא את העולם ב. בשום ספר פיסיקה או מתמטיקה לא כתוב שאלוקים ברא את העולם על פי חוקים אלו - ספרים אלו נטולי השקפה במציאות האל ואלו שעוסקים בכך חלקם טוענים שהוא קיים וחלקם טוענים שהוא לא קיים. לעומת זאת מי שלומד תורה יודע בודאות שיש בורא לעולם ד. בתורה הקדושה כתוב "שהקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם" כלומר שהתורה קדמה לעולם ובאמצעותה הוא ברא את העולם ולא באמצעות חוקי המדע. ה. היחס של התורה לחוקי המדע הוא: כתוב בתורה: "אם לא בריתי יומם ולילה - חוקות שמים וארץ לא שמתי" והפירוש: אם עם ישראל לא ישמור את הברית שכרת עמנו אלוקים בהר סיני והוא שמירת המצוות ולימוד תורה - אז חוקי השמים והארץ ( = חוקי המדע) לא שמתי ( = לא יתקיימו והעולם יחזור לתוהו ובוהו) כלומר בתורה עצמה הקב"ה מגלה לנו שהעולם הגשמי מתנהג על פי חוקים מסוימים. ו. חוקים אלו (חלקם בלבד בינתיים) אמנם התגלו ע"י המדע אך לצערנו רוב רובם של אנשי המדע - כופרים במציאות האל שלא לדבר על כך שהוא אלוקי ישראל. ז. כלומר: רק לומדי התורה לומדים שהשם ברא את העולם בצורה מוצהרת וברורה בלי שום פקפוק כמו אנשי המדע שרובם כופרים ח. אלוקים התגלה לעם ישראל ונתן לנו את התורה על מנת לגלות לנו שהבסיס המוסרי לקיום חוק המדע אלו הוא רק ע"י לימוד התורה וקיום המצוות כלומר: רק אנשי התורה לומדים את הסיבות לקיום חוקי הפיסיקה - מי יצר אותם, מי מקיים אותם, מה תכליתם ומה תכלית העולם ומה הקשר בין האדם לעולם. ח. נניח שיש כיום בעולם כ - מיליון יהודים הלומדים תורה ומקיימים מצוות. ואם אינני טועה אוכלוסיית כדור הארץ מונה כ - 5 מיליארד תושבים יוצא לנו שאת לימוד התורה וקיום המצוות מקיימים כיום פחות מ - 0.0002 אחוז מכלל העולם ועליהם כל העולם עומד. ט. אז תנו להם לעשות את העבודה שלהם בשקט ואל תפריעו ואם תרצו להשתתף בהחזקת העולם אפשר להצטרף. יהי שם ה' מבורך מעתה ועד עולם.
38. בעצם יש פה רק שאלה אחת:
אבי ,   מרכז   (16.08.07)
כפי שהתפרסם בעיתונים, בעוד 5 שנים התלמידים במוסדות החינוך החרדיים יהוו מחצית מכלל הילדים במע' החינוך. 12 שנה אחר כך, כשכולם יגיעו לגיל 18, מי יהיה ראש הממשלה?
39. להקים מפלגה חדשה או להחיות את שינוי
אני   (16.08.07)
לחילונים לא יעזרו דיבורים אלא מעשים. קדימה/עבודה/ישראל ביתינו ...... כולם חסרי עיקרונות. מדהים איך ראש הממשלה לא מבין שכל החוקים לטובת החרדים יביאו להשמדת מדינת ישראל. נשמע מוגזם? כדאי להעבור שוב על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה : בעוד שנתיים עד חמש כל ילד רביעי בכתה א' יהיה חרדי !!!!! הממשלה הזאת צריכה לעשות פסק זמן ולהסתכל קדימה לעתיד ילדינו. רק הקמת מפלגה גדולה שתדאג לציבור החילוני או תחיית שינוי תציל אותנו.
41. ספור
אזרח ,   תא   (16.08.07)
תלמידים בתיכון דתי פנו למורה ואמרו שלמוד מדעים מיותר כי ממלא הכל כתוב בתורה תשובת המורה :" בסדר , המבחן הבא בכימיה יהיה עם תנ"ך פתוח"
43. החינוך החרדי מגדל טפילים ברשות התורה לכן מעשיו מעשי נבלה
הרמב"ם   (16.08.07)
החינוך החרדי בנוי על קונצפציה שכלכלת החרדים צריכה להיות ממומנת על ידי חילונים, כל זאת דרך המימסד החרדי. כדי להנציח את הטפילות החרדית הזו, החינוך החרדי מונע מתלמידיו לימודים כלליים שיכשירו אותו לעבוד. החינוך החרדי לא רוצה שתלמידיו יצאו לעבוד , כי זה משמיט מהמימסד החרדי את הכבלים שבכוחם הם הופכים את התלמידים החרדים לצמיתים של המימסד החרדי (בתור חסרי מיקצוע שניזונים שתלויים לפרנסתם במימסד החרדי). מעשים אילו של המימסד החרדי אינם מקדשים שם שמיים אלא משחיתים אותו, גם אם למראית עין הם פועלים כדי להאדיר את התורה. מעשים אילו של המימסד החרדי הם מעשי נבלה, למרות שהם ניתלים כביכול בציוויי תורה. על נבלים מהסוג של המימסד החרדי אמר דברו הרמב"ם: הוא קרא להם _נבלים ברשות התורה_.
44. משה גפני, הרצחת וגם ירשת?
יגאל ,   קריות   (16.08.07)
דוחף את ידך לכיסי ועוד מאשים אותי בהטרדה מינית?! הצביעות! אוי הצביעות! תופרד דת ממדינה לאלתר ושהפרזיטים יימנו את עצמם, אני מוכן לוותר על השירות הצבאי שלהם, גם ככה ברגע האמת הם יסרבו פקודה.
45. מבחן התוצאה-האם המלומדים מהאוניברסיטה הם המורבתים, או חובשי
ישראל ,   מרכז   (16.08.07)
מבחן התוצאה קובע שככל שרמת ההשכלה עולה, מוסריותו של האדם לאו דוקא עולה, התורה יננה מקצו אלא דרך חיים שמשנה את הבן אדם ולא הופכת אותו לכרטס זיכרון 500 מגה...
46.  גפני מבקש להנציח בורות בשם הרמב"ם.
דוד ,   תל אביב   (17.08.07)
צביעותו של גפני זועקת לשמים. בחוצפתו, מעיז גפני לנקוב בשמו של הרמב"ם כחלק מחומר הלימוד של תלמידי הישיבות הנדחקים בלחץ רבניהם לבורות. ובכן- כדאי לזכור שהרמב"ם היה בעל השכלה כללית נרחבת- ולא רק השכלה תורנית. אותה השכלה כללית שגפני דורש למנוע מהנוער החרדי. גפני מבקש לדחוק את הנוער החרדי לבורות כדי להנציח את סידור "תורתו אומנותו". סידור זה הוא הגורם למעגל העוני החרדי. חשוב ומעניין לראות מה אומר הרמב"ם על מי שתורתו אומנותו. נצטט ממשנה תורה להרמב"ם, ספר המדע, הלכות תלמוד תורה, ג, ט, :"כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה--הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא". אני מאשים את גפני בדחיקת הנוער החרדי לעוני ובורות כדי להשיג שליטה פוליטית. אני מאשים את גפני ביצירת ציבור שלם, הלומד תורה (אגב- בחלקו הגדול לומד תורה בשטחיות רבה) ומתפרנס מנדבות. ולפיכך, לאור דברי הרמב"ם, אני מאשים, בנוסף, את גפני בחילול השם, ביזוי התורה, וכיבוי מאור הדת. וכל זאת- כדי להשיג שליטה פוליטית.
47. אין מניעה הלכתית ללמוד את לימודי הליבה- רק פוליטית
שרית   (17.08.07)
כבר בסוף המאה ה19 הקימו את ישיבה יוניברסיטי בארה"ב. בכל מקום בעולם רוב החרדים לומדים גם לימודים כלליים אשר יאפשרו להם השתלבות בעולם העבודה- אז למה בארץ לא?? אני חושבת שזה קשור לאופן מימון ההשכלה והישיבות.דבר שאינו קיים בחו"ל. ולעצם העניין, הרב גפני, רחם על תינוקות של בית רבן ואל תדון אותם לרעב ועוני
48. ל6 -אולי אם הם ירגישו שזה חלק מהם - הם ילמדו יותר
שרית   (17.08.07)
עקרונית ,אתה צודק יש חובה על כולם ללמוד, השאלה היא איך מביאים ליישום??? שנית, תמיד היו אנשי נפתלי ואנשי זבולון צריך רק שיהיו מספיק מכל סוג.
49. לפייר- כבר בימי הביניים ידעו היהודים שכדור הארץ עגול ומסתובב
שרית   (17.08.07)
סביב השמש. הדברים נכתבו ברמז על מנת שלא יתנו לנוצרים עוד סיבה לעשות מאיתנו בר-בי-קיו. כאן אתה מוכיח דוקא דבר אחר, את האסון בבורות בידיעת היהדות. הנקודה היא, שלפי ההלכה חייבים ללמד את הילדים מלאכה,כדי שהם יוכלו לפרנס את עצמם. ובימינו, ללא השכלה בסיסית זה בלתי אפשרי, ואותו ילד יחייה על קצבאות ובדלות. אז במקום סתם ללכלך, תתמרכז!!!
50. מה עם החובה של האב ללמד את בנו מלאכה הרב גפני????
שרית   (17.08.07)
נעלמה יחד עם חובות הכתובה לפרנס את אשתו????
51. ל27 - כנראה שהפירמידות באמריקה לא נבנו ע"י התושבים של ימינו
שרית   (17.08.07)
כשם שהמצרים של ימינו לא בנו את הפירמדות שם. הראייה- הידע הטכנולוגי נעלם -דבר שלא קורה בתרבויות. לגבי הכתיבה,כנראה שהיא הומצאה ע"י אבותינו שפישטו את כתב החרטומים והביאו אותו לכנען. ולגבי הסינים- אתה נותן את התשובה לטענת סולו(שהתיאוריה שלו לאו ודקא מקובלת עלי) , הם התפתחו אך לא הגיעו לשלבים הטכנולוגיים- למה?? מה גורם בתרבות המערבית להמציא דברים טכנולוגיים ובתרבות הסינית לא??? מה דעתך???
52. למיכאל 37#. הכמיהה לשליט עליון , היא דחף נפשי שמקורו ב-DNA.
סולו   (16.08.07)
והיא קיימת לא רק בבני אנוש, היא קיימת גם במגוון בעלי חיים אחרים, כמו המלכה של הנמלים והדבורים, המשכוכית של עדר כבשים, וכו..., והיא גם קיימת אצל בני אנוש בתצורות חברתיות שונות, לא רק דתיות, כמו הנאציזם עם היטלר, סטלין ברוסיה הקומוניסטית, מאו בסין העממית, וכו.., גם אצל הסמולנים ישנה כמיהה למנהיג, מנהיג סמולני כמובן, כמו רבין למשל. לכן אין לערבב את הכמיהה לשליט עליון, עם בורא היקום, כמו שנעשה בדתות השונות. לדוגמה, נדבר קצת על היהדות, - תרי"ג המיצוות, זה אוסף של 613 פסוקים עם מבנה של ציווי, שנאספו והוצאו מהקשרם מחמשת הספרים הראשונים של התנ"ך. וכיום זה משמש כקוד האתי של יהודי מאמין, כמו למשל, שיש חובה להרוג כל עמלקי. שאסור לבשל סטייק עגל בחלב. וכו.. אבל שיא שיאי הטימטום זה הדבר הברברי הבא. שחייבים לכרות את העורלה של תינוק בן 8 ימים, כאות וסמל לברית עם הבורא. אותו בורא שברא את כל הגלקסיות. אגב, אצל הנימולים אחוז ההימפוטנטים גבוה פי 5, ובגיל מבוגר פי 10. מכוון שבעורלה נמצאים כ-90% מעצבי החשק המיני המחוברים משם למוח. ובהקשר להעברת מחלות, זאת אגדה ישנה, שאין לה ביסוס מדעי, ------------------------------- שטפו לי את המוח במשך 12 שנה עם ספרי התנ"ך, מכיתה א' ועד י"ב, ויש לי ציון 9 בבגרות על הנושא. כך שאני יכול לצטט בקירוב די טוב כל נושא חשוב שבתנ"ך, וגם למצוא את המקום המדוייק בדפי התנ"ך של כל נושא מהנ"ל. ואני גם מבין את המשמעות המקורית האמיתית של כל פסוק בתנ"ך. כי אני מבין טוב את השפה התנ"כית. לגבי מערך החוקים של האוכל הכשר, מערך זה נובע משני פסוקים, גדי בחלב אמהו, וכל חיה מפרישה פרסה ומעלה גירה. (ואל תדקדק עכשיו בקוצו של יוד). ותסכים עמי שמערך החוקים הלז, מוגזם עד לידי טימטום. לגבי הקוד האתי "תרי"ג המצוות", לעניות דעתי, יש צורך דחוף לעדכן אותו, ולא מהבחינת המוסר של החילונים, אלא מבחינת המוסר של הדתיים. כנ"ל לעדכן בדחיפות את "שולחן ערוך". --------------------------------------------------- בסיכום, קודם וראשית כל, שיאסרו בחוק את כריתת העורלה. שזה מעשה ברברי ואכזרי שמבוצע על תינוק חסר ישע בן 8 ימים. ובמקביל, להפסיק את הקיצבאות לאבריכי המשי ורבניהם, שיצאו לעבוד לפרנסתם, ושישלמו דמי לימוד באם רצונם ללמוד בישיבה. ואז הדת תפרד מהמדינה מאליה, ותחייה את חייה בצורה עצמאית. כל אחד יוכל ליהיות מאמין שוטה דתי, כמו שכל אחד יוכל ליהיות מאמין שוטה סמולני. ושני ציבורים אלה לא יביאו לנזקי דמים. (דתיים - כלכלית, סמולנים - דמים ממש).
53. לסולו.
פייר ,   פריז   (16.08.07)
אתה תקוע במתמטיקה כשבמדעים 'מדויקים' בכלל עסקינן.לא כולם איינשטין .חוץ מזה איני חושב שהיסטוריה ,גאוגרפיה,אזרחות..הם מאבני היסוד בבית ספרו של גפני. מה שהחרדים מציעים הוא לא יותר מאונניה אינטלקטואלית עד סוף הדורות.התלמוד הינו אוסף גאוניות אינטלקטואלית וחוסר ידע מבהיל בחיים הסובבים אותנו ,ביחד. כשתיתפנה מאלוהים מתמטי תראה שהפוליטאיזם דווקא היה מתקדם מאוד מבחינה מדעית ופילוסופית.הפירמידות במצרים על תיחכומן ,הידע במדעים מדוייקים כדי לבנותם,יופים, נבנו זמן רב מאוד לפני שאלוהים החליט לרדת בסיני. תושבי אמריקה הדרומית אשר ,כנראה, אתה רואה בהם פרימיטיבים בנו מקדשים מפוארים, פירמידות מדרגה מפליאות ואפילו דייקו בראיה אסטרונומית.לך ראה עד כמה דייקו בחיזוי ליקויי חמה למשל.צורת הממשל אצל האצטקים והמאיה היה מודרני מאוד מבחינה אדמיניסטרטיבית..ריבוי אלים לא מנע מהשומרים להיות עריסת הציויליזציה ומהיוונים להגיע לרמה הגבוה ביותר בפילוסופיה, מתמטיקה, מדעים, פיסול, ציור, ומה לא בעצם. בשם יופיטר ופמלייתו האלילית הרומאים הקימו את האימפריה הגדולה שלהם.כבשו תוך הבאת ציוויליזציה את גליה ,היא צרפת, בריטניה, שאר אירופה , המגרב וכל העולם ,כמעט ,המוכר אז. דווקא עם מרובה אלילים כהודים המציאו את הספרות שהערבים לקחו ונקראים על שמם בטעות והינך משתמש בהם לספור את המינוס בבנק ,כמוני. לא עובדי אלילים עינו את גלילאו הזקן כדי ש''יודה'' שטעות לחשוב שהארץ סובבת סביב השמש ולא להפך אלא מונוטאיסטים בצורת אינקויזיציה. לדעתי ,רוב ה''מהפכנים'' במדע בפרט וחשיבה האנושית בכלל היו מוחרמים עי הממסד הדתי העכשוי.כן, זה המשתמש במנעמי החיים שהומצאו ,ברובם הגדול, עי 'חסרי אמונה' והם נהנים לקללם. לעניות דעתי ,אפילו אלוהי התנך ברא את האדם הוא לא התכוון לעדת עורבים שחורים הללו.
54. שימוש ציני בדת.
ציונית בדם!   (16.08.07)
אני בזה לכל אותם חרדים שטוענים שהתורה היא מעל לכל ואני אסביר למה : לדעתי אתם עושים שימוש ציני בדת. אני כן בעד לימוד תורה, אחרי הכל זאת ההיסטוריה של העם היהודי, אבל להגיד שמגיע לכם יותר (מבחינת תקציב החינוך,פטור ממסים מסוימים, פטור משירות צבאי) מאשר לשאר אוכלוסיה בישראל בגלל שאתם קוראים את התורה יותר... אתם פוגעים באינטיליגנציה שלנו...אם אתם יודעים מה זה בכלל.
55. תרגיל קבוע בצביעות חילונית - ופתרון הגיוני
משה   (16.08.07)
כל החילונים הצבועים שנהנים מכך שהם מספקים לחברה החרדית את כל הצרכים המקצועיים אוהבים לצקצק בלשונם כמו הפרופסור הנכבד אולם אינם מוכנים לתת פתרון זולת הפתרון תהיו כמונו או דומים לנו דבר שהחברה החרדית דוחה ותדחה ללא ספק במקום זאת צריכה החברה החילונית לפתוח אונברסיטה חרדית או לחילופין לפתוח את האוניברסיטאות לחרדים והחרדים שרגילים לשבת בישיבה וללמוד יוכלו להשלים מהר את הפער ולתרום למדינה ככל יכולתם החרדים הם ציבור שלומד כל הזמן וניתן לראות בכל בית כנסת בחברה החרדית שהוא שוקק חיים של לומדי תורה ולכן קל להסב אותם ללימודי מדע בעלויות נמוכות כשזה השקעה בטוחה למדינה כיון שהם אינם יורדים מהארץ בכלל . ניתן לראות אלפי חרדים עובדים באזורי התעשיה המתקדמת של ירושלים ובקלות יחסית בהשקעה קטנה ובטוחה ניתן להוסיף עליהם אלפי עובדים נוספים בכל האזורים שבהם חיים החרדים לטובת מדינת ישראל ושיגשוגה .
56. אם 37 מתמטיקאי ופיסיקאי אני ביצת הפתעה
לא פתי   (16.08.07)
57. תשובה ל-31
תלמיד חילוני   (16.08.07)
מספר הערות לי אלייך: א. אני רוצה להרגיע אותך ואת כל 'המקפצים' למיניהם. אני לא תומך בגישת החינוך של הרב גפני והחרדים, אלא בגישת פשרה בין חילונים לדתיים. במילים אחרות: החינוך הממלכתי-דתי השייך לציבור הדתי-לאומי. ב. לא זלזלתי במקצוע המתמטיקה, ואם הרגשת זלזול זאת אותה הרגשה של הציבור היהודי הדתי בארץ שמרגיש שמגדלים פה דור ללא ערכים וחלול. ג. אני בעד ההצעה ללמד את מקצועות הליבה גם אצל החרדים, בתגובתי הראשונה העברתי ביקורת בעיקר על החינוך הממלכתי חילוני בארץ, שלא תחשוב שדעתי היא שהחינוך החרדי טוב יותר. ד. קיצוניות חילונית מחד ולימודי תורה וקודש 24 שעות מאידך אינם הפיתרון אלא שילוב של שניהם במערכת החינוך. ה. מתמטיקה בסיסית של אלגברה, שרבים מטילים ספק בכלל ביעילותה בהמשך אורח חיינו, לא יצרה את הטכלונוגיה אלא הייתה חלק מתהליך שבעקבותו התקדמנו טכלונוגית אך לצערי, שכחנו את שורשינו.
58. מדוע למידת מתימטיקה סותרת...
אורן ,   ת"א   (16.08.07)
לימוד תורה? לא אתווכח עם מר גפני על כל שאר העניינים. אגע רק בנקודה זו שנפלאה מבינתי. הרי נאמר - בלי קמח אין תורה. וברור שבלי כישורים בסיסיים כגון מתימטיקה ואנגלית, לא ניתן להשתלב בשוק העבודה המודרני - אז מדוע אתם מונעים מן התיבור שלכם את ההשכלה הדרושה לשם פרנסה בכבוד? אין זאת שהתאהבתם בתרבות הבטלה, ואינכם מעוניינים להתנתק ממנה.
59. די למיסכנות של הדוסים...
חרדה מהחרדים   (17.08.07)
חרדים גם מקבלים קיצבאות של משפחות מרובות ילדים, מקבלים שירותי בריאות ויוצרים עומס מטורף על בתי חולים ובתי יולדות, מביאים לפיצוץ אוכלוסין בירושלים, בני ברק ועוד, יוצרים אוכלוסיות עניות הזקוקות לסעד...בקיצור די לדבר שטויות שהרבנים יתעוררו ויבינו שקיים גם העולם האמיתי... לא רק התורה הקדושה... אי אפשר להביא 10 ילדים ולהכריז שחרדים מממנים חילוניים.. זה אבסורד
60. יהדות משגשגת,לא נחשלת.
איציק שהרבני ,   עכו   (17.08.07)
אני מסכים כי חלק קטן מתלמידי הישיבות אכן שומר על דת ישראל לדורותיה.עם זאת ,יש להגיע להסכם שיעוגן בחוק על מכסה קבועה של גאונים היודעים ומנציחים את דת ישראל. יש לצערי לא מעט טפילים שהינם חרדים שאינם לומדים כלל וחיים על חשבון הקופה הציבורית. אותם ,יש לשלוח מייד לעבודה ולמנוע ממנהיגיהם את "כופר הנפש "שהם גובים עבורם בכדי לשמור על בורותם. יש להנחיל ללומדי התורה גם השכלת חול וידע כללי בסיסי שיוכלו לממש את הזכות להתפרנס. עוצמתה הכלכלית של ישראל תכפיל עצמה אילו ייכנסו למערכת זו . יש לזכור ,מגזר זה צומח משנה לשנה והנטל הכלכלי שלו מעמיק ומקומם. לא ינחם אותי האדון גפני בזכות מיסי הצריכה שציבורו משלם עליו . לשמור את התורה ובו בעת להיות יצרני ותורם, אין סתירה בין השניים, ראו את החרדים בבלגיה ובארה"ב שלומדים ומתפרנסים. על הציבור החרדי להבין כי ללא עוצמה כלכלית יהודית משותפת ,לא נשרוד כאן.להשכיל ,להתפרנס ולשמור על דת ישראל ויחד ננצח!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה