דיגיטל  מדריכים  מוזיקה ואודיו
מדריך קניה: בחרו מערכת סטריאו לבית
נמר לוי, dtown
פורסם: 17.08.07, 10:12
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 178 תגובות ב-176 דיונים
61. דבר ראשון
בני ,   מודעין   (18.08.07)
בדיקת שמיעה .הרב קונה ציוד שגדול עליו .סתם מבזזבז כסף" כאילו שומע" אגב שטיפת אוזנים רצינית לפני הקניה לא תזיק (ברצינות) תמיד מותר לכם לבזבז כסף על הפוזה. תיקנו מה שנשמע לכם המוכרינסה לדחוף לכם יותר ממה שאתם צריכים תמיד תביאו דיסק שלכם שאתם מכירים ואוהבים ןתראו מה המערכת עושה למוזיקה תבקשו לשמוע נקי /ניטרל/"פלט"
62. אני לא מקצוען בתחום...
(18.08.07)
אבל רכשתי לפני חמש שנים מערכת ואני ממש מרוצה ממנה: רסיבר ONKYO דגם TX-DS595 ו-2 רמקולים קדמיים, 2 צידיים וסנטר אחד כולם של חברת ATHENA הקנדית. אין תלונות.
63. ל-15
בן ,   ת"א   (18.08.07)
יכול להיות שעינית המערכת שלךיצאה מאיזון ועתה לא מכוונת כמו שצריך ולכן לא קוראת טוב את הדיסק לחילופין יכול להיות שהדיסק שרוט אם הדיסק בסדר קח את המערכת למעבדת סטריאו אבל דע שהתיקון לא יחזיק לתמיד ובסופוש ל דבר העינית תצא מהמקום שוב
64. מערכות סטריאו עם כל הכבוד
שי ,   צפון   (18.08.07)
הן כבר פאסה. יש לי בבית מערכת סטריאו חדשה ורמקולים ישנים טובים יחסית מתוצרת aiwa שקניתי לפני 12 שנים אבל את המוסיקה האהובה עליי אני שומע דרך המחשב באמצעות רמקולים+סראונד (כמו הרבה מגיבים כאן) תוצרת גרמנית והתוצאה מעולה, אבל הכתבה מאוד מועילה ללא ספק למי שמעוניין לרכוש מערכת סטריאו עם רמקולים איכותיים. כל הכבוד לנמר, יישר כוח אח שלי
65. מידע כללי הנוא אודיו
חיים ,   באר-שבע   (18.08.07)
ל-3 אתה צודק בעניין שהמוכר מגביה ווליום וכך הוא מנסה לשכנע אותך לקנות את המערכת המסוימת אבל ופה יש להבין כמה דברים בקשר לקניית מערכת אודיו עליך להגיע לחנות עם הדיסקים שלך שאתה אוהב ולשמוע את המערכת בווליום נמוך בינוני וגם גבוה רצוי שאם יש דלת לחדר אודיו לסגור רצוי מאוד לשמוע המערכת עם דיסק של מוסיקה קלאסית ולא שום דבר אחר חשוב מאוד שארגז התהודה (הבוקסות יהיו עשויות מעץ ולא מסיבית או mdf )רצוי לשמוע את המוסיקה ב-direct ולא כל מיני תוספות שיש למגבר חשוב גם שהטרנספומטור יהיה גדול ויעמוד בעומס ולא יתחמם הכבלים המחברים בין המגבר לרמקולים יהיו עבים (מה שיותר עבה מהוה פחות התנגדות יש להתחשב שהכבלים יכנסו למגעים ברמקולים)מערת אודיו קונים לא לפי מותג אלא לפי מה שאתה שומע אם אינך יודע לבחור עליך להגיע לחנות עם חבר שמבין בעניין באם תרצה עזרה בנושא אשמח לעזור הנה האימייל שלי srhaim@012.net.il בהצלחה
66. סתם משעמום נכנסתי.
מיליונר   (18.08.07)
99 אחוז מהאנשים לא יזכו לעולם לשמוע במערכת איכותית. ותפסיקו לרמות את העניים(כל המוכרים למינהם) משהו מעולה עולה עשרות אלפי דולרים ומעלה. אבל נכון שבשביל לשמוע חדשות בישראל(שזה שם יפה לרעל-המיסים שוב עלו, זה נרצח, זה נהרג) מספיק לכם רדיו מסין ב100 שקל.
67. לעבור למגברי וקדם מגבר שפופרות עם רמקול נציל
אאא ,   תא   (18.08.07)
68. מה התפקיד של המגבר?
שחר2 ,   בת ים   (18.08.07)
לא ממש הסבירו בכתבה שמתיימרת להסביר את כל נושא האודיו
69. לי אי אפשר למכור כלום
עופר רבונה ,   מודיעין   (18.08.07)
כאחד שעסק בענף האודיו בארה"ב אני עם ציוד של 10 שנים שאין יותר כאילו. רמקולים יפניים של פוסטקס - לא מוכרים בישראל עלו לי בזמנו כ 8000 דולר לזוג - כמובן שמה שמריץ אותם זה חלקים - מגבר פרה+ מגבר כוח calss A - רק המגבר/ים שוקל כ 30 קילו - תוכלו לראות תמונות של הרמקולים כאן : http://www.aravona.com/Fostex-album/index.html אין כמו צליל טוב - עושה טוב לנשמה
70. מערכת מגניבה כנסו
השואל   (18.08.07)
http://www.pyramat.com/s2500w-wireless-sound-rocker.asp כנסו לאתר זה לא ממש מערכת וגם אין לה תנתונים הכי שווים בעולם אבל היא תותחית למה הייתי בחנות וחיברתי תMP4 שלי ויש לה אכות טובה...... הייתם מוכנים לשלם 1000 שקל? כנסו ותגיבו
71. יכול להיות רמקולים של 2500 וואט?
(18.08.07)
72. אין על החברה Alpha Tecnology
רן ,   מרכז   (18.08.07)
רמקולים באיכות מעולה גם B&W JBL KLH Pure Acustics
73. לכתב היקר
סבלני ,   צפוף   (18.08.07)
אם תדרוש רבע ממה שאתה מציע בכתבה יזרקו אותך מהחנות. איפה אתה חי?
74. כשהולכים לקנות מערכת שווה לקפוץ לחנות
אזרח   (18.08.07)
לחנות שמוכרים בה כלי נגינה, לפי דעתי, זה חשוב לפחות ליוצרי המוסיקה, שצריכים להתאים לעצמם סט של רמקולים שמתאימים להם במישור "פסיכו אקוסטי", כיצד הם תופסים את הצליל במרחב שבו הם עובדים? אצל כל אדם זה נשמע שונה והעניין הוא יחסי, רמקול מסויים יכול להישמע טוב לאחד ולשני פחות טוב. עד שלא שומעים את המוסיקה על הרמקולים קשה לקבוע מה הכי טוב לאינדיבידואל מסויים. השמיעה האנושית מנטרלת לרוב תדרים שנמצאים פחות מ-30 הרץ (סביבת הבס הנמוך ביותר), ותדרים גבוהים מ- 16 קילוהרץ ואפילו כמה קילוהרצים פחות, זה עניין אינדיבידואלי, ברמקולים של מחשב לדוגמא תראו 50/40 הרץ - 20 קילוהרץ שזה פחות או יותר טווח אופטימום, בוקסות של מערכת עובדות מ-30 הרץ - 22 קילוהרץ (לפחות כך טוענים). כשהבס עובד בתדר נמוך כמו 20 הרץ ואף פחות, וכלים אחרים מתנגנים, יש סיכוי גבוה שלא יהיה ניתן לשמוע אותו. אתה צריך לפרק את טווח התדרים לחמישה חלקים, לא לשלושה - LOW - משוערך 30 הרץ - 250 הרץ MID LOW - משוערך 250 הרץ - 500 הרץ (מיד נמוך) MID - משוערך 500 הרץ - 1 קילוהרץ (מה שקראת לו ה"מרכז" - ש- 1 קילוהרץ הוא בד"כ הוא העמדה המרכזית באיקולייזר) MID HIGH - משוערך 1 קילוהרץ - 4 קילוהרץ. HIGH - משוערך 4 קילוהרץ - 16 קילוהרץ (טווח השמיעה המקסימלי בצלילים הגבוהים) אני אתן דוגמא: נגיד שומעים מוזיקת מטאל או טראנס בד"כ הרמקול צריך לבטא את טווח התדרים הנמוכים היטב בשביל הבס גיטרה או בס הסינטסייזר ביחד עם תוף הבס, הטווח הבינוני נמוך שציינתי טוב לבס נילווה/הרמוני לבס הנמוך. התדרים הבינוניים הם פחות קריטיים, ואף יש להימנע מהבלטתם יתר על המידה, מה שחשוב זה טווח הבינוניים גבוהים והגבוהים - לגיטרת/סינטסייזר מוביל (LEAD) - מה שאני קורא לו המלודיה העיקרית/הנושא, במילים אחרות הסולו, ולכינורים וכלי מיתר שמפיקים צלילים גבוהים, כלומר, האנטיתזה לבס. אני לא למדתי באיזה ביה"ס שמתמחה באקוסטיקה, אבל היו לי עמיתים שגם יוצרים מוסיקה, ופחות או יותר הסבירו לי טכניקות כיצד להשתמש במרחב הסטריאופוני. טריק טוב הוא לפרק את השיר לגורמים, כלומר, לבדוק האם אתה שומע כל צליל של כלל כלי הנגינה המתנגנים (כולל תופים וכלי הקשה) מהרמקול, ואין "היבלעות" של צלילים. לשמוע נמוך, ואח"כ להתחיל להגביר את הווליום. אם מביאים דיסקים תוודאו שהמאסטרינג שעברו הוא טוב, כי אם שיר/טראק עבר מאסטרינג בצורה גרועה, והופק דיגיטלית ולא אנלוגית, אז יווצרו צלילי "לוואי" בסיגנון של דיסטורשן ברמקול, זה יגרום לרעידות, כי תיקרת ה-0 דציבל הופרה בעת הקלטת אותו שיר כדי שתישמע " גבוה יותר" - באנגלית קוראים לזה INCREASING PRECIEVED LOUDNESS - להרים את עוצמת הרעש הנתפסת באוזן האנושית, עניין יחסי, שתלוי רבות באינדיבידואל. דבר נוסף שצריך לשים לב אליו הוא האם הטראקים/שירים עברו דחיסה חזקה מדי, מה שיכול ליצור דיסהרמוניה בין הצלילים המתנגנים, בבוקסות חזקות ומקצועיות טווחי התדרים כל כך עדינים ורגישים, שבעיות כגון אלו יבואו לידי ביטוי בצורה חריפה, זה יכול להרוס את השמיעה תרתי משמע.
75. תלוי איך אתה אוהב להאזין - חם: בס מוגבר או קר: טרבל מוגבר
ער ,   תא   (18.08.07)
אני באופן אישי אוהב בסים שנים רבות נהניתי מאלטק 5 הענקיים על הגברה של וקטור ריסר'צ עכשיו אני נהנה מזוג JBL עם זוג Bose מה שחשוב זה איזה מוסיקה אתה אוהב ואיזה מערכת מתאימה לסוג הזה
76. הסבר נכון יותר למביני עניין
אבי   (18.08.07)
כמה הערות חשובות א נצילות נמדדת באחוזים המקסימום שניתן להשיג זה 100% כלומר יחס של 1. פיזיקלית זה לא אפשרי בגלל שבטבע יש הפסדים. נצילות הרמקול הספק מופק ביחס להספק מושקע. אם נמדוד בדציבלים dB אז הנצילות היא 10log(x) . בחינת יחידות הנצילות לכן משהוא בכתבה לא ברור לי מבחינת סדרי גודל. ב מה שחשוב לבדוק זה רמת עוותים של מגבר הסטראו שנמדד בדציבלים. מגבר עם רמת עוותים שנחנק בהספק גבוה , וואטים גבהים, ישמיע ברמקול צליל חנוק. חשיבות מיוחדת היא לדרגת ההספק במגבר. ג יש לבדוק לאיזה עומס מותאם המגבר כלומר לאיזה רמקול 4 אום 8 אום? זה מגדיר את הנצילות הכללית של המערכת. ובעקיפין משפיע על פרמטר העיוותים של דרגת ההספק. ד רמקולים הם פילטרים מכאניים. רמקול גדול הנו בעל ממברנה וקוטר גדול לכן יהיה בס. כמו כלי נגינה למשל בס כנגד כינור. רמקול קן יהיה לטונים גבוהים. חשובה לכן איכות הרמקול ותהת תהודה של הרמקול, הקופסא שבה הוא מותקן שנקראת בוקסה. קופסאת פלסטיק תכנס לתהודה עצמית והצליל יהיה פחות איכותי כנגד קופסאת עץ. ה אין שום עניין של מאמץ מגבר טוב יותר מזיע יותר או פחות. מגבר תפקידו להגביר אות אודיו לרמת הספק מסוימת שנמדדת בוואטים. בכדי להשיג נצילות מקסימלית ממליץ ייצרן המגבר על עכבה, עומס שיש להעמיס את המגבר ובתנאים אלו הוא נמדד לעיוותים. פרמטר העוותים הוא החשוב. עוותים הם הרמוניות נוספות של צליל האודיו שאין אנו חפצים לשמוע. מפרט המגבר מגדיר יחס בין האות הרצוי לעוותים כמה שיחס זה יותר גבוה המגבר טוב יותר. היחס נמדד בדציבלים. למשל יחס הספק רצוי לעוות של 100 פירושו 20 דציבלים. אנו נחפש יחס גבוה בהרבה מכך. ו כאשר מרכיבים מערכת יש לבדוק איזה סוג מוזיקה רוצים לשמוע, זה מגדיר את תדרי השמע ולכן יש לבחון במגבר את עקום ההיענות או רוחב הסרט. הייצרן נותן גרפים. וגם ייצרן הרמקולים נותן גרפים. ז כאשר מרכיבים מערכת יש לבחון את איכות הרמקולים. ח יש להזהר ממוצרי OEM הנקראים מוצרי מדבקה ולבדוק מערכות איכותיות ידעות מייצרנים אורגינאלים. בברכה אבי
77. ל-17 אז בכל זאת, איך בוחרים?
מירי ,   מיתר   (18.08.07)
בדיוק היום ככה החלטתי לרכוש מערכת לחדר השינה. במקרה נתקלתי בכתבה. אז איך בכל זאת קונים מערכת לחדר מבלי להרגיש פראיירים? זה מעצבן לדעת כשאתה משלם בידיעה שממש מרמים אותך. המלצתך בבקשה... תודה.
78. הנה המלצה על מערכת סטריאו טובה לבית:
איל אשל   (18.08.07)
זוג רמקולים של מורל דגם -אוקטיו ןרסיבר סטריאו של אונקיו ואתם מסודרים לשנים ארוכות!!!
79. המלצות למערכת סטריאו
Gamer ,   כאן נולדתי   (18.08.07)
בתור אחד שכמעט כל חייו התעסק עם מערכות שמע (מנהל מחלקת סטריאו) ומאוד אוהב את התחום הרשו לי להמליץ לכם על מערכת סטריאו, כמובן שיש את הרצוי ויש את המצוי אם אין לכם בעיה תקציבית: מגבר - ONKIO או NAKAMICHI רמקולים - B & W ו DVD - PIONEER, למערכת ממוצעת מגבר - מומלץ בחום DENON רמקולים - JAMO או וורפידל DVD אפשר להסתפק ב LG
80. ל- 24 ו- 19
סוניה סנו ,   סטראולנד   (18.08.07)
ל- 24, לא צריך לקחת את ההערות של 19 באופן אישי, לדעתי הוא צודק (אם כי אני לא מסכים עם כל פרטי ההמלצות שלו - למשל, "קף" - שיש לי רמקולים ישנים שלהם, הוא "שם איכותי מהעבר" שנרכש, להבנתי - וגם עם רכישת רמקולים ישנים יש לנהוג זהירות, שכן הממברנה יכולה להיות יבשה או קרועה) - כלומר: א. אם חברה א' ידועה במסכים או בעיבוד שמע, זה לא אומר שהמגבר שלה מדהים ובאשר לרמקולים הנושאים את שמה - יכול להיות שהיא כלל אינה יצרנית רמקולים ואתה מקבל זבל עם גימור נוצץ, וופר ענקי ומותג מודבק. ב. אכן חברות רבות שהיו שם דבר בעבר, או שנעלמו (למשל אקאי בטייפים או לנקו בפטפונים) ואתה מקבל את המותג היום על מוצרים שהן מעולם לא ייצרו ; והאפשרות השנייה היא שהן מתרכזות במוצרים שהן טובות בהן, אבל כדי להציע מלוא הליין, הן רוכשות מקבלן משנה מוצר באיכות בינונית יחסית. צריך לבדוק כל מקרה לגופו ולא להתרשם מהמותג המודבק - כלומר, רצוי לברר האם החברה אכן בפועל מייצרת את הרכיב הספציפי. אני יכול העיד מעדות אישית כי עוד לפני שנים רבות הוזמנתי למפעל גרונדיג בגרמניה ועל אחד מפסי היצור הופתעתי לגלות מכשירי וידאו עם המותג סוני - למרות שכמובן סוני יצרה מכשירי וידאו גם בעצמה. המסקנה היא שהיום, עוד יותר מעבר, רצוי לבחון היטב גם את תכולת הקנקן ולא רק את הגימור המטלי שלו.
81. 20 צודק - תבחנו בווליום שבו תקשיבו בבית
נפלתי פעם פעמיים   (18.08.07)
82. מה אומר הנתון של טווח תדרים, מהו טווח טוב?
אין לו מושג   (18.08.07)
83. החזרתי את מגבר הימהה בן 18 שנים לאחר שהבאתי הרמן קרדון חדש
שף מוסיקלי ,   חיפה   (18.08.07)
אין שלט,אין את כל התחכום הממוחשב,אין תצורה דיגיטלית. אבל יש צליל חבל על הזמן הרבה יותר טוב ונקי ממה ששומעים ממגברים חדשים. את החדש נתתי לילדים-שישחקו.
84. השקעתי על רמכולים 800 דולר
(18.08.07)
כולל כבלים אבל מגבר קניתי בשוק הפישפישים ב-200 ש"ח מרנץ משנות השבעים ונהנה מכל רגע
85. אין על harman/kardon במגברים -
Lucifer ,   Down There   (18.08.07)
יש לי מגבר שלהם בן 20 שנה ואפילו יותר, ורמקולים של פירמה לא ידועה,אבל הצליל שיוצא להם הוא קסום,כי המגבר ממקסם את האיכות שלהם!,מומלץ בחום לחפש מוצרים ישנים של החברה הזו,כי למגברים האנלוגים יש איכות צליל שלדיגיטלים אף פעם לא יהיה.
86. Wharfedale של פעם - אין יותר טוב מזה =]
עדי ,   רמת גן   (18.08.07)
87. מערכת סטריאו חדשה בישראל? הצחקת אותי!
אילן ,   המרכז   (18.08.07)
אין בישראל מערכות סטריאו חדשות במחירים נורמליים. כל החנויות כאן עמוסות ברסיברים של קולנוע ביתי, חמישיות רמקולים ומכשירי DVD, וחוץ מזה כלום. תן קפיצה לחו"ל ותראה ששם עדיין מוכרים מגברים, פטיפונים, נגני CD ואפילו טייפים-דק, וכמובן רמקולים בזוגות (להבדיל מסטים של 5-6 שיש אצלנו). הסטריאו החדש היחיד שניתן להשיג בישראל זה או "מערכות" מיני/מיקרו (עולות גרושים ולא שוות גם את זה), או ציוד יקר מאד בהרבה אלפים של שקלים לכל פריט (רק לעשירים מאד). בקיצור, מי שרוצה סטריאו שירנה יד שניה, ע"פ רוב המוצרים הוותיקים גם טובים יותר.
88. תגובה ל26
דוד אריאל ,   ירושלים   (18.08.07)
גם אני שומע מוסיקה קלאסית כבדה בלבד. אני משתמש במגבר מנורות עם פרה ופאור של הפירמה הבריטית radford.כמו כן ברמקולים של אותה חברה ראדפורד. לפי מיטב הבנתי המכשירים העכשויים אינם מייצרים איכויות כאלה
89. ל-19 תודה אבל גם בקשה קטנה
ציקו   (18.08.07)
האם אתה יכול להמליץ על מגבר וזוג רמקולים קידמיים שעובדים טוב ביחד לפי דעתך ? מאילו פירמות ? האם האונקיו שציינת עובד טוב עם כל הרמקולים שנתת או שיש סוג מסוים שאהבת יותר מאחרים?
90. מקלחת מוסיקלית[מוסיקה זה לא רק בסלון]
דוד ,   עפולה   (18.08.07)
כיום כולנו כבר הבנו שהמחשב בביתנו הוא לא רק מחשב אלא מרכז הבידור הביתי ולא רק בסלון וסביבו מתחברים כל מוצרי האודיו והווידאו למינהם וזה למעשה העתיד.כחובב מוסיקה מושבע שמאזין באמצעות המחשב בלבד באיכויות מדהימות,כמובן ששילבתי למחשב כרטיס קול דיגיטלי איכותי [במקרה שלי הסתפקתי בקרייטיב 5.1] כשבשני צידי המסך מונחים שני רמקולים שטוחים בגודל של 17 אינטש עם מגבר פנימי מובנה ועם יכולת שליטה ובמחיר מצחיק באופיס דיפו שהופך את חדר המחשב לאולם קונצרטים והגדלתי לעשות בזאת שהעברתי מהמחשב למקלחת שבגב חדר המחשב חוטים לזוג נוסף של רמקולים פינתיים וזה חגיגה לכל בני הבית במקלחת.להלן קישור לרכישת רמקולים איכותיים ביותר במחיר מציאה אותם הזמנתי בימים אלו מארהב http://www.reload.co.il/article.asp?iobty=3023 . [להלן אתר מומלץ לשמיעת מוסיקה באיכויות גבוהות ומכל הסגנונות ,בעיקר smooth jazz http://www.getnetradio.com/ תהנו. דוד , עפולה
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה