חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
קול קורא למרד באוניברסיטאות
אילן גור-זאב
פורסם: 27.12.07, 10:06
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 130 תגובות ב-130 דיונים
61. ל8 משכורת של רופאה בארה"ב מתחילה מ300 אז למה הם לא עוזבים??
(27.12.07)
62. מילים כדורבנות
סטודנט לשעבר ,   חיפה   (27.12.07)
63. כתבה מעניינת
רם עמית   (27.12.07)
שאלה או שתיים, מעין נייר לקמוס של צביעות: ה"סגל" שעליו מדבר המחבר, כולל גם את הסגל הזוטר (מסטרנטים ודוקטורנטים)? ומרצי חוץ, הם נכללים בהגדרה הזו? שכן, זאת יש לדעת, החזירות המנג'ריאלית עליה מדובר בכתבה הזו מתקיימת זה שנים רבות באקדמיה כלפי שתי הקבוצות הללו. האם הכותב (המשתייך למיעוט המיוחס של סגל הבכיר, בעל הקביעות) המליץ גם בעבר על מרד אקדמי?
64. זמן המרד בכל מהרסי התשתיות הציבוריות הגיע, ויפה 10 שנים קודם
נחמן   (27.12.07)
65. הכל טוב ויפה, הכל גם מאוד הגיוני
סטודנטית ת"א   (27.12.07)
באמת. אבל בפועל, גם אם השביתה תסתיים לפני מועד האולטימטום, איך אנחנו אמורים גם לעבוד כדי לממן את הלימודים וגם ללמוד חומר של סמסטר שלם בזמן מינימלי, על חשבון החופשים, שגם בהם כאמור אנחנו אמורים לעבוד אפילו יותר? נראה כאילו לנו, הסטודנטים זה לא יסתדר, גם אם האוצר והסגל הבכיר יחליטו לשתף פעולה בסוף. נכון לעכשיו, נראה כאילו אאלץ לפרוש מהלימודים לא משנה מה.
66. מסכים עם אילן- כשל מנהיגותי עמוק גם בקרב הנהגת האוניברסיטה
דותן לוין ,   ת"א   (27.12.07)
67. ל 8 המרצה..
O ,   מדינת החומוס   (27.12.07)
אתה לא תוכל להיות בארצות הברית כי שם, להבדיל מפה המרצים עובדים... כן אתה יודע.. מלמדים באמת, באמת חוקרים, באמת מכינים חומר לשיעור לא עושים בכאילו ... רק פה אתה מקבל 10K על : 1 ) העבדת מסטרנטים ודוקטרנטים 2) התעללות בסוטדנטים 3) על ידי הליכה למנזה בשעה 3 והעלמות לשאר היום 4 ) קבלת קהל רק לשעה בשבוע, ובשעה הזו אתם לא באמת שם .. אז תספר את סיפורי הסבתא שלך למשהו אחר. בפינה ממתינים עוד מאות דוקטורנטים מוכשירים וצעירים שהיו מתים שאנשים פרזיטים כמוך יעופו .. ואפשר יההי להתחי ל לעבוד .
68. מעולם לא התביישתי ללמוד בחיפה - עד היום
(27.12.07)
"...מהשליחות שהרגע ההיסטורי הטיל עליהם, לזרועות האידיאולוגיה של ההפרטה והתיעוש של המחקר, החינוך והיצירה התרבותית, נותרו ועדי העובדים לבדם מול הניסיון להרוס את ההשכלה הגבוהה בישראל והסכנה לעתידה התרבותי-דמוקרטי-כלכלי". מה??? שליחות? הדבר ביחיד שהשביתה שלך ושכמותך עושה הוא לשכנע אותי ורבים אחרים לעשות את התואר הבא בחו"ל. עם כל הכבוד למדעי הרוח (ולמדעים בכלל), כמה ניצולי שואה קיבלו את המגיע להם כתוצאה מהמחקר שלך? כמה רעבים יאכיל הפרוייקט בז'נבה, שפרופ' מתל-אביב, שמקבל אולי מעט - אבל בטח יותר ממני - שאמור למצא את המרכיב הקטן ביותר ביקום? מתי שבתת בצורה כל כך "אידאולוגית" נגד תחלואי המדינה הזו? לטובת אנשים שרק לפני יומיים איבדו את בתיהם בת"א??? מגדל השן הפך לחממה של "חוקרים" שלעבודה שלהם אין ערך מעשי ולנו אין את הלוקסוס שיש לאירופאים לדוגמה. אז יופי, המאבק שלך אולי יציל את המחקר הפילוסופי שלך, אבל יגרום לאובדן של הפוטנציאל שלי. חבל לי רק על מי שבאמת עובד שם אצלכם. כן, יש גם כאלה שממשיכים לתמוך בסטודנטים.
69. חזירות? רק כשזה פוגע בכיס שלי
מרצה מן החוץ ,   אוניברסיטת בן גוריון   (27.12.07)
עד אז-אני מותר ברצון על תקנים של בכירים שפרשו לפנסיה, אני מעסיק עשרות מרצים מן החוץ בחוזים קצרצרים של ארבעה חודשים ללא כל זכויות סוציאליות, אני פוגע באפשרויות התעסוקה של דור שלם של מרצים צעירים. אז איך ההרגשה, פרופ' נכבד? כי אנחנו מרגישים די גרוע ואפילו בשיא כעסך לא נזכרת בנו, הפרולטריון של הדוקטורים הצעירים שאין להם עתיד בארץ כי במשך שנים אתה ושכמותך שיתפתם פעולה עם המהלך של הרס הדרגתי של האקדמיה. אתם צודקים, אבל רואים רק את הקטע שלכם בבעיה שהיא רחבה ועמוקה יותר ודורשת שיתוף פעולה ושביתה משותפת של כל המלמדים באוניברסיטאות ובמכללות.
70. הוא כל כך מנותק - למעלה מחודש
(27.12.07)
השביתה כבר למעלה מחודשיים
71. האלה הם הפילוסופים שלנו? בוש והכלם
תסתכל במראה   (27.12.07)
יש מאות עובדי ניקיון ושמירה אצלך באוניברסיטה בבוקר אתה עובר ולא רואה אותם ממטר, אין להם קביעות ,שכר עלוב, בלי תנאים , חיים מהיד לפה, ודווקא במאבקך האם להיות באלפיון העליון או בעשירון העליון שם כל התיזה שלך מסתתרת , אתה כנראה לא מבין או מתעלם מכך שכדי לשלם לך היום את משכורתך ותנאי העבודה שלהם אלפי בני אדם עובדים בתת תנאים , וכדי לשלם את דרישותיך המופרזות בתור איש שחי על כספי ציבור , יצטרכו עוד אלפי אנשים לעבוד בתת תנאים , אם אתה רוצה סוציאליזם אז לכולם , ולא חשובה השכלתו מוצאו של האדם , לכולם פנסיה תקציבית לכולם קביעות , לכולם שנת שבתון בארה"ב , אותם התנאים שלך יהיו לכולם , אתה פשוט איש מנותק יהיר וחוצפן , אני מתבייש שאלה הם הפרופסורים באוניברסיטה בארצנו.
72. פרופ' גור זאב הוא נביא בעירו, חדלי אישים שכמותכם
ענבל ,   אוניברסיטת חיפה   (27.12.07)
73. מדינה אבדה את דרכה. המוצא הישר מתבקש להעיף את פקידי האוצר
שנת שמיטה- שנת שביתה   (27.12.07)
74. גם שלטון הפקידים במושבות נגמר במרד!
אחת העם ,   אמת מארץ ישראל   (27.12.07)
75. נו, עוד אחד שחושב שהוא צ'ה גאוורה.... נגד מי אתה מורד? נגד
שי הסטודנט הקפיטליסט   (27.12.07)
מי שמשלם את המשכורת השערורייתית שאתה מרוויח? עם שחיקה, בלי שחיקה, אתה עדיין מרוויח בין פי 3 לפי 5 מהמשכורת הממוצעת בישראל. אתה לא מתבייש? הרי אם היית מרוויח בסדר גודל של מה שאתה שווה בשוק, היית מייד הולך לעבוד במגזר הפרטי. העובדה שאתה נצמד לעטיני הציבור, אומרת הכל. אז על מה תלין? הוא רוצה למרוד, הליצן הקומוניסטי הזה. הוא מרגיש נציג החברה, הבדיחה המהלכת הזו שמתהדרת בתואר פרופ'. מה שהוא רוצה זה להשליט את התיאוריות החברתיות הרדיקליות על המסים שאני משלם. נוח מאוד לחלק כסף של אחרים, הא פרופ'? אבל כשזה מגיע לתלוש שלך, אז אתה מאוד קפיטליסט. אז אתה יודע לשבות ולדרוש את הכסף. את המסים שלי אתה תובע לחלק לעניים, אבל את המשכורת שלך חשוב לך להגדיל עוד ועוד. צביעות מאין כמוה. הלוואי והגמישות הניהולית תדע להפטר מטפילים אוכלי חינם כמו גור זאב ודומיו.
76. מניפסט שטנה ודמגוגי כזה מזמן לא קראתי.
מזועזע   (27.12.07)
רק חסר שיוצע כאן להלאים את כל הרכוש ולהעניק לכל דיכפין שכר שווה.
77. מילים שלא מחזיקות מים
סטודנט לפילוסופיה ,   האוניברסיטה העברית   (27.12.07)
מאבק היסטורי, אתה אומר? על מה בעצם המחלוקת של המרצים עם האוצר? אך ורק על גובה הפיצויים שמגיעים למרצים. שאר הדברים כבר סוכמו. מה כל כך היסטורי בעוד 5%-25% תוספת שכר? המאבק של המרצים בעיקרון צודק, אך הוא הפסיק להיות צודק כאשר איבדתם כל אחריות כלפי הסטודנטים וכאשר לא השבתתם את המחקר וקיבלתם שכר חלקי. המאבק של המורים הוא מאבק היסטורי (וצודק). שביתת הסטודנטים שנה שעברה יכלה להיות שביתה "היסטורית" אם הייתם תומכים בה. במקום זאת, היו מרצים רבים שהמשיכו בכוח ללמד וור"ה איים תוך שבוע על ביטול סימסטר. כל שקל שמגיע למורים צודק יותר מהעלאת שכר המרצים. אין כאן מאבק על צדק חברתי. יש כאן מאבק לגיטימי על שחיקת שכר שמנוהל בצורה בלתי מתחשבת ובלתי פרופורציונית. אל תדביק למאבק שלכם דברים שלא נמצאים בו. עמית
78. אדוני, עם כל הכבוד אתה לא שובת אלא מתעלל בי!
סטודנט   (27.12.07)
79. ל33 אני אתן לך סיבה אחת בלבד
לא מתגובה מספר 1   (27.12.07)
הסוציאליזים יוצר פרזיטים אוכלוסיות שלא רגילות ליהיות במעגל האבטלה מגלות שאפשר לקבל דמי אבטלה בלי לעבוד מה שמגדיל את מספר המובטלים לאחר מכן נטל המס שאנו משלמים גדל כי מישהו צריך לממן מדינת רווחה קומוניסטית לא? אחרת אתה צריך להפוך את המדינה לדקטטורה קומוניסטית שתעסיק את כולם בכוח מה שיביא לירידה בתפוקה ירידה בחינוך שלטון שיהנה מכל מנעמיו בקיצור זה לא מתאים לדור הפרזיטים שגדל כאן היום תפנים
80. ל1
(27.12.07)
המודל ההתחלתי של מדינת ישראל היה מדינת רווחה סוציאל דמוקרטי. קומוניזם מתפתח בקרב אוכלוסייה ענייה ובורה. זתומרת, שאם לא נפעל עכשיו יחד עם המרצים, רוב הסיכויים שבניך ונכדייך יהיו קומוניסטים (אם אתה מבין למה אני מתכוון).
81. תוציאו לחזירים האלה כבר צווי מניעה.
אלירן   (27.12.07)
שיחזרו עם הזנב בין הרגליים לכיתות, חבורה של ביריונים חצופים ותאבי בצע.
82. אני מסכים עם הפרופ' בנוגע לאוניברסיטאות אך
פועל   (27.12.07)
חבל לשמוע דווקא מאדם שהשתמש בתפקידו כנציג המדינה לחינוך כאשר חתם על מכתב לעידוד הסרבנות בצה"ל ... זה מוכיח שוב עד כמה צביעות יש למדינה כאשר ראשי האקדמיה הם אנשים שמנצלים את תפקידם על מנת לפגוע באנשים שצריכים למלא את חובתם ולשרת בצה"ל גם כל מי שמתנגד למדינה אסור לו לנצל את תפקידו הציבורי כדי לנגח את הציבור . יש להדגיש כי המכתב קרא למי שמשרת לעידוד הסרבנות ולא התייחס ישירות בלבד לממשלה. כמותו יש עוד רבים שהכריזו שיסייעו לכל מי שיסרב פקודה , נוצר מצב שמי שמילאו את חובתם נזרקים ככלבים לרחוב ומי שהתחמקו מחובתם מקבלים זכויות יתרות ... אפילו כשתומכיהם עומדים בראש פקולטות ומחלקות באוניברסיטאות והמכללות שמשוייכות למדינת ישראל. אני שוב מדגיש שמבחינת החינוך הוא מאוד צודק שהמשבר הכבד בכל החינך הינו אבן דרך להפרדה בין אזרחי המדינה,
83. כל הקומוניסטים, טוסו לצפון קוראה. זה המקום שלכם.
כלכלן   (27.12.07)
שם הקומוניזם החזירי שלכם פורח
84. מה הקשר בין השביתה לכתבה הזו?
סטודנטית? ,   אזור הדמדומים   (27.12.07)
המרצים שובתים ממניע קפיטליסטי ולא חברתי! לשם מה בכלל פורסמה הכתבה הזו ?ובתזמון הזה???? בדף הראשי? כדי ליצור את הרושם ששביתה שפוגעת ומחבלת בחייהם של כל כך הרבה אנשים היא לשם מטרה נאצלת?! כדי ליצור דיון שבכלל לא קשור לעניין? פרופסורים הם לא מגזר חלש שיש לדאוג לזכויותיו! מרצים בכירים בעלי מוסר כפול, לפחות תשבו בשקט במעבדה ואל תערבו בדיון מרכיבים לא רלוונטים שעוזרים לכם לפתור את הדיסוננס בין האידיאולוגיה והמילים היפות מצד אחד לבין המעשים האנוכיים שלכם מצד שני.
85. אכן הגיע זמן למרד
נמרוד   (27.12.07)
86. בהשקט ובבטחה נחזיר עטרה לישנה
יצחק ,   האוניברסיטה העברית   (27.12.07)
יש צורך אכן בשינוי יחסי הכח בהשכלה הגבוהה והחזרת עטרה לישנה, קרי לידי סגל המדענים. אך הדרך אינה באמצעות הועדה המתאמת, שעניינה הוא השכר, אלא בפעולה בתוך כל אוניברסיטה. על חברי הסגל לדרוש דין וחשבון מהנשיאים שבמקום להודיע על התפטרות קולקטיבית בשל גרירת הרגליים של האוצר בחרו להתעמת עם הסגל, שבלעדו אין אוניברסיטה.
87. גור לא ברור
סטודנט   (27.12.07)
שמעתי הרצאה של גור זאב ופשוט אי אפשר להבין את העברית שלו לא מאמין שזה פרופסור לחינוך
88. מורי ישראל יעמדו מאחוריכם
מורה מהצפון   (27.12.07)
89. תגובות, תגובות
קפיטליסט מתחיל   (27.12.07)
1. איני חולק על כך שיש לתת לאוניברסיטאות חופש אקדמי. 2. עם זאת, טענתי עומדת בעינה. כותב המאמר אינו דוחק במרד אקדמי רק על מנת לשמר את האקדמיה כמקום חופשי, הוא קורא ל- (ואני מצטט) "מרד שיחולל ניהול עצמי של הקהילה האקדמית עשוי להוביל לתנועה כללית בחברה הישראלית לקראת התנגדות לחוקי המשחק הניאו-ליברלי." 3. מעבר לכך, יתר הציטוטים שהבאתי בכתבה מתייחסים בעיקר לשפה שבה הוא נוקט - שפה שכאילו יצאה מעלוני ההסברה של מק"י. 4. "ומה רע במדינה סוציאליסטית?" הנסיון מראה שדי הרבה. לדעתי זאת תהיה מדינה שבה כולם שווים בעליבותם. 5. ולגבי יתר הטעויות - נכון, איני האדם הכי מתמצא בשיטות ממשל שונות ושיטות לניהול כלכלה. איני מתיימר לומר אחרת. למרות זאת, ברור לי כי המרחק בין מדינה קומוניסטית לבין סוציאליסטית קטן מהמרחק בין זו לבין שוק חופשי.
90. ל- 67 שסיים תיכון ב- 12
חוקר מודאג   (27.12.07)
שעות (רק לא סיים את הלייסטים, ושכח לנקות אבק בפינות). הרשה לי לעדכן אותך מהי עבודתו של חבר סגל באוניברסיטה. 80% מעבודתו של מרצה היא מחקר, כתיבת הצעות מחקר לגרנטים והנחיית סטודנטים לתארים מתקדמים. 20% הנותרים הם להוראה פרונטאלית. האמריקאים עובדים הרבה פחות בהוראה ועיתותם בידם לצורך מחקר. באשר להמוני הדוקטורנטים הצובאים על דלתות האוניברסיטאות הם אינם יכולים לשמש סגל עד שישלימו דוקטורט, + 3 שנים של פוסט-דוקטורט במוסד נבחר. ניכר בך מכתיבתך, שהדרך היחידה בה תחבוש ספסלי אוניברסיטה היא בניקוי משרדי. אבל חוששני שאתה טיפש מדי ולא תצלח אף לזה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה