קנו את שירות התקשורת עצמה - לא את המכשיר!
לחברת סלקום (אני מניח ששיטות דומות קיימות אצל הספקים האחרים אך על סלקום הנני יכול להעיד) יש טכניקות שירחיקו אותי מדלפקי המכירה של הטלפונים כל עוד אני חי.
בפברואר 2007 ביקשתי לקנות מכשיר E61 בתשלום מלא, כ 2000 ש"ח.
למה לך ? צקצקה אשת המכירות. קנה בתשלומים, היקף השיחות שלך מצביע על כך שתהיה זכאי לניכוי מרכיב משמעותי מעלות הטלפון.
בסכלותי - הסכמתי.
כאשר הרגיזה אותי חברת סלקום בנושאים שונים, ולאחר שהמחוקק הצליח סוף סוף לאנוס את חברות הסלולר להותיר את מספר הטלפון בידי המשתמש - רציתי לבדוק מה משמעות שינוי הספק מבחינת ההתחייבות לחבילת צריכת זמן אוויר.
פתאום הסתבר לי שהמכשיר שעלה 2000 ש"ח במזומן יעלה לי 4000 ש"ח בכל מיני תואנות רטרואקטיביות.
אנשי המכירות אינם מציגים את הצד הפחות נעים של הנתונים. במקרה שלי אף לא הוחתמתי על החוזה. זה נשלח אלי ללא חתימתי זמן מה לאחר הרכישה.
יכולתי לתבוע, יכולתי להשליך את סלקום מאחורי גבי מבלי לתבוע - שהרי בתי המשפט בישראל מלאים שופטים שדרך מינויים מוסתרת מהציבור, ועוגמת הנפש מסלקום היתה חוברת לעוגמת הנפש מבית המשפט.
זמני ואיכות חיי חשובים לי מכדי לבזבזם על סלקום.
כדאי רק שהקוראים את דברי אלה ידעו כי מכשיר אחר - שלא קניתי בסלקום, והיה פתוח לשימוש בכל כרטיס SIM - נחסם לשימוש SIM זר בעת שהיה בתיקון במעבדת סלקום,. גיליתי זאת רק בהיותי בחו"ל.
מדובר בנסיון לכפות עלי בעורמה לקנות זמן אוויר בינלאומי במחירים המופקעים של סלקום.
בהיותכם בחו"ל - הכנסו לחנות של ספק מקומי, רכשו כרטיס SIM של ספק בארץ היעד, ואל תאפשרו לסלקום לחגוג על שיחותיכם הבינלאומיות.