חדשות  דעות  מאמרים  יובל שרלו
העצרת הזו לא שלנו
יובל שרלו
פורסם: 09.11.08, 08:31
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 389 תגובות ב-389 דיונים
61. לשמאל מותר להסית. הוא עושה זאת מאז הסזון.
יהושע   (09.11.08)
62. כבוד הרב במחילה ובסליחה...
מתנחל   (09.11.08)
חילול השבת זה הדבר העיקרי שמפריע לי, ולכן לא הגעתי לעצרת!!! אך ממש לא ברור לי וקטונתי עקב בורותי ברזי הפוליטיקה... - האם כבוד הרב ביקש לנאום? או משהוא מהצבור הדתי" ימני"??? ונענה בשלילה? ( אולי כן) חסר לי פרק התהילים לעילוי הנשמה ומתן צביון של אחדות לעצרת גם למשהו לאומי דתי... קל לדבר על ה"שוני" ולראות בטלוויזיה את הקיצונים ב"ביעלין" ובצד השני ב"גבעות" וכולנו יודעים שזה לא הרוב בשני הצדדים! ילדינו שחלקם נולדו לאחר "הרצח התןעב" מפספסים את הגדילה עם האחדות שאנו חוינו - " הביחד" "אחים אנו" וזה לא קלישאות!!! בואו נקים עצרת במקום קדוש בכותל לזכרו של יצחק רבין - ואם יש צורך גם נכה על חטא! שוב קטונתי - על פי ההלכה "דינה דמלכותא דינה" - יש דרכים לשנותה - לא ב"דין רודף" ולא באלימות.( זה תקף גם לאירועים ב"ביעלין" ושכמותם) " על שנאת חינם חרב בית מקדשנו" - בואו לא ניתן לזה יד - בכוחך רבי ליצור את השינוי! ובא לציון גואל...
63. 34 - אתה טועה אחי ובגדול!!!
מהשמאל   (09.11.08)
למה?
64. גם אז...
אבי ,   ת"א   (09.11.08)
אני דווקא הגעתי לעצרת "השלום" שבה נרצח רבין . גם אז העצרת היתה צריכה להיות עצרת שלום והיתה עצרת פוליטית ,שבה נתן פרס את אחד מנאומי ההסתה הגדולים שלו . לכולכם זיכרון קצר אני לא סולח ולא שוכח
65. יישר כח
שי שבתאי טויק ,   פתח_ תקוה   (09.11.08)
יישר כוחך עלה והצלח ביטאת את דעתי והיית פה לרבים רבים
66. צודק!
מני   (09.11.08)
67. =שמעון פרס לא הנשיא שלי ומעולם לא היה...
אישה אחת ,   מרכז   (09.11.08)
לעניות דעתי, הוא היה צריך לרדת ממפת הפוליטיקיה לפני 40 שנה. הרבה דברים במדינה היו נראים אחרת. נראים טוב יותר. אסור שאנשים נרקיסיסטים עם אגו טריפ ברמה כמו שלו, יהיו כל כל הרבה שנים בעמדת כוח והשפעה [וחתרנית] ציבורית. בעניין העצרת לזכרו של רבין_מנהיג שאהבתי והערכתי מאוד_זה הפך לעצרת בחירות פופוליסטית ולא יום אזכרה. כל הדיבורים וההצהרות לא שווים מאומה, מפני שבכל השנים האלה כל המדברים גבוהה גבוהה מעל הבמה, ואוהבים להביא דוגמאות מעולם הרפואה או הספורט כמטאפורה [די רדוד], וכל מנכסי "מורשתו", לא עשו מאומה כדי לקדם את המדינה אפילו צעד אחד קדימה. משום בחינה. כל מה שהם עשו זה "לביתם" ולעצמם. הם הגדילו את הפלגנות ואת הניכור במקום לאחד ולקרב. אני לא רואה שום אור כרגע בקצה המנהרה שהולכת ומתרחקת באופק. לאף אחד מאלה שרוצים להיות בשלטון אין מה להציע מלבד הרבה דיבורים. הרבה מס שפתיים והרבה קצף....
68. "קול המון כקול שדי!!" אחרת יחזרו על מעשי!!
אחיה השילוני   (09.11.08)
69. מר שרלו,והנאומים באזכרתו של גנדי,לא היו פוליטיים? די לצביעות
רצח הוא רצח הוא רצח   (09.11.08)
70. עצרת ליצחק רבין
רונית ,   מרכז   (09.11.08)
כל הכבוד - אכן מילים כדורבנות! כל מילה חקוקה בסלע.
71. עצרת לזכר רבין
אריה ,   ברקן שומרון   (09.11.08)
אני מסכים עם כל מילה של הרב שרלו לפני כעשר שנים הייתי בעצרת עם משפחתי והרגשנו אי נוחות ואי שיכות מוחלטים עזבנו את המקום באמצע נאומי השיטנה נגד
72. מה החמסניקים היהודים יכולים לומר בעצרת? להודות בשותפות לרצח?
אתם מדברים על הסתה?!   (09.11.08)
73. עצרת מיותרת, עבודת אלילים במירעה
גיחי גיכי   (09.11.08)
74. ל6 לפחות היית משיב במשהו עמוק יותר...
(09.11.08)
על כך נאמר " הפוסל במומו פוסל"
75. 6/מה אתה מתפתל ? אתם אלה שלא רוצים שהעצרת תהיה חלולה
ץונאמי   (09.11.08)
וריקה ומי שבא אלה רק בני נוער שבאים לשמוע את האומנים ולא שמים קצוץ על מה שאומרים הנואמים. אפשר למכור להם כל דבר וכל שטות רק שיופיעו בסוף עברי לידר וביטר ואביב גפן מצידנו אתם יכולים להמשיך עם הפארסה הזו כמה שאתם רוצים. אז יש יום אחד בשנה יום רבין יש גם ריצת מרתון וזכיה בגביע ועוד כל מיני
76. אם יביאו את פול מקרטני לעצרת יבואו 400 אלף.
(09.11.08)
77. על רצח פוליטי מגיבים באופן פוליטי
הפוליטי ,   תל אביב   (09.11.08)
מר שרלו היקר אולי לא שמת לב, אבל רבין נירצח מיסיבות פוליטיות ע"י אדם שניתמך פוליטית במחנה גדול מאד! אתה ושכמותך צריכים להגיע אל אותו אירוע פוליטי שנה אחרי שנה ולהכות על חטא שחטאתם ואתם ממשיכים לחטוא בהעלמת עין ובקריצה, במתן מחסה וגיבוי לאלפי "העשבים השוטים" שממלאים את המחנה אותו אתה מייצג. ההתחסדות העולה מדבריך זועקת לשמיים. מחנה הקורא לעצמו דתי והדגל היחיד אותו הוא נושא במשך למעלה מ30 שנה הוא דגל ישוב השטחים הכבושים, אל יתפלא אם תצא אש מתוכו ותאכל גם את "המתונים" דוגמת יובל שרלו.
78. ישר כח כבוד הרב
שפתיים ישק   (09.11.08)
79. צודק. רק ב'סופרנס' הרוצחים מגיעים
להלוויה של הנרצח   (09.11.08)
80. כל עניינה של העצרת הוא פילוג העם והנצחת הקרע
עופר   (09.11.08)
יש הרבה היתממות וצביעות בקריאתו של פרס. אחדות בעם וזכרו של רבין יקרים ומשותפים למרבית העם על כל חלקיו הפוליטים. הרי כל העצרת בנויה על האשמת ציבור שלם ברצח והנצחת האשמה השקרית משנה לשנה. העצרת במהותה בנויה על פילוג העם ולא על אחדותו. האמת היא שמארגני ובאי העצרת לא רוצים את כל העם שם.
81. ל33
(09.11.08)
אם אנחנו נבוא לשמור על החיילים מפני הערבים ומתנגדי השמאל יאשימו אותנו בעוד 1000 דברים שכרגע לפחות בהם לא מאשימים אותנו.
82. בע"ה בשנה הבאה לא תהיה עצרת.
אפי   (09.11.08)
הגיע זמן לבירור מקיף מה בדיוק קרה. עושה רושם ברור שמסתירים מאיתנו משהו סנסציוני. ואלו שמסתירים זאת מטשטשים עקבות כמו פיל בחנות כלי חרסינה.
83. כל מילה נכונה!
משה לוי   (09.11.08)
84. 40 - לא, כולם צריכים להיות שם!!!
מהשמאל   (09.11.08)
חשוב ל"אחדות" של המפגין ב"בילעיין" ולמיישב "הגבעות" להבין שנרצח לנו (לכולנו) ראש הממשלה - ואין את המושג עם בתוך עם לשני הצדדים!!! וחכן רק ביחדדדדדדדדד - נתגבר על המשבר שהולך וגדל מאז הרצח הניתעב!
85. זה בסדר כבוד הרב. הרי המחנה שלכם יצר את הרצח ההוא
ירון   (09.11.08)
ומצידי אל תבואו - לא בפעם הבאה ולא אף פעם. ועוד משהו - בעצרת אתמול הייתי מוותר בצהלה ורינה על לבני וברק הלא ממש קשורים. פרס תמיד יהיה קשור לרבין ובטח שבתו דליה - ואלה יאמרו את אשר על ליבם. היה זה המחנה הדתי ימני שהביא לרצח רבין. נקודה. כל הארץ שטפה בשינאה לרבין - כל הארץ התכסתה בפוסטרים המלעיגים אותו - בקריאות להתיר את דמו. אז לא, לי לפחות, אתם ממש לא חסרים במעמד הזה. מהמפגשים שיש לי עם שכמותכם - אני גם יודע עד כמה אתם בעצם מגבים את הרצח. זוהי דמותה של החברה הישראלית הדתית ימנית - לא זוכרת אפילו את הדיבר הראשון. לא נורא כבוד הרב, מבחינתי אפשר להתראות במקומות אחרים - אבל ממש לא דחוף לי שתגיעו לעצרת רבין. לא שהיא קדושה או משהו כזה- למעשה אני אישית לא הולך בגלל שהיא לא פוליטית ואותי לא ממש מעניין לשמוע את אותם השירים ואותן המילים שבעצם מכבסות את רבין לכדי סבא סטייל וורבטר אוריגינל.
86. ואני לתומי חשבתי שהחוק אוסר מופעי בידור באסיפת בחירות
(09.11.08)
87. צודק בהחלט - ועוד משהו:
יצחק ,   חיפה   (09.11.08)
"עצרת זיכרון" שאינה אלא אספת בחירות של השמאל - אין לה מקום בכלל. ארבעה נשיאים נרצחו בארה"ב - ואין "עצרת זיכרון" לאף אחד מהם. לא מזכירים את "מורשת קנדי", אפילו לא את "מורשת לינקולן", שבמחילה מכם\ חשובות פי אלף מ"מורשת רבין" (מה זה, בדיוק?). אצלנו נהוג להגזים, בעיקר באבל. ומה זה "לא נשכח ולא נסלח"? משהו בסגנון זכר השואה? אל תבינו אותי לא נכון: רצח רבין היה מעשה מתועב, הרבה מעבר לרצח רגיל. אבל - למה לחרוג מהפרופורציות? היה מי שכתב שהרצח "רצח את הדמוקרטיה". שטויות. שוב, בהשוואה לאמריקה: האם רצח קנדי חיסל שם את הדמוקרטיה? ברור שלא, וכך גם אצלנו. אבל מתלהמים הרצח בהחלט הוליד. אז בבקשה, תרגעו. אין שום צורך ב"עצרות זיכרון" כאלו. הן לא תורמות כלום לדמוקרטיה ולחיים הפוליטיים בארץ.
88. ביקורת עניינית על דברי הרב
יובל   (09.11.08)
מאמרייך כמעט תמיד מחכימים ומאירים. אני מעריך אותך מאוד. יחד עם זאת יש נימה של התחמקות במאמר זה. ההצעה לגבי שמירה על זכויות המיעוט וכבודו היא במקומה. לעומת זאת, העניין של דמוקרטיה מהותית הוא לא יותר מקשקוש. בהחלטה של ביבי על פתיחת מנהרת הכותל לא היתה שום דמוקרטיה מהותית, בהמשך הבנייה בשטחים אין דמוקרטיה מהותית וכך הלאה. או שאתה חלק מהמשטר הדמוקרטי הקיים כיום או שלא. ואגב, ראוי לבדוק את רשימת האומנים המלאה לפני שכותבים טור. עובדיה חממה וחבריו בלהקה חובשי הכיפה הם ייצוג מאוד אותנטי של העולם התרבותי אליו אתה מכוון (ומעניין שהם הצליחו גם להתגבר על מכשול חילול השבת וגם להיות בעצרת).
89. מסכימה עם כל מילה
חילונית   (09.11.08)
90. העצרת לזכר רבין אינה יכולה להיות לא פוליטית
תומר ,   רעננה   (09.11.08)
וזו מסיבה מאד פשוטה. יצחק רבין נרצח בעת שהיה בצמרת הפוליטיקה, הוא נרצח בשל פעילותו הפוליטית ולא משום סיבה אחרת. יגאל עמיר לא רצח את רבין בשל חילוקי דעות על מדיניותו בנושאים של איכות סביבה אלא בשל מדיניותו על עתיד השטחים. מי שקבע את אופי העצרת הוא יגאל עמיר אז אם יש לכם טענות לאופיה הפוליטי של העצרת אז תפנו אליו בטענות. לולי ביצוע מדיניות זו הוא לא היה נרצח וזו סיבה מספיק טובה לתת פיתחון פה בעצרת למדיניות שיגאל עמיר ביריותיו ניסה לסתום לה את הפה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה