חדשות  דעות  מאמרים  רוני אלוני-סדובניק
כבודה של אשה - בכיס התוקף
רוני אלוני-סדובניק
פורסם: 05.03.08, 10:49
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות ב-64 דיונים
1. כל הגברים חרמנים, והנשים מנצלות זאת לטובות הנאה.
מפיבושת   (05.03.08)
אם המתלוננת על אונס, הופיעה לאחר 10 שנים, ומנסה לסחוט כסף. הרי היא בגדר סחטנית, שמנסה לחלוב גבר שנפל ברשתה. כיום, עם החוק המטומטם של הטרדה מינית חד צדדית, (המוטרדת ו/או הנאנסת לא צריכה להוכיח שהמעשה נעשה בכח, אלא רק לטעון בדיעבר, כעבור עשור אפילו, שלא הייתה הסכמה מצדה). לכן כל גבר, בעיקר מפורסם או עשיר, צפוי ליהיות מאושם בהטרדה או באונס, ע"י נשים שהמשטרה העלתה אותם באוב מהיסטורית האהבים שלו. ראו מקרים, איציק מורדכי, וגלזר, וכיום קצב. מפליא שאצל רמון לא העלו שום אשה באוב. כנראה שרמון החתים אותן אצל נטוריון, לפני שביצע בהן נשיקה צרפתית. רק אצל האחרונה הוא מיהר לישיבה אצל אולמרט, ולא הספיק. בסיכום, הקלות הבלתי נסבלת של מעשה אהבה לההפך למעשה הטרדה ואונס
2. ואישה שלוקחת את הילד ? או בגנבת זרע או בגרושין
(05.03.08)
זה הסיפור האמיתי שקורה היום בארץ
3. שלוש דרכים עומדות בפני אשה במצב זה
דניאל פפר ,   מודיעין   (05.03.08)
1. תלונה פלילית, ולאחר הרשעת התוקף - תביעה אזרחית. במקרה זה הדרך קלה יותר, מפני שההרשעה הפלילית משמשת ראיה בתביעה האזרחית, ואין צורך להוכיח את קיום המקרה, ובהרבה מקרים - גם לא את הנזק שנעשה. 2. תביעה אזרחית ללא הגשת תלונה פלילית יש להוכיח שהמקרה קרה, אולם נטל ההוכחה קטן יותר מאשר במשפט הפלילי. 3. תביעה אזרחית לאחר זיכוי במשפט פלילי נטל ההוכחה עלול להיות קשה יותר מאשר במקרה (2), למעט מצבים שברור שהמקרה קרה, אך הנאשם זוכה מסיבות טכניות. כל שלושת הדרכים פתוחות בפני כל נפגע עבירה, ולא רק בפני נפגעות אונס. מן הסתם לא משתמשים בהן בגלל המאמץ הנפשי והכלכלי הכרוך בהגשת תביעה אזרחית. הבעיה היא שעשיית משפט צדק אינה מאפשרת את הקטנת המאמץ הנפשי, והמאמץ הכלכלי אינו בהכרח אגרת בית המשפט, אלא שכר הטרחה של עורך הדין.
4. כל הכבוד!
סטודנטית ,   ירושלים   (05.03.08)
חבל שאין עוד אנשים שפועלים כמוך לקידום הנושא החשוב הזה. מערכת המשפט שלנו רקובה ויש למחות כנגד העונשים הקלים שהיא נותנת בכל הזדמנות. יישר כח!
5. ל1 ולמי שחושב כמותו או למה להתלונן אחרי 10 שנים
תולי ,   תל אביב   (05.03.08)
אני לא מאחלת לאף אחד מכם (טוב אם להודות על האמת אז לחלק מכם דווקא כן) לעבור שום סוג של תקיפה מינית. לכן אני חושבת שחשוב להסביר לאלו שתוהים על התלונה לאחר 10 שנים על המשמעות של חוויה כזו. נפגעי ונפגעות עברות מין עוברים תהליך הפנמה ארוך מאוד שתחילתו בהכחשת העברה וסופו (לפעמים) בהפנמת המעשה כתקיפה ולעיתים נדירות יותר גם בתלונה. אישה או גבר שנפגעו יעשו מאמצים רבים לשכנע את עצמם שהדבר מעולם לא קרה. בנוסף הם חווים את אותו בלבול שאתה חווה כמתבונן מן הצד: אם לא רציתי ואם הרגשתי לא נוח מדוע לא ברחתי, מדוע לא צעקתי ומדוע המשכתי להיות חלק מזה. טבעה של עברת מין בשונה מעברות אחרות שהיא מקשה מאוד על הקורבן להביע התנגדות. נפגעים ונפגעות רבים חווים חוויה של אלם וחוסר יכולת להתנגד ולהגיב. מסיבה זו התלונות מגיעות לרוב באיחור ולעיתים קרובות יותר נשים שנפגעו יתלוננו רק לאחר שנפגע או נפגעת אחרת ירימו את הכפפה ויתלוננו לפניהם. ולסיום, לגברים החוששים מתלונה 10, 12 ו15 שנים אחרי האירוע, אני מניחה שאם אתם חוששים ודאי יש לכם סיבה טובה. ואולי יש בחוסר הנוחות שלכם נחמה קטנה לנפגעים ונפגעות של עברות מין. תמשיכו לפחד אתם לעולם לא יודעים מאיפה ומתי תשלמו אתם או בני משפחתכם את המחיר על מעשים שבחרת לעשות.
6. כבודה של אישה בכיס התוקף
מיכל ,   צפון   (05.03.08)
במדינת ישראל במאה ה-21, ראוי שהיחס אל נשים יהיה הוגן, אנחנו לא כלי בידי גברים.
7. צודקת, צודקת, צודקת , - לתבוע מליונים !!!!!
אשה   (05.03.08)
8. למה מקילים עם עבריינות?
משפטן   (05.03.08)
רוני! כתבה נכונה ומאלפת! אחת הבעיות היא שהרבה נשים "רוכבות" על הגל ומגישות תלונות שווא על מנת לסחוט ואז נוצר משבר אמון לגבי תלונות אמת! תטפלי בשקרניות במקביל!
9. זנות?
פייר ,   פריז   (05.03.08)
קשה להאמין .עתה, במאה השלישית אשה ,משוחררת , רואה בכסף עונש על מעשה הפוגע בגופה נפשה וכבודה של אשה. אם לגוף ונפש האשה יש תג מחיר מה נלין על הזנות? במצב שיווצר ,כל בעל ממון יוכל לחזור על מעשיו כל עוד הוא משלם.נו, לעניים , גם אתהשוויון ,הזוועתי אמנם, מול בית המשפט, יקחו מנו. אולי הגברת לא שמעה על הילדות והנערות שנקנו ,כמעט לעין רואה, במשך מאות שנים מהורים עניים כדי להפכן ל''בשר חי'' לשגיונות עשירים. מה יהיה מחיר אונס ''עדין'' ללא אלימות אלא רק עם 'כדור בכוס משקה'?שום 50,000 שקל לא יחזירו לנכדה את נעוריה הרמוסים וגם לא 500 אלף או 5 מליון. הרי אין תקיפה מינית שווה לשבירת שינים בעת מריבה. להעניש בארנקו את הגבר ,גבירתי, רק יחזק את התפיסה האלימה שביחסים בין גברים לנשים.
10. טוב לדעת
שיראל   (05.03.08)
טוב לדעת שיש דרכים נוספות להתגוננות והרתעה. וצריך להתחיל ולהשתמש בהם יותר על מנת שגבר הזומם כפייה יחשוב על כך פעמיים, אך לשם כך יש צורך קודם כל שכל הנשים שנפגעו יגישו במקום או בנוסף גם תביעה אזרחית. חיזקו ואימצו
11. עובדה ששכחת לציין
מירון ,   בני ברק   (05.03.08)
במקרה או שלא במקרה שכחת לציין עובדה פשוטה מאוד.בפרשת קצב, המרוויחות היחידות הן 2 נשים:א' (ה"נאנסת") שקיבלה קידום והטבות כאשר התמסרה לבוס,וכאשר דרישתה לכסף ממנו לא נענתה, פתאום הרימה קול זעקה נגד ה"אונס"!!..ובהבמשך בוודאי תזכה להטבות נוספות כאשר תמכור את סיפורה לכל המרבה במחיר לפרסמה. גם הסניגורית הנכבדה זכתה למנה גדושה של פרסום,לקוחות,כסף ואף תוכנית ראיונות משלה בטלוויזיה כתוצאה מה"אונס" הנ"ל. אם יש מי שפוגע בנשים העובדות ובסיכוייהן לשוויון, אלה הן הנשים שמנצלות יחסי מין כאמצעי קידום.
12. ענייני ונכון
jack   (05.03.08)
כמו תמיד, מאמר ענייני, נכון ומתוזמן.
13. כאילו שחלק מהנשים לא השתמשו בקצב
אמת-בפרסום ,   תל-אביב   (05.03.08)
בואו לא נהא תמימים לכאורה מדגיש לכאורה חלק מהנשים השתמשו במיניות שלהם ובמיטה להשגת מטרותיהם-יהא זה צביעות להיתמם בפרשת קצב כאילו רק הוא והוא והוא והן טלית שכולה תכלת....ולעניין המחיר אצל קצב הכדור בידיהן הן יכולות לתבוע אזרחית ולהוציא ממנו הון -לדוגמא התקשורת נותנת ונתנה לא' של הנשיא במה חופשית....להשמיץ באנונימיות -כמעט יכול להתערב שהיא לא תרים את הכפפה ותתבע אזרחית את קצב
14. למה לא זה עסק לכל דבר שהמדינה שותפה
פליקס ,   רעננה   (05.03.08)
15. כל מילה בסלע. גם בתי המשפט תורמים לעוולה
רינת ,   ירושלים   (05.03.08)
16. למה שלא אצפה ממך במקביל לכתוב מאמר על גברים שנפגעו מנשים?
אריק, י-ם   (05.03.08)
לפני שאת אשה, את קודם כל בן-אדם. אם יותר ויותר גברים מרגישים שנשים גם הן לקחו מהם משהו שהם לא התכוונו לתת להן, ואם יש גברים שאשה (מי היה מאמין), פגעה בכבודם, נפשם ואפילו בגופם (גניבת זרע. יש דבר כזה), מדוע זה כל כך מובן מאליו שאף פעם לא אמצא אשה אינטליגנטית כמוך שתכתוב משהו על זה? את קודם כל בן-אדם, עוד לפני שאת אשה. ואם יש עוולה שאשה גרמה לגבר, הייתי מצפה שתכתבי עליה ברוח דומה, מבלי שזה יסתור את כתיבתך כאן, שאני מסכים עם כולו. שנינו יודעים שבחיים לא תכתבי ככה על עוולה שאשה גרמה לגבר. השאלה למה.
17. את מגוחכת
(05.03.08)
1. מדינת ישראל תובעת את קצב על ליטוף ונשיקה ואת קוראת לזה אונס ?! 2. נשיאת בג"צ הגדירה את מעשה קצב שפחות חמור ממעשה רמון, אם על רמון אין קלון את רוצה שיהיה קלון על קצב ?! קצת היגיון גבירתי
18. תודה רבה על הכתבה החשובה הזו
שיר ,   ת"א   (05.03.08)
19. 1 כמה שאתה אדם גדול.כל כך מובא בדיוק ובאיכות.קבל צלש.!אהבתי
ביקורת דרכונים #### ,   בעליה למטוס ####   (05.03.08)
20. רק כסף מעניין אותה
משה ,   הרצליה   (05.03.08)
ושוב אותה גב' מכובדת מוכיחה שכל אשה היא בסופו של דבר זונה ובשביל כסף זה בסדר לא שמענו מילה וחצי מילה אם זה מוסרי או לא אלא רק רוצה פיצוי כספי
21. נשים נשים, בשביל זה קיבלתן שוויון?
גבר   (05.03.08)
כל היום מתעסקות בשטויות, בדברים הכי לא חשובים, הכי קטנוניים. כל היום רק סקס ופמיניזם יש לכן בראש. מאז שקיבלתן שוויון לא תרמתן כלום, רק הרסתן את המדינה הזו. לא מגיע לנשים שוויון ולא מגיעה במה תקשורתית. מקומכן בבית. דעתניות, דעתניות, רק שהדעות דפוקות. אתן לא נאמנות למדינת ישראל, לא לעם היהודי, לא לצדק וגם לא לאמת. אתן נאמנות רק למין הנשי ולפמיניזם שלכן. זה כבר הגיע לידי אבסורד, אובססיה, פרנויה. אתו ממש חולות נפש. כל כתבה שלכן זה או סקס או פמיניזם. למה לא לדבר על אלימות באופן כללי. למה אתן חייבות לדבר על אלימות של גברים נגד נשים. מה עם גברים נגד גברים? נשים נגד נשים? נשים נגד גברים? נשים נגד ילדים? לא איכפת לכן מנשים, אתן פשוט שונאות גברים.
22. יש למנוע מצבים "אפורים"
אלכסנדר   (05.03.08)
מי שמסכימה להיות נבעלת או סתם מוטרדת לאורך זמן מנימוק של שמירת מקום עבודה ואחרי שהבועלאו מטריד חדל מלהיטיב עימה ( או שהדבר נתגלה ויש צורך דחוף להציגו כאנס ועבריין ) אסור שדרכה לכיס הפרטי או הציבורי תהיה קלה. זה בדיוק מה שתואר במקורות "ותזנה הארץ"
23. הגברת הנכבדה שכחה
מומי ,   מודיעין   (05.03.08)
כי היו הרבה מאוד תלונות שוא בהם מוכפש הגבר מפסיד הרבה כסף לעו"ד ונזק עצופ לתדמית.לעומת זאת האישה נשארת אלמונית האישום לא עולה פרוטה וגם אחרי שהתברר שהיא שיקרה במצח נחושה הרך לפיצוי לגבר עוברת דרך דיון אזרחי .אם אותה מאשימה הייתה יודעת שהיא הולכת לבית הסוהר על אשמת שוא פני הדברים היו נראים אחרת
24. הגיע הזמן שגברים יפחדו
ללא ספק ,   צודקת   (05.03.08)
יש אכן מחיר ועבור הנשים הוא מחיר יקר מאוד. גבר מטריד לרוב יוצר מצב שהאישה היא זו שצריכה לעזוב את מקום העבודה גם לאחר שהוכיחה את נכונות טענותיה. צריך לא לרק להקל מבחינת האגרה אלא גם לבטל את ההתיישנות על התעללות מינית שחלה בילדים. הנזק הנפשי שנגרם, בצירוף עם התלות הכלכלית בתוקף בשנים שאחר כך מקשים על בניית עצמאות כלכלית ורגשית ולוקח עשורים עד שנוצר מצב שמאפשר לנפגע לתבוע נזיקין.
25. שמרו על הנשים
ירושלמי ,   ירושלים   (05.03.08)
26. רעיון
ליידי נץ   (05.03.08)
אז זהו, הרעיון של הפיצוי הכספי הוא אכן נגזרת לא ממש מתאימה כי אז יש מחיר כביכול שאשה מקבלת עבור אונס... ? מאידך, את הרעיון של תביעה אזרחית יש לעודד בשם העלויות הגבוהות מאד של טיפול נפשי ארוך טוח. עלות פגישה היום כ- 120 $ מדברים על פעמיים בשבוע למשך כ- 5 שנים (כמובן האומדן אינדבידואלי ונשים יכולות לתבוע יותר, זאת תשתית מינימלית) כך שמדובר על תביעה בסך של 250,000 !!!מינימום נזיקין. וכן כדאי לזכור - גברים פוגעים בנשים כי הם יכולים. עדיין אחרי 100 שנות פמיניזם . . .
27. ברגע שכתבת "מערכת המשפט שבנויה אף היא לשיטתם ולכיסם של גברים
הפסקתי לקרוא   (05.03.08)
אפילו לפמיניסטית לוחמת בעלת שלושה שמות משפחה, חמישה תארים במגדר ומנכ"לית של מספר ארגונים ללוחמה בדיכוי הגברי כדאי להבין את הדבר הבא: כשאתן עדיין מתעקשות בילדותיות לרמוז שכל מוסדות השלטון הם תוצאה של קונספירציה גברית, אתן מעוררות אצלנו חשק לקנות לכן לוליפופ או תכשיט, לא לקחת אתכן ברצינות. תתבגרי, רוני, או שלא תשפיעי.
28. ל-2 מה הקשר?
(05.03.08)
מתייחסים פה לדבר אחד ואתה ישר קופץ לדבר אחר, איזו מן התייחסות עלובה זאת? מה, קשה להתייחס לנושא לגופו של עניין? כואב מדי לכתוב לה- את צודקת?! ממה אתה נחרד כלכך שאתה ישר מנסה איזו דרך לא ברורה לתקוף חזרה?? תמוה מאוד
29. אין מחיר לנזק שנגרם.
טליה ,   ת"א   (05.03.08)
30. מאמר חשוב ומצוין
דורית ,   תל אביב   (05.03.08)
כל הכבוד!
תגובות נוספות
חזרה לכתבה