חדשות  דעות  מאמרים  תמר גוזנסקי
יום האשה תחת רעם התותחים
תמר גוז'נסקי
פורסם: 08.03.08, 09:21
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות ב-55 דיונים
1. נמאס מהמניפולטיביות והצביעות והרשעות הפמיניסטית
אמיר ניצן ,   הרצליה   (08.03.08)
הייתי רוצה לראות את תמר גוז'נסקי ושאר הפמיניסטיות מדברות גם על שוויון זכויות לגברים היכן שהם מופלים לרעה. הכוונה היא להשוואה בגיל הפרישה, נקודות הזיכוי במס הכנסה, חיוב במזונות לגבי הילדים, יחס רשויות המדינה הטוטליטרית והדרקונית שלנו לגבי תלונות שווא מצד בני המין השני, סיוע להורים יחידנים, הזרמת תקציבי חינוך, הזרמת תקציבים לטיפול ומחקרים במחלות המזוהות עם מגדר מסויים, יחס לעבריינים משני המגדרים (למשל, לא לתת קייטנות על חשבון המדינה רק לנשים אסירות כפי שכבר הוצע ואולי כבר מבוצע) ועוד. רק על זכויות נשים היא מדברת. זה שגברים היו כמעט כל הנהרגים כתוצאה מהמלחמות, זה לא מעניין אותה (וכך גם בכלל חושבות רוב הנשים - גם נשים בשלטון בעלי תפיסות לוחמניות ראו בגברים את בשר התותחים שייהרג למען שאיפותיהן, וע"ע מרגרט תאצ'ר או גולדה מאיר ועוד) והפלא ופלא, גם פמיניסטיות יודעות לדרג תקיפות נגד נשים לכמה דרגות: כאשר עופר גלזר ערך מסיבה לפני היכנסו לכלא בעוון תקיפה מינית לא הייתה פמיניסטית אחת לרפואה שמחתה על כך, כאשר ערבים אונסים בחורות גם על כך אין מחאה מצידן וכך כאשר חיילי צה"ל פגעו בנשות עמונה. אכן, חוות החיות הפמיניסטית. מיותר לציין שגברת גוז'נסקי החסדנית והצדקנית מעולם לא השמיעה קולה (ולא אף אחת אחרת) נגד ההתעללות והאפליה הדרקונית שכנגד אבות גרושים (חד הוריים ובודדים). גם מערכת החינוך שלנו, בה כמעט כולן נשים, מפלה לרעה את הזכרים ביחסה כלפיהם (אם כמדיניות פורמלית ואם כמדיניות בפועל ועיינו במאמר של yakov250 פמיניזם "חינוכי"). כבר מספיק נזק נגרם לקופת המדינה כתוצאה מהשתלטות הפמיניזם על מוקדי הכח בישרעאל (האות ע' אינה טעות)והכוונה היא למשאבים שהמדינה מקצה בשל תלונות שווא של נשים (למעשה, רוב התלונות), תקציבים שונים המיועדים רק לנשים (שחלקן הגדול מוציאות חצי מכספם על סיגריות, בתי קפה וצביעת שיער גם כאשר הן בוכות כי הן חד הוריות ובקושי מצליחות לפרנס את עצמן, למרות תקציבים ומזונות שהן מקבלות - ואגב מזונות המוטלים רק על הגבר כאמור) כל עוד פמיניסטיות נלחמות רק על זכויות נשים וזכויות יתר שלהן, להרבה גברים הגונים מטבעם כבר נמאס לשמוע את טענותיהן. לפירוט, כדאיי לקרוא את מאהבלוגים של yakov250 וכן של גיל רונן מ"תנועת הקול הגברי"
2. דמגוגיה מטופשת
עדי ,   טורונטו   (08.03.08)
תראי, בלי קשר להשקפותייך הפוליטית אליהן אני מתנגד, את פשוט לא מבינה איך זה פועל. לחזור על הטענה של עמיר פרץ ש"במחיר מטוס קרב אפשר להאכיל כך וכך" לא מראה על תבונה רבה. מטוסי הקרב ושאר אמצעי הלחימה שאינם מיוצרים בארץ נרכשים במסגרת הסיוע האמריקאי. זה לא שארה"ב נותנת לישראל מזוודות של כסף. יש לישראל את היכולת לקנות טכנולוגיה צבאית אמריקאית בסכום מסויים. אין העברה של ממון. אני יודע שאת רוצה למכור כמה מטוסים כדי לסייע לנשים ישראליות ופלסטיניות, אולי ביום שתהיי שר ביטחון תוכלי. לא היום.
3. המלחמה הלא-מוכרזת בינינו לבין הפלסטינים, קיימת כבר 100 שנים.
מלכישוע   (08.03.08)
"99% מהנפגעים הם אזרחים ורק 1% הם חיילים". זה בגלל שהערבושים,,, מעדיפים לרצוח נשים כשהם מתחבאים מתחת לשמלותיהן. "גנרלים שוב מכתיבים לנו את מהלך החיים". אלה לא הגנראלים שמכתיבים, אלה הערבושים שמכתיבים לנו את מהלך החיים. לפעמים אני תוהה, איך ולמה נוצרים סמולנים הזויים.
4. כל ארגוני "הנשים" הם ארגונים פוסט-מרקסיסטיים
גיל רונן ,   חריש   (08.03.08)
שמנצלים את דאגתם כביכול לנשים בכדי להעניק לשמאל הפוסט-מרקסיסטי דריסת רגל במקומות שלא היה לו סיכוי אחר להגיע אליהם. ראו למשל את ריבוי המאמרים הפציפיסטיים במדור 'דעות' של אתר זה הנכתבים על ידי נציגות של "נשים". כמובן שלא תראו אותן כותבות על זכותן של נשות שדרות לחיות בשקט מהפגזות ולקבל הגנה ראויה מהצבא שלנו. גם לא תראו את הוועדה לקידום מעמד האישה מבקרת בשדרות ודורשת לשים סוף להפגזות בכל מחיר. כי ארגוני "הנשים" האלה יודעים רק להציג את הגבר היהודי ("המצ'ואיסט", המיליטריסט) כאויב. אם ידרשו שקט לנשות שדרות הרי שיצטרכו להכיר בכך שהצבא הגברי היהודי הוא שמגן עליהן.
5. וגם בתנאי עבודה
אמיר ניצן ,   הרצליה   (08.03.08)
וגם בתנאי עבודה נשים לא מקופחות היום לעומת גברים ואפילו מקבלות תנאים מועדפים עבור אותה עבודה, וניתן גם זאת לראות בבלוגים של Yakov250, אז די כבר להתבכיין
6. תמר, אני מסכימה איתך בכל מילה. השאלה היא...
מירה מרקוספלד   (08.03.08)
איך אנחנו הולכות לפתור את הבעיה. הנה, אני מוכנה להירתם וגם יש לי את היכולת לעזור לך לעשות שינוי. כבר מזמן אני חשה שאנחנו צריכים מפלגת נשים, על טהרת הנשים בלבד. אך האם את מוכנה ליטול יוזמה ולהתחיל בשינוי או שאת מחכה לארגוני הנשים ? מדוע אי אפשר שתתחיל תנועה חדשה של נשים, שאולי תצטרף אחר כך לשאר ארגוני הנשים על מנת ליצור מפלגה ? כאמור, אשמח לסייע לך לארגן תנועה כזו. כתובתי : markusa@bezeqint.net
7. יום האשה בצל הקוראן.
פייר   (08.03.08)
היות והגברת ,כרגיל בשמאל הקיצוני, מוכרחה לקשור מין שבאינו מינו ואת סיני לשמיטה ננסה להזכיר את יום האשה.האשה ולא סבלם של אזרחים במלחמה.כל מלחמה.1.איני בטוח שנשים בתרבות מתקדמת מסכימות לדברי אימאות ה'שהידים'.ישנן נשים ,גברת, היולדות ,לצערן ,חיילים.ישנן היולדות איסלמיקאזים וממלאות צערן בריקוד על דם הנירצחים . 2. כן ,היהדות כנצרות וכדתות אחרות לא מכבדת את האשה כשווה לגבר.האיסלם ,להזכירך הדת האחרונה בכרונולוגיה, הפך את האשה לשפחה נרצעת לגבר.כן ,יש לה זכויות רבות ,בכללן הזכות לשתוק ,ללדת ילדים, לשרת את הבעל..3. הקוראן קורא להרביץ לאשה ''מורדת'' עד שתחזור לדרך הישר.הוא מתיחס אליה כאל כלי פורקן ושמחה למאמין.' לכו אל נשותיכם וחירשו אותן כאת אדמותיכם..' אין דבר כזה 'הערב אני לא רוצה'.לא רוצה אז את מגורשת. 4. מאפריקה ועד הודו , מאות מיליוני נשים חיות ללא זכויות אלמנטריות.בסיסיות.אין להן זכות על גופן ואפילו על חשיבתן.האם עמדת מול דמות מכוסה מכף רגל ועד ראש ?אני כן. וזה מוזר ,גברת, מוזר מאוד. אפשר להמשיך עוד ועוד בחיי הנשים בצל הקוראן אך אני בטוח שזה יצונזר. יום האשה , גבירתי, צריך לדחפך לצאת מהתא הפוליטי האטום כדי לנסות לקלוט עד כמה חייך ,כאשה, לא דומים לחיי אשה מוסלמית.
8. מילים כדורבנות
אישה מתחת לקו העוני   (08.03.08)
אבל מי יקשיב לך? מי ישמע את זעקת האימהות התשושות והעניות ואת פעיות הרעב של הילדים שנפצעים ונהרגים משני עברי הגדר? אף אחד לא ישמע, כי בכל פעם שקולם של העניים והחלשים מתחיל להגיע לאזני האליטות, מיד מרעימים את תופי המלחמה ומהסים את כל הקולות הלא מיליטאנטיים. שקט, שה, מה אמרתן? לא שומעים, עכשיו תורם של התותחים.
9. כל הכבוד. לא רוצות ולא צריכות מלחמות.
אישה ,   ישראל   (08.03.08)
10. נדון
הדס חומסקי ,   בר אילן   (08.03.08)
שכר מיגע למי באמת עובד במשק .אם לא משק שלנו משק סגור.
11. פמניזים
סוג של דת   (08.03.08)
קושרות כל דבר לעניין נשים. נוצר הרושם שנשים זה עם אחר, או מפלגה אחרת. ישנם מאורעות, כמו הרצח האחרון שאינו קשור לפמיניזים גברתי הנכבדה. לא בגלל ששמונת הנרצחים וחמשת הפצועים היו גברים; בגלל שהנפגעים שייכים איכשהו למשפחות המורכבות מגברים ונשים גם יחד ושני המינים, להזכירך, הם בני אדם. די עם הפמיניזים הפרנואידי הדתי המתעלם והתוקפני והחד סיטרי שסחט אותנו כבר מעבר ליכולתנו לסבול. אתן הורסות בנו הגברים את התחושה הנשגבת שיש לנו לנשים וחבל.
12. ואיפה הנשים שמתלוננות על הטרדה מינית מפוברקת גוז'נסקי?
(08.03.08)
13. נשים צועדות למען לונדון וברלין. האם נראה דבר כזה? לא! כי רק
נשים צועדות לעבר ,   סהרוריות ואי שפיות   (08.03.08)
המוסר המעוות של השמאל הקיצוני מסוגל לדבר כזה.
14. כל הכבוד. מסכים עם כל מלה.
דונדון   (08.03.08)
15. כל מילה בסלע
יעל   (08.03.08)
כל הכבוד. מתי יבינו הפוליטיקאים והגנרלים שאיננו מעוניינים בנצחונות בשדה הקרב כי אם בחיים שלווים. אני לא בוחרת פוליטיקאים לפי הבטחות בקשר עם גדרות או תותחים כי אם לפי הבטחות בקשר עם רווחתי כאזרחית בחיי היום-יום. אני רוצה לדעת שילדי יזכו לחינוך איכותי ושאוכל לשלח אותם לאוניברסיטה. בשביל זה אני צריכה שקט. שלום. כי בעת מלחמה התקציבים ותשומת הלב מופנים לאפיקים שונים ולכאורה אסור לי או לכל אחד אחר להביע תרעומת בקשר לחיי כאזרחית משלמת מיסים. ולכל הטוקבקיסטים המתלהמים - שרתתי בצבא בדיוק כמו כולם, אני עובדת קשה ונושאת בנטל המיסים בדיוק כמו כולם ומותר לי לשאוף לחיים שקטים וטובים לי ולדורות הבאים.
16. ל-1, איזו חשיבה עקומה
פמיניסטית ,   ישראל   (08.03.08)
מצאת לך את מי לתקוף, דווקא את תמר גוז'נסקי, שפועלת מתוך אהבת אדם ולא מתוך שנאת גברים. נכון, יש פמיניסטיות שונאות גברים, בדיוק כמו שיש שונאי נשים כמוך. אבל שנאת גברים היא לא מהות הפמיניזם ולא חלק ממנו. מעניין לגלות איך יש בכל זאת נקודות של הסכמה בינינו. למשל הענין של השוואה בגיל הפרישה - אני לגמרי איתך בנקודה הזאת. מצחיק שאתה מזכיר את ענין הגברים כבשר תותחים... אותי כפמיניסטית תמיד מטריד כאשר מציינים שבין הקורבנות של אסון מסוים היו 'נשים, ילדים וזקנים'. כאילו חיים של גברים צעירים שווים פחות, וכאילו נורא יותר לפגוע בנשים, כי הן 'חסרות אונים וחלשות' או משהו כזה (אגב, שים לב איך הכותבת הדגישה במאמר את הנקודה הזאת: "אין ניתוח זה בא לומר שאנו אדישים למותם של חיילים בני 20"). לכולם קשה במדינה הזאת. שנאה כמו שלך לא מובילה לשום מקום. צריך לזכור שנשים וגברים הם לא אויבים, ומוטב שיהיו שותפים. בשביל רובנו מספיק פשוט להסתכל מסביב על יקירינו כדי לגלות שיש ביניהם גם נשים וגם גברים.
17. תגובה ל-15
נופר ,   חדרה   (08.03.08)
האמת גם אני הרגשתי כמוך ובבחירות 2006 הצבעתי מפלגת העבודה (כמו רבים אחרים). ואת התוצאה כולנו ראינו לצערנו. ולא רק בשל המלחמה הנוראה ההיא. על תיק החינוך ממונית יולי תמיר ואת רואה מה מצב החינוך היום. כנ"ל גם לגבי משרד הבריאות שממונה עליו שר ממפלגת הגמלאים (ששכחתי את שמו). המפלגות הללו הבטיחו לנו שידאגו לשכבות החלשות, יצמצמו את הפערים באוכלוסייה וישקיעו בחינוך הילדים שלנו!!!!! בעצם אתן יודעות מה? בואו נצמצם בתקציב הבטחון, לא נרכוש יותר מטוסי קרב, נפסיק לנסות ללבלום את הקאסמים והגראדים, אולי אפילו נוריד מחסומים בשטחים. את באמת חושבת שזה יפתור את המצב?
18. תמר את לא תאהבי לשמוע את זה,אבל את שובניסטית
Eran ,   Jerusalem   (08.03.08)
במאמר דמגוגי זול אחד לקחת את כל ציבור הנשים באשר הוא וסיפחת אותן בלי יוצא מן הכלל לדעותיך שלך,להגיד שכל הנשים כציבור ומין חושבות ורואות הכל כמוך הינו היינו הך כמו להגיד שמקומן של כל הנשים במטבח או שכל הנשים חלשות, אז אם זה לא שוביניזם אז אני לא יודע מה כן, ואני דווקא כן יודע. אני לא אגיב על דעותיך הביטחוניות חברתיות ופוליטיות במעמד זה היות ולא על זה הכתבה (או ככה לפחות את מנסה לגרום לנו להאמין - ללא הצלחה יתרה צריך לציין). היית ונשארת דמגוגית זולה שדעותיה לא מבוססות ולא ראויות. תודה ושלום.
19. תחזקנה ידיך
נעם   (08.03.08)
מאמר כ"כ מדויק, הלוואי שהיו מקשיבים לך יותר, תמר. קשה להיות אופטימיים.
20. תמר גוז'נסקי תמיד תענוג לשמוע אותך
דפנה ,   כרם מהרל   (08.03.08)
או במקרה זה לקרוא. תגידי מה עושים אם רוצים לשנות ולפעול למען השלום ולמען עוד עוולות, אני מגשרת ומרגישה מיואשת מהמדינה ומהמצב . מה אפשר לעשות כדי להשאר שפוי בארץ הזאת ולתרום כדישלא ננוהל לעד על ידי גברים וגנרלים, ע"י אינטרסים של יצרני נשק ועוד חלאות? רק נשים יכולות לשנות את העולם הזה מתי נתעורר? דפנה
21. תמר גוז'נסקי לראשות הממשלה ,עכשיו!!
אשה   (08.03.08)
22. ציון יום האשה הבינלאומי הוא חגן של הנשים בכל העולם הנאור
שיוויון לנשים   (08.03.08)
גברים מברכים את הנשים בפרחים ביום הזה . אפילו למינימום הזה במדינת ישראל לא הגענו. כל מילה של תמר בסלע
23. נשים בעזה ושדרות לא רוצות עוד מלחמות
קוראת ,   תל אביב   (08.03.08)
24. המדינה הולכת לאיבוד וזה קרוב
אבי ,   מרכז   (08.03.08)
פשוט מאוד אני לא צריך בחורה מה הבחורות של היום תורמות לבית ולגבר "כלום" חוזרות עייפות מהעבודה עצבניות לחוצות בלי שמחת חיים כל היום הם במרדף אחרי כסף לא מסתפקות במעט שיש אוהבות את עצמם יותר מאשר את החיים אם יש להם רכב יפה ויקר והרבה כסף מהבעל אז זה מפצה אותם על חוסר שמחה ואושר פשוט מאוד לא רוצה בחורה מסוג זה
25. חבל שאין לנו עוד תמרות כמוה
אבי עין דור ,   חולון   (08.03.08)
חבל שבכנסת ישראל אין לנו עוד תמרות כמוה. מצער ומכאיב , שהמחנה החברתי שבין מנהיגיו היא נמנית , הוא קטן והוא אינו משפיע על סדר היום הציבורי.
26. ארגוני נשות השמאל
אחד העם ,   מרכז   (08.03.08)
קבוצות הנשים השמאלניות החלישו את הגבריות הישראלית ולתוך הוואקום שנוצר הגיחה הגבריות הערבית
27. ליעל מ-15, את לא נושאת שווה בנטל
אמיר ניצן ,   הרצליה   (08.03.08)
גם גברים עובדים קשה, ולו רק כדי לשלם מזונות שנשים אינן חייבות לשלם. את משלמת מיסים, אך על אותה משכורת גברים משלמים יותר ובמקרה ואת נשארת עם ילדים לאחר גירושין (אולי זה כבר קרה, לא שואל שאלה אישית) תקבלי הטבות שגבר באותו מצב לא יקבל, וגם לאישה רווקה ללא ילדים יש הטבות לעומת גבר באותו מצב . ואגב, גם גבר רוצה חיי שלווה בלי מעצרים ואפליות מצד המשטרה ומערכת המשפט הדרקוניים שלנו (על לא עוול בכפו) ובלי אפליות מרושעות ביותר לעומת נשים.
28. מאמר מצוין כל הכבוד
איימן ע.   (08.03.08)
29. מעמד האישה נוצר על ידי הנשים עצמן
yosefus lavius ,   רעננה   (08.03.08)
אם הנשים עצמן ייאבקו, מעמדן יעלה,אם הן עובדות רק בענפי השירותים, מעמדן יורד. כיום כשרוב הנשים יוצאות לעבודה , מן הראוי שהגברים שאוהבים את נשותיהם יתנו יד בבית ויאפשרו לנשותיהם לעבוד במקצועות בעלי הערכה גבוהה שיחד אתה ישופר שכרן של הנשים
30. נראה כמו סתם נסיון לתפוס טרמפ על מצב ביטחוני
(08.03.08)
את צודקת במה שאת אומרת שהמצב הבטחוני הוא בכי רע. לדעתי את טועה בכך שאת חושבת שמהנשית תבוא הישועה. קודם כל, הוכח שנשים בפוליטיקה לא תמיד מצדדות בקו מתפשר ודווקא רבות מצטרפות לקו הניצי. בנוסף לכך, ההשתתפות החברתית והפוליטית של נשים היא נמוכה אך ורק משום שהן אינן מעוניינות להשתתף. רוב הנשים מעדיפות לא להתעסק בנושאים אלה והן רואות בזה עיסוק גברי (במיוחד בישראל). לנשים בישראל במיוחד אין תודעה נשית בכלל, וזאת בהשוואה למדינות אחרות בהן הספקתי כבר לגור ולהכיר. אצלנו בארץ נשים תעדפנה לקבל פרח ליום האשה הבינלאומי (זו הייתה הבקשה של הנשים אצלנו בעבודה) - טיפשות כזו לא ראיתי מימי. במקום להעלות נושאים חשובים על סדר היום הן הפכו את היום ליום האהבה. אלו הנשים בישראל. אם נמתין שמהן תגיע הישועה, אנחנו עתידים למות בקרוב. לא שהפוליטיקאים שלנו מזהירים בפועלם, אבל לא הייתי מניח את היקר לי בסל הנשי.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה