בלייזר  בלייזר לא בשימוש  נצחונות
רמת השרונאס
ערן סלע
פורסם: 22.06.09, 11:16
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות ב-28 דיונים
1. שאראס בנבא
האח קרמזוב   (22.06.09)
ראיתי אותו במשחק הבית הראשון של אינדיאנה (נגד פילי), וראו בבירור שהוא מיישם את ההגנה שהמאמן ביקש. הוא נעמד על אותה הבלטה כל פעם, רק שלמרבה הצער היא היתה רחוקה מדי מהשחקן שלו, והוא חטף על הראש פעם אחר פעם. אני בטוח שאם הבחירה היתה בידו, הוא היה שומר טוב יותר בנבא.
2. פארקר
ספרס   (23.06.09)
מה עם טוני פארקר 2 אליפויות לא מספיקות?
3. מה שקרה בNBA
יואב ,   חיפה   (22.06.09)
זה שלארי בירד ראה את שאראס באולימפידה טוחן את האמריקאים, והביא אותו לאינדיאנה כדי שיכנס לנעלים של רג'י מילר. אבל למרות ששאראס הוא קלע מצוין, הוא נכנס למשחק דרך זה שהוא מנהל אותו, ואת זה אף אחד לא נתן לו לעשות. הביאו אותו לשם כדי שיהיה ה3 POINT SPECIALIST , ולא להיות הפוינט גארד, וככה פיספסו אותו. גם הוא פיספס, כי קליבלנד רצתה שיבוא אליה להיות הפוינט, אבל בפחות כסף...תארו לכם את שאראס עם לברון (יכלו ביחד להיות צמד 1ו 3 הכי קטלני מאז מיקי ומוטי)
4. כמה שטויות בכתבה אחת
אני   (23.06.09)

שאראס שחקן טוב, אבל הוא לא מתקרב לשחקנים הטובים באמת של הNBA.

 

"

שאראס של האן.בי.איי היה שחקן מתוסכל ומיואש לפרקים, לא רק בגלל שלא הצליח ליישם את סגנון המשחק המרהיב שלו, אלא כיוון שהתאכזב מהתפיסה הכללית שהליגה פועלת לפיה: יותר מדי משחקים חסרי חשיבות, יותר מדי מהלכים לא מספיק חשובים, יותר מדי שחקנים שמשחקים לפי תבנית מוכתבת ולא על פי אינסטינקט ורגש. בתוך כל זה, כנראה, הלכו וכבדו הרגליים הלא־זריזות־ממילא שלו."

 

נראה ל שהפסקה הזו מסכמת את הכתבה - פשוט שטויות.  יותר מדי משחקים חסרי חשיבות? כל המשחקים שם משוחקים למען מטרה אחת שהיא להגיע לפלייאוף ועדיף במקומות הראשונים בשביל יתרון הביתיות. יותר מדי מהלכים לא חשובים? אפשר בכלל להגיד דבר כזה? מא אתה חושב? שכל מהלך באירופה הוא שלשת ניצחון עם הבזאר? מאיפה הקרצת את זה?

 

והנה גולת הכותרת - יותר מדי שחקנים שמשחקים לפי תבנית מוכתבת ולא על פי אינסטינקט ורגש!

אני לא יודע כבר אם לבכות או לצחוק. הNBA זו הליגה עם היצירתיות הרבה ביותר, הכשרונות הגדולים ביותר, המהלכים המרהיבים ביותר והאינסטינקטים הטובים ביותר. אתה יכול להשוות בין מהלכים כמו של קובי בראיינט למהלכים של מישהו באירופה? פעם ראית את המסירות המתוכחמות והיצירתיותבNBA? 10 המהלכים הטובים של השבוע שם יותר יפים מהמהלכים המדהימים ביותר שתראה באירופה, ששם, אגב, פותח הכדורסל התבניתי שמוכתב נטו על ידי המאמן ולא קשור ליצירתיות של השחקנים. הכדורסל האמריקאי מבוסס ברובו על שחקנים שלא "זכו" ללמוד את המשחק בבתי ספר מיוחדים כמו באנגליה, על שחקנים שגדלו על כדורסל רחוב ומשם התקדמו לקולג' ולליגה שלא סתם נחשבת הבכירה בעולם.

 

להגיד על הNBA שהם לא יצירתיים לעומת אירופה זה כמו להגיד על נבחרת ברזיל בכדורגל שהם לא יצירתיים לעומת נבחרות כמו אנגליה או גרמניה. פחחחח.

 

 

5. לא מדוייק
עזרא גלוזמן   (23.06.09)

"מאז קיץ 1999 (שבו עזב קטש, אחרון גיבורי התהילה הישראלים) ועד להצטרפותו של שאראס כעבור ארבע שנים, האדמה עמדה פורייה ומוכנה".

 

לא מדוייק. אריאל מקדונלד מילא תפקיד של כוכב-על בתקופה המדוברת.

6. אני לא מסכים
א.ב. ,   מרכז   (22.06.09)
סיבת הכישלון של שאראס ב NBA היא שהוא הגיע לליגת ה NBA כאשר הליגה היתה בתקופת שפל נוראית מהבחינה הכי קריטית בשבילו- כדורסל קבוצתי!

למי שרואה NBA בשנים האחרונות ויש לו נקודת השוואה לכדורסל מימי שנות ה- 80 ב NBA, יוכל לראות בבירור שברוב מוחלט של הקבוצות הכדורסל הקבוצתי מת לגמרי באופן מוחלט. למעשה, בשנים האחרונות, הקבוצה היחידה ששיחקה משחק קבוצתי ראוי לשמו היתה דטרויט פיסטונס, בשנה שבה זכו באליפות מול הלייקרס עם שאקיל וקובי (שהיו מסוכסכים בזמן ההוא עד עימקי נשמתם).

היכולות האישיות של שארס הן ברמה גבוהה, אך כל מהותו היא היכולת הקבוצתית שלו. במכבי, שהציגה כדורסל מעולם אחר איתו, היו לצידו וויציץ- סנטר עם יכולות של רכז שארויו ודומיו יכולים רק לחלום שיהיה להם, ופארקר- סקורר בחסד עליון שמצליח אפילו ב NBA ושם, כמו במכבי, משחק כדורסל נטול אגו לחלוטין. כמובן ששאר השחקנים שתרמו משמעותית בשנה זו (באסטון, בורשטיין וכו') היו שחקנים קבוצתיים וחסרי אגו.

ומה ב NBA ? כל שחור/מוקה (זה בצחוק YNET, אל תצנזרו את התגובה) רוצה להרוויח עשרות מיליוני $$$ מהקבוצות, לחתום על חוזה עם נייקי בשביל עוד עשרות מליוני או מאות מליוני $$$ ועוד האפשרויות להרוויח כסף הן אינסופיות כמו הכסף שניתן להרוויח, וכדי להשיג את זה - הם לוקחים את הכדור ועושים הכל בעצמם.

אוהדי מכבי ת"א הם מהאוהדים האינטיליגנטים בעולם ( ; ויכלו להעריך את היכולות האמיתיות שלו, ולכן הוא כל כך אהוד כאן.

7. השחקן החכם ביותר בהיסטוריה
אבי ,   ת"א   (23.06.09)

ראשית, סחתן על הכתבה.

שנית, אין שום צל של ספק ששאראס הוא השחקן החכם ביותר שידע הכדורסל האירופאי מאז ומעולם.

לא היה שחקן עם מנת המשכל שיש לשאראס. ובכלל שאראס הוא השחקן הדומיננטי ביותר שהיה באירופה.

אם נשווה את שאראס לשחקן n.b.a אז ההשוואה שלו יהיה שאקיל אוניל, משום שחסרונם כל כך מורגש, וברגע שהם משחקים הם משפיעים גם בהתקפה וגם בהגנה (לטובה ולרעה...).

לא היה שחקן עם הרעב והחוכמה שהיה לשאראס.

ואני חושב ששאראס לא הצליח ב n.b.a נבעה ממנו ולא מהקבוצות. שאראס הוא שחקן יותר מדי אינטלקטואלי בשביל ה n.b.a ולכן הוא ראה שסגנון משחק ה"שכונה" שמשוחק ב n.b.a לא מתאים לו ולכן החליט לחזור לאירופה שבשונה מה n.b.a פה משחקים יותר עם הראש ופחות עם הידיים והרגליים.

אגב, זוהי גם הסיבה ששאראס נשאר לשחק ביוון ולא חזר ל"חממה" שנקראת מכבי תל-אביב, הוא הבין שהסגנון ביוון יותר מתאים לו ברמה האינטלקטואלית ולא מכבי. 

8. מדהים ששכחו לו את כל השטויות שהוא עשה
יוני ,   חיפה   (23.06.09)
היו לו גם כל כך הרבה החטאות ומהלכים טפשיים ואכן מזל שהיו לו את פארקר ווויצ'יץ' שהצילו אותו הרבה פעמים. כבר שכחו שפיני דחף כמה שיותר שפארקר יהיה זה שמתחיל את ההתקפות ולא שאראס שהיה אוהב להיכנס עם הראש בקיר.

אז נכון שהיו לשאראס ביצים גדולות וקילר אינסטיקט - והוא גם מסר קלע סלים חשובים, אבל אם הוא היה משחק השנה או בשנה שעברה במכבי היו רואים הרבה יותר את החסרונות שלו. אין ספק שבאירופה הוא ידע להיות במקום הנכון בזמן הנכון, אבל באן בי איי ראו את החולשות שלו, אפילו כשיחק בקבוצה התקפית כמו גולדן סטייט.

הכי אני לא מבין את אלו שעדיין רוצים אותו היום במכבי. הוא עוד יותר איטי, עוד יותר חור בהגנה - ודורש משכורת של מליונים.
9. כל מילה בסלע
iaip1234 ,   tttt   (23.06.09)
10. צודק בהחלט במיוחד בסיכום בסוף הכתבה
חיים   (23.06.09)
שאראס בהחלט יכול להכנס לאותה רשימה שצויינה באירופה וכאן בלבד באותה נשימה פשוט הקריירה שלו באנ בי איי לא השאירה שום חותם ולכן אין אפשרות טכנית להשוות אותו לשחקנים אירופאים גדולים ששיחקו ובהצלחה גדולה באנ בי איי ואין מה לעשות כנגד זה שאראס אפילו לא זכה להיות שחקן לגיטימי באנ בי איי  ואין שום צורך לרמות את עצמנו ולשים אותו במשבצת לא לו באנ בי איי הוא נחל כישלון צורם ובאירופה הוא היה שחקן ענק סטייל יאן בודירוגה ניקוס גאליס במידה מסויימת ינאקיס וכן בהחלט ניתן להוסיף לרשימה וממש בצדק גם את מיקי ברקוביץ להשוות אותו לשחקנים כמו ולאדה דיוואץ' או פארקר מסאן אנטוניו או דירק נוביצקי ואפילו אנטוני פארקר ממש לא יהיה נכון ולא נבון  כמו ייתר האירופים שעשו חיל באנ בי איי
11. הוא לא היה גרוע בNBA
רועי   (23.06.09)

יחסית לשחקן אירופאי גם האמריקאים ציפו ממנו להרבה ובהתחלה שלו הוא שיחק לא רע בכלל . לצערו הקבוצות שהוא שיחק בהם לא התאימו לו אינדיאנה היו מפורקים ,וגולדן סטייט שיחקו עם שיטה וחמישיה שרצה טוב בזמן שהוא הגיע.

אין ספק שבסטואיציה אחרת הוא היה מצליח הרבה יותר

12. יזכר כשאראס הבכיין עם התירוצים
רועי   (23.06.09)
אישיות מעצבנת. ועוד יותר מעצבן שאתם כותבם עליו כל הזמן.
הוא כבר לא שחקן במכבי, לא נשוי לישראלית ולא קשור לפה יותר.
אז די
13. המילה "שאראס" והמילה "לוזר" לא יכולות להתקיים באותו המשפט.
(23.06.09)

 

הבן אדם שבר כל שיא אפשרי באירופה.

 

אבל עזוב את זה, לבן אדם יש ביצים של שור, ונותן הצגות בלי סוף.

 

בדיוק בגלל פנומנים כמוהו אנחנו אוהבים ספורט.

 

אז לשאלה שלך, נזכור אותו בתור אבא של הווינרים.

14. שחקן גדול באירופה וסתם אפס ב-NBA
(23.06.09)
שאראס זה דוגמא קלאסית לשחקן שהסגנון משחק שלו הופך אותו למלך באירופה ולסתם אפס ב-NBA.
NBA זה קודם כל משחק שבנוי על היכולת האישית של השחקנים. היכולת האישית של שאראס כבודד היא לא גבוה מספיק לרמה של NBA.
לדוגמא: קחו שני שחקנים שכולם מכירים, וויל ביינום ושאראס ותנו להם לשחק אחד על אחד מי לדעתכם לוקח? לא שאראס. אבל שימו את וויל ביינום אחת ובקבוצה השנייה את שאראס, איזה קבוצה לדעתכם תנצח? לא הקבוצה של ביינום. זאת הסיבה למה ביינום יכול להשתלב ב-NBA ושאראס לא.
15. כתבה יפה ומשוקעת אבל יש לי בעיה איתה!
kjiuy   (23.06.09)

זאת טעות חמורה להגיד ששאראס מילא מקום של "אליל" בקבוצה שהיה חסר!

מקדונלד והפמן  בשנים 2000-2002 היו סוג של אלילים במכבי ואני בטוח שעד כמה ששאראס נחשב אליל של אוהדי מכבי (והוא באמת נחשב גדול מאוד!)

הוא לא מתקרב להגדרה שיש לפארקר אצל אותם אוהדים

לדעתי פארקר הוא אליל הכדורסל מבחינת אוהדי מכבי בפרט והכדורסל האירופאי בכלל!

אני יודע שיהיו לא מעט שיחלקו עליי, אבל לדעתי פארקר הוא בין 5 השחקנים הכי טובים שהיו איי פעם באירופה וזה בלשון המעטה!

אני אוסיף ואגיד שלדעתי הוא אפילו בין 3 הראשונים, ולפי דעתי האישית, הוא מספר 1 איי פעם באירופה אבל שוב זאת דעתי האישית בתור אוהב מכבי מושבע!

פארקר הוא מספר 1 מבחינת אוהדי מכבי איי פעם והוא לא ייחשב כלוזר בNBA או ווינר באירופה - הוא ייחשב כווינר בNBA והשחקן הכי טוב באירופה!

16. היסטוריה? ההיסטוריה לא יודעת מי זה.
(23.06.09)
רק איזה 100 צהובים חושבים שהוא משנה משהו למישהו...
17. כנראה לא יצא לך לראות את סבוניס
משה   (23.06.09)
18. השחקן הכי טוב שהיה בארץ מעולם
אד   (23.06.09)

הווינר הכי גדול שנתקלתי בו, תענוג לראות משחק, שחקן של משחקים גדולים,

 

לכל אותם אוהדי מכבי אתם עוד תתגעו לשחקן כזה

19. רק אהבל יכתיר את שאראס כלוזר
לאו   (23.06.09)
גם השחקנים הטובים ביותר ב NBA לא הרימו את קבוצותיהם לרמה של טבעת אליפות אלא לאחר גיבוש וחיזוק של כמה עונות רצופות. אם שאראס לא היה זוכה באליפות בקבוצה כמו לייקרס השנה הוא היה לוזר. אבל זה ממש לא המצב. באירופה הוא שיחק בקבוצות הטופ וזכה בכל התארים. בארה"ב שיחק בקבוצה בינונית ומטה וכמובן לא זכה. גם בארקלי שממש לא היה לוזר לא זכה בטבעת אפילו כששיחק בקבוצה טובה יותר מזו ששאראס שיחק בה.
20. ווינר באירופה ולוזר באן.בי.אי
קרן   (23.06.09)
אבל אני תמיד אזכור אותו כשחקן זר בין הטובים ביותר שאי-פעם שיחקו במכבי ת"א
21. כמה כמה פעמים אפשר לחזור פעמים אפשר לחזור על אותה המילה על?
כתבנית כתבנית   (23.06.09)
22. Sergei Belov & Miki Berkovitch r the
Clyde de glyde   (23.06.09)
best European guards ever, together with Petrovic , Kokuch and Galis.
23. שאראס
שמוליק   (23.06.09)
אין מה לעשות יש שחקני כדור סל מצויינים שלא מתאימים לאן בי איי. שאראס הוא כזה. שאראס צריך את המושכות בידיים שלו. לקחת לו את המושכות הוצאת את העוקץ מהשחקן. זה שאראס מתאים לאירופה ולא מתאים לאן בי איי.
24. רמת השרונאס?
סניה   (23.06.09)
גיחי!
25. כתבה מעולה..אבל..
לופי האנטילופה ,   ראש העין   (23.06.09)

אני מסכים עם כמעט כל מה שכתוב בכתבה..

חוץ מאשר החלק שדיאן בודירוגה לא נכלל ברשימה הראשונה של השחקנים האירופים(דיבאץ,קוקוץ וכו..)הבנאדם שיחק כדורסל על סף השלמות ויכל להתאים מאוד גם לאן.בי.איי..אבל העדיף שנים של תהילה באירופה ובינינו צדק!

אם זאת לא נשכח שרק שחקן אחד באירופה הצליח לעצור אותו-מספר 4 קפטן

נ-ד-ב ה-נ-פ-ל-ד...

ובקשר לשארס..לפניי היותו גאון כדורסל..הווינר הכי גדול שדרך על פרקט אירופי..

*הערה קטנה-גם הוא חייב חלק משמעותי מהקריירה שלו לקדוש ברוך הוא ולדרק שארפ!איך זה נכנס לכל הרוחות?!?!?!

26. נעלבתי
דינו ראדג'ה   (23.06.09)
גם אני הייתי תותח באנ בי איי
27. אוי ערן סלע.. ההתנשאות ההתנשאות
קוף ירוק   (23.06.09)
אתה חתיכת מתנשא ואני מצטט " מוטי איוניר או כל כדורגלן בקבוצה בינונית אחרת" , מה נסגר איתך יא אליטיסט בשקל, מוטי איוניר הוא הפאקינג מאמן של הנבחרת הצעירה, מקצוע סופר מכובד, אז תן כבוד ואם אתה כזה בור  בענפי ספורט אחרים, עדיף שתשתוק, ותדייק בעובדות. ודרך אגב חואן נבארו פופולרי בברצלונה כמו שחקן כדוריד בארץ, אף אחד אבל ממש אף אחד לא שם על הכדורסל שם, זה סתם עוד ספורט שולי בברסה.  לא יודע באיזה סרט אתה חי שאתה מגדיר אותו אלוהים של ברסה, אבל כדאי שתצא מהלה לה לנד שאתה נמצא בו, ויפה שעה אחת קודם!
28. שרונאס מכבי יאסיקביצ'וס
פיל ג'קסון   (24.06.09)
הגדול בכל הזמנים בכדורסל הישראלי.
*לוקח את צ'ילדרס ופפלוקאס בהליכה.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה