חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
קול קורא למרד באוניברסיטאות
אילן גור-זאב
פורסם: 27.12.07, 10:06
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 130 תגובות ב-130 דיונים
1. אג'נדה קומוניסטית
קפיטליסט מתחיל   (27.12.07)
החל מהביטוי "קפיטליזם חזירי" (החוזר על עצמו, כי הרי ברור, אין עוד סוג אחר של קפיטליזם), עד לקריאה למהפכה שכל הקומוניסטים שואפים לה- הנה ציטוט: "מרד שיחולל ניהול עצמי של הקהילה האקדמית עשוי להוביל לתנועה כללית בחברה הישראלית לקראת התנגדות לחוקי המשחק הניאו-ליברלי.". האג'נדה של פרופ' אילן גור-זאב היא ברורה. הוא רוצה להפוך את ישראל למדינה סוציאליסטית, והאוניברסיטאות הן המקום הראשון בו יש לעשות 'תיקון'. הנה עוד ציטוטים: "נשיאי האוניברסיטאות, ערקו למעשה אל מחנה האויב, והם משמשים בעיקר כעושי דברם של נערי האוצר." - ושימו לב: "יש מי שרוצה בהפיכתם לפרולטריון חלש, מפורר, ממושטר ו"יעיל" מנקודת המבט המנג'ריאלית." מלחמת המעמדות כבר אמרנו?
2. תגובה לפרופ' אילן-(פרופ' מגידור אנחנו איתך)
סטודנט ,   ירושלים   (27.12.07)
ההתבהמות וההתנוונות מתחילה מהמרצים הבכירים שיושבים במגדל השן..לפני שאתה מטיח ביקורת באחרים ומראה שאתה דואג לסטודנטים תשאל את עצמך האם זה מה שבאמת מה שחשוב לך או הכסף ...הרי אם יציעו לכם באוצר תוספת של 30% כפי שדרשתם ויחייבו אותכם בהסכמה לרפורמת שוחט ..בטח תסכימו ..אז אל תציפו אותנו בשקרים ..אנחנו נדפקים בכל מצב ..אנחנו תומכים בור"ה..מאחל לראותך נותן הרצאה פרונטלית מכוח צו בית משפט .. פרופ' מגידור אנחנו איתך לאורך הדרך
3. צודק. הפכנו ל"מערכת" שקיימת למען עצמה, במקום למען המחקר
סטודנט ומתרגל   (27.12.07)
4. כמה סמלי
סטודנט ומתרגל ,   האוניברסיטה העברית   (27.12.07)
כמה סמלי שמאבק מערכות החינוך בקפיטליזם מתקיים דווקא בשנת השמיטה היהודית. השמיטה, שכל מהותה מלחמה בהשתלטות קפיטליסטית שעשויה לחסל את הוויתנו כעם, כאנשים יוצרים וחוקרים החושבים לא רק דרך החור שבגרוש. מחזק את ידי הכותב. מי יתן והשמיטה תנצח.
5. ל-1, שמנסה להכניס כל אירוע למשבצות המוכרות.
קצת פרופורציות   (27.12.07)
ראשית, מהמונח "קפיטליזם חזירי" (שאני אישית לא מסכים איתו) לא משתמע שכל קפיטליזם הוא חזירי, אלא שהקפיטליזם שבו מדובר הוא חזירי. לוגיקה פשוטה. גם שאר הציטוטים שלך לא מוליכים לדאבון ליבך למגמה שאתה מתעקש עליה. אינני מכיר את הכותב ואת דעותיו הכלליות, אבל לפי התבטאותו בטור הזה אי אפשר להסיק שהוא דוגל בקומוניזם-סוציאליזם כללי, אלא שהוא מבקש ש*האוניברסיטה* לא תנוהל כמו חברה בע"מ למטרות רווח. ועם זה אני מסכים, ואני לא קומוניסט ולא סוציאליסט.
6. מלים בסלע, אבל למה רק עכשיו?
אורן, דוקטורנט מתרגל ,   ירושלים, אונ' העברית   (27.12.07)
הכותב צודק. אכן על האקדמיה להילחם על מעמדה העצמאי ולאפשר חופש מחקר ללא תלות בעסקנים שחושבים רק תקציב אחד קדימה והנקודה היחידה שמעניינת אותם היא הנקודה העשרונית. עם כל זאת, צריך לזכור שמאבק המרצים לפחות התחיל כמאבק על שכר *בלבד*. הם לא היו סולידריים עם מאבקי הסטודנטים או הסגל הזוטר. הם לא באמת נלחמים על אותם עקרונות יפים וחשובים שמוצגים כאן. למרבה הצער גם הם בסופו של דבר מונעים רק על ידי האינטרסים הכלכליים האישיים שלהם. וזה מה שכל כך עצוב באקדמיה הישראלית :(
7. הפגיעה בהשכלה תוצאה של 'מהפכת האליטות' שהנהיג ביבי ! ! ! !
גילה ,   דימונה   (27.12.07)
מהפכת האליטות של ביבי העלתה לשלטון את לוויתני ההון (ונערי האוצר המתרפסים) במקום העילית המדעית והתרבותית של ישראל. המרצים והמורים והסטודנטים נלחמים יחד להצלת עתידה של מדינת ישראל. יישר כוחכם ! ! !
8. מס' 1
חוקר מודאג   (27.12.07)
מה אתה בעצם מציע ? לתת לפקידוני האוצר לנהל את המחקר המדעי בישראל ? בניגוד למערכת החינוך היסודית-תיכונית שהיא סיפור כשלון המתבוסס בעצמו, האוניברסיטאות הן סיפור הצלחה בכל קנה מידה שהוא. הקהילה המדעית בישראל מפרסמת הרבה ומעבר למשקלה היחסי של האוכלוסיה, ובמכובדים שבעתוני העולם המדעי. אם תבחן את סה"כ כמות הפרסומים במדינות שמסביבנו (כולל איראן) הרי שתראה שהם לא מגיעים לעשירית מאתנו. כל זה התנהל יפה ועל מי מנוחות עד שבא האוצר ודחף את חוטמו המכוער ורודף הבצע. באף מדינה בעולם (כולל ארה"ב) לא ביטלו את מוסד הקביעות, כנראה שרק פה הגיעו "גאוני" האוצר לחשיבה מהפכנית. לסיכום ניתן לומר: מדינה של אפסים המקדשת את נינט ויהודה. נראה לי שרק כשתקום נטישה המונית של חוקרים למוסדות בחו"ל שאגב משלמים פי 10 (כן כן, משכורת של מרצה בארה"ב מתחילה ב- 100K דולר לשנה) לא תבינו את גודל המשבר. עד עכשיו מה שהחזיק אותנו באוניברסיטאות היה רגשי ציונות, זה הולך ונעלם. אי אפשר לקיים משפחה ממשכורת של 8000 ש"ח בחודש. אין לי בעיה לקחת את עצמי ואת משפחתי לארה"ב ולהרוויח 100K בשנה. וכשיבואו אלי פעילי מגבית לבקש תרומות למען ישראל אבעט את ישבנם הגדול לכל הרוחות.
9. שבו בבתים, לא במעבדות ובמשרדים...
אורי ,   חיפה   (27.12.07)
ההתנוונות הבהמתית היא קודם לכל שלכם המרצים.. רוצים לשבות? אז שבו בבית ותשבתו! אל תשביתו את הלימודים ותמשיכו את המחקר. זו לא שביתה, זה ניצול! אין לכם על מי להלין אלא על עצמכם. מי יתמוך במאבקכם, צודק ככל שיהיה כאשר הנזק שאתם מסבים לדור העתיד של המרצים גדול לאין שיעור מהתועלת במה שאתם מכנים כמאבק, ואנחנו ציבור הסטודנטים מכנים כאימפוטנציה פרופסוריאלית.
10. קול קורא כזה היה צריך לצאת כשהתברר לציבור התנאים שמוענקים
לעובדי חברות כ"א ,   ולא רק כשמחליטים   (27.12.07)
להרוויח על חשבון הרעת ביטחון תעסוקתי של הסגל האקדמי. אם קוראים למאבק בקפיטליזם החזירי- צריך להאבק נגד המצב הנוכחי של חוסר ביטחון תעסוקתי , הרעת תנאים סוציאליים של הרבה עובדים במשק, בעד זה שמשרד התעסוקה יפעל באינטנסיביות לשילוב מובטלים בשוק העבודה, בעד מתן קצבאות זיקנה מכובדות לפנסיונרים שהכנסתם זעומה, מתן הטבות לכלל הציבור בשימוש בתחבורה ציבורית, חוק חינוך חינם(באמת חינם) וכו' וכו'. להילחם בשביל זה שפרופסור ישאר תמיד פרופסור זה לא נקרא להילחם בקפיטליזם.
11. אין רע בסוציאליזם
רחל   (27.12.07)
12. לבטל את שנת הלימודים
הגיע הזמן לשינוי   (27.12.07)
13. איפה היית בשביתת הסטודנטים?
ומה אתה עושה ,   למען הסגל הזוטר?   (27.12.07)
ומה עשית כשקיצצו את תקציבי ות"ת?
14. פרופ-כמה עולה שנה מהחיים?
(27.12.07)
סטודנט
15. סוף סוף קצת אש ורוח!!
כבר לא סטודנט ,   יקנעם   (27.12.07)
איפה היית עד עכשיו? יישר כוח.
16. אילן. אני הייתי נזהר - בגלל תקדים המורים.
אלי ,   בר-אילן   (27.12.07)
אילן היקר, אני לא יודע אם יצא לך לקרוא את פסק הדין של סטיב אדלר בנושא צווי המניעה למורים. מסתבר שצווי המניעה אושרו על ידו מכיוון שארגון המורים שבת שביתה "חצי-פוליטית" - דהיינו, ערבבה שיקולים שאינם קשורים רק לענייני שכר, אלא גם לענייני "מדיניות" כמו החזרת שעות לימוד וגודל הכיתה. מכיוון שכך, בית המשפט לא נתן הגנה לשביתה. ברגע שהמרצים יכניסו לשביתתם באופן גלוי את העניינים שאתה מדבר עליהם כאן, יקל על בית המשפט להיות זרוע של נערי האוצר.
17. ל-1 ניתן להסתכל על זה גם בצורה אחרת
(27.12.07)
נכון שיש כאן ריח חזק של קומוניזים אבל בעיקרון קורים כאן דברים כל כך מכעיסים שאדם מן הישוב שאינו חדור בהכרח ברוח סוציאליסטית, מתחיל לחשוב ברוח זו. אז לבוא ולהאשים את הכותב במקום את המצב זו שטות גמורה, זה מזכיר שהורגים את השליח הידיעה המקום את המבצע.
18. חי בעבר הרחוק
ר   (27.12.07)
האיש חי עדיין בסוף המאה ה19, חושב שהעולם שכח לאו הביא אותנו החזון הקומוניסטי. מגל שיש בישראל מספיק יוצאי ברית המועצות זכרונה לא לברכה, שטעמו על בשרם את טעמו של גן העדן הקומוניסטי.
19. תתחילו בהקשבה לסטודנטים
סטודנט   (27.12.07)
זה יםה מאד שמדברים עכשיו על "חופש אקדמי" ו"איכות החינוך" כשכבר חודשיים היחידים שנדפקים מהשביתה הזו הם הסטודנטים. נכון, מצבה של האקדמיה בכי רע, אבל הייתי מצפה מהפרופסורים שישביתו את המחקר ויצאו לרחוב להפגין. אני בטוח שביום שזה יקרה יצטרפו אליהם גם עשרות אלפי הסטודנטים.
20. ביום א 15:40 בקפיטריה של גילמן ת"א
על עתיד ההשכלה הגבוה   (27.12.07)
הגיע הזמן לנער את האוניברסיטאות ולשנות את התודעה של המרצים יחד עם הסטודנטים כדי להציל את ההשכלה הגבוה בישראל!
21. הלאה הקפיטליזם החזירי
פידל קסטרו ,   קובה   (27.12.07)
משרות עם קביעות באוניברסיטה לכווולם!!!
22. כתבה שבכותרתה הביטוי "קפטליזם חזירי" הינה לכל היותר
בוגר טכניון ,   קפיטליסט   (27.12.07)
תת רמה ואף פחות ולבטח איננה ראויה להכתב ע"י חבר סגל אקדמי אף אם הוא מרצה באונ' חיפה ולא חוקר במוסד גדול יותר, הדבר מראה שיש אנשים ברמה נמוכה גם באקדמיה ומצדיק שוב את הרצון לשגר דיפרנציאלי. אין הדבר נובע מהסכם/אי הסכם עם הנאמר (לא תרחתי לקרוא לאחר כותרת שכזו), זוהי תת רמה, שלהוב בודדים שמספיק חסרי אינטיליגנציה לתמוך באג'נדות שאינן קפיטליסיות בתכליתן, ואילו יצירת "אנטי" מובנה אצל כל היתר... לך תלמד רטוריקה בסיסית ביותר לפני שתכתוב מאמר שיביש אותך, מילא אם היו רוב סוציאלי, אבל אין אפילו 10% טפשים מספיק לשם כך (ואינני אומר זאת רק כי "יש לי כסף").
23. הפרופסור נשמע כמו אנרכיסט ולא כאדם בעל שאיפה לשפר
את המצב   (27.12.07)
24. כל הכבוד! הלוואי ויקשיבו לו...
דניאל   (27.12.07)
25. תלמד האוניברסיטאות בארה"ב
(27.12.07)
ההצעות של האוצר לא יהרסו את האוניברסיטאות. להפך. האוניברסיטאות בארה"ב פועלות לפי הצעות אלה, וכידוע בארה"ב יש אוניברסיטאות שהרמה שלהן גבוהה יותר אפילו מהרמה של (לכאורה) אוניברסיטת חיפה שאתה מלמד בה.
26. ואיפה הייתם לפני שבועיים כשהמורים קראו למרד?
כרוניקה של שקיעה ,   ידועה מראש   (27.12.07)
27. למר גור זאב, חדל קשקשת ברשת !
דורון ,   קריות   (27.12.07)
אילן גור זאב אפוא אתה בדיוק חי ...? נכון שמה שאתה מדבר עליו – השטחת האוניברסיטאות –הוא תהליך שמתחולל מזה שנים והוא אולי חלק מהתהליך הקפילטיסטי החזירי שעליו אתה מדבר. ואולי לא. אבל מה אתה רואה ומה אתה עושה ? מר גור זאב, הסטודנטים שלך, הם באמת בעלי רצון לחשיבה מעמיקה והתעמקות בידע ? קשקשת ברשת ! רוב הסטודנטים מגיעים למוסד כדי לעשות את התואר [ לעשות! ] הם צריכים אותו רק לשם התקדמות מקצועית /קריירה. הם לא באו לרכוש דעת הם באו לרכוש תעודה [ אתה זוכר מאמר שלך עצמך "על תעודת החינוך האקדמית" ] ומבחינתם, מה יותר מהר וזול, מה יותר טוב. המרצים באים לשם חקר וידיעת האמת ? אפילו האמירה הזו מצחיקה. עבור רוב המרצים המוסד איננו אלא מקום עבודה. ונוח למדי. חלקם לא ימצאו כלל פרנסה במקום אחר [ עם כל הכבוד, כמוך, למשל...] אחרים אינם אלא תופסים תפקיד. רובם המכריע הם מורים גרועים וחסרי עניין מינימלי בתלמידיהם, מרצים גרועים וחוקרים לא ממש טובים. ערמות, ממש ערמות, של מאמרים/מחקרים גרועים, שטחיים ומשעממים, נכתבים על...שום כלום ! תאמר לי – "...אין להם ברירה. הם חייבים לפרסם כדי להישאר במוסד.."קשקשת ברשת. אז אל תישארו במוסד ! עדיף שמרצה ימצא עבודה בתור פקיד ממשלתי ואולי יביא תועלת פרודוקטיבית שם, מאשר יוסיף לאוצר העיון האקדמי עוד כמה עשרות מחקרים נטולי חשיבות ויקבל משכורת מהקופה הציבורית על שום דבר. המוסד עצמו הוא "מוסד לחקר האמת" ? [ איזה מלים ענקיות וחסרות משמעות ] זהו מוסד שנועד להחזיק את עצמו. הוא לא נועד לחקור אמת אלא כדי להמשיך לקיים את עצמו. אם תעשה בדיקה קטנה, תראה שרוב הדברים המהותיים, נחקרים מחוץ לכותלי המוסד ורוב המהפכות המדעיות בוצעו לא במוסדות אקדמיים... [ כמה מפתיע..] אפילו אתה אדוני, בשמה של ה"אמירה הטהורה והמעמיקה", "..התנסחות הנאמנה לכללי החשיבה באקדמיה" . אתה עצמך קראת לזה בזמנו "לא לרדת ברמה אל התלמידים ולדרוש מהם רמה...".[ נו באמת ! ] אתה עצמך מתבוסס [ וזו המילה הנכונה...] במאמריך שלך עצמך, בשפע של מלים של בית מרקחת, משפטים ארוכים כאורך הגלות, שמוציאים את החשק לעיין בהם אחרי זמן קצר ומנטרלים לגמרי את החשק לחפש בהם את האמירה המעמיקה, אם הייתה. אתה עצמך, במו ידיך, ועל הבמה שניתנה לך, מבטל את עצמך כבעל מסר כלשהו או אמירה. אז אדוני מה אתה מנסה בדיוק לעשות ? להפיח רוח חיים במוסד שתפקידו אינו מה שאתה עוד לא הבנת ? להפיח רוח חיים בסטודנטים שלך ? מי אמר לך שהם חפצי אותה דעת חופשית שאתה מייחס להם ? אתה רוצה לעשות שינוי ? מה פתאום במוסד ההוא ? לך למוסד אחר ותפעל שם. שנים אתה מבקש להפוך על פיה מערכת, מערכת שאתה מתפרנס ממנה יפה. שאלה קטנה לי אליך – מה היית עושה, אתה עצמך, אם מישהו היה מעמיד פתאום דרישה לפניך, שהחומרים שאתה עצמך כותב, יהיו בעלי משמעות, לא רק לך אלא גם עבור אלה שאתה, כביכול, כותב אליהם ??? היית אבוד, אדוני פרופסור אילן גור זאב. תלמיד שלך לשעבר.
28. ל-1 : מספיק עם הדמגוגיה.
שלום ,   ירושלים   (27.12.07)
לא כל מי שמתנגד לקפיטליזם חזירי הוא קומוניסט. הביטוי חייב לחזור שוב ושוב, מכיון שהגישה השולטת היום היא קפיטליסטית חזירית. אם היית יודע משהו על הקומוניזם היית מבין שמרד סטודנטים הוא לא בדיוק החזון הקומוניסטי. מאמר מצויין וחשוב. כל הכבוד לוויינט על הפרסום
29. אלוהים איזה קשקוש
שחר ש   (27.12.07)
"קפיטליזם חזירי" דה לה שמאעטה. יש לחלק מהמרצים טיעונים הגיוניים באשר לשביתה, בעיקר בקרב המרצים מתחומי המדעים שאינם אוכלי חינם ומפיצי תעמולה אנטי ישראלית. מכאן ועד דאס קאפיטל של מרקס המרחק רב.
30. אתם פרולטריון???
(27.12.07)
הצחקקת אותי. משכורת מעל 20 אלף עם תנאי עבודה נוחים וקביעות. פרולטריון עאלק. גם אני רוצה להיות פרולטריון כזה. למה כל הסוציאליסטים הכי נוקשים הם תמיד אלה שמנצלים את המערכת הכי חזק?
תגובות נוספות
חזרה לכתבה