יהדות  מגזין  עיון
הגיע הזמן לניאו-אחדות
עליזה לביא
פורסם: 14.07.09, 11:35
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות ב-41 דיונים
31. "מכפיף את רצונותיו לדרך התורה וההלכה"??
יהודי ,   ירושלים   (14.07.09)
כיסוי ראש לאשה נשואה הוא מצוה דאורייתא. הד"ר לביא ועוד רבות כמותה בעולם הפמניסטי מנסות להצטייר כנאמנות להלכה אך בד בבד מוחקות את כל הסעיפים ה"לא מודרניים". עם כל הכבוד, לזה ייקרא ניאו-רפורמה.
32. לפני שאתם מתחילים להתווכח תקראו את זה בבקשה
....   (14.07.09)

שימו לב לכל התגובות שנכתבו כאן...

אנחנו עמ"י!! הקב"ה אומר לנו : "בני מה אני אני מבקש ממכם....שתאהבו זה את זה ותכבדו זה את זה..." איני יודעת את המקור...מגיל קטן סבא שלי לימד אותי את המשפט הזה ואמר לי זה כל מה שחשוב.

70 פנים לתורה זה לא אומר שדרך 1 צריכה לתקוף את דרך 5.

ישנו דבר תורה שאומר שבקריעת ים סוף הנס שנעשה היה שהים נבקע ל-12 שבילים ובין כל שביל ושביל עמדו מים. בכול שביל עבר שבט אך כולם הלכו לאותו מקום כולם בסופו של דבר הלכו למתן תורה...

לכל שבט יש את דרכו שלו אך לכולם מטרה אחת "לתקן עולם במלכות שדי"

במקום כול הכעס והזלזול שמפגינים חרדים כלפי ציונים חרדלניקים כלפי דתי לאומי ולהפך אולי כדאי שנבין שיש זרמים יש דרכים שונות  לאותה נקודה סופית

עלינו להתאחד בליבנו...זה לא אומר להסכים עם דרכו של כול אחד אך זה לא אומר לסתור אותה אלא לקבל אותה...כי הרי כול מה שהפריד בין שבט לשבט שה רק מים...אפשר לראות דרכם! 

שנזכה לאחדות עמ"י ואהבת ישראל ובניין ביהמ"ק במהרה בימנו!

 

33. הגיע הזמן שתפסיקי לקשקש ותכנסי למטבח.
משה   (14.07.09)
34. עליזה
חיים התימני   (15.07.09)

רציתי מאוד להסכים אך לדאבוני הפעם אני נאלץ לחלוק עלייך

הפילוג הוא עובדה קיימת ואנו שוחרי השלום לא נצליח למנוכ זאת

35. בואו נעשה קצת סדר
תלמיד של הרב שפירא ,   ירושלים   (14.07.09)

כתלמיד של הרב שפירא, ברור לי שהיתה פה גניבת דעת. הוא לא היה חושב לומר את הדברים בפורום כלל-ארצי. לא בגלל צביעות, אלא מהסיבה שלא כל ביקורת היא נושא לדיון בפורום לאומי. יש תהליכים שצריכים להתחולל בתוכנו, בשקט ובדיפלומטיות.

 

אבל איבדנו את העדינות. להקליט רב שמדבר בפורום סגור, ולהעביר את דבריו בלי ידיעתו זו ממש לא דרך ראויה. לא ל'חרד"ל' ולא לדתי- לייט או whatever.

 

ודווקא מתוך כך, אני חושב שיש מקום לומר, שאופן התגובה של מתנגדי הרב שפירא מעיד על אופי הקשר שלהם לתלמידי חכמים. כדאי לשים לב שהתגובות המתלהמות, הפוסלות והחריפות- פורסמו ברובן מצד המתנגדים, ביודעין ובכוונה תחילה. אפילו עצם דבריו של הרב שפירא נאמרו בתקיפות אמנם- אך לא בתוקפנות, ולא בחירופים וגידופים. זו הייתה ביקורת קשה- אבל עניינית.

 

כולנו גדלנו על "שבעים פנים לתורה". אבל הרב שפירא התייחס לאופן של הפסיקה ההלכתית. הרי ברור שישנו גבול כלשהו להלכה, ולדעתו יש כאלה שעברו אותו. הדבר התברר, למרבה הצער, בדבריו של הרב יהודה גלעד, כי יש צרוך בשינוי ההלכה במקרים בהם היא כבר "לא רלוונטית".

 

לא נראה לי שיש פוסק שדיבר בשפה כזאת. לכן יש פה שבירה של חוקי המשחק, שהיא בעלת השלכות רחבות היקף באדם ובזמן.

 

ומה פירוש התיוג הזה "חרד"לניק"? האם מי שמקפיד על ההלכה על כל פרטיה לא יכול להגדיר עצמו סתם "דתי"? הוא צריך להיקרא, רחמנא לצלן- "חרדי"? או שאולי יש רווח מסויים לשייך אותו לאותה חברה לא-כל-כך-אהובה בדעת הקהל הישראלי?

 

אז מי המפלג בעצם?

 

 

36. לא שנאה אלא הבחנה
דב ליברמן ,   רמת גן   (14.07.09)

ח"ו אין כאן שום שנאה, וחבל שעליזה לביא ושותפיה מתעקשים להבעיר במקום להבין. כשם שבישיבת ר"ג יודעים למצוא מכנה משותף עם כל אדם בשינקין או ברחוב אחר, כך הם יודעים למצוא את המכנה המשותף גם עם רפורמי או עם ניאו-רפורמי. הגדרת כיוון מסוים ככזה אינה קשורה כלל לשנאה או לעויינות, אלא לתורה ולדרך אשר בה ראוי ללכת.

מותר להגיד דברים ברורים, וכדאי גם לזכור שהקלטת ה'בוערת' בסופו של דבר אכן נאמרה בפני קהל "רחב" של פחות מעשרה אנשים ולא תוכננה לפתוח סערה שכזו.

גם אחרי שזה יצא החוצה, עדיין אין שום פסול בדברים. אני מזמין אותך, גב' לביא, להתכתב עניינית סביב שאלת הניאו-רפורמיות - כלפי מה בדיוק היא אמורה ומהם הקריטריונים שהביאו לה.

37. כמה ליטושים עברה התמונה-על מי את עובדת?צניעות.
משה   (15.07.09)
38. בכיף, אחדות, שום בעיה.
תושב גבעתיים ,   דן   (15.07.09)

אנחנו מקבלים כל אחד שבא. מישהו מאמין בחברה מעורבת - סבבה.

אמנם חברה מעורבת זה כשלון נוראי, אבל לי לא אכפת, אני אוהב כל יהודי.

ברגע שאומרים שהתורה מאמינה בחברה מעורבת - לא תודה. לא בבית ספרנו.

39. ישר כח
(15.07.09)
ישר כח
40. עליזה את תמימה או סתם קשקשנית.
טולי   (16.07.09)

 

41. כיסויראש
(17.07.09)
כיסוי ראש אינו מדאורייתא אלא "דת יהודית"
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה