חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
מי שלא מצביע, שישתוק
גיא רונן
פורסם: 09.02.09, 21:19
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 209 תגובות ב-206 דיונים
1. זכותנו להתלונן נובעת
אאא   (09.02.09)
מכך שאנחנו משרתים בצבא,במילואים,משלמים מיסים ומוכנים למות עבור המדינה אם יהיה צורך. אנחנו לא צריכים רשות ממך כדי להתלונן או לקטר. ואה כן,אידיוט מי שמצביע.הבחירות,גם בארה"ב וגם באירופה וגם ברוסיה,איראן ושאר העולם,הן אחיזת עין פאתטית וחסרת משמעות. הכוח האמיתי נמצא,או הועבר,לקבוצה מצומצמת שמחזיקה בו ללא כל קשר לתוצאות הבחירות.ברוסיה זה הקגב,באיראן אלה המולות,בישראל זו החונטה (מערכת משפט-פרקליטות-תקשורת) וגם בארה"ב ומערב אירופה יש קבוצות דומות שמאיישות משבצת דומה. אני לא משתתף במשחק שבו אני יודע שמרמים אותי.
2. 1 (אאא) אתה צודק וטועה
אורן   (09.02.09)
אתה צודק בכך שבחירת האזרח חסרת משמעות מפני שהמדינה מנוהלת על ידי קבוצות כוח שמשתמשות במערכת הפוליטית ועושות בה כבשלהן. אתה טועה בקריאת קבוצות הכוח עצמן. אכן, המערכת המשפטית פועלת לעתים קרובות בניגוד להחלטות הרשות המחוקקת, אבל הדבר נעשה, בין השאר מפני שהרשות המחוקקת נמנעה מחקיקת חוקה שתתחום את השפעתה. חוקה היא אחת האבנים הבסיסיות בחומה הדמוקרטית המודרנית. מדינות חסרות חוקה הן מדינות בעלות דמוקרטיה פגומה מאוד או מדינות בעלות מסורת ייצוגית כל כך עמוקה ונשענת על מסורת שלטונית כל כך יציבה, שבה חוקה אינה נחוצה ( בריטניה, למשל). מדינת ישראל נשלטת על ידי הצבא וההון שמושכים בחוטי השלטון, התקשורת והמערכת המשפטית.
3. אז הלכנו ולשלטון עלה אדם X נו זה
אזרח עצבני   (09.02.09)
עשה משהוא ?????????? כל חוק שחוקקה הכנסת והממשלה הנבחרת נזרקת לפח כי בבית המשפט העליון יושבים שופטים שלא נבחרו ע"י העם והם פוסלים כל חוק שלא נראה להם מבחינה אידאולוגית וידוע שזה שמאלני הזוי לחלוטין. ולא ניתן לשנות זאת גם אם יצא חוק לצמצום הכוח של הבג"ץ זה לא יעזור כי מצפצפים שם על החוקים .
4. לא ללמד את אזרחי ישראל מה היא "דמוקרתיה"
שמוליק ,   חיפה   (10.02.09)
כאשר פעם אחר פעם מדברים המועמדים על דבר אחד ולאחר היבחרם עושים הפוך על הפוך !!! ודוגמאות לא חסר !!!! מה שה מביא לשבר אמון בן הצדדים !!! הדמוקרטיה לא צריכה להיות יכולת לשקר ולחרבן על ההבטחות באופן חד סטרי !!!!! בלי היכולת של העם לבקש חזרה את המנדט שה סיפקו לנבחרים במידה והם סוטרים מי המצא שה לפיו העם בחר !!!! אף אחד מי המועמדים לא מדבר על התעשייה ! ועל מקומות העבודה שה ייקלטו ללא שיריונים וללא שייכות ארץ מוצא !! ונגד חברות סחר באנשים "שוק עבדים" המעלים על המחשב את העבדים שלהם ! שה בחלקם חושקים את העבדים שלהם כעולה על רוחם !!!! איש אינו דואג לעם הפשוט והישר ! ממש מתאים למצב שבו מדבר הנביא ישעיהו של "בית הוועד" סמוך לביאת המשיח !!!!!
5. מסכים עם גיא
גיא ,   ת"א   (10.02.09)
אני חייב לצדד בכותב הכתבה, כמה שזה לא פופוליסטי מספיק לא לקלל ולא לנגוד את דעות הכתוב בכתבה כלשהי. כל הטענות כאילו אנו לא משפיעים והכל קבוע מראש הן סתם תירוצים לעליבות נפש ולבכיינות של מי שלא רוצה או מפחד לקבל החלטה. נסו להשפיע - בטוח יש מישהו שהכי קרוב לנטיות לבכם, ויתירה מכך - זה לא דורש מאמץ כה רב. עם זאת כמובן הרבה יותר קל לישון עד מאוחר, לנסוע לטייל עם המשפחה או חברים או סתם לטוס לחו"ל. ואחרי זה כמובן להתלונן על כמה שהממשלה שלנו מסריחה ודפוקה. מבחינתי מי שלא מצביע - אין לו לגיטימציה להתלונן על הרכב הממשלה שכן הוא לא ניסה להשפיע.
6. בדיוק ההיפך הוא הנכון.
ג'ורג' קרליין ,   ז"ל   (10.02.09)
כל הכשלונות שאלה שחוזרים על עצמם מתהפכים ושוב חוזרים: אתם בחרתם בהם וממשיכים לעשות כן אז לכם אין מה להתלונן אני לעומת זאת, שתמיד טענתי שאין שפוי אחד בכנסת.....
7. 1, עדיף באמת שלא תצביע
אסף   (10.02.09)
ככל שפחות אידיוטים יצביעו, יש פוטנציאל שהמצב יהיה טוב יותר. לכן, עשה טובה לכולם - ולך תחזור לסרט שלך.
8. כל מי שרוצה להמשיך ולהשלות את עצמו
LAL   (10.02.09)
מוזמן גם הפעם לצעוד אל הקלפי ולהאמין שבחירתו תשנה דבר כלשהו בחייו. מי שבאמת רוצה לשנות את חייו עוזב את המדינה המתחזה לדמוקרטית הזו ועובר לגור במדינה דמוקרטית באמת (קנדה,נורבגיה,אוסטרליה ועוד) בהן באמת יש טעם להצביע ובאמת יש יכולת להשפיע על חייך.
9. אני לא מצביע לא מאמין למושחתים האלה כולם שקרנים וחומדים את
מנעמי השילטון   (10.02.09)
10. אני לא מאמין שאדם ברמה שלך מתכוון לזה
ישראלי ,   אדיש   (10.02.09)
בבחירות האלו אחוז ההצבעה ימשיך לרדת מפני שהרוב לא מסכים עם השטויות שכתבת פה(אני בטוח שאתה לא מתכוון באמת לזה). רב הדומה בין המפלגות על השונה. כל המפלגות, למעט אולי חד"ש, נתמכות ע"י קבוצות ולא רק בעלי ההון. יש לדתות, כולל הפחות גלויות, למשל הסייטולוגיה, השפעה אדירה על בני אדם. אלו הקבוצות שיקבעו מה יהיה כאן. אם אתה רואה איזשהו הבדל בין 3 המועמדים שאני רואה הכי הרבה בשלטי חוצות - חבל שלא ציינת בכתבה, למה אנחנו מתקשים לראות... אנחנו בדרך לג'ונגל של הפרטות, של כל מה שיש לנו בחיים, כולל מידע עלינו. כל ממשלה שתקום תשרת את בעלי ההון. נראה אותך כותב משהו נגד העסקים/החיים הפרטיים של משפחת מוזס - ביום הזה אני יוצא להצביע! גיא, אתה מצחיק אותי.
11. 1 אתה צודק !!!!!
משה ,   חיפה   (10.02.09)
כמורה להסטוריה ולאזרחות בבית ספר תיכון , אני אומר לך בכל האחריות : אתה צודק. שנים על גבי שנים לא הצבעתי - ולא הצטערתי לרגע על כך. צדקתי בתחזיותי העגומות. מה שהיה הוא שיהיה. עולם (מלוכלך) כמנהגו נוהג. אדיוטים הם הטפשים שמצביעים. "כל קול משפיע" הוא קשקוש שאין כדוגמתו. המנטרה של האווילים. הבעיה היא שאתה ואני במיעוט.
12. לא להיות שאננים חייבים להצביע להחליף תשלטון
עמית   (10.02.09)
לא להיות שאננים ללכת לבחור להחליף תשלטון
13. ל - 3
אזרח הגיוני ,   ירושלים   (10.02.09)
בדיוק על זה נאבק השר פרידמן, בשביל זה אולמרט מינה אותו. וישנם עוד אישים במערכת הפוליטית שפעלו בענין. אם תצביע למפלגות שזה מחלק ממצען, או שפעלו בעבר בענין, הרי שממשת את חובתך. ואם הרבה אנשים במדינה יחושו כמוך, הרי שבכוחכם לטפל בענין. ועל זה בדיוק מדברת הכתבה.
14. כמה בורות יש בציבור?
(10.02.09)
כמה חוקים נפסלו על ידי בית המשפט מאז הקמת המדינה???
15. מדוע?
חגי   (10.02.09)
מי שמך, גיא רונן, עורך חדשות, לקשור בין פעולת ההצבעה ובין 'הזכות להתלונן'? הצבעה, 'במדינת היהודים', אמרת. מה לגבי אלו שאינם יהודים פה? לאלו יש 'זכות להתלונן'? זו, דרך אגב, דוגמא מעניינת. אחי 'הלא-יהודים' (קרי, ערבים), כאשר הם בוחרים להצביע למפלגות ערביות, יודעים (מניסיון העבר) שהמפלגות שלהם לא יכללו בקואליציה (היהודית), שהיהודים מחשבים את הקולות, אבל מתעלמים מחברי הכנסת שמייצגים אותם בפרלמנט עצמו. מדוע שאלו יצביעו? וזו רק דוגמא שמלמדת על משהו יותר כללי. באופן כללי, אין לקשור בין קבלת זכויות אזרח/אדם למילוי חובות בדמוקרטיה. מה אנחנו בגנון? ובכלל - הצבעה היא זכות, לא חובה. כל העניין, בדמוקרטיה, זה שאני יכול (למשל) לסרב (מטעמי מצפון) ללכת לצבא (הכובש). או שאני יכול למחות כנגד המערכת הפרלמנטרית ולפעול באופן פוליטי - להימנע מהצבעה, כי המערכת מסואבת, כי אני לא מאמין שם לאף אחד, וכו' וכו'. כל זה לא קשור כלל לחופש הדיבור שלי, או לעניין הבסיסי שלפיו יש לי 'זכות להתלונן'. אותה זכות להתלונן מצביעה על השותפות הבסיסית שיש בין כולנו, למחות כנגד מדיניות או פעולות שונות אשר (לטעמנו) יש בהם פגיעה, חוסר צדק וכדומה. או בקצרה, הזכות להצביע היא תוצר של הזכות להתלונן, ולא ההפך.
16. אולי די?
מאסתי ,   דמוקטטורת ישראל   (10.02.09)
לא מספיק ששללו מאיתנו את זכותנו הדמוקרטית להצבעת מחאה והפכו את הפתקים הלבנים לפסולים, בא עוד פרשן עז מצח וקורא לי ולשכמותי לסתום את הפה. כאזרחית ששירתה בצבא, עשתה מילואים, משלמת מיסים, מתנדבת בארגונים חברתיים ותורמת את מנת חלקה המקצועי לשירותי הבריאות בארץ, יש לי את כל הזכות שבעולם להלין על מי ומה שמתחשק לי מבלי לקבל לכך את רשותו של האדון או כל אחד אחר, לצורך העניין. הגיעה העת לשנות את המנגינה ובמקום לנסות לסכור את פיו של הציבור, אולי תואילו בטובכם להסכית ולשמוע את מחאותיו הצודקות ולהפנים ששיטת הבחירות הנהוגה בישראל רוצחת את הדמוקרטיה, אותה גברת עליה אתם אמורים להגן בחירוף נפש לו הייתם כלבי שמירה אמיתיים.
17. נראה שההצבעה ברגליים היא הדרך היותר יעילה להבעת מחאה על
אוזלת היד השילטונית ,   ועל חוסר האכפתיות   (10.02.09)
כלפי האזרח. יותר יעילה מהצבעה, כי ראינו מה הצבעה הביאה עד כה.
18. מי אתה בכלל שתתן פקודה?
אני   (10.02.09)
19. לשלושת הקופים מתגובות 1,2,3
אזרח   (10.02.09)
כמו שלושת הקופים "See no evil, Hear no Evil, Speak no evil", גם אתם מעדיפים להתעלם מהמציאות וללכת לאן שלא יסחוף אתכם הגורל. גם אתם מעדיפים שלא לעשות כלום עכשיו, ולהתלונן אח"כ. סלחו לי - אבל אתם מגעילים אותי. אתם שרידיה המכוערים של תרבות ה"מגיע לי". סעו לסין ותראו מה זה אומר עונש מאסר על נשיאת דברים נגד הממשל בפומבי, משטר שהדמוקרטיה היא ממנו והלאה. אתם צריכים להעריך את המדינה שאתם חיים בה. מדינה שמאפשרת הפגנה דתית-יהודית באום אל פאחם, ומצעד גאווה בירושלים. אבל אני לא הולך לשכנע אתכם. אני מתכוון רק להדגיש שאתם וכמותכם אנשים קטנים, קטנוניים וחסרי עמוד שדרה. יום דמוקרטיה שמח לכולנו!
20. אחלה כתבה!
בוחר   (10.02.09)
21. ההפך הוא הנכון
שי ,   ירושלים   (10.02.09)
משעשע שתמיד יש מי שמוכן לעוות את נקודה הזו ולטעון שמי שלא מצביע אינו יכול להתלונן על המצב. הגיון פשוט אומר בדיוק ההפך: אם הצבעת לבחירות, ובגללך הכנסת נראית כמו שהיא נראית, אין לך זכות להתלונן. אני, לעומת זאת, שלא הצבעתי ולא שיתפתי פעולה עם הכתרת מתככני האסון הבא, יכול בהחלט להתלונן על מה שאת/ה עשית לי עם הביקור המהולל שלך בקלפי. ואנא, אל תעליבו אותי בכך שתנסו למכור לי ש'מי שלא מצביע מחזק את הצד השני'. כל השלטון הוא הצד השני, אין איש בפוליטיקה שהוא בצד שלי. לפחות כרגע בעלי ההון בצד שלי (לכן עדיין יש לי עבודה), אבל בהם, כמובן, אין לי דרך לבחור. אז תלכו לבחור. אני אשאר בבית ואעשה משהוא שקול לחלוטין למה שאתם תעשו, אבל לי לפחות ישאר משהוא ביד כשאסיים. (הפסקה האחרונה לקוחה מג'ורג' קרלין ז"ל)
22. הכתבה הזאצ צריכה להיות בראש עד סוף יום זה
אני   (10.02.09)
אחר כך צריך באמת לחוקק חוק שיטיל סנקציות על "עריקי בחירות"
23. טקסט טוב. קולח ומהודק
קולגה מעבר לרחוב ,   מוזס   (10.02.09)
24. מצביעים ברגליים
מפוכח כלשהו   (10.02.09)
את מי לא בוחרים בבחירות? את הפרקליטות. את פקידי האוצר. את קציני צה"ל. את קציני המשטרה. את בעלי ההון. ואת מקבלי ההחלטות בארה"ב. כל אחד מאלה משפיע פי אלף מכל 120 חברי הכנסת גם יחד. אז למה להצביע? כמעט 40% מהציבור הצביע ברגליים בבחירות האחרונות. אם אתה כזה דמוקרט, אולי במקום להעליב אותם תשאל את עצמך למה?
25. עדיף לא להצביע מאשר להצביע בצורה אוטומטית
(10.02.09)
רק כי 30 שנה אני מבציע ליכוד... רק כי הרב עובדיה אמר... רק כי ציפי היא אשה.. רק כי הוא/היא הרע במיעוטו... מחר אני הולך להצביע, אבל הייתי מעדיף אם הרבה מהמצביעים היו נשארים בבית..
26. חשוב להצביע
וירידיס   (10.02.09)
זו עוד אחת מהחובות המוסריות של מי שחי במדינה דמוקרטית בכלל ובישראל בפרט. במיוחד למי ששרת או משרת בצבא. כל הבעיות של טפשורת ומערכת המשפטטה לא קשורים בחובה להצביע. זו ההזדמנות של כל אחד מאיתנו להשפיע. מי שלא מצביע לא משפיע ומבחינתי הוא עצלן. אפילו פתק לבן שווה כי הוא מביע מחאה ממה שיש. חפשו להצביע למי שהכי פחות גרוע.
27. נתניהו הוא המועמד הרציני ביותר והמתאים ביותר לתפקיד רה"מ
אזרח   (10.02.09)
הוא בליגה אחרת , לעומת לבני שהיא עב"ם במשרד החוץ.
28. ===============היום בועטים בקדימה לכל הרוחות=============
אתושית   (10.02.09)
קדימה שמנוהלת ע"י הספינולוגים המתועבים אייל ארד&אדלר חייבים לקבל היום סטירה מצלצלת! העם חייב לבעוט ברוחמה בלילה גנבת הוויסקי מהדיוטי העם חייב לבעוט ברוני בראון הרמאי לבעוט ברמון האנס. בקיצור לבחור מ-ח-ל,לבחור ליכוד!
29. קשקוש-
סטודנט   (10.02.09)
הפעם האחרונה (ונכון לשנים הקרובות גם האחרונה) שהצבעתי היה עבור שרון- בקול שלי ובקולות רוב תושבי ישראל- הוא נבחר בקולות הימין- וכאמור רימה את בוחריו ועשה את ההפך הגמור המהותי מדעת אזרחי ישראל ששלחו אותו לשלטון- החמור ביותר היה שבית המשפט העליון אישר לו לבצע את המהלך בלי ללכת לבחירות/לבצע משאל עם- אם זה חוקי לרמות את הבוחרים שלך- משמע אין שום משמעות חוקית למצע הבחירות או לקווי הייסוד של מפלגה שמתמודדת לכנסת. לקול שלי בקלפי אין שום משמעות-
30. -1-3 מיליםכדורבנות-אתםכל כך צודקים
עוד אחת עצבנית ,   גבעת שמואל   (10.02.09)
בג"צ מתנהג כאילו הוא נבחר ע"י העם ולא הממשלה.חבל לטרוח ולהצביע.ממילא בהחלטות חשובות הם קובעים כמו במקרה האחרון של תע"ל, רע"מ ובל"ד שעזמי בשארה ממשיך לקבל משכורת. אם זה לא היה עצוב היינו צוחקים
תגובות נוספות
חזרה לכתבה