יהדות  חדשות  דת ומדינה
חנה קהת: עיסוק הרבנים בצניעות - פורנוגרפיה
ד"ר רוחמה וייס
פורסם: 17.06.08, 13:24
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 218 תגובות ב-216 דיונים
1. בוגרת בית יעקב ובוגרת חורב ,שתיהן בדימוס
בבה יגה ,   יפו ג'בליה   (17.06.08)
שנו ופרשו ובכל זאת ניכר ההבדל ביניהן...
2. שאלה:
(17.06.08)
האם גם לדעת קהת העיסוק של הפרשנים על התורה, גמרא... כדוגמת הראשונים הוא לא צנוע ?נובע ממניעים פורנוגרפיים? ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר!!! כשבאים לבחון השקפה,דיעה יש לבחון אותה ב"קצוות"- איך היא מסתדרת מבחינת המוסר האנושי וכדומה עם המקרים הקיצוניים שבמציאות. נקודה למחשבה לכל הקוראים.
3. יופי רוחמה
עוקבת   (17.06.08)
שאפו על הראיון. בצד ההתחרדות מתרחשים דברים מרתקים בעולם הדתי. ראיון מרתק
4. חבל שאין יותר כאלו.
מעיין   (17.06.08)
חנה קהת היא אשה מרשימה שפיה וליבה שווים והיא מרשימה באמת שלה וביכולת גם לראות את מה שסביבה בעיניים נבונות ופקוחות. בלי לתת לכל הרעשים החרדיים להפריע לה. אמירתה לגבי חברת המיעוט הזועקת את זעקת הקוזאק הנגזל היא כה נכונה. החברה החרדית הזועקת גוועלד מכיחה כי היא מדרדרת עצמה במו ידיה לתוך ניוון מכל היבט ודנה את אנשיה לחיים המקבילים לחיי שאהיד: החיים הם פרוזדור לעולם הבא ולשם מכוונת ההתלהבות. והראיה מה קורה עם התופעות המחרידות המתגלו לאחרונה בחברה החרדית שעוצמתן אינה מוכרת במיוחד שהן מגובות לכאורה באמונה מעוותת ועמוקה ובחיבור אמיץ לחוקי היהדות. כאשר תופרד הדת מהמדינה ותינטל העוצמה הזו מידי הפוליטיקאים החרדים, נראה עוד נשים מעניינות כמוה וכן גברים מעניינים ואמיצי דעה-לא פחות. http://www.orr.org.il/ ומי שירצה לחיות בניוון- שיהיה לו לבריאות, אבל זה לא יהיה עניינה של החברה כולה. והאחריות לכך תהיה רק על כתפיו ומצפונו.
5. דעתי בנושא זה ... לשיקולכם !!!
הלל אלקבץ , צפת   (17.06.08)
והנה לנגד עיניכם מאמר חז"ל: "חכמים הזהרו בדבריכם, שמא יורו דבר משמכם שלא כתלמוד תורה, ותחובו חובת גלות, ותגלו למקום מים הרעים. ואף התלמידים הבאים אחריכם, שמא יורו דבר משמכם שלא כתלמוד תורה, ויחובו חובת גלות, ויגלו למקום מים הרעים" והכותבת אמרה על עצמה שהיא פמיניסטית-אורתודוכסית. קודם פמיניסטית, ורק אח"כ אורתודוכסית. ומה עם תלמידתה, רוחמה וויס? להזכירכם, אחת מהמאמרים של רוחמה, פתח בכותרת: "להפסיק לשמור הלכות נידה, היום". ועשו בעצמכם השוואה בין דברים אלה לדברי חז"ל. באהבת ישראל , ה"א.
6. "איזו אמיצה"
יגאל ,   כאן   (17.06.08)
ממש אמיצה ונועזת! איזה מחיר כלשהו שילמה חנה קהת על מלחמתה בגברים וברבנים? הרי כספי הקרן החדשה לישראל ואויבי העם בבג"צ מגינים עליה. שלפחות לא תנסה להציג עצמה כאידיאליסטית. בחרת להצטרף לאלה שעכשיו חזקים, עשירים, כוחניים - אל תתפלאי אם יום אחד הכוח של הקרן החדשה לישראל, הבג"ץ, וכל הפטרונים שלך - יופנה כלפייך.
7. דעתי בנושא זה ... לשיקולכם !!! ולענין הכתבה ...
הלל אלקבץ , צפת   (17.06.08)
פמיניזם: חנה: בצלם אלוהים עשה את האדם. זכר ונקבה בראם. אני: אם זה מה שיש לחנה להגיד בנושא זה, אז גם אני פמיניסטי. רבנים: חנה: מסכנים. אנשים שיצאו למשימה בלי כלים מתאימים לאתגרים של התפקיד. אני: כבר שמעתי רבנים שאומרים את אותו משפט בדיוק על חנה ועל רוחמה. רפורמים: חנה: מעוררים בי כעס כי בגללם האורתודוכסיה התאבנה. אני: דיון בפני עצמו הוא כמה דק החבל המפריד בין חנה ורוחמה ובין הרפורמים. מיניות נשית: חנה: עוד לא ברורה לנשים עצמן. נושא שעדיין לא שוחרר מהדיכוי הגברי, אי אפשר לומר מה זה. אני: איני מבין בזה כלל, ולכן איני מתיימר להביע דעה בנושא זה. נידה: חנה: מסכת גדולה, שבפנטזיה שלי הייתי רוצה למחוק ולכתוב מחדש בשיח משותף בין שני המינים על מיניות ומגדר - ולא כשיח גברי, חד-צדדי ופולשני, על האינטימיות והמיניות של האשה. אגב, את המילה נידה הייתי רוצה להחליף, זו מילה מעליבה. אני: אם זו הפנטזיה שלך, ממשי אותה. כתבי מסכת כרצונך, תקראי לה מסכת חנה, או כל שם אחר שתרצי ... וזהו. התלמוד לא יוחלף על אפך ועל חמתך. הומוסקסואליות: חנה: בתורה יש איסור על משכב זכר, ולא על יחסים בין שתי נשים. אני: בתורה נאמר: "כמעשה ארץ מצרים לא תעשו", ומפי השמועה (כלומר - הקבלה ההלכתית שבידינו) למדנו שמהו אותו מעשה מצרים הנאמר כאן? שהי המצרים מביאים איש על איש, ואשה על אשה (בהלכה זה נקרא - נשים המסוללות זו בזו). כך דברי חז"ל שעליהם אנו אמונים. ונכון, הענישה ההלכתית אינה זהה בשני המקרים. ועל הכיבוש לא אומר דבר, מי שירצה שיפתח ספר יהושוע ויסיק מסקנות על הכיבוש. באהבת ישראל , ה"א.
8. להלל אלקבץ - תגובה
הדר ,   מרכז   (17.06.08)
אני חושבת שאתה נותן יותר מדי משמעות לכך שחנה הקדימה את "פמיניסטית" ל"אורתודוכסית". כפמיניסטית אורתודוכסית בעצמי, אני לא רואה את ההבדל, ופחות מכך, את המשמעות שלו. לדעתי חנה פועלת רבות למען נשים ובנות כמוני, ועושה את זה בצורה כל כך יפה ומכובדת, ולא נותר אלא לומר שאפו. בקשר לרוחמה וייס, להגיד "תלמידתה" זו הגזמה. היא בקושי למדה אצלה... בקשר למאמר חז"ל, אתה אומר את זה כי אתה פשוט גבר. אם הייתי בצד הנשי, היית יודע איך זה מרגיש להיות גם דתי וגם אישה, ושכל הממסד הרבני מתייחס אליך בזלזול. אז אתה "מחזיר חזרה" בכלים שלך.
9. למרות שאינני מן השוללים צודק הלל, למרות שבכתבה פה היא נשמעת
rubi   (17.06.08)
לשם שינוי מאוזנת
10. "פמיניסטית אורטודכסית"? אין חיה כזו.
שושה141   (17.06.08)
"לא תהיה שום היררכיה ביחסים בין המינים", - זה אכן פמיניזם אבל זו לא אורטודוכסיה. אורטודוכסיה משייכת תפקידים ואיסורים על פי מין ביולוגי, עוד לפני שהאדם נולד. פמיניזם - כמו שאמרה חנה, מתנגד לאפיון וסיווג על פי מין. זה לא הולך ביחד. בדיוק כמו שאין צמחוני קרניבור. ועצם העובדה שהמרואיינת חובשת כיסוי ראש, שמשמש לדיכוי האישה ולכיסויה כמו הרעלה , אומר שהיא מסכימה לדיכוי הזה ולתפיסה שנשים נחותות מגברים.
11. בשיטת המוסר מיסודו של ישראל סלנטר נהוג
ל4 מעיין ,   ברקלי   (17.06.08)
לדבר על "נגיעות": פלוני עושה X משום שנוח לו ולאו דווקא לצורך הענין,שיכול להיות מעשה מצוה לעילא ולעילא. והואיל ואין אדם יודע מה מתבשל בליבו של חברו , הדבר מסור למצפונו של כל אחד ואחד. ברם, כל הנגעים אדם רואה חוץ מנגעי עצמו, והטעות או הרמיה יתכניים. כל זה בא כלפי קביעתך על המרואיינת שפיה וליבה שוין,לעומת החרדים . מנין לך? אמנם יש לדון לכף זכות בדרך כלל,אעפ"כ אינך עושה זאת כלפי מי שדעתם שונה קוטבית משלך? למחשבה...
12. תגובה להדר מהמרכז (8)
הלל אלקבץ , צפת   (17.06.08)
אני באמת נותן משמעות רבה להקדמת המונח פמיניסטי לאורתודוכסי. אם הייתי שומע מפי הכותבת שהיא שומרת הלכות כפי המקובל בעולם האורתודוכסי והיא פמיניסטית בדעותיה, וודאי שהייתי נותן לכך משמעות אפסית. אך אני רואה מידי יום ביומו אנשים (גם דתיים וקל וחומר חילונים) שקודם כל משתחווים לאלוהי המוסר - ואח"כ מקיימים תורה ומצוות. קודם מזבחים לאלוהי הפמיניסטיות - ואח"כ מקיימים תורה ומצוות. קודם מנסכים לאלוהי הליברליות - ואח"כ מקיימים תורה ומצוות. ואם הכותבת רשמה פמיניסטית-אורתודוכסית, יש סיכוי יותר מסביר שכך הדבר גם אצלה. על מה שחנה פועלת הלכה למעשה עבור הנשים, אין לי תלונה וביקורת כלל, ישר כח. לגבי רוחמה וויס, איני יודע אם היא תלמידתה או לא, רוחמה היא המראיינת כאן ובכותרת רשום שהיא תלמידתה. מה את רוצה שאני אעשה? ובקשר למאמר חז"ל, אני מבין את דבריך אבל הם טאוטולוגיה. אני גבר, ומה הייתי אומר לו הייתי אישה - איני יודע ואת לא יודעת. את אישה - ומה היית אומרת לו היית גבר - אינך יודעת ואני לא יודע. וכל דיון בנושא שכזה הוא דו שיח חירשים ולא יוביל לשום תועלת או השכלה. אוהב , ה"א.
13. האם שכחתם
נעבאך   (17.06.08)
שהיא אשה רפורמית אפיקורסית אפילו הדבר המינימלי ככיסוי ראש אין לה לחצופה הזאת .
14. עיסוק הרבנים בהלכות שחיטה-רצחנות.
חיה   (17.06.08)
עיסוק הרבנים בדיני ממונות-גזלנות עיסוק הרבנים בהלכןת כשרות-גרגרנות
15. כאילו דהההה!! זה כ"כ שקוף - ותמיד היה שקוף!!!
(17.06.08)
החרדים (וגם דתיים למיניהם) כ"כ נחרדים ממה שהם עלולים חס וחלילה לראות - כאילו שלא כולנו נבראנו בצלם (כדבריהם!). אפשר לחשוב מה יש מתחת לבגדים??? יש משהו שאין לאנשים אחרים? יש איזה משהו שונה ומבעית כ"כ?? רק מי שעסוק כל הזמן בסקס ובמין - עלול לחשוש ממעידה כלשהיא בשל בדל עור חשוף. חוסר הביטחון הזה (בייחוד אצל הגברים שכ"כ לא סומכים על עצמם - והם כנראה יודעים למה) פשוט מגוחך. זה היה יכול להצחיק אותי עד דמעות - אם לא הייתי יודעת שהם אכן מפעילים משמרות צניעות ופועלים באלימות כלפי כל מי שנראית (לגברים כרגיל אפשר לוותר) להם לא צנועה מספיק לטעמם. הקיצר - גועל נפש, כבר אמרתי?...
16. די להשליך על ציבור גדול ויקר חרדי את התסכולים הנפשיים שלכן!
אילנה לוי*~*~*~בס"ד ,   זה לא מוסרי ולא יפה!   (17.06.08)
נורא שאת התסכולים האישיים שלכם במיוחד אלה הנפשיים שלא ידעתם להביא לידי ביטוי אתם משליכים על ציבור גדול ויקר חרדי. אני חרדית חוזרת בתשובה ואף אחד לא אומר לי איך לנהוג ומה לעשות אפילו לא הרב שלי. וכן יש לי משפחה בבני ברק והם עושים הכל לפי ההלכה מרצונם החופשי לגמרי וכך כל החוזרים בתשובה וכל החרדים, כל אחד עושה את המיטב לפי רצונו ואף אחד לא כופה על אף אחד מה לעשות. רק ההורים שזה ענין של חינוך אומרים לילדיהם. אבל אתן שוב, באות מפנטזות לכן את התסכולים גם המינים שלכן בענין הגוף והתלבושת ובלי בושה באות להעביר ביקורת על ציבור גדול. לדעתי אתן לא דתיות, אתן סתם מדמיינות, ראיתי את רוחמה וויס בטלויזיה חצי ערומה עם כתפייה נוזלת כמו של ריטה ויוצאת נגד דברי תורה וקדושה ונגד רבנים ודברי חז"ל בפרשת השבוע, בושה! פשוט התביישתי בשבילך גב' וויס וסגרתי את הטלויזיה. נכון יש לי עוד טלויזיה, אבל כל פעם שאני מסתכלת בה אני מבינה את החרדים שהעיפו את המכשיר הזה מהבית. במילא יש לי רק ערוץ 1-2 וזה אולי טוב כדי להעביר ביקורת עליהם שידעו כמה אפילה חשוכה משודרת שם בניגוד לדת ישראל ויהדות ואם כבר מדברים על פרשת השבוע, מביאים אחת שאין לה כל קשר לדת ישראל ויהדות, אולי בטוח היא חושבת שיש לה קשר אבל המראה הפרוץ היה מביש. תתקנו מהר זה יותר חשוב כי סליחה השם הרחמן מקבל תמיד ותצאו מהלשון הרע שלכם כנגד מי שהולך בדרך האמת וכן הם הולכים בדרך האמת ואתן לא! זה בדוק!
17. את צודקת לחלוטין אין חיה כזו,אני מסכים איתך,זו העתקה מזוייפת
לשושא 141 מישורון   (17.06.08)
זה כמו לומר אני דתי אורתודוקסי אבל אוכל חזיר נוסע בשבת,ונואף. למדתי עוד תגובה חכמה .
18. הן כופרות ופרוצות גדר
לאילנה לוי   (17.06.08)
חנה וויס אמרה שלא צריך ללכת למקוה. הווה אומר שהיא טמאת נידה.
19. ועוד משהו רפורמיות, הצניעות באה להעצים את התשוקה וזו מטרתה!~
אילנה לוי~!~!~!בס"ד ,   הפריצות מדכא מיניות!   (17.06.08)
אם עוד לא הבנתן נשים רפורמיות אתן היוצאות נגד התורה הקדושה בפריצות והיתרות מינית לפנטזיות ולדרך לא נאותה, הצניעות באה להעצים את התשוקה. שמירת טהרת המשפחה, באה להעצים את התשוקה והאהבה. חוסר צניעות מדכא מיניות והיום עם כל חוסר הצניעות שנשים הולכות כמעט עירומות ברחוב ובכל מקום תמונה עירומה, כך כדורי הויאגרה נמכרים בשפע וכך הגבר הישראלי ובכלל עומדים חסרי אונים לנוכח כל הפריצות המופקרת, שהכל מותר, הוציא להם בכלל את החשק המיני. ואת זה עוד לא הבנתן נשים? שצניעות היא המאדירה את החשק המיני? עוד לא הבנתן נשים, שפעם כשכל הנשים היו צנועות, גבר היה רואה פיסת ברך והיה כולו אש ותבעברה והאומללים היום עם כל הפריצות הפכו לאימפוטנטים ברובם ובצדק! רק אצל החרדים התשוקה בוערת כאש מחמת הצניעות, נכון הצניעות מובילה לתבערה מינית ולכן יש שם גם ילודה גבוהה וגם תשוקת הגבר לאישה מתעצמת בגלל ששבועיים לפחות אסור לו להתקרב לאשתו, אז הוא סופר איתה את הימים בתשוקה ואהבה גדולה עד ליום הגדול והמיוחל אחרי מקווה כמו ירח דבש מחודש כל חודש בחודשו. בעוד שאצל החילונים הוא מואס לרוב באשתו שהיא בשבילו כל יום וכל לילה ללא הפסקה ומהר מאד הוא מחפש בחוץ מישהי אחרת שתעורר אותו והמספרים על גירושים במגזר חילוני כבר ידועים לכל אחד. תורת ישראל תורת חיים והמצוות הן הצלה גם לחיים טובים וגם לזוגיות טובה. היום, כבר גם החילוניות הבינו את חשיבות טהרת המשפחה לשמירה על מערכת הזוגיות. ברוך השם. ומהר מאד יבינו רבים שיופיה של האשה הוא בצניעותה. והחזרה בתשובה הצילה הרבה זוגות שעמדו לפני גירושין ולדבריהם, חייהם ממש ניצלו מהתופת החילונית.
20. ל-15 אם אתה כ"כ נחרץ. אז תלך ערום.
מוריה   (17.06.08)
21. ליטרת הפרסומת
נורית ,   ירושלים   (17.06.08)
חנה קהת צריכה לראות את עצמה בממוצע של פעם בחודש בכותרות.
22. סכנה כשלא מקבלים את התורה באופן מסודר
שלו ,   תל אביב   (17.06.08)
משה קיבל תורה מסיני ומסרה ל.. וכו' הגב' הנכבדה מציגה את דעותיה הפרטיות בלבד זו הסכנה זה חורג מדרך אבותינו של קבלה מסודרת ולא בלבול של דיעות מוזרות . חבל למלא את התיקיות במוח ב נונסס
23. עיסוק גברים בנידה-פורנוגרפיה מתוקנת.
יוסי ,   דוסי   (17.06.08)
גבר חייב להתעסק בגוף האשה, זו אש בעצמותיו, לכל קללה יש ריפוי, במקרה הזה הריפוי הוא לימוד הלכתי של הלכות נידה. תדרי משם את רגלי הגברים, תמצאי תופעות מזעזעות של יצר קמאי שהודחק. יונג קראת קצת גברת?
24. כיסוי ראש המצאה אנטי פמיניסטית, חנה תורידי הכובע!!!!
נטע ,   מודיעין   (17.06.08)
25. לשנות מילה בתורה????
שי ,   יבנה   (17.06.08)
חנה היקרה מקור המילה נידה היא בתורה "ואל אישה בנידת טומאתה" איך את מעלה בדעתך לשנות מילה מהתורה?
26. גם העיסוק ההילכתי באיסורי עריות,כנראה, נובע מפנטזיות על
גילוי עריות.   (17.06.08)
לא להאמין להבלים שהאישה הזו מוציאה מפיה...
27. שק חבטות!
מ ,   מ   (17.06.08)
כל חמור ד'ר מנסה לתפוס כותרת עם נסיון לעוות את תורתינו הקדושה אך אך אך אלמלא החרדים הקנאים התורה האמיתית היתה נשכחת ועמה חלילה זהותו יחודו ומהותו של עמ ישראל
28. חנה אישה חכמה ואמיצה נקודה
אחיתופל   (17.06.08)
29. ל - 3
(17.06.08)
אם יש משהו נורמאלי שיצא מכל הטור הזה זה מה שכתבת!!!
30. קשה לי להאמין שאישה כה חכמה וראויה אמרה שטות כזו על הרפורמים
שלומי ,   ירושלים   (17.06.08)
הרפורמים ביא אומרת מעוררים בה "כעס כי בגללם האורתודוכסיה התאבנה" נו באמת! בגלל הרפורמים האורתודקסיה התאבנה?! ואולי בדיוק להפך: בשל התאבנות האורתודוקסיה היה צורך להמציא את הרפורמים על-מנת שיתאימו את התיאולוגיה וההלכה המאובנים לזמן העכשווי, ויחלתו את היהודים המבקשים חוויה רוחנית מכבלי הנוקשות הכפייתית ונעדרת הרוח של האורתודוקסיה ואורח החיים החרדי.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה