רכב  חדשות  בארץ
הסתיימה חפירת מנהרת הכרמל הראשונה
אחיה ראב"ד
פורסם: 19.01.09, 15:24
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 80 תגובות ב-78 דיונים
1. אם הייתם נותנים לפלסטינים לחפור
ארז ברז   (19.01.09)
המנהרה כבר הייתה גמורה מזמן
2. תשלום מראש? פירושו שגם מי שיוצא באמצע הדרך
ליאור ,   להבים   (19.01.09)
כמתואר בכתבה ישלם עבור כאילו נסע לכל אורך המנהרה!!!
3. אחרי כל כך הרבה שנות הזנחה
דן חסכן ,   חיפה   (19.01.09)
אחרי הזנחה רבת שנים של תשתיות כבישים, הממשלה היא זו שצריכה לשלם לנהגים שיסעו במנהרות. אצלנו - הכל הפוך. בכל מדינה אחרת מזמן כבר היו מעברים ומנהרות. אצלנו הכסף זורם לידים עלומות
4. למה גובים כסף, ועוד במזומן, על מעבר במנהרה ?!
פיטר ,   וויגן   (19.01.09)
פשוט בושה.
5. עזבו אתכם מהשקעות בחיפה
חיפאי לשעבר ,   ת אביב   (19.01.09)
תשקיעו רק בתל אביב וגוש דן. בין כה כל הצעירים עוזבים את העיר ולכן לא שווה להשקיע שם כסף. כל גוש דן מלא חיפאים לשעבר וירושלמים לשעבר. כל צעיר שמשתחרר מהצבא ומסיים לימודים, ישר שוכר דירה בגוש דן וגם כאשר הוא מתחתן הוא יעבור עם משפחתו לפרבר תל אביבי. אולי זה עצוב אבל זה בדיוק המצב במדינה: גוש דן הוא האזור היחיד שניתן למצוא בו עבודה. בפריפריה יתרכזו תמיד רק האוכלוסיות החלשות יותר.
6. למה לא משלמים מזומן גם בכניסה לכביש 6?
john ,   ירושלים   (19.01.09)
כנהוג בשאר העולם, הדבר יקל על הנהגים שישלמו מראש, לא מדובר בגורם מעכב בכניסה לכביש, ובנוסף יש אפשרות להציב מכונות אוטומטיות לשם כך, גם החברה תיהנה מחיסכון משמעותי בכוח אדם.
7. מה עם יועצים מהחמאס ?? אלו אלופים.....
קופי חארטר   (19.01.09)
8. הרבה כסף
צפוני ,   צפון   (19.01.09)
אני אשתמש במנהרה זו כל יום אם המחיר יהייה סביר. 10 שקלים זה מוגזם.
9. ל6, איזה כוח-אדם? אולי להיפך...
משה ,   ב"ש   (19.01.09)
10. נסיעה בחצי הדרך תעלה חצי - 5 שקל
(19.01.09)
11. התעלמות מסבל תושבי האיזור
מנחם   (19.01.09)
קשה לתיאור הסבל אותם חווים תושבי האיזור הורי גרים מול נוה שאנן, מחצבה בנו להם מתחת לבית. רעש ואבק הפכו לשכנים בלתי קרואים ובלתי נסבלים. הרעש: נדמה כאילו עברו לגור באיזור תעשייה, רק שביתם משרד התמ"ת לא מחייב אותם להצטייד במגיני אוזניים. האבק: ליבי ליבי על חולי האסמה, רבים מהם נזקקו לטיפול תומך עקב כמות האבק החריגה בהקיפה, שמטחנות האבן הענקיות פולטות. הוגשו תלונות רבות לעירייה ולעוד גורמים, אך כמובן שאין אל מי לדבר. הון ולשטון, אתם כבר מכירים את זה. פנו לבית המשפט באמצעות עו"ד מאחד המשרדים הגדולים בארץ. ימים יגידו...
12. אמצע הדרך?
מיכאל   (19.01.09)
זו מנהרה אין אמצע דרך. אם נכנסים בצד אחד היציאה היא רק בסוף
13. איפה חיל האויר כשצריך אותו?
חץ   (19.01.09)
מנהרות עלאק
14. 5 אתה סתם משמיץ
פטריוט חיפאי ,   חיפה אלא מה?   (19.01.09)
בחיפה יש: 2 אוניברסיטאות גדולות 3 בתי חולים ועוד הרבה מרכזים רפואיים משרדי ממשלה ובתי משפט לכל האזור מאות חברות היי-טק "קטנטנטות" כגון אלביט, אינטל, גוגל, מייקרוסופט, אי.בי.אם, HP, GE ועוד המון תעסוקה בתחום באזור חיפה ולוויניה כגון טאוור, רפאל , גיוון ועוד. בחיפה גם הנהלת חברת החשמל, מרכז השליטה של הרכבת, איזשהו נמל, מספנות, בתי זיקוק ומפעלים פטרוכימיים ועוד הרבה מקומות עבודה מכל הסוגים. אולי זו הסיבה שבחיפה אחוזי אבטלה כה נמוכים. מסתבר שבחיפה יש גם קוטרים מקצועיים שרואים רק את חצי הכוס הריקה.
15. תלונות תלונות לתלונות =======
(19.01.09)
מדהימות התלונות פה, "רק בישראל זה ככה" - "הם צריכים לבנות את זה על חשבון המדינה", מצחיקים... אתם חושבים שבכל מדינה מתוקנת אחרת המצב שונה ? תתנו לי תבנו לי תעשו לי, כמה רחוק נגיע ככה ? הרי ברור שיש פה אינטרס כלכלי מובהק !!! לחשוב אחרת זה ממש תמימות. אבל הרי בזה אנחנו מתגאים... אותנו אף אחד לא דופק, אותנו אף אחד לא גונב - ובכל הזמן הזה מכל כיוון אפשרי גונבים אותנו, עושקים אותנו ודופקים אותנו. וכל עוד שום דבר לא קורה תמיד קל לילל בתגובות באינטרנט אבל מעשים ...... לחוד !
16. בקצב העבודה של הסינים הסבל לתושבים קצר מועד
חיפה   (19.01.09)
יתכן וכמה תושבים סובלים זמנית כתוצאה מהעבודות אך אין זה תרוץ להפסקת העבודות.קצב העבודה של הסינים מדהים וצריך לקוות שהמשך העבודה ע"י קבלנים ישראלים אכן יביא לכך שהפרויקט יסתיים מוקדם מהתוכניות. בסיום העבודה כל התושבים ירוויחו מתנועת מכוניות זורמת ברחבי חיפה וכמובן זהום אויר נמוך יותר. רק חבל שבאותה הזדמנות לא חשבו להוסיף מנהרה לרכבת.
17. לידע הכללי שלך יש הגירה שלילית של צעירים בארבע שנים האחרונות
מהצפון   (19.01.09)
ואלפים חוזרים לגור בחיפה ואזוריה כי פשוט אין דירות להשכרה בתל אביב אז טוב מאוד שמפתחים את חיפה תל אביבית לשעבר
18. כנסו כנסו.....
חיפאי ,   חיפה   (19.01.09)
האם עושים יציאה אצל "חזן " שוארמה "? בפריז יש כביש כזה שיש לו הרבה ציאות למרכזי מסחר ומסעדות להפסקה האם גם כאן יעשו ?
19. בעזה הורסים מנהרות. כאן בונים???
אחמד מאחמד ובניו ,   ואדי ניסנס   (19.01.09)
20. למה לא בנו את היציאה בצומת יגור ?? היה חוסך המון זמן
אלי ,   כרמיאלי   (19.01.09)
21. המנהרות ישמשו הגנה לתושבי חיפה במתקפת הטילים הבאה!!!!!!!!!!!
יסמין אבולעפיה ,   חיפה   (19.01.09)
22. מה עשו עם כמויות הכורכר העצומות שנחפרו?
דרומבום יעקוביאן   (19.01.09)
23. בחיים לא אשלם על נסיעה בשום דרך בעולם!
חופש תנועה לכל!   (19.01.09)
24. 10 שקלים לנסיעה בקטע כביש בתוך עיר?!?!?!?!
תושבת ,   חיפה   (19.01.09)
לא הגזמתם קצת? זה ממש גזל, כמו כל דבר במדינה הזאת שאמור לשפר את איכות חייהם של האזרחים המסכנים, המחיר מופקע וחסר פרופורציות! יונה יהב, תחשוב שוב, לא יתכן שנסיעה קצרה בכביש בתוך העיר יעלה כמעט 2%מהשכר הממוצע במשק! נסעתי בכבישי אגרה בחו"ל, לאורך קילומטרים ושילמתי פרוטות, איפה היחס?
25. תשובה ל-4
לירון   (19.01.09)
כי אין אף חברה שתשקיע כ"כ הרבה כסף בבניית כביש כזה(גם לא הממשלה), אלא אם כן הממשלה תאפשר לה לתקופה מסוימת לגבות תשלום על אותו כביש.
26. ל5> אתה טמבל לגמרי. חיפה העיר הכי יפה ורגועה במדינה
כיף בחיפה   (19.01.09)
27. גישה קלה לחוף הכרמל ולטירת הכרמל
ישי   (19.01.09)
בום כלכלי לאיזור
28. חלמאות!
אדריכלית ,   חיפה   (19.01.09)
מנהרות בין הצ'ק פוסט לכרמל הן דבר מבורך. היציאה בתוך העיר מטופשת, מנוגדת לכל תפישה אורבאנית הגיונית המבקשת להרחיק את הרכבים ממרכז העיר, מעודדת זיהום אויר ורעש שלא לדבר על ההרס הסביבתי והנופי. ואדי רושמיה היה צריך להישמר כריאה ירוקה והיה צריך להשמישו כפארק (לחייב למשל את יזמי הגרנד קניון -שלא היה צריך להיות שם - לעשות זאת) וכל המחדל הזה עולה הון!!! כל הכסף הזה היה צריך להיות מושקע בתחבורה ציבורית ובתכנון מחודש של מרכז הכרמל וציר מוריה עם מתן עדיפות להולכי רגל! חבל שראש עריית קורטיבה לא בא לעשות כאן קצת סדר!
29. מה יבריחו בה ? ( :
עופר ,   נהריה   (19.01.09)
30. ל- 14, יש רק בעיה אחת... חיפה לא קרובה לת"א...
חיפאי לשעבר   (19.01.09)
1. אוניברסיטאות טובות, צודק. אבל תבדוק מה קורה לסטודנטים (היהודים) שמסיימים את לימודיהם. איש לא נשאר בעיר. 2. בתי חולים - משרד הבריאות משלם תמריצים לצוותים רפואיים לעבוד ב"כרמל" ו"בבני ציון" כי אף אחד לא רוצה... 3. היי טק - יש בדיוק חממה אחת במת"ם. נכון, היא היתה שם הרבה לפני ההיי טק בת"א,אבל נתקעה בשנות ה-80. 6,700 משרות לעיר שמונה 300 אלף תושבים, בדיחה. 4. קח צעיר ממוצע, בעל השכלה גבוהה שאל אותו אם הוא מעדיף לעבוד ברכבת, בנמל ,במספנה או בהיי טק. תחסוך מאתנו את התשובה. חיפה נרדמה בשמירה בתחילת-אמצע שנות ה-90. לצערי, ושוב לצערי, 5 צודק מילה במילה. בעיר האהובה, היפה והירוקה נשארים המזדקנים והאוכלוסיות החלשות. לאחר שחיפשנו מרבית חברי ואני פרנסה מכובדת בעיר, נאלצנו לנטוש לטובת המרכז וההיצע התעסוקתי הרב שלו.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה