יהדות  חדשות  דתיים-לאומיים
בגלל שירת נשים? בני עקיבא מתנתקת מהלהקה
קובי נחשוני
פורסם: 24.11.08, 17:19
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 197 תגובות ב-197 דיונים
61. בתור סבתא שהיתה שנים בבני עקיבא אני מאוכזבת מהמצב
נעמי   (24.11.08)
קשה לי לקבל את ההתחרדלות הקשה שלא רוצים לשמוע קול נשים וכל מה שכרוך בזה. ומה שקרה גם לפני זמן מה בסניף בני עקיבא בגבעת שמואל עם הפזמונסניף שלא רצו לקבל את השירה שלהם. אז מה יהיה הסוף ???
62. בני עקיבא לא גרה רק בישע או בקרית משה
משה ,   מרכז   (24.11.08)
איפה אפשר לקנות את הדיסק. מנחם תחזקנה ידיך!!!!!!
63. זו לא התנועה שבה גדלנו
צבי ילינק ,   גבעת שמואל   (24.11.08)
בני עקיבא הופכת להיות תנועה קיצונית, דתית וימנית, רחוקה כמרחק מזרח ממערב מהתנועה בה אנחנו גדלנו ומערכי תורה ועבודה עליהם התחנכנו וחינכנו. כמו הציונות הדתית כלה שהפכה לבלתי רלבנטית בשדה הציבורי כך גם תהיה תנועת בני עקיבא אם ההקצנה לא תיעצר.
64. אשמח לסייע בהפצת הדיסק - צרו קשר
צבי ילינק ,   גבעת שמואל   (24.11.08)
65. אתם מטמטמים אותי- ולא מבינים בעצמכם ש
דתייה שעוד תשתגע ,   מהטיפשות..   (24.11.08)
כאשר יש הלכה אסור לעבור עליה בכל?? "קול באישה ערווה" מה יכול להיות יותר מפורש מזה?? אין כאן שום קשר להקצנה דתית כלשהי. בני עקיבא, וגם צוות הווי- בושה וחרפה החילול ה' שאתם עושים פה. אם אתם לא רוצים להיות דתיים, שלום לכם, אל תמעיטו בערכה של החברה הדתית האמיתית.
66. ממתי בני עקיבא תנועה דתית?. תנועה מעורבת בנים בנות
ציון ,   ראשון   (24.11.08)
67. מניין לכם הבטחון הזה שלאישה אסור לשיר בפני גבר?
ג'וזף הלר   (24.11.08)
אחזור על מה שכתבתי בתגובה 12 משום שאנשים שבים וחוזרים על הבלים. "וילכו אחרי ההבל ויהבלו". לדעת רבים מגדולי הפוסקים לנשים מותר לשיר בפני גברים! זו הייתה גם המדיניות בבנ"ע מאז ומעולם וכל המשנה ידו על התחתונה.
68. בושה וחרפה
mj ,   מודיעין   (24.11.08)
זו לא התנועה שאני הייתי בה לפני שלושים שנה. היום כולם מתחרים במי יקצין יותר וכך זה נראה יותר חרדי, כפייתי, חשוך ומטומטם
69. מה אתם רוצים ?
המפוזר,כפר עזר   (24.11.08)
תגידו,איבדתם את הצפון ? מה זאת אומרת "כפייה" ? נכון שזו לא תנועה חרדית אבל דתית הווי אומר שלא עושים משהו נגד הדת,לא? ושירת בנות אסורה לפי הדת .. מי שלא איכפת לו מהדת שלא ישתייך אליהם ולא יבכה אח"כ. יש חוקים ויש כללים הצחקתם אותי.
70. לפחות הם יודעים איך לעשות אותו
דודי ,   חיפה   (24.11.08)
71. 69 - שירת בנות אסורה לפי הדת? אתמהה!
ג'וזף הלר   (24.11.08)
לא אנחנו אלו שאיבדו את הצפון.
72. הערב של נאמני תורה ועבודה
ערן ,   נתניה   (24.11.08)
נאמני תורה ועבודה בשיתוף מרכז יעקב הרצוג והקיבוץ הדתי מזמינים את הציבור להשתתף בערב שכותרתו: יד אחים לכם שלוחה?! על מקומנו ואתגרינו בתנועת הנוער בני עקיבא מטרת הערב הינה לדון במקומן של כל גווני הציונות הדתית בתנועה, על רקע קריאות ליציאה ממנה. כוונת הארגונים הינה להעמיד על נס את החשיבות שבחזרה לתנועת בני עקיבא כמנהיגים וכחניכים. הדרך להשפעה וחיזוק ערכי תורה ועבודה עוברת דרך אתגר המעורבות בתנועה ובפעילותיה. הערב יתקיים אי"ה ביום שלישי י"ט כסלו, 16/12/08 בבית הכנסת החדש שליד שכונת משכנות אילן (ליד היכל רחמים), הכניסה מרחוב יוני נתניהו 34, גבעת שמואל תוכנית הערב: 20:20 תפילת ערבית ופתיחה עד הקצה: "התחזקות" דתית - התקדמות או נסיגה? / יוסק'ה אחיטוב, מרכז יעקב הרצוג 20:50 פנל בהשתתפות (לפי סדר הא"ב): ד"ר מנוחה כהן-אמיר, מכללת אפרתה, ירושלים ד"ר גדי גבריהו, מייסד שבט הצופים הדתיים ברחובות הרב בני נכטיילר, מזכ"ל בני עקיבא . הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפ"ת. לעזרה כל שהיא ולתרומות למימון הערב נא לפנות ל : neemaney@toravoda.org.il ,או לשמואל שטח 0544-571906
73. ל54
(24.11.08)
בני עקיבא, כמו רוב תנועות הנוער (מלבד הצופים) היא פוליטית מיסודה. ככה זה תמיד , בשביל זה הקימה אותה תנועת הפועל המזרחי
74. מחזקת את דבריו של 63 !
חניכה מזדקנת..... ,   גבעת שמואל   (24.11.08)
75. חבל
דוד ,   שומרון   (24.11.08)
חבל על מה שקורה לתנועה שבה גדלנו אני ואשתי ואליה הלכו כל ילדינו. לא לנער הזה התפללנו. כדי להיות חיקוי חדרי דהוי. אני נלא צריך את בני עקיבא. הגיע הזמן שתחזרו לתנועה המקורית. יצאו ממנה אנשים דתיים ובנו בתים אמןניים לתפארת. תפסיקו עם ההקצנה. זו לא דרך בני עקיבא.
76. לדתיה שעוד תשתגע מהטפשות
ג'וזף הלר   (24.11.08)
את מצטטת את הגמרא במסכת ברכות "קול באישה ערוה" אולם, הגמרא שם גם אומרת כי "שער באישה ערוה". נשים דתיות אינן מכסות שיער לפני חתונתן, מדוע? את אותה פרשנות שהחלת על משפט אחד עלייך להחיל על המשפט האחר, הלא כן? אחת מן השתיים: או שגם על נשים רווקות לכסות שערן או שמותר לשמוע שירת רווקות. אי אפשר לצטט פיסקאות מן הגמרא, ישנה מסורת הלכתית של פירוש הדברים ולא כולם מסכימים עם מה שהלעיטוך רבנייך באולפנה.
77. תגובה ל 71
מפוזר,כפר עזר   (24.11.08)
הבורות,איי איי הבורות. מה זה נראה לך "קול באשה ערווה"? הווי אומר שאסור לשמוע אשה שרה. נכון שהגמרא אומרת (ויש שפוסקים זאת להלכה) "ביודעה ומכירה" פירוש:כשהוא מכיר את האשה (ראה אותה) כבר אסור לשמוע אותה..... ודוק והבן.. נ.ב. תעיין לפני שאתה מדבר כי נראה לי שאתה מאלו שאיבדו את הצפון.
78. חודש ארגון מעולה!
שבט דביר!   (24.11.08)
בואו נפסיק לחפור בשכל ונשיר כל חניכי בנ"ע "קדימה בני עקיבה הידד במעלה" אחחח... נהנת מכל שניהה גם אם אני מקלידה את זה ב11 בלילה לאחר שעות רביצה בסניף... מה לא עושים שם? לומדים שם, אוכלים שם, מסיידים שם, מנגנים שם, צוחקים שם, מכפכפים שם.. בואו נפסיק לדבר על זה שהבנות מקופחות כי אצלינו ממש אחלה והבנים מתייחסים אלינו בשיא הכבוד (ברור כאילו שיואו שאנחנו בנות ישראל האהובות חח) ב"הצלחה לכווולם!!!
79. נכון ! זו לא התנועה בה גדלנו.......התנועה חוזרת בתשובה !!!1
חזרה בתשובה ,   ולא ליד ובערך   (24.11.08)
80. ל 76 -נראה שבוערת לך סוגיה תלמודית...אז לך לבית המדרש ולמד !
ודי לחכימא ,   ברמיזה   (24.11.08)
81. דיסק צוות הווי בני-עקיבא
(24.11.08)
צבי ילינק שלום וברכה, אתה מוזמן ליצור קשר עם הנהלת הלהקה 054-7462788
82. המפוזר מכפר עזר - נראה שכבודו לא עיין יפה
ג'וזף הלר   (25.11.08)
לאו רוכלא אנן כי איזיל ואמני כל המתירים, אך הנה תשובת השרידי אש בעניין וממנו תוכל להגיע לעוד מקורות. תקותי כי לאחר שתלמד קצת תפסיק להתלהם ולעשות עצמך לשחוק. "וידועה מחלוקת הראשונים בזה, שרה"ג וכן הר"ן והמרדכי סוברים שמ"ש בברכות כ"ד קול באשה ערוה היינו דווקא לענין ק"ש .... אחרי חקירה ודרישה נאמר לי כי הגאון הצדיק ר"ע הילדסהיימר ז"ל וכן הגרש"ר הירש ז"ל בפרנקפורט על נהר מיין התירו בזמירות קודש לזמר יחד, והטעם משום דתרי קלא לא משתמעי וכיון שמזמרים יחד אין חשש איסור, אבל לא נחה דעתי בזה וחפשתי ומצאתי בשדי חמד מערכת קול, שהביא בשם רב ספרדי להתיר זמירות קודש של אנשים ונשים יחד.... וסמך מצאתי לדבריו ממקרא מפורש בשופטים ה' "ותשר דבורה וברק בן אבינועם" וכו'ח... ויש עוד סניף להתיר זמירות קודש עפ"י מה שכתב הרמ"א באבהע"ז סי' כ"א, שכל שאינו עושה דרך חיבה רק כוונתו לשם שמים, מותר. ומקור דבריו בתוס' קידושין פ"ב, א ד"ה הכל לש"ש, שע"ז אנו סומכים השתא שאנו משתמשים בנשים, ואף שיש לחלק בין שימוש בנשים ובין שמיעת קול זמר, מ"מ יש לומר כיון שהמזמרים זמירות קודש ג"כ מתכוונים לש"ש, כדי לעורר רגשות דתיים אצל הבנות ולטעת בלבם חיבה לקדשי ישראל, יש לסמוך על המקילים.... ולכן הוריתי למנהיגי הארגון "ישורון" שיכולים לסמוך על גדולי אשכנז, שהיו בקיאים בחכמת החינוך וידעו רוח בנות הדור שהתחנכו בבתי ספר ולמדו לשונות ומדעים, שיש להן רגש של כבוד עצמאי והן רואות עלבון ודחיפה לחוץ למחנה באיסור שאוסרים עליהן להשתתף בזמירות קודש. ולכן התירו לנשים להשתתף בזמירות של שבת. ואנו רואים ויודעים כי גדולי אשכנז הצליחו בחינוך הבנות ונשים צעירות יותר מגדולי שאר הארצות. ובאשכנז ראינו נשים מלומדות ובעלות דרגא השכלה גבוהה, שהיו חרדות על דת ישראל ומקיימות את המצוות בהתלהבות.... והאיסור יוכל לגרום לריחוק הנשים מן הדת, חלילה." (שו"ת שרידי אש חלק א סימן עז)
83. אני כבר אדישה לכתבות כאלו. שהדתיים יאכלו את מה שהם מבשלים
אנחנו החילונים נחיה   (25.11.08)
האמת שכבר לא מעניין אותי ואני לא מתרגזת מכל הכתבות הללו על התחרדות והקצנה. כי לא יעזור לחרדים, לדתיים, לקיצונים ולכל החבורה הזאת. אני יודעת שהחלום הרטוב שלהם הוא שתהיה בארץ מדינת הלכה, שייאסר ע"פ חוק לאפשר לנשים להתלבש לפי רצונן, לעסוק במה שירצו וכ"ו, אבל לא יעזור להם, אני כחילונית אמשיך להתלבש כפי שבא לי, אמשיך לשיר - כי אני אוהבת מוסיקה ושירה, ומה שיישאר להם ולנשותיהן ובנותיהן האומללות, המופלות והמושפלות עד עפר זה להסתכל בעיניים כלות בי, ובמיליוני החילונים האחרים במדינה שחיים כמו בני אדם חופשיים ושפויים בשאר העולם. אז שיבשלו להם את הדייסות העכורות שלהם ושיאכלו אותן. לי זה לא נוגע.
84. בני עקיבא שאני הכרתי בשנות ה50-60 לא הייתה כזאת
אמי   (25.11.08)
85. דור הולך ומתדפ"ר.
יריב   (25.11.08)
דור הולך ומתדפ"ר.
86. בשביל מה יש עזרא?
מיכל ,   אלעד   (25.11.08)
אנ לא מבינה. למי שיש בעיה עם זה שבני עקיבא זה תנועה מעורבת. ושבנים שרים שם יחד עם בנות - שיילך לעזרא או לאריאל או לבתיה או לכל תנועה נפרדת אחרת. את בני עקיבא תשאירו כמו שהיא. חברה, אתם מאבדים הרבה דתיים טובים עם ההקצנה הזו. ודרך אגב, אין שום בעיה הלכתית עם שירת אישה במקהלה. הבעיה היחידה (אם קיימת) היא בשירת סולו של אישה, וכאשר רואים אותה (לא כאשר השומעים אותה בדיסק...) גם אם לאחר שנים ארוכות בא לכם לשמור את "קול באשה ערווה" אז בבקשה תשמרו את זה לפי ההלכה, ולא לפי הפרוש המחמיר (והמאד מקל בבין אדם לחברו...) והקיצוני שנתנו לזה פלגים בציבור החרדי. כי אם אתם רוצים ללכת לפי ההחמרות והקיצונית החרדית, אז למ הלא להפריד גם אוטובוסים? בקיצור, קצת שכל בריא והיגיון ישר לא יהרוג אף אחד...
87. בנות, בפה אחד ''לא נפסיק לשיר !!!''
ב. זימרמן ,   ל.א.   (25.11.08)
88. די לסתימת הפיות. התביישו
ברוריה מהתלמוד ,   יבנה   (25.11.08)
89. נמאסתם ערווה אבא שלכם
לא מקבלת ,   תכתיבים מפלים   (25.11.08)
90. אז צריך למחוק ההתורה את שירת מרים ואת שירת דבורה?
שאלת תמה ,   למה ללכלך...?   (25.11.08)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה