רכב  משפט וצרכנות
יבוא מקביל: מה באמת יקרה למחירי המכוניות?
שחר הזלקורן
פורסם: 26.05.09, 13:16
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 91 תגובות ב-58 דיונים
31. גם אם מחירי הרכב לא ירדו לפחות
רועי ,   באר שבע   (26.05.09)
נוכל לקבל תוספות חינם או במחירים נורמליים ולא לשלם על מרימי שמשות 3000 שקל.
כמו כן אם חברות הליסינג ייבאו מכוניות בעצמם היבואנים יאבדו כ 50 % מההזמנות שלהם ולכן אנחנו הצרכנים שוב נרוויח (אין הנחות לחברות ליסינג/ לא משולם מהכיס שלנו).
32. כן אני רוצה 2% הנחה.
קמצן כרוני   (26.05.09)

בשוק כמו שלנו שבו המחיר הוא חזות הכל, גם 2000 שקל הנחה זה חשוב! האם מישהו יקנה רכב ב-114 אלף כשמעבר לכביש מציעים לו אותו דבר ב-112 אלף? למה, בגלל העיניים היפות של היבואן?  וחוץ מזה יש את העניין של חוויית הקנייה והשרות, שבארץ עוד לא יודעים בכלל מה זה.

 

 

תהיה תחרות על מתן שרות, לפני ואחרי הקנייה.

תהיה תחרות על מוצרים יחודיים, יביאו בשבילך דגם עם מנוע / גיר / צבע ריפוד שתרצה, רק שתהייה מרוצה ולא תלך ליבואן אחר.

רק טוב יצא מיבוא מקביל.

33. אם זה לא יוריד את המחיר, אז מה הלחץ? אף אחד לא יתחרה בכם.
חינם   (26.05.09)
תנו לזה לעבור בשקט.
34. בדיוק.
(26.05.09)
וynet ממכם לא ציפיתי להיות כאלה בעד יבואנים. תחשבו למשל:

יונדאי שבחו"ל נחשב זבאלה ועולה משמעותית פחות מפג'ו או פולקסוואגן - פה הם עולים אותו דבר! זה למה? כי יונאי לא ממש רוצים למכור לפרטיים אלה רק לליסינג. לליסינג הם מוכרים ב50 אלף שקל ולפרטיים כאילו ב114 אלף, כדי שהמחירון של היונדאי יהיה גבוהה והערך של החברת ליסינג יעלה...

עכשיו יבוא יבואן שני ליונדאי, מה לדעתכם הוא יעשה? אם הוא יהיה ממש חכם הוא ימכור ישר ב60000 אלף לפרטיים, תהיה התנפלות... אם לא אז לפחות כל הזמן הוא יהיה בתחרות עם היבואן השני וכל אחד יוריד 1000 שקל כל חודש וכל אחד יתן עוד ועוד אבזור, עד שבסוף המחיר יהיה נורמלי.

באמריקה ואירופה זה פשוט עובד, המכוניות פשוט זולות! אני לא מבין איך אתם מסוגלים לשקר ככה בשם היבואנים ולכתוב כאלה שטויות.

זה ממש כמו בזק שפעם המחירים שלה היו הרבה יותר גבוהים, ושהכניסו להם מתחרים פתאום הכל זול, אפילו שזה מדינה קטנה וכל הבולשיט שאתם מנסים לפמפם לנו כל הזמן...
35. ישראל - מדינת פראיירים למשלמים כפול!!
יוני ,   קליפורניה   (26.05.09)
36. אם יבואני הרכב נגד אז אני ממש בעד!
(26.05.09)
37. רמי לוי שיווק השיקמה - בבקשה תתחיל לייבא מכוניות!!
אזרחית שנמאס לה   (26.05.09)
38. סוף סוף יהיה גיר ידני במכוניות נורמאליות בארץ!
אנונימי   (26.05.09)
39. סתם מבלבלים לנו את המוח.
יהודה ,   ירושלים   (26.05.09)

לפי הכלל שמישהו אומר שזה לטובתי בטוח שהוא  הולך לדפוק אתי.

 

נמאס כבר מהטיפול לטובתינו .

בעלי הרכב הם בוגרים שיש להם אחריות בכל תחומי החיים אז למה בעניני רכב שוללים מהם את האחריות ומתיחסים אלהם כלילדים קטנים?

 

במקום ליצר עוד עלוקות שיתעשרו על חשבונינו(יבוא מקביל)-

שירדו לנו מהוריד שכל אחד ייבא מה שהו רוצה והאחריות עלהתקינות עליו.

ושכל אחד ישלם מסים ממש כמו שבעלי המונופול משלמים ולא כל מיני התחכמיות איך למנוע יבוא אישי ולהעשיר את העלוקות.

 

ותראו זה פלא המחירים ירדו פלאים ותקינות הרכבים תעלה פלאים

יש לבטל את תלות האחריות במוסך היבואן .

 

צריך להפריט את שוק הרכב המוסדי (המוסווה).

 

40. עד מתי תמשיכו לאכול את השטויות של נהנתניהו ?
קומביביניהו   (26.05.09)

רפורמות על גבי רפורמות הוא מבטיח לכם ולבסוף אתם מלשמים הרבה יותר ללא נקיפת מצפון. הוא הבטיח לכם רפורמה בשוק הדלק ? אז הבטיח, בינתיים מחירי הסולר נסקו ומחירי בנזין 95 מוכתבים ע"י האוצר. הוא הבטיח לכם רפורמה בנמלים ? אז הבטיח. בינתיים השליכו מליארדי שקלים על "הרפורמה" הזו ושום דבר לא זז למעט ניפוח מנגנונים. הוא הבטיח לכם רפורמה בשוק ההון ? כולכם משלמים עבור החלומות הרטובים שלו.

אז עכשיו הוא הצית לכם את הדמיונות על הפחתת מחירים וכל מיני פנטזיות, ולבסוף היבואנים הנוכחיים, ואולי אם יתווספו חדשים, יעשו עליכם סיבוב.

רציתם את מאחז העינים נהנתניהו שקרניהו ? קיבלתם אותו בגדול יחד עם שטייניץ וכ"ץ

41. הגיע הזמן לפעול
דוד ,   הרצליה   (26.05.09)

שמי דוד שקד

אזרח מהשורה.

נמאס ממס הקניה ומחיר הדלק במדינה הזו.

אני מתכוון להרים את הכפפה ולפעול  .

מי שתומך ברעיון של ביטול מס הקניה והמיסים על הדלק

מוזמן לפנות אלי בדוא"ל :  dhadad20@gmail.com

תודה

עם הכח של כולם נצליח.

42. מכינים את הקרקע לביטול הרפורמה
אבי ,   כרכור   (26.05.09)

הממשלה נכנעת לאט לאט ללחצים והופ ראו זה פלא או תבוטל הרפורמה בטענה של חוסר עניין לציבור שמשום מה נראה מאוד מעוניין.

 

ואגב זה בולשיט. היום אפשר להביא מיני-ואן בן חודשיים מארה"ב ביבוא אישי, במחיר של 13 אלף שגדל לאחר כל ההוצאות ל-20-25 אלף דולר, במקום לשלם 250 אלף בארץ אז נא לא לבלבל במוח אודות מחירי יבואנים.

43. שיורידו לפחות 30% מהמס על הרכב
עדי   (26.05.09)
קיום המס הוא יותר מ100%
44. האין כבוד לעתונאים, מה אתה מצפה מדלק רכב לאמר?????
ירון ,   רמת גן.   (26.05.09)

יבוא מקביל ישפר וישכלל מאוד את השוק הלא סגור הזה.

זהו שוק של קליקות ותיאומים בעיקר בשל סגירותו.

 

חותם על כך שמצבנו ישתפר רבות , המחירים ירדו והרבה (ייתכן ובחלק מהדגמים פחות אבל ברוב כן . נקודה. )

 

תוגבל יכולתו של השוק לתאם עמדות מול שוק המשומשות (דרך מורנו ורבינו לוי יצחק)וגם פה נרוויח.

אני מבטיח לכם שהיבואנים משקיעים המון אנרגיה בלהכשיל את הרפורמה.

הלוואי ולא יעמוד להם הכח וסוף סוף הסכר יפרץ .

 

בהמלחה אדוני שר התחבורה. רבים יכירו ויוקירו את פועלך בכיוון זה.

 

45. היבואנים יזמו כתבה
עמיל מכס המתמחה ברכב   (27.05.09)

אני באמת לא יודע מי יזם את הכתבה ?????

לידיעת הציבור. אתם תרויחו הרבה כסף גם על רכב של 120000 אלף ש"ח.

1. היבוא המקביל יעבור בתהליך המסחרי במכס. ולא במחלקה ליבוא אישי. כך

     שהיבואן המקביל יקבל הנחה קמותית במכס כמו היבואן הרישמי

2. כתוצאה מזה המס ליבואן הרכב המקביל יהיה זול יותר ב-20% לפחות.

     ונראה לי כי בשלב הראשון של היבוא המקביל ירצו להוכיח.

      שאכן הרפורמה השתלמה לציבור.

3.  אני מציע שהיבואנים לא יטעו את הציבור בכל מיני טענות שיקריות.

4.  מאחר והמוסכים המורשים יראו שבורח להם נתח שוק רציני. אזי הם יתקפלו

      ולא ישמעו ליבואן. אשר מונע מהם לתת מכתבי שירות. ואף שרות תיקונים.

 

      קדימה לדרך

46. יחי הפקקים!!! מוות לתחבורה הציבורית!!!
(27.05.09)
47. כתבה נאיבית -פטפוטי ביצים
ורמיהו ,   מרכז   (27.05.09)
במרווחי הרווח הנוכחי של 25%-30% שהם עשרות אלפי שקלים למכונית עממית ומאות אלפי שקלים לרכב יוקרה מחירי הרכב ירדו   ובגדול. זה מה שקרה בשוק האלקטרוניקה הביתית וזה מה שיקרה גם כאן.
48. האא... ולמכור מזדה 3 לחב' ליסינג ב-80 אלף זה אפשרי?
שלא יבלבלו אותכם...   (27.05.09)

שלא יבלבלו אותכם חברים.

 

אם יהיה יבוא מקביל אנחנו בתור צרכן פרטי נהנה לפחות מהמחירים של חברות הליסינג אם לא טוב יותר ונפסיק לסבסד אותם.

 

היבואנים האלו - תכף אני מתחיל לבכות מכל ההתבכיינויות שלהם....

 

שאתה בא בתור לקוח פרטי שקרע את התחת לפעמים עשרות שנים על מנת לאפשר לעצמך לרכוש רכב חדש, יורקים לך בפנים ועושים לך טובה אם נותנים לך רדיו שעולה להם אולי 300 שקל.

 

שבא מר חברת ליסינג לקנות - בום! יש מאיפה לקצץ 25% ממחיר הרכב ועדיין להרוויח. מעניין...

 

כמו עם כל המוצרים, גם כאן היבוא המקביל ייקרע את השוק.

תראו איך במוצרי חשמל של מאות שקלים בודדים המחירים ירדו במאות!! אחוזים! הכל תודות לאתרי השוואת מחירים כמו ZAP ולייבוא מקביל.

 

אז יאללה לך הביתה קרטל, שלום ותודה.

 

 

ואתם יודעים מה? גם אם המחירים יישארו בדיוק אותו דבר, אולי סוף סוף לחלק מהיבואנים תהיה תודעת שירות ומותג לא ייהרס כי יש לו יבואן חרא...

 

 

49. אז למה היבואנים מפעילים לובי כל כך חזק נגד המהלך?
fried   (27.05.09)
יבואני הרכב מפעילים כבר שנים לובי אדיר מימדים לביטול כל רפורמה שתפגע במונופול מטיל ביצי הזהב שלהם (כן, מחיר אחיד לכל היבואנים הוא סממן מובהק של מונופול) .
אם זה לא יפגע בהם, אדרבא, תנו למהלך לקרות ותוכיחו את יתרונות היבואן על היבואנים המקבילים!

הגיע הזמן שישראל תתחיל לנהוג כמו כל שוק נורמאלי שמאפשר לכוחות השוק לפעול. וגם בתחום הרכב! (ראו מחירי המחשבים, הטלויזיות ועוד ועוד לאחר פתיחת השוק לייבוא מקביל).

המלצתי -
א. להמשיך ללחוץ (נראה כי נבחרי הציבור קשובים ללחץ לפתוח את השוק).
ב. לא לקנות רכבים חדשים (או לקחת ליסינג חדש). לא עכשיו. עוד קצת.

עוד מעט לחץ צרכני וגם כאן זה יצליח!

שיהיה לנו בהצלחה.
50. התנגדות היבואנים ליבוא אשי ולחברות מתחרות למה כנסו
הלוי   (27.05.09)
רוח היבואנים כל כך גבוה שמפחדים שאחרים ינגסו מה הרוחים הגבוהים שלהם נכון שהיבוא העצום שהם מיבאים מקנה להם הנחה ברכישה אבל מי נהנה מהנחה זו הוא עצמו וה הזמן לפתוח את השוק חופשי לאחרים וליבוא אשי ובנוסף להטיל מס גבוה על רוחיהם ונראה אם הם ימשיכו ליאבא ושלושים אחוז רוח על סכומים כאלה זה רוחי עתק על כן צריך לפתוח את השוק לכלם ולא לאחז בפירות והירקות בהטלת המ"עמ
51. מי האנשים החושבים במשרד התחבורה , יש כאלה בכלל ?
נתן   (27.05.09)

משרד שהרס כל חלקה טובה בתחבורה בישראל

 

אין מה לצפות מכץ , האיש נמצא בשבי היבואנים ופקידות משרדו .

52. סוחרי סוסים !
סרג'יו קונסטנצה ,   ארץ הקומבינות   (27.05.09)

כל היבוא אישי, יבוא מקביל ושאר קומבינות הן בדיוק כמו סחר בסוסים. חברות ליסינג, כמו חברות כח אדם, גוזרות קופון על גבו של מישהו אחר, הם אונסים את היבואנים להנחות של עד 25% ממחיר המחירון לצרכן, מרוויחות מעסקאות ההחכרה ואז מרוויחות שוב על הרכב במכירתו לאחר כשנתיים ! ליבואן זה טוב שבטלפון אחד הוא מוכר 50 מכוניות ויותר אבל הרווחיות שלו נשחקת בטווח הארוך, וכל גם הכבישים בישראל !

השוק בארץ קטן מדי מלהכיל 2 יבואנים או יותר לאותו מותג ולכן צריך להשאיר את המצב כמו שהוא וליישמו לפי החוק (כן, לסגור את כל "המתווכים" ליבוא אישי וליישם את משמעות התקנות של המכס בדבר יבוא אישי, להבדיל ממסחרי).

המדינה לא מושחתת - העם מושחת !!!

53. יבוא רכבי עבודה.
יואל ,   דרום   (27.05.09)
מי יודע למה אי אפשר ליבא טנדרים?
54. הצרכן הישראלי פראייר
(27.05.09)
הצרכן הישראלי פראייר      

רק בישראל, מיתון והיבואנים מעלים מחירים

רק בישראל, היבואנים מתאמים בניהם מחירי מכוניות

רק בישראל, מיסוי של 100% על רכב חדש

רק בישראל, הצרכן ממשיך לקנות במקום להטיל חרם!

55. ב 1982 היה יכוא מקביל והוזיל לפחות 10%
אלי ,   חיפה   (29.05.09)

כן, קניתי אזאופל אסקונה והיההפרש גבוה של ב-11,4% בין מחיר יבואן אופל לאדם שייבא עבורנו את הרכב, דאג לשחרור מהמכס, רישוי וגם לשרות בתקופת האחריות.

אלא שהיבואנים עם משרד התחבורה והמככס עצרו יבוא זה על ידי שורת תקנות מיסוי.

הרבה מאוד אנשים ייבאו אז מכוניות ביבוא אישי ונהנו מחסכון.

זה יהיה נכון גם לתקופתנו.

56. שר תחבורה כלבבי.נקוה שהאוצר לא יעזור לקרטל
קובי ,   דרום   (30.05.09)
מחיר המכניות גבוה מערכם ב40 אחוז.יש ניסיון של שר התחבורה להילחם בקרטל הרכב ובפקידי האוצר שמשתפים פעולה.רכבי הוא רכב עבודה ובשל הקרטל אני לא  יכול להחליפו ותכף יעברו 10 שנים ולא חסכתי סכום אדיר שהם דורשים.אני מקוה שהיבוא האישי יכלול גם רכבי עבודה.המשך להילחם אנו איתך חזק ואמץ ישראל הוד
57. בקיצור העשירים מרוויחים והעניים נדפקים מחוסר תחבורה ציבורית
(02.06.09)
תחי מדינת ישראל
58. התאוריה לגבי המחירים - שטות גמורה!!
רועי   (16.02.10)
שולי הרווח של היבואנים הם כמה עשרות אלפי שקלים למכונית, בגלל הייבוא היחיד. יבואן משני שיקנה את המכוניות במקור אף במחיר יקר יותר ויסתפק בשולי רווח נמוכים יותר, ימכור את המכונית במקום היבואן הראשי, שייאלץ גם הוא להוריד את שולי הרווח שלו, עד שיצטמצמו לרווח הריאלי שהוא אמור לקבל על מכירת המכונית, אז מדובר באלפי שקלים עד עשרות אלפי שקלים למכונית אחת.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה