כלכלה  צרכנות  חדשות הצרכנות
למה כדאי לשים לב בשיפוץ הבית?
רוני ליפשיץ
פורסם: 05.12.08, 09:51
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות ב-55 דיונים
1. מנסיוני - קחו אדריכל שילווה אתכם. לא לוותר.
רונית ,   תל אביב   (05.12.08)
גם תכנן לי בית לתפארת גם ליווה אותי במהלך העבודה וגם היה שם כשהייתי זקוקה לעצות מול הקבלנים. ויצא יפיפה
2. ======== שמאי מקרקעין ועו"ד ========
מהנדס אזרח ועוד...   (05.12.08)
גדול ! בפעם הבאה שתהה כתבה על פיתוחים טכנולוגיים בתחום מיקרו ביולוגיה אני מציע שתציגו כמומחים בתחום: כלכלן, וקופאית בסופר... ברצינות, צה קרה למהנדס מבנים מוסמך כמומחה ? או אדריכל ? או חלילה - מהנדס המתמחה בניהול ופיקוח... מבלי לפגוע כמובן בשני האנשים המוכשרים הנ"ל... מצטער, אינני יכול להתייחס לכך ברצינות, הכתבה לא מסייעת ולא נוגעת בנקודות הקריטיות אולי למעט מספר נקודות שנגע בהן הראשון.. חבל - נושא חשוב מאוד..
3. תכנון-תכנון -תכנון
אדריכל ,   דוקא לא מתעסק בשיפוץ   (05.12.08)
הכל מתחיל ונגמר בתכנון מקצועי.
4. ומה עם לקחת אדריכל???
דורון ,   תל אביב   (05.12.08)
לוקחים אדריכל טוב ומונעים את כל בעיות השיפוץ אח"כ!!!
5. ארכיטקט!!!
דפנה ,   כרמיאל   (05.12.08)
איך לא מוזכר בכתבה בעל המקצוע שיכול בעצם למנוע את כל מפח הנפש. קחו ארכיטקט לפני הכל מנסיון!!!
6. כל הבלאגן הזה - עדיף לעבור דירה.
מפחדת משיפוץ   (05.12.08)
כל תוספת הבדיקות של מפקח, מהנדס, אחראי, מנהל. שצריך מאוד כי קבלנים תמיד ינסו 'לקצר' הדרך. שיפוץ של 20000 ש"ח יהפוך ל50000 ש"ח. והסיפורים רבים מאוד.
7. מאמר יותר מדי טוב
ה_שגריר   (05.12.08)
מצריך מכל אחד שרוצה לשפץ להוציא כמעט תואר ראשון בשיפוצים. השיטה הזו שבמקום שהמדינה תתנהל כמו מדינה נורמאלית הופכים כל אחד לעורך דין - כבר לא מצחיקה אפילו. ראינו שאפשר להוציא חוק נגד ספאם, אפשר להוציא חוק נגד עישון, אפשר להוציא חוק שימנע מסוחרי רכב לרמות, המסקנה ברורה: אם השלטון רוצה אפשר לעשות כאן חוקים שיאפשרו התנהלות של מדינה תקינה!
8. קבלן רשום בלבד
שמעון ,   רחובות   (05.12.08)
לעבוד רק עם קבלן שיפוצים רשום כקבלן רשום חל עליו אחריות וכמו כן הם בעלי ידע וארגון טובים יותר
9. לא חאפרים
עקרון   (05.12.08)
מומלץ לקחת קבלן אמין לתכנן תקציב ולוח זמנים , להיות נחמד ולא לחפש את הזול - כי זה עולה יקר .
10. שיפוץ כמו חתונה - חושף קודם כל את בעיות הזוגיות ורק אח"כ
בעיות מבנה, כסף וכו'   (05.12.08)
למה הכוונה? רוב השיפוצים שיוצרים בעיות הם בגלל תאוות רושם גדולה של אחד או שני בני הזוג שגורמת לבנייה מיותרת, לא חוקית או לנסיון לחסוך ב"קטנות" (כלומר מע"מ, בטיחות, אנשי מקצוע מיומנים) כדי שהכסף יספיק למטרה החשובה באמת - ניקור עיניים. גם המריבות שמתגלעות הן בד"כ על בסיס זה - למה להם יש, למה הם עשו ככה ואנחנו רק כך וכו'. אני ואשתי שיפצנו כבר פעמיים, אין לנו עיניים גדולות ולקחנו בחשבון מראש שיהיו חריגות בתקציב , עבדנו עם ארכיטקט ואיש מקצוע מיומן (מסתבר שיש סיבה למה חלק מהשיפוצניקים זולים יותר - מדהים לא?) ולמרות שהיו גם קצת ויכוחים וריבים שום דבר חריג. לא מכיר זו שהתגרש כי לא היה מספיק כסף לקורת גג. מכיר הרבה שרבו והתגרשו בגלל תאוות השופוני והרושם הבלתי נגמרת.
11. לקחת פרויקטור אמין וישר עם ידע, נסיון והמלצות
יעל   (05.12.08)
יש לי אחד כזה, מנחם הרטמן איש מדהים וישר וכל מי שעובד מולו ואיתו הם בעלי המקצוע הטובים והאמינים ביותר. מבין ויודע לשמחתי על מה מדבר ובודאי מה ממליץ לי בתור אחת שמשפצת בית אחד בחיי.
12. שיפוץ בשלבים
רוני ,   דרום   (05.12.08)
כמי שמשפץ עכשיו אני ממליץ לשמור את רוב הכסף אצלך.להשאיר 15% מהתקציב הכולל להוצאות בלתי צפויות. ולקחת וואליום לפני כל מפגש ומשא ומתן עם בעלי מקצוע. רובם דורשים רווח גבוה ומנצלים את חוסר הניסיון של הלקוח. זה שוק פרוע אז שווה לנהל משא ומתן בכל שלב . את הכל יש לסכם בכתב, בחוזה.
13. כתבה מצוינת!
zigzag   (05.12.08)
דברים ידועים וברורים ובכל זאת כל כך טוב שהם נאמרים! רלוונטי מאוד!! תודה רבה!!
14. כתבה שטחית ולוקה בחסר- כמו רוב המפקחים והקבלנים בארץ
איציק ,   ת"א   (05.12.08)
ואלה שעושים את הכסף בקומבינות ביניהם שגם מייקרים וגם לא מיקצועיים
15. מנסיוני קחו רק משפץ שראיתם את עבודתו.
שלומית   (05.12.08)
16. "קבלן" שיפוצים - אדם ללא כל כישורים
יניב   (05.12.08)
ומה לעשות, גם קופים צריכים לאכול ולפרנס את ילדיהם הערסים. לקבל יותר מהמלצה אחת לפני שסוגרים עם השיפוצניק, וכמובן לא להעז שלא לקחת חשבונית. רק לשיפוצניק יש אינטרס לעבוד בשחור.
17. והקבלן מה איתו ?
tuko ,   בת ים   (05.12.08)
כולם מרחמים על הלקוחות ממש לבכות . יש הרבה יותר לקוחות שלא רוצים לשלם מאשר קבלנים שרוצים לנפח את העבודה. את הלקוחות מעניין המחיר בלבד הם מראש אמורים לדעת שאין חצי מחיר בשיפוץ ואין תוספות בחינם .רוב הבעיות נימצאות אצל לקוחות שהיתפתו למחיר על חשבון טיב ומוניטין.
18. יסוד מטעה
יעקב ,   חיפה   (05.12.08)
בס"ד, בכללי יש משהו חיובי בכתבה, אך קיים יסוד חמור להטעיה, כלומר לקחת שמאי לנושא מהוה המלצה שתגרום עוול לכל המדדים. מפקח, אדיכאל, מהנדס, מנהל אחזקה אלו היחידים המבינים בתחום!!!
19.  משפצים ובוכים
אלי ,   מרכז   (05.12.08)
הכתבה מתארת מצב בו האיש העובד בבניה הוא נוכל וגנב בעוד הלקוח הוא ישר דרך ותמים , האמת היא אחרת !! התמים המתואר בכתבה הולך לבד למקום בוא מתרכזים עובדים זרים וסוגר עסקה עם עובדים לא מקצועים ללא רישום וללא קבלות וזאת מתוך רצון לשלם פחות ממה שנכון לשלם בעבור השרות !! מזמין עבודה שמתקשר בהתאם למומלץ ע"י העו"ד יקבל עבודה ויחס מקצועי , יחס מקצועי לא תמיד מתאים למזמין כי הוא לא מעוניין לשלם בעבור פיקוח וניהול עבודה , המזמין חושב שהוא או אשתו מבינים בעיצוב ובטיב עבודה כמו גם בשלבי העבודה ,ההבנה שלהם לא מוכרת לבעל המקצוע , השפה המקצועית לא מוכרת למזמין וכך נגרם קצר בתקשורת ובהזרמת הכספים אשר גוררים עיכובים בעבודה ומתח בין הצדדים . רבותי כל בעל מקצוע רוצה לסיים ולקבל את הכסף כמה שיותר מהר , החשיבה שתלונה על טיב העבודה תגרור לפיצוי בבית משפט או קבלת צ'ופר גורמת להפסד במצטבר לשני הצדדים , היו הגיוניים בדרישות ובתזרים המזומנים ותהנו , הכל בתנאי שתעבדו עם מקצועים עם קבלות ומע"מ .
20. מה ההבדל ין ארכיטקט, אדריכל, אדריכל פנים, קבלן??
(05.12.08)
21. לאלה המשפצים קראו את הרומן "ללא גג"
עמית ,   תל אביב   (05.12.08)
קראתי את הספר "ללא גג" מאת רותי לוי רוסו המדבר על זוג שמשפץ את דירתם מוסרים את העבודה לקבלן וחייהם של כל הגיבורים משתנים. כל עולמם מתערער ומשתבש והם נגררים לתוך הרפתקאה שנעה בין הזיה למציאות. משעשע וקליל.
22. חשיבות התכנון
ומה עם תכנון   (05.12.08)
איך בכתבה כזו לא מוזכר התפקיד שיכול למנוע הפתעות כמו תוספות באמצע השיפוץ וערעור יסודות הבניין - האדריכל! תכנון מראש, עם איש מקצוע מנוסה, גם מונע בעיות, גם פותח אפשרויות שלבד לא מגיעים אליהם, גם ליווי בהליך השיפוץ ופיקוח עליון על העבודה. לא משאירים דברים כאלה ל- "יהיה בסדר" הכל כך ישראלי
23. ואפשר גם אחרת .
שניר ,   מרכז   (05.12.08)
מזל טוב ! קניתם בית או דירה ועכשיו אתם רוצים להפוך אותה לבית החלומות שלכם , יופי. בואו נניח שבחרתם קבלן וזאת על פי כל הכללים שמוזכרים פה בכתבה . רוב הסיכויים שהקבלן שבחרתם יקבע את יחסו אליכם ואל בקשותיכם המיוחדות ,אלה שלא נקבעו בהצעת המחיר לפי היחס שיקבל מכם . לקוחות רבים מקבלים תחושה מוטעה שאם הם שילמו עשרות אלפי שקלים עבור עבודת שיפוץ מסוימת הם זכאים לקבל את שאר התוספות בחינם .טעות . כמו כן הערכת הזמן של הקבלן תהייה תמיד לא מספקת . הוסיפו שבוע לחודש וכן הלאה . אל תשאלו מהיום השלישי את השאלה הטיפשית שהיא יסוד כל הרע ביחסיכם העתידיים עם הקבלן " מתי אתה חושב שיגמר ? " בואו בדוק את התקדמות העבודה בערב ולא במשך היום כשהקבלן נמצא . אין טעם לבזבז לו את הזמן בשאלות מיותרות באתר אשר אותן תוכלו לשאול בטלפון . קבלן אשר מרגיש שהוא חשוד עלול לבצע את אותו הפשע בו הוא נחשד רק בגלל שכבר חושדים בו . לכל הקבלנים יש רגשות וגאווה מקצועית אם הוא אמר שהוא שם בידוד תאמין לו ! אל תהיה חמור החיה ההיא שלה מראים חצי עבודה אל תבהלו מליכלוך או הרס ככה זה כשמשפצים . בסוף הכל יהיה נקי . והכי חשוב --- יומיים אחרי שתיכנסו לדירה הכל ישכח וההנאה והסיפוק יהיו הדבר היחיד שישאר .
24. דופקים את הקבלן
דניאל ,   מרכז   (05.12.08)
בהמשך לשלל העצות שניתנו כאן- כבת משפחה לקבלן ,(משך 35 שנים )הריני להודיעך ,העולם שאני מכירה שונה מאד. כי ,קבלן שלי ,נותן את הנשמה לכל עבודה שהוא עושה ,משקיע את החומרים הטובים ביותר, כאשר התוצאה הסופית של הריצוף או הגבס, או כל פרט גימור אחר לא נראה לו ,הוא מפרק עד שהתוצאה היא שלמות . הוא עוזר ללקוחות בכניסה לדירתם המשופצת, בכל פרט שהוא יכול, כולל עזרה בפיזור חפציהם ובהצבתם מחדש, כל בעייה שצצה הוא מיד מגיע ופותר. ולא משנה גם אם זהלא באשמתו . ומה מקבלים בחזרה? תודה ? שכר הוגן ? לא ולא - וויכוחים על כל שקל, השוואות מעליבות בין עבודות בגימור מושלם לעבודות בגימור "ערבי" שלא מושקעות לא בחומרים ולא בזמן , לך תסביר מה ההבדל. מרמים במוסר התשלומים , תמיד בסוף אין כסף ווכשנותנים שיקים דחויים והם חוזרים ללא כיסוי אין לך מה לעשות, מה תשבור את מה שבנית? , מה תקבל התקף לב? תרביץ ללקוח ש"גנב " ממך חודשיים של עבודה ועשרות אלפי שקלים ? אז מה שנותר לך לעשות זה- להרגיש שוב פרייר שדפקו אותו ולקוות שהלקוח הבא יהיה בן אדם. והעיקר שלא תאבד תקווה ושתמשיך לתת את מה שאתה יודע-את המקסימום.
25. לכתוב זיכרון דברים עם תאריך סיום והצעת מחיר סופית ללא הפתעות
(05.12.08)
כל "הפתעה" נוספת תהיה על הקבלן כי הוא זה שנותן הצעת מחיר סופית. להוסיף את זה בזיכרון הדברים\חוזה עבודה. מניסון של אחרים.
26. קחו אדריכל שיגזור עליכם קופון מכל בעל מקצוע
(05.12.08)
גם אני בעל מקצוע שמשלם לאדריכלי צמרת שמביאים לי עבודה , לכן אני חייב להקפיץ את המחיר על מנת שיגלם את הקופון של האדריכל ותאמינו לי כולם כאלה
27. הכי חשוב!!! אל תשלמו כסף מראש
החושב ,   חיפה   (05.12.08)
רק בסיום העבודה ולדאוג שכל הזמן תהיו חייבים המון כסף לקבלן, אחרת הוא יעזוב באמצע לקחת עבודות אחרות. אני בהיי טק ותמיד חשבתי שזה מגעיל לא לשלם בזמן אבל גם אני למדתי להגיד משפטים כמו "בעזרת השם בראשון לחודש הכסף אצלך". בסוף כמובן ששילמתי עד השקל האחרון אבל משכתי את הקבלן שלי איזה חודשיים עם הכסף כי אחרת הוא היה הולך לעבודות תחזוקה אצל אחרים במקום לגמור לי את העבודה.
28. שיפוץ = בור ללא תחתית
הציץ ונפגע   (05.12.08)
לפני שמתחילים הכל נראה מושלם, התוכניות הממוחשבות על הנייר ניראות מצוין והמעצבת נותנת טיפים עד האגרטל שצריך לקנות ומאיפה. בפועל - הקבלן דואג רק לגבות את התשלומים, מרוצה או לא מרוצה. המעצבת עסוקה ולא זמינה, פתאום כל האדיבות הפכה לעצבנות ולחוסר סבלנות. אתה אשם בכל בעיה שצצה ... למה לא אמרת , לא ידעת, לא שאלת ... והסכומים ... לא מפסיקים לתפוח. עוד בעלי מקצוע ועוד בעלי מקצוע שמבריזים על בסיס קבוע ... הזמן המשוער לסיום הופך לבדיחה ועד שהסאגה נגמרת אתה נשאר עם חשבון הוצאות שהוכפל, עגמת נפש רבה, הרבה מאד פגמים שאתה מנסה להסתיר מהאורחים וקצת פחות שערות בראש.
29. ל-26: שכחת לחתום "קבלן שלא אוהב שמפקחים עליו"...............
בני יעקבי, מעצב פנים ,   ירושלים   (05.12.08)
אז נכון כתבת שיש קבלנים שמעלים מחיר כדי לתת עמלה למעצב, אבל רוב הקבלנים ה"מסכנים" לוקחים את כל הרווח לכיסם. אבל החשוב ביותר: הם בונים לפי ראות עיניהם, ללא פיקוח של בעל מקצוע (מעצב פנים, לא אדריכל). ובד"כ עובדים ללא חתימת חוזה עם הלקוח. הלקוחות שלי מקבלים תכנון (שלא תמיד נראה לקבלן, אך טוב ללקוח), פיקוח (שאף פעם לא משמח קבלנים, אך מצויין ללקוח), ואף לקוח שלי לא שכחת לחתום על חוזה עם הקבלן. אז תעשו חשבון אם כדאי לכם לשלם עוד 5% מהסכום למעצב או להפסיד 20-50% על קבלן ש"יגנוב" אותכם.
30. אני אדריכלית ומעולם לא לקחתי עמלה מאף אחד.
אידית ,   תל אביב   (05.12.08)
אם הלקוחות ישלמו שכר הוגן לאדריכל כל הסירסור הזה לא יקרה
תגובות נוספות
חזרה לכתבה