חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
בילעין, הסיפור של כולנו
שאול אריאלי
פורסם: 19.07.08, 09:02
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 132 תגובות ב-132 דיונים
1. אם שלטון החוק-אז לכולם.
לי. ברל ,   צפון הדרום   (19.07.08)
הכותב המתיפיף "שוכח" לציין רק כי בג"צ דחה את עתירת שלום עכשיו ותושבי בילעין(ספטמבר 2007) נגד המשך הבניה ואיכלוס השכונה.
2. הקומבינה היא תמיכת הסמול הבוגדני בכיבוש הערבי הקולוניאליסטי
לומסה   (19.07.08)
יושם גבול לכיבוש הערבי הקולוניאליסטי של מערב ארץ ישראל פלשתינה. יש לערבים מספיק מקום באימפריה הערבית. 13.8 מיליון קמ"ר לעומת 0.027 מיליון קמר שיש לישראל במערב פלשתינה. כמובן לא נמנע מהסמולנים חובבי הערבים, תרבותם ומסורותיהם החביבות ללכת ולהתיישב עימם ברחבי האימפריה הערבית.
3. אתמול ראיתי סרט בערוץ 8 על בילעין
100% ציוני בדם   (19.07.08)
ראיתי איך יהודים עלובי נפש עוזרים לאוייב הפלסטיני ליזרוק אבנים על חיילי צהל היקרים ועושים נזקים בגדר לפי דעתי לפני שצהל מגבי כלפי הפלסטינים צהל חייב וצריך להגיב קשות כנגד הבוגדים "היהודים" שמסייעים לאוייב הפלסטיני נגעלתי מהם ברמות
4. זמן יקר
פייר   (19.07.08)
לא הבנתי, המדינה קנתה את הקרקעות או לא?צר לי על כפר כנא, נצרת ופרבריה, ואדי ערה..שהממשלות לא השכילו לקנות קרקעות מהערבים ולבנות בתי יהודים.צר לי על העיוורון ואי ההבנה הבסיסי של אלו המתקראים 'מתנחלים' ואינם מבינים שמצפון מתפתחת רעה גדולה ושהוא חלק ממדינת ישראל וחלק מהסיפור העיברי והיהודי לא פחות מקברים קדושים .אלוהים אדירים ,שכונות שלמות בנצרת עילית נקנות עי ערבים ,והעיר הופכת לגטו יהודי מוקף ערים וכפרים ערביים,אשר עושים כרצונם במקומות ציבור ,בכבישים, במקומות של קיט, ושאול אריאלי את נהי ובכי ערב הוא נושא.הגליל נופל ,יהודים, הגליל מתאסלם, יוצא מהריבוניות היהודית במהירות.בעוד שנים לא רבות ,כשתרצו לנפוש בצימר גלילי אולי משמר הגבול ילווה אתכם.הגליל היהודי נאנח וגוסס והאיריס הנצרתי אט אט נעלם. וזה היהודי בערביי בילעין עוסק ואנשי ארץ ישראל רק בטווח הליכת חמור עוסקים ומבזבזים את הזמן היקר.
5. גורם לפיגועים
די לכיבוש התקשורת על ,   ידי השמאל   (19.07.08)
בשביל ליהיות באופנה אתם נותנים לגיטימציה לטרור ומעודדים התנגדות פלסטינאית שעולה במאות חיי אדם כל שנה
6. חבר המועצה לשלום וביטחון- זו הגדולה של השמאל.
סטודנט ,   נהריה   (19.07.08)
הרה איך הם יוציאו לפועל את תוכניתם לחיסול ישראל והקמת מדינה ערבית על חורבות המדינה היהודית? הם אינם מסוגלים לעשות זאת אם יכריזו בפני העם שהם מזדהים עם הערבים ויעשו הכל לעמנם, לא! הם יקראו לעצמם מחנה השלום, הם יקראו לעצמם פעילי שלום, הם יהפכו לליברלים ולנאורים ולהומנים, ירימו את אוסף החמולות בשטחים ובעזה לדרגה של עם, יעשו הסכם שלום שבו יהגרו עשרות אלפי רוצחים ויחמשו אותם. ואיך הם יקראו לאלפי הנרצחים היהודים? קורבנות שלום!!!! אנשים שהיו בסרט או אכלו במסעדה או סתם חיכו לאוטובוס בתחנה, הם הפכו לקורבנות שלום!
7. עובדים קשה, חברי המועצה האלה לשלום וביטחון..
א.ג ,   התנחלות בעמק יזרעאל   (19.07.08)
...המועצה לשלום וביטחון. לכן יש לנו בזמנים אלה כל כך הרבה שלום וכל כך הרבה ביטחון. אה כן... יש גם מאמר מעבר לשם המפוצץ, קראתי... ומצאתי מאמר פוסט ציוני מלא סילופים שניתן להפריך בקלות אבל פשוט חבל"ז.
8. נו, הרימו את הכפפה ונסו להוכיח בעובדות ולא
ברק ,   תא   (19.07.08)
בהלהמויות ימניות אנטי דמוקרטיות את מה שאריאלי כותב בכתבה!
9. Pier, when will you understand that Israeli citizen are equa
Ehad Haam-Zioni   (19.07.08)
10. הכותב צודק. מספיק לעצום עיניים.
גיא ,   חיפה   (19.07.08)
לעיתים נראה לי שתגובות רבות למאמרים מסוג זה פשוט מבטאות גזענות, כוחנות לשמה, חוסר הכרה באיזה הכרח לקבוע גבול של קבע בין ישראל לפלסטינים, והכרה בהמשך החזקת שטחי הגדה כבחירה מודעת לחיות על החרב, על אף שברור לכל העולם שישראל כובשת שטחים, אותם השיגה במלחמה, גם אם מלחמה זו נכפתה עליה.
11. לא שלום, לא בטחון ולא בטיח
מזרחן ,   מזה"ת החדש   (19.07.08)
גם לא יהיה שלום אף פעם בינינו ובין המוסלמים, אבל אולי יהיה בטחון כשנחזיר לעצמנו את כושר ההרתעה שאיבדנו בשנים האחרונות.
12. 6 אני לא חושב שהם עושים זאת מטעמים הומנים
אזרח ללא קול ,   תל אביב   (19.07.08)
משהו משלם להם המון כסף בשביל זה. השאלה מי משלם על הארגון הזה. מהיכן יש להם תקציבים להפגין שם.
13. מי שמוסמך לקבוע גבול זה הממשלה ולא בג"צ
יוספוס   (19.07.08)
ישראל החליטה לבנות את גדר ההפרדה בצפון השומרון תוך קביעה שמה שיהודי הגבול ישתדל לעבור ממזרח ומה שערבי הגבול ממערב. הממשלה הישראלית החליטה לבצע זאת כשם שהממשלה הישראלית החליטה לגרש מבתיהם, להחריב את בתיהם, לפגוע בקניינם של תושבי חבל עזה - החליטה ובצעה (האם בג"צ לא יכול היה לעצור את הפגיעה? אולי על סמך כבודם או הזכות לקניין? "דבר ה החדש אליבא דבג"צ משנות ה- 90)? אינני דובר בעד או נגד ההחלטה ההיא אבל ברור לכל כי זו החלטה מדינית עם השלכות מדיניות ובג"צ החליט לא התערב. מדוע בג"צ מרשה לעצמו לקבוע את גבולה של ישראל? מדוע הבג"צ מרשה לעצמו להוציא צווי מניעה ולמסמס כל החלטת ממשלה? הרי הסטטיסטיקה היא שממשלה מושלת כשנתיים - משמעות צו המניעה הוא כי בג"צ מעביר את ההחלטה לממשלה הבאה? בשם מה? תוואי ברוח הבג"צ - מכיר את הבטוי? המשמעות המעשית היא שבג"צ רומז לממשלה: עשו את הגבול שאתם מבינים כי אני רוצה אחרת לא תעשו כלום. יש להבהיר למורמים מעם כי הם לא נבחרו לנהל את המדינה ולא נושאים באחריות. ולכן החלטות מסג זה הן החלטות ממשלתיות - לצערי הממשלה לא משתמשת בכנסת על מנת להעמיד את הבג"צ במקומו כילד סורר בסוגיה זו. הנזק כבר נגרם, אם בצפון השומרון הקו נבנה מהר וביעילות משראו הערבים וכל העולם ואשתו כי ניתן להשתמש בבג"צ על מנת לכפות את המדיניות הרצויה התחיל מבול של תביעות ולו על מנת לעצור את העבודות, להטות תוואים כנגד האינטרס היהודי ולהזמין לחץ בינלאומי. לגבי תוואי בטחוני - גם במלחמת לבנון 2 נאמר כי המטרה להחזיר את אודי ואלדד חיים ובריאים, האם משהו לא מבין כי יש דברים שצריך להגיד גם אם לכל ברור כי העשייה למהות אחרת לחלוטין. האם הבג"צ לא מבין כי האמירה כי: התוואי הוא בטחוני הוא אמירה שחייבת להאמר ושאין ברצון הממשלה לומר את כל מה שכולם מבינים: לתוואי יש משמעות מדינית לכל הפחות ל- 50 השנים הקרובות. להבנתי הבג"צ מבין אבל פועל על מנת לכפות על הממשלה לבצע מדיניות שהוא מאמין בה (אשריהו). לגבי בילעין: יש כאן פסטיבל בו מנסים בנקודה ספציפית באמצעות אלימות "לשכנע" את מדינת ישראל לוותר על הקו ולהעבירו מערבה - אם נכנע בנקודה זו כל הקו יהפןך לבילעין (הרי הפרובוקציה עובדת) ולכן גם אם אתה צודק אין לנו ברירה אלא לבצע את אשר הוחלט. לגבי ישראלים וזרים, אני מסוגל להבין את הערבים. לגבי ההזויים מאירופה שאין להם צד לעניין והישראלים שבעיני הם בוגדים (ואני לא רוצה להזכיר מה עשו הלח"י לבוגדים במלחמת השחרור) על הצבא לכתר את הכפר, לקיים עוצר, לעצור כל מי שמתקרב (אם הוא יהודי להשימו במעצר מינהלי מעתה ועד עולם בגין סיוע לאויב במלחמתו בישראל), לגבי זרים - לתופסו לרשום את פרטיו למען לא יוכל להכנס בשערי ישראל ולשלוח אותו למקום ממנו הוא בא. שבת שלום.
14. סיפורו של בילעין צריך להעיר מתרדמתו את מי שאינו מודע לכיבוש
אדמות א"י ע"י אספסוף ,   ערבי בכיבוש זוחל !   (19.07.08)
15. בילעין כמשל. משל לעיוורון מרצון של האינטלקטואלים הישראלים
יענקלה ,   נגב   (19.07.08)
הנכם מתעקשים שלא לראות את הספקטרום, ידידי, ההיסטורי, הדתי-תרבותי והגיאוגרפי. כשאתה מסתכל על בילעין, אתה מסתכל על נקודה אחת ברצף של כיבוש ערבי על ארץ ישראל. אתה מעדיף להתעלם מכך שה"נרטיב" הפלסטיני הוא כולו מתחילתו ועד סופו אינו אלא פיקציה היסטורית. אתה מעדיף להתעלם מהכמות העצומה של תיעוד פרסי, יווני, רומי, תורכי, בריטי, של הוותיקן, של חוקרים וסיירים, המעידים ללא כל ספק קל שבקלים כי מעולם לא הייתה פה לא ישות מדינית, לא טריטוריה, לא מדינה, לא ריבונות, לא אוטונומיה ולא אדמה פלסטינית (וגם לא בשום מקום אחר על פני כדור הארץ) ; אתה מעדיף להתעלם מכך שמעולם לא היה, לא כאן ולא בשום מקום אחר עם פלסטיני, וכי אלה שקוראים לעצמם היום פלסטינים וירדנים, אינם אלא אספסוף שהתקבץ מהמרחב הערבי לחפש פרנסה בשטחי א"י (כפי שמיליונים מהם עושים זאת היום באירופה), ברובו הגורף שנים אחדות לפני 1948 ; אתה מעדיף להתעלם מכך שאין פה כלל בעיה טריטוריאלית בין אומה ערבית של 21 מדינות שיש להן מסביבנו 12,500,000 קמ"ר ערביים לערבים בלבד (שטח הגדול מיבשת אירופה) לבין 25,000 הקמ"ר של ישראל מהים לירדן ומהחרמון לאילת. אתה מעדיף להתעלם מכך שיש כאן מאבק דתי ביהודים, ושהטריטוריה הישראלית שגודלה כבוטן – איננה הבעיה של האיסלם ששליש כדור הארץ על כל משאבי האנרגיה שלו שייכים לו, אלא הטריטוריה היהודית. אתה מעדיף להתעלם מכך שאנו מדברים על מאבק דתי נטו עם האיסלם שניכס לעצמו את הדת היהודית - הפך את אברהם לאיברהים, את יצחק לאיסחק, יעקוב ליעקוּאב, יוסף ליוסוף, משה למוסא, דוד לדאוד, ועקדת יצחק לעקדת ישמעל (עיד אל אטחה). אתה מעדיף להתעלם מכך שהאיסלם ניכס לעצמו גם את האתוס היהודי שהוא - קדושת ירושלים, קדושת הר הבית וזכות השיבה לציון, ומנכס לעצמו גם את ארץ ישראל בהפכו את ירושלים לאל קודס, את אבן השתייה לאל אקצה, את בית אל לרמאללה, את שכם לנאבלוס, את עזה לגזה, את חברון לאל חליל, את ציפורי לסיפורי, את הירדן לאל אורדון ואת הגולן לג'ולן. אתה מעדיף להתעלם מהעובדה הפשוטה שזה כל מה שיש פה – מלחמת דת ביהודים! ששתי הדתות שנגזרו מהיהדות, הנצרות והאיסלם – רודפות אותה למחקה מהעולם מאז הגייתן, אלא שעתה טובלת הנצרות בניקיון כפיה ושרץ הטרור האיסלמי בידה. למרות שבאינטרנט מסתובבות מזה יותר משנה תמונות שצולמו (לא צוירו, צולמו) בישראל ב 1921 - מדינה עזובה וריקה מאדם, ארץ נושבת של ביצות ושממה, ארץ הבכא, לא למדנו כי הנרטיב הפלסטיני משכתב היסטוריה _ש_ל_א_ _ ה_י_י_ת_ה_ _ כ_א_ן_ _מ_ע_ו_ל_ם_. אתה מתעלם מכך שפוגרומים ופרעות ביהודים נעשו פה ע"י המוסלמים והערבים שנים רבות לפני שאפילו דובר על הקמת מדינה ליהודים. אתה מתעלם מכך שבמרחב האיסלמי והערבי קידוש המוות, ההרג, נקמת הדם, הכוחניות, החמולתיות - הם ריטואל תרבותי – התנהגותי רציף של מאות רבות בשנים, וזה מה שהם עשו, עושים וימשיכו לעשות גם אם נהיה על רפסודות בדרך לקפריסין. אתה מתעלם מכך שגירוש אלפי יהודים מביתם ומסירת טריטוריה לאספסוף הזה הביאה מתקפה חסרת תקדים דווקא על אלה שלראשונה בהיסטוריה שלו נתנו לו טריטוריה. אתה מתעלם מתוכנה של האמנה שעליה חתומים פיאד ואבו מאזן להם אנחנו רוצים לתת עתה לשבת מעל ארובות חדרה ונתב"ג. ומאחר ואימצתם לכם עיוורון מרצון, מר אריאלי, שום דבר גם לא מפריע לך לתלות את כל האשם, ללא כחל וסרק בישראל ובמעשיה של ישראל בלבד. וישראל אשמה במה שקורה לאספסוף הזה בדיוק באותה מידה שהיהודים היו אשמים במיתון וברעב בגרמניה לפני מלחמת העולם השנייה. ולמה אתם גורמים בכך? במקום שעם ישראל על מנהיגיו, כולו כאיש אחד, יעמדו מול העולם ויאמרו – כאן – מהחרמון עד אילת ומהים עד הירדן – הפיסה הזערורית הזו היא מדינתם האחת והיחידה של היהודים (כולה, על כל 16 הק"מ של רוחב מותניה), מדינה אחת יהודית קטנה ליהודים בין 61 מדינות השייכות רק למוסלמים, בין 21 מדינות השייכות רק לערבים, אתם נלחמים בחירוף נפש את מלחמתו של מי שחרט על דגלו את מחיקת הפרוייקט הציוני מעל פני האדמה ומתולדות ההיסטוריה האנושית, תוך שאתם משלים אותנו שאם רק נצטמצם עוד קצת, עוד טיפלה נוותר, אם רק נתכנס ונתנתק, אם רק נקים לאספסוף האיסלמי הזה עוד "מדינה" בשתי רצועות חנק גיאוגרפיות משני צדנו – הבעיה תיפתר וקום תקום לצדנו הדמוקרטיה האיסלמו/ערבית הראשונה בהיסטוריה. ומאחר והעולם נשאר אנטישמי כשהיה – אין גם כל ספק שבתמיכתו – אתם תנצחו ! השאלה היחידה שעלינו לשאול את עצמנו היום, היא האם תהיה לנו פעם רביעית?
16. לא הבנתי- בג"ץ הגשתם? הפסדתם? אז עכשיו מותר הפגנות אלימות?
אין גבול לצביעות   (19.07.08)
האיש עומד ומרצה לנו על הסטוריה משפטית. יש בעיה משפטית? תלחם בבית משפט. אז זהו, שביהמ"ש העיף אותך קיבינימט. אז עכשיו מותר להפגין, לזרוק אבנים על חיילי צה"ל? מה עוד? העיקר לצווח "חוק בינלאומי, חוק ודין" - אלה פניו הצבועות של השמאל הקיצוני.
17. תשובה ל-16. כפי הנראה אתה לוקה בהבנת הנקרא. אריאלי כותב
נועה ,   ירושלים   (19.07.08)
כי בג"ץ כבר פסק והמדינה לא ממלאת אחר הפסיקה. קרא שוב. מימין לשמאל.
18. תשובה ל-15
ניבה ,   חולון   (19.07.08)
התיאור שלך מרתק, גם אם לוקה באי דיוק בחלק מהנתונים. אבל דווקא תחת כול מה שאתה מתאר אנחנו צריכים , כפי שאריאלי טוען, ישראל חזקה- חברתית- צבאית ומוסרית- ואת זה לא ניתן להשיג באמצעות שקריפ פנימיים, רמאות עצמית, תרבות שקר וכול מה שאריאלי מתאר בדיוק נמרץ. נדמה לי שדווקא אתה מסכים עם אריאלי או שמא אני טועה?
19. מפנה את המתלהמים ל"חומה ומחדל" הספר של אריאלי
מולי ,   תא   (19.07.08)
וספרד בו ישנו פרק שלם על בילעין. נא לקרא ותו לפני שמתבלבלים בעובדות
20. לאחד בכפרו .9. גם באנגלית ואפילו בטורקמנית
פייר   (19.07.08)
אתה לא תשנה את העובדה שהדברים הם כפי שכתבתי.
21. לפייר - (4) - בקצרה
א.ג ,   התנחלות בעמק יזרעאל   (19.07.08)
כמה שאפשר, כי הסיפור סבוך יותר. 1. כותב המאמר מטעה את הקוראים, ומנסה ליצור רושם כי הייתה כאן מרמה, האדמות אכן נרכשו ע"י "הקרן לגאולת הקרקע" אך מכיוון שהחוק הירדני החל עד היום בשטחים גוזר עונש מוות על מוכרי קרקעות ליהודים,והיו גם איומים מצד גורמים פלשתינאיים כנגד מי שימכור, היו קשיים רבים בפרסום המכירה והמוכרים התנו זאת בהסתרת חלק מהרכישות – מדובר על תחילת שנות התשעים ויתכן שהיה צריך לנהוג אחרת – אבל מרמה אין כאן וגם עניין זה נדחה ע"י בג"ץ. . 2. במקום שאנשים כמו שלומניק כדוגמת שאול אריאלי יודו לממשלות ישראל על שמצאו דרך יצירתית כדי לעקוף את החוק הגזעני והמפלה הזה, הוא בא בתלונות למדינת ישראל.. ובעניין הקשקוש וההסתה של כותב המאמר כנגד "מדינת קומבינות" שקמה ביהודה ושומרון - זו אכן הסתה לשמה : 3. תוואי הגדר הנוכחי נקבע על ידי הצבא, במטרה להרחיק את הגדר ככל האפשר מבתי התושבים כדי לתת מענה ביטחוני הולם לעיר ולצרכיה. 4. ע"י הצבא נאמר כי הגדר בתוואי הנוכחי משמשת ונותנת כמענה ביטחון לכל מרחב מודיעין ולא רק למודיעין עילית". 5. החלטת בג"צ קבעה כי יש למצוא תוואי חדש שיענה על צרכיה הביטחוניים של העיר, ובד בבד יתחשב בתושבי בלעין על מנת שלא לפגוע בהם. 6. תשובת הצבא הייתה כי יש בעייה למצוא תוואי שכזה. זאת מכיוון שעד כה היה ברור כי התוואי הנוכחי (שנדחה על ידי בג"צ) הוא התוואי המתאים ביותר מבחינה ביטחונית". - עניין זה עדיין תקוע. 7. הודעת מועצת הישוב הייתה כי המועצה תפעל בכל דרך "כדי שהצבא וכל הגורמים האפשריים יתנו דעתם לספק את הביטחון המתאים לתושבי העיר ולכל מרחב מודיעין בהתאם לחוק ובהתאם להחלטת בג"צ". 8.החלטת בג"ץ בג"צ,הייתה , להמליץ לשנות את התוואי כך שהאזור שייכלל בתוואי הישראלי של הגדר יכלול את מתתיהו מזרח שלב א', כלומר את כל הבניינים הבנויים ולא את אלו המתוכננים. לפיכך, לא מדובר כלל על הרס הבתים שכבר נבנו. 9. עתירות אחרות של שלום עכשיו וגורמים פלשתינאיים בעניין הפסקת הבנייה נדחו ע"י בג"ץ. 10. נושא בילעין הפך לכר נרחב של פעילות אנרכיסטית של תנועות שמאל קיצוני ושונאי ישראל אחרים כנגד צה"ל ומדינת ישראל - ובעיקר ע"י תנועת שלום "אכזב" הפוסט ציונית. שבוע טוב.
22. מה שהבנתי זה שאלה אינן אדמות ערביות פרטיות
חילוניה   (20.07.08)
23. "גדה מערבית" של מה? לא שווה להמשיך לקרוא
ZED ,   PET   (20.07.08)
כאשר המינוח הוא מגמתי.
24. אתונו של בילעין
אייל ,   י-ם   (20.07.08)
רצית לקלל ונמצאת מברך!
25. 6 ו12
סורט   (20.07.08)
חשבתם פעם, אולי הם באמת פעילי שלום קיצוניים? אולי זאת לא קונספירציה להקים מדינה ערבית? אולי זה באמת אנשים שמאמינים במדינה דו-לאומית? הימין חש את עצמו נרדף כאילו מפא"י בשלטון והשנה היא 1948
26. אני בעד לתת את מודיעין עילית לפלסטינים
סורט   (20.07.08)
הופ נפטרנו מ40,000 אוכלי חינם
27. תתבייש!!, איך אתה מעז, אתה גם מוכן
אליה ,   מבשרת   (20.07.08)
לכתוב שאושוויץ ומאידנק זה הסיפור של כולנו, אם נציגי האיחוד האירופאי-הממנים לך את החיים- רק יבקשו את ההפגנות בבילעין היה צריך לחדול שבוע אחרי שהם התעוררו. בוש והיכלם שאול
28. 21. אתה פשוט מטעה לאורך כול הדרך!!!!
ניבה ,   חולון   (19.07.08)
מעולם לא הוצגו מסמכי רכישה על ידי אף אחד מהרוכשים . המסמכים לא הוצגו אפילו לפליאה אלבק או למושוקוביץ. הנקודה היא שהמסמכיםלא הוצגו ולא רק שלא נרשמו. רק רישום היה מאיים כביכול על המוכרים. בג"ץ קבע במדוייק איפה הגדר לא תעבור ןלא איפה היא כן תעבור- זה לא הסמכותו. צה"ל בחר להתעלם מהנחיית בג"ץ גם בקטע שהתוואי הקיים מסכן את כוחות צה"ל. כרגיל התעלמת מהבנייה ללא היתר בהיקף חסר תקדים, מהסתרת המידע מבית המשפט. נסה להיות פעם אחת יותר רציני ולפני שאתה כותב בדוק את עצמך. אני מאחלת לך שבוע טוב
29. 13. נדמה לי שאתה לא מבין שמי שהציל את
גדליה ,   בני ברק   (19.07.08)
מדינת ישראל בנושר הגדר היה הג"ץ. בלי בג"ץ היינו מוחרמים. רק בג"ץ ובעיקר אהרון ברק הצליח להעביר בעזרת המועצה לשלום ולביטחון את התוואי שהעולם כולו פסל.
30. 11 ו-7 פחות בורות והתלהמות הייתה עוזרת לכם
אורית ,   תא   (19.07.08)
להבין את תרומתה האדירה של המועצה לשלום ולביטחון להקמת הגדר. בלי המועצה בג"ץ לא היה יכול להעביר את בניית הגדר. הרי הגדר נפסלה על ידי האג. אבל מה איכפת לכם. אין לכם צל של מושג איך הדברים באמת מתנהלים. כל עודאתם יכולים לכתוב את השקרים שלכם אתם את שלכם להבנתכם המעוותת עשיתם.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה