דיגיטל  אינטרנט
קידום אתרים ב-10 ימים: תוכן כפול
שוקי גלילי
פורסם: 31.05.09, 09:09
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות ב-16 דיונים
1. האם שינוי מילה בתוכן מסויים עושה אותו מיוחד?
מסאלחה שאדי   (31.05.09)
הכתבה חסרה, בדוגמא שהזכרתם למעלה: "אתר גדול מפרסם פוסט שלכם" - האם היה די בכך לתת לו פוסט עם שינוי קטן בתוכן?
או שגוגל מזהה עותק כפול גם לפי פרמטר הדימיון?
2. תקראו לי קטנוני......
(31.05.09)
זה רק אני, או שהכתבה הזו אומרת הכל - אבל לא אומרת כלום?

תקראו את הכותרת, ובואו תסבירו לי איך הכותרת מתקשרת לתוכן הכתבה.......
3. גוגל גם רוצה שתתפללו אליו ארבע פעמים ביום
נתי ,   הדרום   (31.05.09)
ומעדיף לקבל את הבנים הבכורים שלכם כקורבן.

ולמה נראה לי שגוגל נתפס כאל פרוטו-שמי מצוי:
1. גוגל יודע הכל
2. גוגל מעניש (על תוכן כפול לדוגמה)
3. גוגל לא רוצה עוד מנועי חיפוש יחד איתו
4. אנשים לא יודעים איך גוגל עובד ומרבים לשאול שאלות בנושא
5. גוגל אפוף מיתוסים

4. גוגל נול מועתק מויקיפדיה
אבנר   (31.05.09)
5. פאקינג תותח! תודה על ה-canonical
משועשע   (31.05.09)
נשב"ז כבר ממערכות מוכנות שיוצרות כתובות עם מזהה-סשן, כמה טוב שיש את התג הזה שמאפשר להורות לגוגל להתעלם מהם :-)

תודה!
6. נראה עכשיו מה גוגל יעשה... תיסבכתי אותו (כנסו)
מישו ,   איפשהו   (31.05.09)
קידום אתרים ב-10 ימים: תוכן כפול
מה שחוזר על עצמו נוטה לשעמם. גם אותנו וגם את Google, שנוהג להגלות "תוכן כפול" החוצה מתוצאות החיפוש. מה עלינו לעשות כדי להימנע מכך? בכך נעסוק בפרק השישי בסדרה
שוקי גלילי
פורסם: 31.05.09, 09:09
בהקשר של קידום במנועי חיפוש, תוכן כפול (Duplicate Content) הוא תוכן טקסטואלי שיש לו מספר מופעים זהים במיקומים שונים ברשת, באותו אתר או באתרים שונים.

ובעברית: כשגוגל מוצא שני דפים או יותר שתוכנם זהה.





לדוגמא, אם פרסמתם פוסט בבלוג שלכם ומישהו העתיק אותו בשלמותו ופרסם במקום אחר, זהו מקרה של תוכן כפול. או למשל, אם תעתיקו ידיעה מ-ynet ותפרסמו אותה באתר שלכם - אפילו אם תצליחו לשכנע שמדובר ב"שימוש הוגן", Google לא יהיה מרוצה.

מדוע? כי גוגל רוצה שמשתמשי מנוע החיפוש שלה יהיו שבעי רצון, ואחד הדברים שכולנו שונאים הוא לגלות שבמקום תוכן מקורי, אנחנו מקבלים דף תוצאות שכולל כפילויות רבות.

לכן, כאשר Google מוצא מספר עותקים של אותו תוכן, הוא לרוב יבחר את זה שנראה לו כעותק המקורי ויעלים את האחרים מהתוצאות. מכך גם נובעת הבעיה הטמונה בתוכן כפול עבור בעל אתר: הבעיה האמיתית היא לא ש-Google "מעניש" עליו, אלא שהוא עלול להעלים את הדף הלא נכון - או מכל מקום, לא את זה שאתם מעדיפים שיעלים.

איך Google "מחליט"? באופן רגיל, הוא ייתן עדיפות למופע הראשון של התוכן אותו זיהה, בעיקר כאשר המופעים הבאים הם באתרים פחות "סמכותיים". כמובן שזה לא תמיד עובד בצורה מושלמת.

אם מסיבה כלשהי אתם יוצרים, במכוון, אתר או דף חדש עבור תוכן קיים, מומלץ להודיע לגוגל מה אתם רוצים שיציג בתוצאות ומה לא, באחת מהדרכים הבאות (שתי הראשונות יעילות גם כאשר מפעילים אתרי מראה Mirror sites):
א. באמצעות שורה מתאימה בקובץ ה-Robots.txt.
ב. באמצעות תגית noindex.
ג. באמצעות הפניה קבועה (301 Redirect) מהדף הישן לחדש.

מידע מפורט יותר אפשר למצוא במאמר Urgent Removal Request של גוגל.

כמובן שישנם גם מקרים של תוכן כפול שהם לגיטימיים לגמרי. לדוגמא: כאשר, אתר תוכן גדול מחליט לפרסם בשלמותו פוסט מהבלוג שלכם (בהסכמתם כמובן). פתרון פשוט למצב כזה, שיאפשר לכם לדווח לגוגל מהו המקור ומה ההעתק, הוא לבקש לינק מהעתק אל המקור.

שימו לב ש-Google מגדיר כפילות כהמצאות של תוכן זהה בכתובות URL שונות. מבחינתו, שלוש כתובות כאלו למשל, אינן זהות, גם אם הגולש רואה בהן בדיוק אותו דף:
example.co.il
www.example.co.il
www.example.co.il/index.htm

לכן, במקרה שבו לדף מסויים (ולא רק דף הבית) יש יותר מכתובת אחת, מומלץ לומר לגוגל מהו הדף ה"אמיתי". ניתן לעשות זאת באמצעות הפניות 301 אליו מכל הדפים האחרים, או באמצעות התגית החדשה rel=canonical (שנוצרה בדיוק למטרה הזו).

אגב, חשוב להקפיד גם על כך שכל כותרת דף (Title tag) וכל תיאור דף (Meta Description) יהיו ייחודיים, ולבדוק מדי פעם ב-Google Webmaster Tools (תחת Diagnostics / Content Analysis), אם Google מדווח שמצא כפילויות בכל זאת.
7. מ 9 בבוקר רק תגובה וחצי - זה מה שהמאמר שווה !
אוניגמו   (31.05.09)
8. ממש הדברים מסוכנים-כנסו
בונה   (31.05.09)

ממש הצחקתם אותי עם תוכן כפול- כאשר בניתי אתר חדש - לא היה לי זמן לכתוב הכל מחדש ואז העתקתי הכל (מילה-מילה)  מאתר הישן.

 

אתר החדש קיבל דירוג יפה בתוך 3 חודשים ,בדיוק כמו אתר ישן.

לא עסקתי בקידום כלל .

רק כאשר התחלתי לעשות שינויים ( שיהיה  פחות תוכן כפול,שתהיה התאמה בים כותרת לתוכן,

שיהיו לינקים נכנסים ושיהיו מלות מפתח מתאימות-  - אז

התחילו בעיות ,רק אחרי השיכלולים ושיפורים- יריד הדירוג!!!!!!!!

חצי שנה בלי לעשות כלום אתר רק עלה ועלה , ועכשיו בתוך שבועיים ירד!

הכל הגרלה ואין שום היגיון.

 

9. שוקי וYNET
נעם   (31.05.09)
באמת סחתיין עליכם. כל הכבוד על המידע החשוב שמוגש בצורה מסודרת וברורה.
תודה רבה רבה לכם.
10. לכל הגאונים שמתלוננים כל פעם על מספר התגובות
שפירול   (31.05.09)
מתי כבר תבינו סוף סוף שיש גם תהליך של צינזור וסינון. מספר התגובות הנראה לעין לא מסמל את מספר התגובות האמיתי
11. ברגע הראשון שאתה תהיה מנהל אתר - תבין למה
massalha ,   דבוריה   (31.05.09)
ברגע הראשון שאתה רואה ש 70% מהגולשים לאתרך ביקרו בגוגל קודם - אז תבין שזה מאוד חשוב. במיוחד בישראל. בארה"ב למשל יש חשיבות למנועי חיפוש כמו יאהו ו לייב... כנ"ל לגבי דפדפנים ... ה IE שולט בישראל אבל לא כמו בעולם.

12. אתה טועה לגמרי
אור   (31.05.09)
גוגל אפוף מסתורין, ולא מסתורים
13. בלבלת אותי, אני לא יודע מה לעשות
google   (31.05.09)
14. ואם פירסמתי מאמר ב10 אתרים שונים
כותב מאמרים   (01.06.09)
האם זה נחשב תוכן כפול?
15. כל הכבוד לסדרה ולכתב
כל הכבוד   (31.05.09)
יש פה דברים מאד שימושיים...
16. קידום אורגני
גל ,   AVATAR   (21.02.10)

נכון מאוד מאמרים ותוכן משוכפל פוגעים בתוצאות בגוגל קידום אתרים מקצועי טוב צריך להיות איכותי זאת אומר על ידי  ערך אמיתי למוצר או לתוכן קידום אורגני בנוי בצורה כזאת שהתוכן הוא מרכיב חשוב בכול התהליך ולכן כמו שכתבתי יש להשתמש בחומר מעניין ואיכותי.

חזרה לכתבה