יהדות  שאלות ותשובות
הביוץ שלי חל בזמן '7 נקיים'; ניתן לטבול קודם?
ynet
פורסם: 12.11.08, 08:42
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות ב-85 דיונים
1. ההלכה זה "הוראות יצרן" שמבקרים אלו לא פועלות
אורן ,   מרכז   (12.11.08)
השואלת ונשים נוספות נמצאות במצב של עקרות הלכתית, שזה מצב שבו עקב שמירת הנידה כהלכתה נשים מפספסות את זמן הביוץ ולא יכולות להכנס להריון. מה שעושים זה כודם כל דוחפים לאישה הורמונים וכימיכלים שישנו ויעוותו את התהליכים הטיבעיים בגופה במטרה לשנות את גופה ולהזיז את ימי הביוץ (השינוי הוא כמובן פנימי ולא חיצוני). ורק אם כל ההורמונים וכל הכימיכלים לא עוזרים, רק אז יתנו לאישה באופן פרתני וחד פעמי לטבול במקווה יום או יומיים לפני הזמן. מקרה זה מתאר באופן ברור איך אנשי הדת ינסו, לשנות ולעוות את הטבע, ולהתערב בסדרי העולם (שאלוהים ברא), ולשנות את המציאות, והכל במטרה שהדברי יתאימו ל"הוראות היצרן".
2. אטימות הלכתית לשאלה
דתיה שפויה מירושלים   (12.11.08)
שרון, זה בסדר אם תקיימי יחסי מין לאחר 10 ימים. בתורה כתוב- בימי נידתה- הכוונה לבערך 7 ימים. התקנה של ר' זירא היא חומרא ואינה מדואורייתא. אין שום היגיון בעולם שתתחילי לקחת תרופות להקדמת התהליך הטבעי שבגופך. המצווה הכי גדולה ביהדות היא פרו ורבו- ולא יתכן שאת תתקלי בקשיים כ"כ גדולים ותצטרכי לעבור טיפולים כשהכל כשורה אצלך. יש מאמר מאוד מעניין של גיניקולוג בכתב העת נאמני תורה ועבודה שדן בסוגיה זו(את יכולה לבצע חיפוש בגוגל כתב העת מקוון) והוא מצביע על התופעה הזו של נשים שאינם יכולות להכנס להריון בשל שמירה מקפידה של 7 נקיים. את אינך לבד, ועצם העובדה שהרבנים אטומים לבעיות של כ"כ הרבה נשים בשמירה על הדבר הזה מעלה סימני שאלה. תחשבי טוב עם עצמך מדוע את צריכה את היומיים הנוספים הללו שהם בכלל הוספה לחומרא, ותראי שהשיקולים כאן הם כמובן להביא את ילדים לעולם ללא כל סיוע תרופתי חיצוני שאת אינך זקוקה לו. בהצלחה ושיהיה בשעה טובה בעזרת ה'
3. תחשבו כמה נשים נחשבו לעקרות בגלל המנהג
(12.11.08)
כמה סבל יכול היה להיחסך מאנשים לולא המנהג המוזר הזה של "7 נקיים".
4. הבעיה שלך היא:
חילוני ,   תל אביב   (12.11.08)
שאת שואלת שאלות כאלה. ועוד רבנים. ברגע שתתחילי לקחת אחריות על החיים שלך ותתחילי להחליט לבד דברים בחיים בלי לשאול רבנים על כל צעד ושעל, ההריון יבוא. מניסיוני, הריון לא בא לפני הזמן ולא בא אחרי הזמן. הריון בא בזמן שהאמא / אבא / התנאים מתאימים. כל עוד את שואלת שאלות כאלה ולא בטוחה בחיים שלך ולא מסוגלת לזוז בלי לשאול, אף עובר לא יבטח בך, וגם לא יבוא.
5. ל-4: תגיד, גם כשאתה לא מרגיש טוב, אתה לוקח אחריות לחייך ?
ברק האורגניסט   (12.11.08)
ולא הולך לרופא ?
6. ומה קורה עם מי שיש לה וסת 7 ימים
אני ,   דרום   (12.11.08)
וצריכה לשמור נקיים עוד 7 ימים- פספסה את הביוץ מזמן.....
7. על כך כתב בהרחבה ד"ר דניאל רוזנק
בהצלחה   (12.11.08)
קישור לכתבה אחת מני רבות: http://www.hazofe.co.il/%5Cweb%5Cnewsnew%5Ckatava6.asp?Modul=24&id=52291&Word=&gilayon=2935&mador=
8. יש לי פתרון בשבילך
אלוהים ,   ישמור   (12.11.08)
תגשי לרב שלך ותגידי לו שאת טיפשה מתי בשביל לגדל ילד. אח"כ תלכי לנשק מזוזות, גם זה עוזר...
9. אם היא שאלה סימן שחשוב לה לפעול ברוח ההלכה
ליברליות חד צדדית   (12.11.08)
חילונים כל כך מלאים שנאה לדת ולרבנים. למה לזרוע עוד ועוד מחלוקת? האישה הזו שאלה כי לה זה חשוב! לכל מי שלא מסכים איתה יש שתי אופציות: לקרוא והפנים עוד פן בחיים - כמו שלומדים פילוסופיה חדשה - להסכים או לא להסכים! אבל סתם להעכיר אווירה, להכליל, לשנוא את כל עולם ההלכה, להאשים את הדת באטימות. בשם הפתיחות והליבלרליות ישנה כל כך הרבה אטימות. כל אדם צריך לבחון את עצמו- אם הוא כל כך נרתע ושונא הלכה- דת וכו, הוא צריך לתהות מדוע זה כך? אולי תחקרו ממה אתם כל כך מפחדים? למה? כי האמת הזו מחייבת - ברגע שקולטים שיש פה משהו מעבר לריקנות בעולם זה שואב אותך פנימה- להיות אמיתיים עד הסוף עם הפתיחות- כשרואים אמת לא עווטפים אותה בשקר! צריך לחבק אותה חזק ולשים אותה כעמוד השדרה שלנו לחיים השקריים האלה. בשם הליברליות יש כל כך הרבה אטימות! פעם למדתם לעומק שיעור תורה? עניתם לעצמכם על שאלות חשובות וקיומיות? אמונה זו לא טיפשות, אמונה זה לא נחלתם של חסרי השכלה! זו גדולה להאמין שאני לא כאן בזכות עצמי- אין דבר כזה כוחי ועוצם ידי- יש כח הרבה יותר גדול ממני! מי שכל כך צנוע להוריד את גאוותו וללהבין זאת- זו גדולה.
10. עקרות הלכתית - ע"ע בויקיפדיה
טמטום ופרימיטיביות   (12.11.08)
11. לוּ היו פה חילונים חכמים. אבל מס' 4 פשוט אדיוט.
Nושון   (12.11.08)
זה מה שיש לו להגיד לאחת שמנסה כבר שנה? זה יבוא "בזמן". קוראים לך בוריס חנין במקרה?
12. ל-4 מדבריך אני מבינה שאתה בראת את העולם
אילנה   (12.11.08)
ושאין עוד מלבדך. סחתיין!
13. תגובה ל:2
אלי   (12.11.08)
אם את דתיה, אני טייס קרב.
14. אילו כל החוכמה והיצירתיות הזאת היתה מופנית לדברים מועילים...
בן   (12.11.08)
15. לחילוני מ-4, שחושבים שאין בעולם דין ואין דיין. ימים יגידו..
דתי ,   תל אביב   (12.11.08)
אם אתם לא מאמינים בבורא עולם ובתורה נראה לי שעדיף שלפחות לא תטיפו לאחרים על שהם מקיימים תורה ומצוות ובמיוחד לא כך. כדי שבמשפט של מעלה אחרי 120 אולי יהיו זכויות לומר עליכם.
16. מזעזע!!!
עדית ברמן ,   ירושלים   (12.11.08)
בתור בחורה דתיה זה מזעזע אותי איך כל פעם שיש בחורות עם עקרות הלכתית (!!!) מנשים לפתור את הדברים בצורה רפואית. בואו נעקם את הגוף שהוא כרגע בסדר גמור רק לא עובד לפיהדרך שההלכה מכירה, ולמרות שהוא מאוזן ניתן לו הורמונים רבים שישבשו את פעילותו בדברים אחרים, אבל בעניין הנידה הוא יוכל לתפקד באופן הלכתי. איפה הרבנים הגדולים שיאמרו שעקרות הלכתית נפתור הלכתית ועקרות רפואית נפתור רפואית? אמנם הרב ניסה לתת פה פתרון דחוק (וגם הוא בעזרת תרופות אמנם מינורית אך עדיין) הלכתי, אך אם היא לא נופלת על המקרה הספציפי הזה דינה לקחת כדורים הורמונליים שישבשו את פעילות הגוף ובמקרים רבים (ונעשו על כך מחקרים) ישבשו את היכולת שלה להרות בפעם הבאה ואולי גם יפגעו בזוגיות כי הורמונים כאלה יוצרים מצבי רוח ואם גם ככה הזוג מנסה להביא ילדים לעולם אז יש מתח כך או כך. אני מזועזעת!!!
17. תגובה ל-13: טיסה נעימה!!!
(12.11.08)
אני לא כתבתי את הדברים של מס' 2 אבל גם אני דתיה ומאמינה בכל מה שהיא אמרה. מן הסתם אתה חרדי או מרכזניק ואז טייס תהיה רק כשיעיפו אותך מהישיבה שלך כי צבא קרבי ועוד טיס שזה 5 שנים, אתם לא ממש עושים (או במקרה של מרכזניקים- עושים כמו הריון...9 חודשים במקום שלוש שנים!!! כלומר רבע מהזמן הנדרש)
18. עקרות הלכתית-כותבת נא הכנסי דחוף
(12.11.08)
כפי שחלק מהמגיבים כבר העירו, ד"ר דני רוזנק, גניקולוג ואיש דתי שעשה עבודת מחקר אולי המקיפה ביותר על השאלה הזאת מהזוית ההלכתית, מראה שרבנים היום מעדיפים לא לקחת אחריות ולבטל חומרה מדרנן על מנת למנוע עקרות הלכתית אלא מעדיפים לשלוח נשים לטיפולים הורמונלים מסוכנים על מנת לעכב ביוץ. רוזנק מראה שחכמי ימי הבניים הבינו את הבעיה והיו מוכנים להתגמש, אולם הרבנים של היום מסרבים לקחת אחריות. על כן, קחי אחריות בעצמך, ואל תסכני את עצמך בטיפולים שאת תוצאתם בטווח הארוך אנו לא לגמרי מבינים. אם דעתם של חכמי ימי הבניים היתה גמישה בענין עשי מה שנראה לך נכון, ואל תסכני את חייך. המגיב הוא אדם שומר הלכה.
19. מנסיוני האישי עשיתי הפסקה עם המקווה
אילנה   (12.11.08)
לבחורה ששואלת שלום רב, אני הייתי גם במצבך והגעתי לטיפולי פוריות הביוץ תמיד אבל תמיד נפל בימים הנקיים לכן החלטתי לעשות הפסקה.ונקלטתי בהפריה הראשונה. שיהיה לך בהצלחה
20. מחזור 7
גידלה ,   שרון   (12.11.08)
הרבנים לא יאמינו לך וירצו לבדוק בעצמם יכניסו לך אצבעות ותקבלי חוות דעת נוספת.
21. ביוץ מוקדם
רעות ,   מרכז   (12.11.08)
ניתן לטפל בבעיות של ביוץ ו/או ווסת מקדימה מאחרת ע"י דיקור סיני. מומלץ בחום מנסיון אישי. אין סיבה לקחת הורמונים או חלילה להחשב כעקרה. אשמח לתת פרטים אישיים, פנו למייל haadamma@gmail.com
22. 15, תגיד את זה למניחי התפילין בכל פינת רחוב, שהם לא יטיפו!!!
אני   (12.11.08)
23. ל 4
חילונית   (12.11.08)
קודם כל - אני חילונית ועכשיו , התשובה שלך פגעה אפילו בי , אם הבחורה מאמינה במשהו מי אתה שתשלול את זה בצורה כ"כ מזלזלת ? ואם אני אומר לך שהאמונה שלך שהעובר לא סומך עליה נשמעת לי פחות הגיונית מזה שהיא צריכה לטבול במקווה ? אם אותה בחורה מאמינה שיש בזה סגולות זכותה ( ולא משנה כרגע אם אני מסכימה או לא ) אנחנו החילונים טוענים שהדתיים והחרדים שונאים ושוללים כל מה שלא דומה להם , למה אתה עושה אותו דבר בדיוק ?
24. מעדיפים לדחוף לנשים הורמונים ולפגוע בגוף בריא..
שושה141   (12.11.08)
ובלבד שלא יוותרו על יום אחד של משהו שהוא מנהג מההתחלה. אם הביוץ הוא ביום ה12 והאישה בריאה לחלוטין, למה לנסות לשבש לה את הגוף בכוונה, עם הורמונים שיש להם תופעות לוואי ונזקים, רק כדי לשנות את הקצב הטבעי שלה? כמה אטומים אפשר להיות לסבל של נשים?
25. הפתרון לעקרות הלכתית
י"ל פרץ ,   ציון   (12.11.08)
אינו בכיפוף ידי ההלכה. מאידך, חזרה לדין השו"ע (ללא היום החמישי של תרומת הדשן, וללא גזירת לא פלוג בין שמשה ללא שמשה), כפי שנוהגים רוב הספרדים (כלומר אלו ההולכים ע"פ פסקי הרב עובדיה, למעט הפוסקים ע"פ הרב אליהו יצ"ו), יכול לפתור את רוב הבעיות (כולל את זו המובאת פה). במקרים קשים ניתן להשתמש בשיטת השו"ע של הליכה וכיבוד הבית (כדברי הרא"ש והרמב"ן) ואז לצאת ידי דעות נוספות. לא ברור מדוע ההיתר נחשב דחוק ע"פ הרב, בפרט אם השואלת לא ציינה האם היא פוסקת כשו"ע או כרמ"א, וגם אם כרמ"א אפשר להתיר כשו"ע - וכל זאת מבלי לבטל חומרות מימי התלמוד כפי שמציע ד"ר רוזנק
26. עברתי את זה גם.. לכותבת בבקשה כנסי
הריונית   (12.11.08)
לא ציינת בדיוק מה הבעיה ולמה את טובלת מאוחר, אני מניחה שבגלל שהמחזור שלך ארוך. אני ניסיתי במשך 3 שנים להרות ובגלל טפטופים אחרי המחזור אף פעם לא הצלחתי לטבול בזמן. עברתי שנה של טיפולי פוריות שלא הועילו, עד שפגשתי רב שהתיר לי לעשות הפסק ביום החמישי, ללבוש תחתונים שחורות ולא לעשות בדיקות, מלבד היום הראשון והשביעי. בחודש הראשון שעשיתי ככה נכנסתי להריון והיום ב"ה אני בהריון מתקדם באופן טבעי ובלי טיפולים. מנסיוני (ומנסיון האחיות במרפאת הפוריות) מכון פועה ממש לא עוזרים בסוגיה זו. עצתי לך היא שתמצאי רב שיתיר לך כאמור לא לעשות בדיקות אחרי הפסק וללבוש שחור (אני יודעת שזה קשה, לצערי הרבה רבנים מעדיפים להתנער מאחריות ולגרום לך לבזבז את שנות הפוריות שלך על הורמונים מיותרים). מאחלת לך שתצליחי במהרה להרות, ואל תתיאשי בסוף זה מגיע!
27. זה לא כל כך פשוט
דודי ,   פ"ת   (12.11.08)
"שבעה נקיים האסורים מן התורה" כותב הרב המשיב. נו באמת... מעניין אם אותו רבי זירא מ"חומרת רבי זירא" ידע שהחומרה שלו של שבעה נקיים יכולה לגרום לעקרות הלכתית. ואם ידע, האם ידע שיש לכך פתרון רפואי של טיפול הורמונלי העלול לשבש את בריאות האישה ואולי אפילו לגרום לסרטן לנשים שרגישות לכך. והאם זה נכון שבנות ישאל החמירו על עצמן שאפילו רואות טיפת דם כחרדל יושבות עליו שבעה נקיים, כפי שנוהגים לצטט תוך כדי גלגול עיניים. אפשר לחשוב שועד נבחר של בנות ישראל ישב והחליט כך. ישבו רבנים והחליטו כך. הם לא שאלו את הנשים אך נתנו להן את מלוא הקרדיט על ההחלטה... הגיעו הדברים לידי כך שלאשה אחת נודע שעקרותה היא הלכתית רק בגיל 48, ואז היא כבר אחרה הכל. היא צעקה במר לבה על הרבנים "הרסתם לי את החיים עם חומרא טפשית מלפני אלפי שנים". ומה שעצוב שאין בימינו רב שיתקומם על הדבר הנבזי זה. וכאשר קם דר' דני רוזנק גניקולוג דתי המבין את הדברים יותר טוב מהרבנים, עטים עליו כל הרבנים רפוסי המוח המתלהמים ותוקפים אותו בחמת זעם. ואפילו רב ליברלי כמו הרב בני לאו (ואשתו נועה) יצאו נגדו עם הטיעונים המקובלים. הרב לאו מסכים בתוככי תוככו עם ד"ר רוזנק אבל הוא לא יתמוך בו בפומפי ויסכן את משרתו.
28. עובדי אלילים חמודים שלי - יש דין ויש דיין
אייל   (12.11.08)
אבל אתם באמת חושבים שאתם מבינים אותו? אתם עובדי אלילים חד וחלק. תשתדלו להתמקד יותר בלא לעשות רע לבני אדם אחרים ולעשות טוב לעצמכם, כל השאר מעבר לזה זה עבודת אלילים ואתם יודעים את זה. אז תמשיכו להניח תפילין לסובב תרנגולות, לביים חליצה ולנשק את הפרוכת.
29. דייייייייייייייייי........כנסו
שפיות קבועה ,   תל אביב   (12.11.08)
לא נמאס מהשטיות... למה תמיד הנשים צריכות לסבול. למה תמיד הן בעיקר הטמאות. למה הן תמיד הלא בסדר. לקחת כל מיני תכשירים ולהרוס את הגוף. רק מוכיח שהתורה יפה אבל הרסו אותה במהלך הדורות. כמו שהרב אמר, התורה אמרה שלושה ימים. חכמים חששו והוסיפו, כמו הרבה דברים (גם אכילת בשר וחלב - בעיקר זה איסור חכמים). מספיק...התורה התכוונה לדברים יפים והאדם הרס אותה!!!! אני גבר, שמגיע ממשפחה מסורתית, ודיי נמאסו עלי כל השטיות האלו!!!!
30. עקרות הלכתית: אל תגלגלו את הבעיה ההלכתית למגרש הרפואי
דניאל רוזנק ,   כפר אדומים   (12.11.08)
ה"עקרות ההלכתית" נוגעת לזוגות רבים מאוד, הרבה יותר ממה שנוטים לחשוב. בעטייה איבדנו רבבות רבות של ילדים יהודים שיכלו להיוולד ולא נולדו, הן וצאצאיהם וצאצאי צאצאיהם עד סוף הדורות. היא גם אחראית לסבלם של זוגות רבים מספור בימינו אלו. אני הוא הגינקולוג שפירסם את המאמרים שצוטטו לעיל, ומאמרים נוספים. כל המעוניין לקבל מאמרים אלו ומאמרים נוספים עדכניים יותר, אנא יפנה אלי בדוא"ל דלקמן. בעתיד הקרוב ביותר יפתח בע"ה אתר בנושא שיכלול את כל החומר שיצא עד כה, וכן נמצא בעריכה ספר בכתובים. אין להוריד את הנושא מסדר היום! בברכת פרו ורבו, דניאל רוזנק rosenak@bezeqint.net
תגובות נוספות
חזרה לכתבה