יהדות  חדשות  דתיים-לאומיים
הרב אבינר: להפריד בין מורים למורות
קובי נחשוני
פורסם: 08.01.08, 17:40
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 83 תגובות ב-83 דיונים
1. מה מתרחש בתנועות הנוער,לפי דעתך?
בבה-יגה ,   ג'בליה   (08.01.08)
2. מתי תגיעו לרעלות?
(08.01.08)
פנאטים!!!
3. יישר כח לרב
שמעון ,   ירושלים   (08.01.08)
על האמירה הברורה והצלולה. אכן מי שדוגל בשיטת חינוך מסויימת- לא ראוי שינהג ההיפך. מי שבעד חינוך מעורב- זה משהו אחר. אז לפני שכל הקופצים יקפצו- שימו לב: הרב פונה פה דווקא לאלו שמחנכים בחינוך נפרד. אם אתם לא שייכים להגדרה זו- דברי הרב כלל לא פונים אליכם. ומי יתן שתמשיך לרבות הקדושה והטהרה בעם ישראל...
4. בתקופת המשנה והתלמוד לא הייתה הפרדה בין גברים ונשים
סתם יהודי סקרן ,   סנהדריית הגליל   (08.01.08)
כל נושא הפרדה בין גברים ונשים חדר ליהדות דרך האיסלם בימי הביניים. יש המון ציטוטים במשנה והתלמוד שמוזכר כי נשים הולכות לבית הכנסת ,אבל לא מצויין על הפרדה בין נשים וגברים. לא הייתה עזרת נשים בבתי כנסת בתקופת המשנה והתלמוד. אשמח אם משהו יביא לי מובאה מן המקרא או מן המשנה או מן התלמוד על הפרדה בין נשים וגברים. מבקש מובאה פשוטה ולא פרשנות ושלא יגידו לי זה פשט ויש רמז (פרדס) פרשנויות ימי-בנימיות (מן המאה ה-6 ואילך לא יתקבלו ) לא רוצה לשמוע הרמב"ם אמר והרמב"ן אמר ורש"י אמר ורד"ק אמר אלו תקופות מאוחרות. סתם יהודי סקרן
5. הרב אבינר מורי ומורות ישראל בדרך למצב באירן .הגזמתם
גדי ,   כרמיאל   (08.01.08)
6. לפעמים השאלות בעלון הזה לא אמיתיות
דג מדבר   (08.01.08)
ולכן יכול להיות שהוא בודה זאת מליבו.
7. ל-4
אהבת ישראל   (08.01.08)
היתה כבר הפרדה בין גברים לנשים בבית המקדש: עזרת ישראל, ועזרת נשים. והשאר צא ולמד.
8. ל 4 ב"חכם" הנה מקור "תלמודי" להפרדה
הדוד של.....   (08.01.08)
סיפור המופיע במסכת ערובין דף נג עמ' ב' ובלשון נוצרית\חילונית דף 53 עמ' 2 רבי יוסי הגלילי הוה קא אזיל באורחא (רבי יוסי הגלילי היה מהלך בדרך) אשכחה לברוריה (פגש בברוריה אשת רבי מאיר) אמר לה באיזו דרך נלך ללוד אמרה ליה גלילי שוטה לא כך אמרו חכמים אל תרבה שיחה עם האשה היה לך לומר באיזה ללוד. כל מילה נוספת מיותרת...........
9. מסתבר שאיראן מחולקת לשתי מדינות אחרי הכל..רק
R.M   (08.01.08)
רק שלמדינה השנייה קוראים ישראל
10. אירן
אחד מהעם   (08.01.08)
אחמניג'אן, לך לאירן
11. 8-זו גם הוכחה שגבר ואשת חברו הלכו ביחד
(08.01.08)
12. ל-7 גם עזרת הנשים בבית המקדש שמשה גברים ונשים באופן שווה
יהודי סקרן   (08.01.08)
7 - עזרת הנשים בבית המקדש שימשה את הגברים ואת הנשים באופן שווה. היא נקראה עזרת הנשים משום שרק אליה נשים היו מותרות להיכנס ללא צורך מיוחד. ולמה? משום שאשה יש בה טומאה שעלולה להגיע באופן טבעי ובלתי צפוי ,טומאת נידה. לכן גזרו חכמים שלא תכנסנה למקום המקדש כיוון שהנכנס אליו בטומאה חייב מיתה. לראיה בעזרת הנשים היו 6 לשכות לשכת עצים- בה היו בוררים את העצים מתולעים לשכת הנזירים, לשכת המצורעים לשכת השמנים- שם מאוחסנים השמנים לבית המקדש לשכת סנהדרין קטנה-בית דין שני בחשיבותו לשכות כלי שיר- ששימשו מחסן לכלי נגינה של הכוהנים ייתכן שהייתה הפרדה בין נשים מכיוון שזה עדיין בית מקדש . אבל ראינו כי בעזרת הנשים יש לשכות שמן הסתם נמצאים שם גם גברים. והעזרה קבלה את השם עזרת נשים לא בשל הפרדה אלא בגלל חשש לטומאה שהיה מחייב מיתה. בכל אופן בבתי כנסת שהתפתחו לאחר החורבן אין עזרת נשים. ואין הפרדה בתפילה בין גברים ונשים. בבקשה היית מעוניין לראות היכן יש הפרדה בין נשים וגברים בבתי כנסת בתקופת המשנה והתלמוד.
13. ל 11 שוב בורות ללא קרקעית
הדוד של...   (08.01.08)
"אשכחיה" = מצא, פגש, ולא "הלך עם" כמו שראשך המלא בשווארמה חושב !!!! אתה מראה לבנאדם שחור על גבי עיתון והוא ממשיך בשלו וילכו אחרי ההבל ויהבלו.....וכן הוא אומר רשעים בחושך ידמו ! זו לא סקרנות זו שקרנות ו"רשעים אפילו על פיתחו של גהינם אינם חוזרים בתשובה" נו צדקו חזלי"נו או לא צדקו ?
14. ל 9 ושכחת להוסיף שרק מה שבישראל
אף אתה הקהה את שניו   (08.01.08)
יושבים אירנים וכול מיני גויים דווקא אבל ממש לא יהודים
15. חשוב מאד להקפיד ולהמנע מ "אווירה חברתית ונעימה".
מישהו פה ירד מהפסים   (08.01.08)
16. ואיך אני לא יודע את כל זה?
משה רבנו   (08.01.08)
17. ל 4. תבדוק איך נשים התנהגו בזמן המשנה והתלמוד
בן הארץ   (08.01.08)
לפני 100 שנה לא היתה הפרדה בין נשים וגברים בכותל. הנשים היו בסגנון "תהילה" של עגנון לפי השכר - הצער
18. ל- 11
(08.01.08)
שים לב: פ-ג-ש. לא הלך עם, טייל עם, אלא פגש. קודם קוראים, אח"כ חושבים, אח"כ מגיבים.
19. הלא טעות חמורה וצביעות בדברייך
נחום משריד   (08.01.08)
אם אכן הנהייה והרצון של הביחד - נשים וגברים בסדנא או בבית כנסת...סימן הוא כי החיים והטבע, טבע האדם - (כל עוד לא פגע ברעהו ) חזקים ואמיתיים מכל כלל או קביעה שרירותית ורשעית, אז למה לחנך את הזאטוטים , את מה שהם יקומו וימחו עליו , בדיוק באותה קביעה.....כשיגיעו לגיל מורים...והם הלא יגיעו...וחוזר חלילה. אני בבורותי מוכן להצהיר כי קצתי בצביעות והעמדת הפנים בחברות מאוד " נאורות " בסביבתי...
20. צפו לעליה גדולה לניו יורק
א.א. ,   ניו יורק   (08.01.08)
ככל שהשגעון החרדי מתגבר כך יותר ויותר אזרחים שפויים שקצה נפשם בטירוף הזה ימצאו את דרכם לק"ק ניו יורק. אם יש משהו שחושב שכך ניתן למשוך חילונים איטלגנטים ליהדות הוא אינו יודע דבר.
21. אני כיפה סרוגה ואני מתבייש ברב הזה... הוא חרדי לגמרי
(08.01.08)
22. תגובה למגיב 2
אריאנה ,   נתניה   (08.01.08)
אין שכל יותר מדיי לך ללמוד בגלל סוג אנשים כמוך המדינה נראית כך כסיל'''''''''''''''''
23. תמשיכו לעשות את ההפרדה גם בין הקהל הדתי
(08.01.08)
להשכלה. אני בטוחה שתגיעו רחוק...
24. תגובה לדוד של...
ערן ,   דרום   (08.01.08)
אם קראת ולא הבנת שברוריה אמרה זאת כציניות וביקורת כלפי ר' יוסי הגלילי, כדאי ללמוד שוב.. "גלילי שוטה" לא בדיוק נשמע כמו ביטוי חיבה וכבוד... דווקא מקור זה מוכיח שאכן לא היתה הפרדה קיצונית, וברוח מאה שערים של היום ניתן לשאול: איך הם בכלל היו באותו צד של המדרכה, שלא לדבר על שיחת חולין בין גבר לאישה ר"ל...
25. לא! לא! לא! אנחנו אנשי תורה ועבודה ולא רוצים להפוך לחרדים!!!
קיבוצניק דתי ,   בקעת בית שאן   (08.01.08)
26. עוד צעד קטן לכוון איראן.
אופיר   (08.01.08)
27. כבוגר בני עקיבא אני שואל, מה קרה לנו?
אורי תמיר   (08.01.08)
איך זנחנו את הדרך המתונה ונתנו לרבנים חרדיים להנהיג אותנו (ואת הבנים והבנות שלנו) אל החושך? ולמגיבים הבוטים והמעליבים: "דרך ארץ קדמה לתורה"
28. הנוער החילוני זנותי
עובדה ,   כואבת   (08.01.08)
ולכן הרב אבינר לא רוצה שהחברה הדתית תידרדר למצב שאליו נקלעה החברה החילונית. אני מסכים עם הרב במאה אחוזים. הוא צודק!
29. על החילוניים לעודד רבנים כמו אבינר
מנחה היקום ,   דרום   (08.01.08)
לנו החילוניים, רבנים כמו אבינר, עושים עבודת קודש. הם מזרזים תהליך של התחרדות הציבור הדתי, והפיכתו לסהרורי יותר ויותר. עוד ועוד החמרות, עוד ועוד הגזמות. כל אלו יגרמו לחידוד ההבדל הברור בין האדם החילוני המשכיל והנאור ובין החרדי החשוך. ההבדל הברור הזה מסמן קו ברור ומרחיק, גם לנוער המבולבל שחושב למצוא את האור בזרועותיה של היהדות המנחמת, וגם מסמל הפרדה מעשית, גוברת, בחיים היומיומיים. דתיים לא יעבדו בעסקים של חילוניים (על פי פסיקתו הברורה של אבינר, זה כמעט בלתי אפשרי), חילוניים לא יעבדו אצל דתיים. ההפרדה הזו תביא לחיזוק הזהות החילונית ולאחר מכן באופן טבעי גם לצמצום העומס הכספי עלי, כאשר זהות יהודית חילונית תסרב להמשיך לתמוך בטפילות.
30. ולחשוב שהוא התחיל כרב בקיבוץ לביא - איך נפלו גיבורים!!!!!!!!
מי יציל את הציונות ,   הדתית מחרדיזציה????   (08.01.08)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה