בהקמת אתרים גדולים ופעילים תדיר יש אספקט נוסף שהוא מעבר לעיצוב האסטטי והפונקציונאלי והשימושיות, שעל המעצב לתת את הדעת - התחזוקה.
יש לקחת בחשבון שאנשים וגופים שונים מזינים את התכנים לאתר, והעיצוב צריך להיות קל לשימוש ונוח לתחזוקה. אני מכירה את העיצובים של ynet ושל נענע 10 מהדיונים שהתקיימו לאחר העיצוב שלהם. מבלי להתיחס לנקודה האם העיצובים הם לטעמי או לא לטעמי, כמעצבת, הבנתי את החשיבה שמאחורי הקו העיצובי. הייתה בהם התיחסות אמיתית לתחזוקה, והתיחסות ל- Design guidelines
ברורים וקלים לביצוע, ויחד עם זאת הם היו אסטתיים, חדשותיים, פשוטים וקומוניקטיביים.
קראתי את 3 המאמרים על אתרי החברות הסללוריות, ואת הסיכום שמופיע כאן, הדבר האחרון שהיה עולה על דעתי, זה שהעיצוב לסלקום בוצע ע"י נוויל ברודי.
ראשית - המיתוג הקודם של סלקום היה סגול צהוב. דף הבית נראה כחציל. עברתי על דפים רבים ולא הבנתי האם סלקום שינתה או לא שינתה את הקו המיתוגי שלה.
לפעמים רוצים חידוש המבוסס על הישן - אבל גם זה לא היה כאן. גיליתי בלי סוף גוונים של סגול, מה שנראה יותר כמו טעויות.
לא ברור לי מה זה העיגול הגרדיאלי ברקע דף הבית. האם מדובר על צבעים גרדיאליים רכים או אחידים ועזים?
הגעתי ל"סלקום קופי" למשל וראיתי תכלת מזעזע שלא חי בשלום עם שום צבע, ולא ברור לי מאין נחת. אין לו שום איזכור בדף הבית.
האם המיתוג החדש הוא אדום+ סגול חציל?
תקישו בתפריט למעלה על כפתור "תוכן" - האדום והחציל התחלפו בתפקידם, הצהוב והסגול מהמיתוג הקודם - גם שם. מה זה הבלגן הזה??????
לאחר דיפדוף נוסף, אני מתחילה להבין את כוונת המשורר: לכל אחד מהנושאים בתפריט העליון יש צבע. למה אם כן אין לו איזכור בתפריט בדף הבית? למה התמונות לא מדברות את שפת הצבעים האלה?
אני מבינה שהרעיון הוא גווני צבע עם הבדלים דקים במבנה שחמטי. מישהוא שכח כנראה בדף הבית את הרעיון הזה, מה שמעיד שהוא חסר את המימד של פשטות התחזוקה שאיתה פתחתי.
אני מאחלת לסלקום שתחזיק מעמד וממליצה לה לתת את הדעת על הצבעים, ולעגן את העיצוב ב- Design guidelines ברורים.
אילאיל
נ. ב. בדף הבית קישור למצגת המציגה את האתר ממנה אני למדה סלקום לא שינו כנראה את הקו המיתוגי שלהם, אז למה דווקא סגול בדף הבית?, ולמה אין איזכור למיתוג בדף הבית? ולמה הלוגו הפך לאדום?..........