חדשות  דעות  מאמרים  שאול אריאלי
יוהרת החמאס בעוכריו
שאול אריאלי
פורסם: 29.12.08, 09:22
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 119 תגובות ב-119 דיונים
31. מה זה בדיוק קיצוני יותר מחמאס? רצח בהריגה במקום בחנק??
תוהה   (29.12.08)
32. לא לשכוח
צפ האדום   (29.12.08)
להגיע איתם להסכם רגיעה משופר לנו - מצויין. אני בעד. אבל לדאוג להבהיר להם טוב טוב שמה שהיה לא יחזור על עצמו ולא ניתן להם להתחמש בעוד טילים להבריח עוד דברים במנהרות וכל ניסיון פיגוע או יריית טיל או הברחה מבנהרה תענה במתקפה ישראלית רחבת היקף.
33. אין רגיעה בלי גלעד שליט
אבי   (29.12.08)
ובלי הפסקה מוחלטת של ירי לעבר ישראל. רגיעה אין משמעה שהמעברים לישראל פתוחים. בשום אופן. רגיעה משמעה רק שאנחנו לא יורים חזרה, ושהפלסטינים יכולים לצאת למצרים אם מצרים תאפשר להם. הגבול עם ישראל חתום וסגור לעולם. אין לישראל קשר ורצון לקשר כלשהו עם הפלסטינים ברצועת עזה. הם גמורים מבחינתנו. יש להסיר כל סגר אווירי וימי מהרצועה, ושיבנו נמל ושדה תעופה אם הם רוצים. בכל מקרה המנהרות העבירו כל מה שרצו. למי שחושש מהעברת טנקים ומטוסים - אין מה לחשוש כי אלו מטרות קלות שלא כמו טילים ורקטות. אם נראה (ואנחנו נראה כל מה שזז ברצועה) משהו שלא מוצא חן בעיניו - הוא יושמד מייד מהאוויר. הפלסטינים ידעו מה לא מקובל עלינו (זה יהיה ברשימה שנגדיר באופן ברור) וכאשר נראה כזה - הוא יושמד. לאף אחד בעולם לא תהיינה טענות אלינו כי נסיר את הסגר אבל ננתק כל קשר לרצועה. זה אומר גם לסגור את השיבר ואת השאלטר ואת כל המעברים מישראל לרצועה. מדינת ישראל לא חייבת כלום לערבים. התנתקנו עד הסוף. אי אפשר לכפות על אף מדינה לספק שום דבר לאוייביה וגם לידידיה.
34. שאול, אתה צודק! אבל עוד משהו:
יצחק ,   חיפה   (29.12.08)
כדי שהמצב בגבול הרצועה ישתנה, שלטון החמאס חייב להיפסק. אסור להסתפק ברגיעה זמנית, תהדייה, או איזה שם אחר שיינתן לה. ישראל אינה יכולה להכתיב את השלטון אצל שכנינו. את העובדה הפשוטה הזאת למדנו כבר מספר רב של פעמים: בכל פעם שניסינו "להמליך" את מי שרצינו כי הוא נראה לנו "מתון" - קיבלנו סטירת לחי מצלצלת. זוכרים, למשל, את "אגודות הכפרים"? מסקנה? ערביי עזה הם שהמליכו את החמאס - רק הם יורידו אותו. איך? כאשר הם ילמדו שהחמאס מזיק להם יותר מאשר לנו, ושסילוקה של ישראל הוא חלום רטוב - אבל לא מציאותי. אז איך משיגים זאת? לא על ידי החרבת בסיסי חמאס והריגת כמה מאות מעשרות אלפי חייליו. זה מחיר שהתושבים יהיו תמיד מוכנים לשלם. כדי שהעם ימאס בחמאס, יש לפגוע בו עצמו. אסור לנו להרוג אזרחים, נשים וילדים. זה מצטלם גרוע וגורם לנו רק נזק. צריך להזהיר אותם שאנחנו עומדים להרוס שכונה שלמה בעזה (כדאי רבי קומות ווילות, כי תמיד לעשירים יש יותר השפעה מאשר לעניים מרודים). שכונה אחת לא הספיקה? עוד אחת! לא מספיק לכם? עוד שכונה. בסוף גם העזתים יבינו את המסר.
35. סוף סוף ראיה של היום שאחרי
LiranAvi ,   סנגפור   (29.12.08)
הלוואי ואתה צודק. חשוב שעיתונאים יביאו דיעות נוספות שחושבות לא רק על מה כעת אלא על היום שאחרי. לא חוכמה להתחיל מלחמה, צריך לדעת מה רוצים להשיג בה. האם אנחנו רוצים כח רב לאומי בעזה? האם לא צריך להודיע לעזה שיש להם שנתיים בדיוק להגמל מרשת החשמל הישראלית ובכך להכריח אותם להתעסק בהקמת רשת משלהם? האם צריך לשחרר את ברגותי כדי שיוכל אולי להיות המנדלה המקומי החזק והלא מתפשר שיכול אולי להחליף את בובת מאזן? יתכן שהמאמר צודק ולהגיע לעוד הפסקת אש ובמקביל לנסות להגיע להסכם עם סוריה ישנה את המפה וכללי המשחק. אם נצליח לפרז את רמת הגולן, להקים בה דיסנילנד וקזינו בהשקעות חוץ, אולי אז תתפרקנה מפקדות הטירור מדמשק ותנדודנה לאירן. יש עיתונאים חושבים נוספים שיכולים לנחש ולהמליץ למערכת האופורטוניסטית שלנו להתחיל לחשוב מהסוף להתחלה. מה אנחנו רוצים. ומה רצוי לנו יותר. מי שרצה שערפת יעלם קיבל את חמס, מי שרוצה שחמס יעלם, יקבל תוהו ובוהו ולא מעט מחיילנו מתים בבית הקברות שהם מכינים לנו בעזה
36. מאמר שקול ומציאותי
רוני קליין   (29.12.08)
37. תשובה ל-5 חבל שאינך מכיר את שאול היקר ואת
שורה ,   גני תקווה   (29.12.08)
דיעותיו ועמדותיו ביחס לחמאס. תקרא אותם ואחר כך תיכנס להתנצל
38. ראייה מפוכחת והבנת מגבלות הכוח הם תנאי
ברק ,   מודיעין   (29.12.08)
להצלחת המבצע הצבאי !
39. בקיצור, אתה מציע להפוך את הנצחון שלנו לתבוסה
פוסט שמאלני ,   רחובות   (29.12.08)
אחרי שהחטפנו לחמאס מכה הגונה אתה מציע "עסקת שחרור עצורים של החמאס, לרבות חלק מאלו שישראל שללה את שחרורם" - אז מה השגנו מהמבצע הזה??? היינו יכולים לשחרר כבר קודם את כל מי שחמאס דורש, אם נעשה את זה עכשיו הם יכריזו על נצחון... חשבתי שלדעתך צריך לדבר עם אבו-מאזן ולשחרר לו אסירים כדי לחזק אותו, עכשיו אתה מציע לחזק את חמאס! ושיהיה ברור - זה מה שיקרה. הנייה יתחזק על חשבון משעל? שניהם יתחזקו על חשבון אבו-מאזן, ואנחנו ניחלש כרגיל!
40. מר אריאלי טועה, הפתרון הוא לכבוש את עזה, כפי שנעשה בגדה
אמנון, חיפה   (29.12.08)
מר אריאלי מנסה לשכנע אותנו שעלינו להציע לחמאס "עסקה נדיבה" שתכלול התפשרות על אינטרסים ישראליים, וכל זאת מדוע? כדי למנוע מהחמאס ליפול ומהג'יהאד לעלות במקומו? החמאס אינו שונה מהג'יהאד - שניהם מעוניינים רק בלחימה בישראל, והאתוס שלהם אינו מאפשר להם להגיע להסכם זמני איתה על הפסקת אש. אפילו הפסקת אש מוגבלת לשישה חודשים (ה"רגיעה") הייתה מלווה בירי ספוראדי, כמעט יומיומי על ישראל. החמאס הוא ארגון טרור פונדמנטליסטי, וכל עוד הוא הגורם השולט בפלסטינים, אין לישראל עם מי ועל מה לדבר. הפתרון היחיד לישראל הוא זה שמתקיים בגדה. כלומר - לכבוש את השטח, לטהר אותו בתהליך שייקח שנה וחצי, ואחר-כך להמשיך לפקח מודיעינית מבחוץ, ולהיכנס לסכל כל איום שיתעורר. אם למר אריאלי זה נראה מחיר שאי אפשר לעמוד בו, הוא מוזמן לקנות כרטיס טיסה חד-כיווני לשווייץ.
41. מדהים כמה אתה אסטרונאוט. אני לא מאמין שקראתי עד הסוף...
איתן האשקלוני   (29.12.08)
העלית לא מעט נקודות נכונות וחשובות ומשום מה, בכל זאת הצלחת להגיע למסקנה הפוכה לחלוטין... מה אני אגיד לכם... נראה שהשמאל עושה כל מאמץ כדי להוכיח לנו שהחשיבה שלו מעוותת "...זבוב בלי כנפיים - לא שומע" וואלה זה צריך להיות על מדען שמאלני, ולא על מדען מרוקאי. השמאל הפך להיות בדיחה מגוכחת. עצוב לי לחשוב שהייתי שייך למחנה שלכם פעם...
42. חבל שנחכה עוד 30 כמו שחיכינו עם אש"ף.
יונתן בר ששת ,   אשקלון   (29.12.08)
אין ברירה צריך לשבת למשא ומתן עם חמאס. פעולה צבאית יכולה להיות רק תגובה נקודתית ולא תחליף לאסטרטגיה מדינית. כנראה שגם אנחנו הפכנו ברברים ואיננו מחפשים יותר פיתרון אלא רק לראות דם ולהתנחם בנקמה.
43. אולי אתה מלומד אבל עוד לא למדת דבר בסיסי,,
טל   (29.12.08)
במזרח התיכון סוגדים רק לכוח!! רצון לשלום, בקשה ל"תהדיה", הושטת יד לשלום, וחוסר תגובה לעולם יפורשו כחולשה. זו אמת כלכך פשוטה שאותה עוד לא השכלת להבין. שלום, כן, אבל רק ואך ורק מעמדה של כוח.
44. אפשר להמנע מטעויות לגמרי
שמשון ויובב ,   ירח   (29.12.08)
לזרוק את כל הפצצות לים
45. ובמילים אחרות: שאול אריאלי קורא לחזק את החמאס בעזה
תקראו טוב את המאמר ,   ותראו לאן הוא חותר   (29.12.08)
46. מאמר מאיר עיניים
דביר   (29.12.08)
47. לכותב - נמאסת ונמאסה הדרך שלכם
ר   (29.12.08)
רק כשמדובר בחיי ישראל ואזרחיה מותר לכותב ודומיו מהשמאל לחזור על טעויותיהם ללא הרף. ז"א האוייב רוצח מכה שופך דם והשמאל והכותב בשלהם - אנחנו אשמים לא מדברים מספיק ועוד קישיקושים . אתה מסרב להסתכל למציאות כפי שהיא ,אלה שמולך מונעים משנאה אליך וכל שיחה או הסכם איתם הם בנוסח היטלר " אני חותם על הסכם על מנת להפר אותו אח"כ" או הסכם קוראייש . יודעים מה מתסכל ? הרי אם האיש היה מביא תפיסת עולם מעוותת כזו שלפיה גם אם תטעה 1000 פעמים אתה יכל להמשיך לטעות בלי לשלם מחיר , נגיד למקום עבודה היו נותנים לו הזדמנות פעם ראשונה שניה בפעם השלישית היו מעיפים אותו לכל הרוחות . הוא אשר אני אומר תמיד יש להלחם קודם בשמאל ההרסני שמזמן חצה את הקווים של החלפת דעות במשטר דמוקראטי ועבר לתמיכה גלויה באוייב אפילו בזמן מלחמה כמובן במסווה של נאורות והומאניזם . הכל תלוי ברובכם צבור מכובד . תתחילו לומר גלויות למעוותים האלה שהם סכנה מיידית ברורה לעם היהודי ויש להוקיע אותם . אפשר להתחיל בתקשורת ובבית המשפט המכונה בג,צ .
48. זה נשמע כמו הסכם אוסלו 2 יא חכמולוג
פטריוט   (29.12.08)
49. מספר רב של הרוגים עוזר למנהיגיהם
שמעוני אליעזר ,   תל אביב יפו   (29.12.08)
הניתוח של אריאלי נכון פרט לדבר אחד. החמאס ממון על ידי איראן. לאירן לא איכפת כמה הרוגים יהיו בעזה. כנ"ל גם משעל. ככל שירבו החללים כך ייחשבו ראשי החמאס כגיבורים לאומיים. נהרוג 1000 יהיו 1000 מחליפים, שיהיו אסירי תודה למשעל והנייה. שלא כמו בדמוקרטיות הם אינם עומדים לבחירה ואינם נבחנים התוצאות. אסור לנו ללכת אחרי הקולות הקיצוניים שלנו אשר אינם נושאים בכל אחריות , פרט לתמונה ולכותרת של יום המחרת.
50. שמה האמיתי של המועצה לשלום ובטחון
קלאודיוס   (29.12.08)
הוא:המועצה לתבוסה ולשואה חדשה תמיד היו בין היהודים מי שסייע למשמידינו פעם הם עשו זאת בגלל סכנה לחייהם היום הם עושים זאת בגלל שהם טיפשים נאורים
51. כמו כולם, אתה בוחן את החמאס בפרמטרים "מערביים" בלבד. זו טעות
(29.12.08)
לשיטתך הוא הפסיד. אתה לא מעלה על דעתך שקיימות עוד שיטות לבחון, לפיהן החמאס דווקא הצליח.
52. מספיק עם "תאהדייה".....
אבי   (29.12.08)
לערבים יש הרבה מילים ל"שלום": תאהדייה הוא אחד הגרועים שבהם, משהו כמו "תנו לי זמן לנוח להתארגן ולהרביץ לך שוב": זוהי אוילות רבתי ליפול לתוך המונחים שהערבים מכתיבים לנו: רוצים הפסקת-אש -- קבועה, לא מוגבלת בזמן -- קבלתם: רוצים זמן להתארגנות ושיפור עמדות? לא מתאים לנו!
53. טועה ומטעה
אנונימי ,   מרכז   (29.12.08)
אם כותב המאמר סבור שיש לשמור על יחסים סבירים עם החמס, כדי להגיע איתם להסכמים, הוא שוגה באשליות. החמס אף פעם לא היו פרטנרים לשלום והם הופכים קיצוניים יותר ויותר. לדעתי, אין שום סיכוי לרגיעה ממשית עם החמס, ובודאי שלא הסכם שלום כלשהו. ככל שנמגר את שלטון החמס בעזה מהר יותר, כך ייטב. יש רק לקוות שתושבי הרצועה יתעשתו סוף סוף ויבינו שהחמס מביא עליהם רק אסונות ויבחרו בשלטון אחר, שמבין שלעולם לא יוכל להביס את ישראל, ועל כן יש להגיע להסכם שלום בהקדם האפשרי.
54. אני בעד לשחרר את כל השבויים הפלסטינים תמורת שליט
Sandman   (29.12.08)
השמוקים האלה עולים ימבה כסף ורובם (לפי כתבה שהיתה במעריב) חיים טוב יותר מהישראלי הממוצע עם הטבות ותנאים שאפילו לא יכולתי לחלום שאסיר ביטוחני יקבל אותן (דוגמאות: כבלים עם ערוצים עוינים למדינה- ע"ח המדינה, מאות ואלפי עתירות לבג"צ בשווי מאות אלפי שקלים- ע"ח המדינה, אוכל מיוחד בחגים, בגרות קלה- עם תשובות כתובות מראש, זמני ביקור ארוכים- 10 דק' ראשונות עם הילדים לצידם, ועוד ועוד ועוד). גם אלה שלא חיים טוב כמו שכתוב בכתבה, חיים טוב יותר מאשר היו חיים בעזה, בייחוד בעזה דהיום. אז יאללה! החליפו אותם תמורת גלעד- גם נחסוך בכסף, גם נשחרר מקום בבתי הסוהר וגם נוסיף מטרות בעזה.
55. היוהרה שלך ושל אנשי השמאל הייתה בעוכרי כל עם ישראל
גיימס הטפילד   (29.12.08)
56. לא מקבל ישות טירוריסטית-אילמית קיצונית על
א.מ   (29.12.08)
גבולנו הדרומי.יש לקעקע את השלטון הזה ואם יבוא אחר יותר גרוע לקעקע גם אותו!נמאס מההתפשרות על עמדות בסיסיות של מדינה שרוצה לחיות סוף סוף בשקט.שלטון החמאס הוא שלטון אכזרי וצמא דם שלא יתקדם לשום מקום .
57. כולנו יודעים מה רוצה ולמה שואף החמאסףאז איזו
לא שכחנו ולא נסלח   (29.12.08)
רגיעה אפשר להשיג איתו?
58. היתוח נכון ומפוכח, בדיוק מה שג'ומס אמר בערוץ 2 ביום שבת
תמר, סטודנטית   (29.12.08)
צריך היה להגיב, כי החמאס הרים ראשו יותר מדי, אבל צריך להשתמש בכוח בחכמה, וכדרך להשיג שלום ושקט, ולא עוד מלחמה. עכשיו אנחנו בדיוק במצב של להכריח את החמאס להפסקת אש בתנאים שלנו. מי שחושב שצריך לכבוש את עזה, שלא יעשה שקר בנפשו ושיגיד שהוא מוכן לשלם את מחיר חיי החיילים שיהרגו, ו האם כיבוש הרצועה באמת יביא לשקט בעוטף עזה. לפי דעתי כיבוש הרצועה בלי פיתרון של מי הולך לשלוט שם אחרינו - הוא חסר טעם. כי אנחנו נצא חלשים ומוכים, והחמאס, או כוחות קיצוניים וגורעים יותר ישתלטו על הרצועה בחזרה. לכן אני אומרת - נסו להפסיק עכשיו. לשם שינוי נראה שיש שם קצת מחשבה בממשלה, אז חישבו עכשיו, לפני ועדת החקירה הבאה.
59. השגיאה הגדולה של כל עיתונאי ופרשן ישראלי
עופר ,   מרכז   (29.12.08)
אתה היית רוצה משהו או מהלך עיניינים ובגלל זה אתה חושב שאם תציע את המהלך הזה לאוייב המר ביותר שלך הוא יקפוץ עליו? מה זאת אומרת לבוא אליהם עם הצעה נדיבה ? למה להיות נדיב ? יש כללי מו"מ בזמן עליונות והובלה צבראית ועיקרם זה להשיג תנאים מגבילים יותר ולא נדיבים יותר. נפלת על ראשך ? 7 שנים קורעים לאזרחים שלך את הצורה, אתה שותק, סוף סוף מנצחים אותם אז אתה רוצה לוותר ? כדי שכל הקוראים יבינו, משול הדבר לקונה המתווכח על מחיר קירה נואשות וכשהמוכר מתרצה להוריד את המחיר מ 300 אלף דולר ל 200 אלף דולר אז ממש לפני החתימה הקונה אומר: " אתה יודע מה ? בעצם יש לי קצת יותר תקציב, קח 250 אלף דולר!" זה בדיוק מה שאתה ודומיך עושים. נוהגים באיוולת ובורות בכל הקשור למהלך מול אוייב. אחד אומר היום מעל דפי ידיעות אחרונות: ניתן להם עכשיו כמה ימי שקט ונספוג כמה ימי טילים עד שהם ישחררו את הלחץ ויהיו מוכנים פסיכולוגית לרגיעה מחודשת " מה זה ? ניתן ל 200 אלף תושבים לשתות דם כדי שעיתונאי יהיה שמח על הרעיון הנפלא שלו, לתת לחמאס לשחרר לחץ? ומה קפץ אתמול יאיר נווא ואמר שאי אפשר יהיה להגיע לשחרור שליט בהסכם הפסקת אש ? למה הולך אלוף במילואים ומצהיר לחמאס כי מדינת ישראל "מבינה" (מקבלת בעיברית, ) ששליט לא בחבילת הסכם הפסקת האש ? מה חושב אךוף במילואים על נצחון והובלה צבאית? שזו נקודת הפסד ונסיגה או נקודת לחץ והישג מהצד המוכה ? ראיתי את יאיר נווה אתמול בטלויזיה, זה לא אלוף לוחם זה אלוף מנהל משרד בבינוי אזרחי אולי. מזלינו שבניגוד ללבנון ושר הבטחון המהולל פרץ מזכיר העובדים, יש לנו איש צבא שהביא לפחות 20 אלופים ומומחים ללחימה ובשקט רקם מהלך מבריק ובאותו שקט הוא שיציב בפני החמאס את תנאי הפסקת האש בלי לשמוע לשטויות של התקשורת וכל הכתבים שמזמרים בכל פינה על כך שעכשיו הצבא ימצא את עצמו בנקודת ריק, חלק מהם ניבא 200 קסאמים ליום, אבל כשהיו רק 19 כולם אמרו שלצבא יש עכשיו בעיה לפעול כי אין מספיק קסאמים ? אבל האמת האמיתית נשכחה? מטרת המבצע להוריד את ירי הקסאמים! וזה מצליח רבותי, לא יורים 200 ביום כי דפקנו להם את הצורה, ואם הם ירו רק קסאם אחד ביום זה סיבה גדולה מספיק כדי לרדת עליהם עם עוד 60 מטוסים. מה הסיפור הזה שהתקשורת קבע כי ירי של 20 קסאמים זה לא מספיק סיבה להמשיך את הקרב? אה שכחנו, תושבי שדרות התרגלו ל 20 ביום אז אני יכול בשקט לדווח מהמשרד שחזרנו לרגיעה. חזרנו ל 20 קסאמים ביום! אנחנו ברגיעה! איזו שלווה. רבותי ומי שלא מבין את השפה הערבית: דגל לבן, והסכם על הפסקה מוחלטת של ירי לעבר ישראל זה סיבה מספיק טובה להפסקת המהלך. את זה מבין ברק, אז זה יעשה אשכנזי, כל מה שמזמרים יואב לימור וחבריו רהוטי הדיבור ורפי המחשבה בכלל לא משנה.
60. שלום שאול, אני שם לב שגם אתה קצת מיישר קו....
יעקוביקו   (29.12.08)
הרי אתה ושכמותך לא הייתם מעיזים לתת מכה כמו זו של יום שבת... ניכר בך כי אתה עדיין מדבר במונחים אירופים "...הצעה נדיבה..." ולא הפנמת את שפת המזה"ת. לסיכום, סוף סוף אנשים כאן הבינו שבשביל שהשכנים שלנו (ודומיהם) יבינו מה אנחנו אומרים צריך להסביר להם, וכשאנחנו מסבירים (יום שבת) הם מבינים. יום טוב ושקט.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה