רכב  דו גלגלי
סגנית המפקח על הביטוח: ההתייקרות תאושר
בני ברק
פורסם: 13.10.09, 10:03
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 290 תגובות ב-232 דיונים
1. חכמה גדולה...
יובל ,   נגב   (13.10.09)

בכל העולם דווקא חושבים שדו גלגלי בעיר יעיל יותר מבחינת לחצי תנועה ואיכות הסביבה ורק את החכמה הגדולה חושבת ההיפך... מעניין...

 

אם היתה לי משכורת כמו שלך אני בטוח שהייתי משלם את ביטוח החובה בלי שום בעיה... גם לכל השכונה שלי...

2. אילו היה לי רכב שרות אישי עח"ש המדינה ......
בעל קטנוע 250 סמ"ק. ,   תל-אביב.   (13.10.09)

עברת התעבורתי של הגב" דגן על רכב "דו-גלגלי" אינו מכשיר אותה להגיב כלל בנושא. הדוגמאות המשפחתיות- אינן רלונטיות - כי הנושא הוא כספי - ערכי

והיא כמובן צד "נוגע" לנושא מנקודת הראות "המצומצמת" של מר ענתבי (הממונה על הביטוח ושוק ההון באוצר העומד לסיים את תפקידו בקרוב)

למרות שאני מנפגעי הביטוח לרכב דו גלגלי, אני מנסה להציע ביטוח חובה המבוסס על חישוב אישי של המבקש. העלות תתבסס על תביעות נזקי גוף, לאורך תקופת הביטוח, גיל המבקש, מידע ממשטרת ישראל על עברות תנועה (המבקש יציג את המידע לחברת הביטוח) סוג הרכב הד-גלגלי מ"ס כוחות הסוס שלו ונפח המנוע.

בכך כל חברת ביטוח תוכל לאמוד את "הסיכון" של המבקש, ועלי פי זאת להכין לו "חליפת ביטוח אישיית".  

זה יעשה צדק עם בעלי רכב דו גלגלי, ועל פי העיקרון מי שזהיר - ישלם פחות!

 

3. גבירתי הנכבדה - אנשים כמוך הם בושה וחרפה למדינה שלנו
מגיב   (13.10.09)
4. צודקת: אין שום סיבה שאני כבעל רכב אממן את האופנוענים
נסעת בלי ביטוח? לכלא   (13.10.09)

צודקת הגברת.

 

מי שקונה אופנוע/קטנוע לא עושה זאת משיקולי אקולוגיה אלא כי נמאס לו מפקקים.

 

עלות הביטוח לאופנוע היא 5000 שקל. פעם בשנתיים אתה מחליק ותובע מחברת הביטוח 10,000 שקל.

כלומר הביטוח לקטנוע - שהוא כלי מסוכן יותר מרכב - אינו משתלם לחברות הביטוח.

 

הפתרון? בעלי הרכבים מסבסדים את בעלי האופנועים.

זו חוצפה.

 

צריך להעלות את הביטוח לאופנועים אבל במקביל להוזיל את הביטוח לרכבים כדי שזה לא יסבסד את זה.

 

ומה עושים למי שנוסע בלי ביטוח? שאלה מטופשת. עושים לו מה שעושים למי שעובר על החוק. שוללים את רשיונו ומשליכים אותו לקלבוש !

5. נקודה למחשבה ל"אופנוענית" של ידין ענתבי.
אבנר   (13.10.09)

תקשיבי ותקשיבי טוב, אולי תלמדי משהו.

קטנוע 4 פעימות בנפח של 250 סמ"ק מזהם את האויר ביחס של 1/6.4 בהשוואה לרכב ממוצע, כלומר שישית זיהום.

תופס 80% פחות נפח בכביש ו100% פחות חניה מרכב ממוצע.

אני לא מזלזל בסיכון הגבוה יותר להיפגע אבל זה מתאזן אם את לוקחת בחשבון שבהשוואה לרכב ממוצע, קטנוע מסיע בד"כ אדם אחד או מכס' 2 בעוד שרכב יכול להסיע בין פי 2.5 לעד פי 5 אנשים.

עכשיו תשמעי עוד עובדה שאולי תדהים אותך.

כמעט כל אופנוען שיש לו ביטוח חובה הכולל אלמנט פיצוי על "כאב וסבל"

יפברק בשלב זה או אחר, תאונה עצמית של "החלקה", יגיע למיון עם שפשוף/חבלה/סימן כחול... יתבע את הביטוח וכעבור כמה חודשים יקבל צ'ק של 5000 עד 8000 שח'. גם אחרי ההתייקרות זה מכסה יפה מאד את עלות הביטוח השנתי ומשאיר עוד קצת כסף לדלק.

אצל שליחים מקצועיים הנושא הזה כל כך נפוץ עד שהם קוראים לזה משכורת 13.

מדוע לא להציע ביטוח דיפרנציאלי, כזה שמכסה אך ורק הוצאות רפואיות במקרה של פגיעה בתאונה וללא פיצוי "כאב וסבל" אלא במקרה של נכות.

למי שיבחר באופציה הזו יש להוזיל את הפרמיה לרמה של רכב פרטי.

למי שלא, יכבד וישלם פרמיה גבוהה.

6. צודקת
רונן ,   ת"א   (13.10.09)

למה שמישהו במשרד האוצר יראה מעבר לפינה. הרי הכי כייף זה בפקקים של איילון בבוקר או בכניסה לירושלים. ממש שבת אחים גם יחד. למה לפתח בכלל תחבורה  ציבורית או לעודד אופנועיםדרך אגב, האם הבוס שלה קבל משרה באחת מחברות הביטוח הגדולות?

7. היא חושבת שהיא חכמה אבל ההפך הוא הנכון, הרבה רוכבים
אודיסאן ,   חולון   (13.10.09)

ימשיכו לרכב על אופנועים ללא ביטוח וזה לא טוב לעצמם ולציבור כמובן, גם הרבה רוכבים מעדיפים טוסטוס בגלל שהוא זול לאחזקה במיוחד בדלק אבל אם לוקחים את הביטוח בחשבון אז כבר לא שווה להחזיק טוסטוס, עדיף איזה אוטו ישן שמזהם את האוויר וגורם לפקקים. כן חכמה היא לא !!! יש לה את האינטרסים שלה והיא מנסה להצתדק.

זהו ביטוח חובה ולא רשות אז על טוסטוס ששווה אלפיים שקל מחיבים אותי לשלם 4000 ש"ח ביטוח כל שנה ?? לא הגיוני נכון ?, לי יש ארבעה אופנועים אז מה אני צריך לשלם ארבעה ביטוחים שונים ?? שוב אין היגיון הרי אני יכול לנהוג רק על אחד בכל זמן נתון... במדינות אחרות עושים ביטוח על הבן אדם והוא יכול לנהוג כל פעם בכלי רכב אחר והוא עדיין יהיה מבוטח.

לסיכום - חכמה את בטח לא...

8. וסטודנט רוכב על קטנוע כי זה נוח לו???
דני ,   רמת גן   (13.10.09)
או אולי כי אין כסף לקנות רכב
9. משרתם של אדונים
גיל ,   הרצליה   (13.10.09)

לי מוכיחה היטב את האימרה של גאוצ'ו: יש לי עקרונות, אבל אם אתה רוצה יש לי גם אחרים.

לי מדבררת את הבוסים שלה, היא תמכור עצמה לכל מי שנותן לה עבודה וידאג לקידומה תהיו בטוחים שהקידום יגיע גם יגיע(אנטבי עוזב ומישהו יחליפו, לא אתפלא אם זו תהיה היא). ככה זה באוצר- מוכרים עצמם בשביל הקידום. היא לא הראשונה ולא האחרונה.

10. הגישה שלהם דפוקה לגמרי
אמיר ,   ראשון   (13.10.09)
אם ישנו את השיטה שאני תובע את ביטוח החובה של הרכב שפגע בי ולא את ביטוח החובה שלי , והופכים את ביטוח החובה לאישי לפי מספר התביעות שהגישו נגדי , ולא כפי שהיום שביטוח החובה הוא לפי סוג רכב (נהג משאית משלם פחות מרוכב אופנוע) אז הביטוח יהיה ברמות ריאליות יותר. ככה זה עובד בחו"ל וכך זה אמור לעבוד בארץ.
אבל קל מאוד לייקר את הביטוח ולחת עוד כסף מהרוכבים.
11. כסף יעוור עיני צדיקים...
איזי   (13.10.09)

הגברת הנכבדה בכלל לא חושבת על הנושאים העיקריים ועל יתרונות הדו-גלגלי . היא פשוט סתרה את עצמה בכל הראיון , האם כאשר היא היתה צעירה והתניידה עם קטנוע , היו המחירים כמו בימים אלו ??? כנראה שלא .

כאשר רוצים מסתמכים על ממצאים ומחקרים וכאשר זה מנוגד לתפיסת עולם המשרד , אז לא מתייחסים ומבטלים בבוז את שאר העולם .

משרד התחבורה צריך לקחת את עצמו בידיים ומהר .צריך לחוקק חוקים שיעודדו את תחום הדו-גלגלי לפני שיהיה מאוחר . הרי המדינה משקיעה בכל שנה מיליארדים בבניית מחלפים להקלת הפקקים שאילולא היו קצת יותר דו גלגלי בכבישים הפיתרון היה זול וקל יותר.

12. אני בהלם מהדברים שיוצאים לה מהפה
גיא ,   חולון   (13.10.09)

זה פשוט בזיון שהמשפחה שלה נותנת לה לדבר ככה.

אישית אם הייתה מהמשפחה שלי הייתי מנדה אותה.

היא פשוט נוטפת סתימות ואטימות שלא תיאמן.

חצי מהעולם מעודד רכיבה על דו גלגלי.

אם כלכך מפריע לה שהכיסוי פה נרחב, אין לי בעיה שתוריד את רמת הכיסוי ואני ישלם 1000 שקל כמו באירופה

13. הייתי זורק אותה מהבית
מוש מוש   (13.10.09)

האמונה העיוורת של הגברת בצדקת דרכו של הבוס שלה מאוד מרשימה אך במקום בעלה הייתי מעיף אותה מהבית.

כשנוח לה היא מנופפת בסמכויות המפקח על הביטוח אך שלא נוח לה היא מתעלמת מנסיונותיו לרמות את בית המחוקקים באמצעות חוק ההסדרים.

היא מנפנפת במספרים על סיבסוד כבד של רוכבי הדו גלגלי אך שוכחת לציין שהסבסוד נובע מתאונות עבר ששויכו ב 100 אחוז לדו גלגלי בעוד הכנסת החליטה על שיוך שונה לגמרי.

מדוע לא ציינה הגברת את סיבסוד נהגי המוניות, אוטובוסים ומשאיות מה הלהט לפגוע רק בדו גלגלי.

הידעת! ביטוח על משאית 15 טון שווה לביטוח קטנוע 125 סמק ששוקל 100 קילו.

בקיצור הגברת משתXXX בקשת על כל המשפחה שלה העיקר הבוס.

 

14. מה אתם צפים שהיא תגיד?
ירון עוזיאל   (13.10.09)
"תשמעו הבוס שלי מפגר ואני מערכתית אז כדי שלי יהיה איפה לעבוד אני אומרת עכשיו את מה שאני אומרת אבל אל תקשרו בין זה לבין האמת - אני פשוט אוהבת את העבודה שלי"
15. לגברת לי דגן ... בואי תרימי את הכפפה !! כנסו
moshe   (13.10.09)

אם לדעתך אופנועים לא ממש עוזרים לאיכות הסביבה ומזהמים באותה מידה כמו מכונית אז בסדר ,אבל מה עם אופנועים חשמליים שכבר קיימים ובעתיד הקרוב יהיו מאוד נפוצים (  או לא בגלל מחירי הביטוח) ושאינם מזהמים בכלל!!!

בואי נראה אתך תומכת ומקדמת הוזלה משמעותית בביטוחי החובה לאופנועים אלו

 

16. סיפורי בבל"ת
דני לוי ,   רעננה   (13.10.09)

יופי של כתבה כיחסי ציבור למשרד האוצר

בפועל

אין גובה ביטוחים כאלה באף מדינה בעולם,הגברת צור יכולה לספר רק צ'יזבטים בערוץ הראשון.(קנדה).

מרד צרכנים

רק כך נגיע לפתרון

17. שקרנית ודמגוגית גם את בונה על קריירה בחברת ביטוח?
ח.   (13.10.09)

נראה אותך עונה על המכתב של ח"כ שלי יחימוביץ.

18. שיצמצמו את משכורות העתק של בכירי חברות הביטוח ויכסו הגרעון
אדר ,   ת"א   (13.10.09)
19. קשקשנית
(13.10.09)
הסיבה שהביטוח המוזל עם השתתפות עצמית מוגדלת לא תפס היא כי בכלל לא טורחים להציע לנו אותו. למה? כי זה לא משתלם לחברות הביטוח.
אני מציע עכשיו להוריד את עלות הביטוח למשאיות ב-90% מכיוון שנהגי משאית כמעט לא נפגעים בעצמם בתאונה. זה פשוט לא צודק שנהגי המשאיות יסבסדו את בעלי הרכב הפרטי.
20. יש להם כל מיני מחקרים שמוכיחים, אבל הם לא מפרסמים?
MarYigal ,   יבנה   (13.10.09)
בקיצור אין להם כלום ושום מחקר ושום חישוב ושום בסיס
רק תאוות בצע
21. בושה וחרפה - חברות הביטוח מרוויחות מליונים
קטנוען ,   תל אביב   (13.10.09)
פשוט חוצפה כל הפקידונים שדואגים לעתיד שלהם בחברות הביטוח, היא "שכחה" להוסיף שההפסדים של חברות הביטוח מביטוח אופנועים מזעריים לעומת רווחי הענק שהן גורפות מביטוח החובה הנהוג בארצנו ( ראו כתבה - http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3787206,00.html ).
היא "שכחה" להוסיף שזה בעצם לא משנה מי אשם בתאונה כל אחד חיב לכסות את עצמו בפגיעות גוף, לפי נתוני המשטרה כ -80% מהתאונות בהן מעורבים דו גלגלי ורכבים האשמה היא ברכבים!
לא ברור מאיפה נלקחים הנתונים, חברת הפול והמשטרה מציגות נתונים שונים לחלוטין, מי מזייף פה?
היא מדברת על הסבסוד כאילו מדובר באלפי שקלים לכל רכב, מדובר בסכום מזערי שסביר להניח שלא יירד מביטוח החובה של הרכבים, באף ראיון או הצהרה לא נאמר שיירד מחיר הביטוח לרכבים, איפה ההבטחה להוריד מחירים? לא קיימת.
אמנם למפקח על הביטוח ניתנה סמכות לקבוע תעריפים אך לא ניתנה סמכות לעצב את מדיניות המדינה בנושא, המפקח כלל לא עירב את האוצר ומשרד התחבורה לפני החלטתו - שיגעון גדלות!
יש לציין כי החלטה זו של המפקח על הביטוח נוגדת את החלטת הממשלה בנושא חלוקת נטל הפיצויים בין מבטחים.
בדוח של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי משאיות מעורבות בהרבה יותר תאונות קטלניות מאשר רוכבי דו גלגלי, מה הסיבה שרוכבי דו גלגלי ישלמו תעריפים גבוהים בהרבה ממשאיות?
למה בדוח הנ"ל מופיע כי ב80% מתאונות הדו גלגלי מעורבים רכבים ובדוח של הפול רק 30%?
מישהו מזייף פה ובגדול, אני קורא למבקר המדינה לחקור את כלל התהליך ולעיין בכל הדוחות המפורסמים בנושא מטעם רשויות מוסמכות.
עכשיו מעלים לדו גלגליים מחר יטילו ביטוח חובה על כלל הולכי הרגל במדינת ישראל - הם הרי הרבה יותר פגיעים מרוכבי אופנוע ולפי המפקח נושא אשמת הפוגע לא קובעת פה, היזהרו לכם מפני דמגוגיה זולה ושיגעון גדלות של פקידים קטנים.
22. מטילה ספק בתועלת של....???
דורון ,   גבעתיים   (13.10.09)

מי שמך להטיל ספק???

מי?

על סמך מה? קראת מחקרים בנושא, או שזו תחושת בטן?

כל פקיד מושתן שוטח את מישנתו החברתית\אקולוגית. לכי להבחר, אח"כ תקדמי מישנות ואמונות שלך.

את אמורה להתעסק במספרים, לא באמונות

 

ולמה להאמין לפול כשחברת הכנסת שלי יחימוביץ מתריעה על פערים מטורפים בין הדוח של הפול לדוח של המועצה לבטיחות בדרכים

להזכרכם לפי הפול רק 30% מתואנות האופנועים הם תאונה בין רכב לאופנוע

לפי  המועצה לבטיחות בדרכים 80% מתואנות האופנועים הם תאונה בין רכב לאופנוע.

 

 

אני קורא לכל ציבור הרוכבים, במידה ואכן התעריפים יזנקו, והרפורמה שלהם תצא לפועל, לבטל את ביטוח החובה (להתקשר לחברת הביטוח ולבטל אותו), כולם כולל כולם.

חרם צרכנים!!!

נראה מה הם יגידו אחרי החרם הזה.

 

 

23. מי את שתטילי ספק בזיהום האוויר
אלון ,   תל אביב   (13.10.09)
ירון ענתבי מדבר מגרונך
זו מדינה חופשית לא יכול להיות שלא ניתן לרכב על כלי רכב דו גלגלי
צריך לקחת את ביטוח החובה מידי חברות הביטוח ולהעבירו לביטוח לאומי
24. המכוניות מסבסדות את הדו גלגלי? אני לא בטוח בכך.
ליאור ,   להבים   (13.10.09)

אני חושב שצריכים לבדוק את הצהרות חברות הביטוח בנושא ע"י רואה חשבון חיצוני בלתי תלוי!! אני מוכן להסכים שייתכן והם מרוויחים פחות. כעת ייתנו להם את האפשרות לעבוד ב Cost plus בצורה רשמית. אף לא אחד בודק את החברות להתייעלותם וכו'. חזרתי מרודוס לא מזמן כ 40% מהרכבים שם היו דו גלגלי. לו היו עוברים למכוניות התנועה הייתה זוחלת במהירות 5 קמ"ש באזור העיר רודוס והעיירות שבסביבתה. כנראה שהמדיניות שם "מפגרת" בנושא התחבורה (שלא להזכיר את האוטובוס שהיה זמין כל 15 דקות כך שכל מי שחפץ יש לו אלטרנטיבה).

תגובתה לרון חולדאי לא במקומה. מספיק ש 25% מהרוכבים יעברו לרכב כדי שתל אביב תסתם לגמרי בשעות מסויימות. על תחבורה ציבורית מהירה רק מדברים שנים (כמדומני שרוני מילוא כראש העיר הניח את אבן הפינה לתחתית של ת"א ועד היום ההתקדמות היא אפסית וקשה יותר ויותר כל שנה)

25. היא לא ישרה וגם לא חכמה
רם ,   ת"א   (13.10.09)
ה"עובדות" שהיא כביכול זורקת, אינן נכונות ולכן מצביעות על כך שאו שהינה משקרת או שאינה חכמה. מעבר לכך, אם נלך לדרכה הסטטיסטית, כדאי ויש לבדוק גם את שאר המגזרים המבוטחים ולדוגמה- המגזר הערבי מעורב פי 2 או 3 בתביעות ביטוח מן המגזר היהודי. לכאורה, הם צריכים לשלם פרמיה גדולה ביחס תואם לסיכון שהם מהווים. אך האם מישהוא יעיז להגיד דבר כזה? ישר יקראו לו גזען. ענטבי ועסקניו השפנים ישר ילכו אל המקום הקל. וחוץ מזה, גברת נכבדה, כשאת פוגעת באופנוען וגורמת לו נזק גופני (והוא כמובן יותר פגיע מנוסע הרכב), מדוע שהחיוב ישב על הפוליסה שלו, ולא על שלך ב-100%? מכאן כי גם שיטת החצייה אינה הוגנת, אך לרעת הדו-גלגליים. לכן גברת יקרה, את לא חכמה ולא ישרה (בלשון זהירה...)
26. בטח שלא אכפת לה עם הבוכטות שהיא מרוויחה
אלונה   (13.10.09)

עוד משלמת לבעלה את ביטוח האופנוע שלו..אולי שתיזכר כמה שנים אחורה, כשרכבה על טוסטוס 50 סמק ולא היה לה שקל על התחת - ולא עכשיו כשהיא מרוויחה כמו שהיא בוודאי מרוויחה

27. בקליפורניה נאסרו מרבית מנועי 2 פעימות בשל הזיהום
אבי   (13.10.09)
בקליפורניה נאסרו מרבית מנועי 2 פעימות, בשל הזיהום הרב שהם מייצרים.
הוכח שקטנוע 2 פעימות מייצר זיהום כמו 3-4 מכוניות.
האיסור אינו חל על דו גלגליים שמצויידים במנועים בעלי 4 פעימות.
28. הרבה טיפשות יש בסגנית אחת , בושה של רמת הבנה
לני   (13.10.09)

כך זה בישראל כאשר גמדים אמורים להבין את התחבורה והכלכלה .

 

כנראה שרצון הליקוק לבוס עולה על טובת הציבור

29. תגידו, זו הרמה של של הפיקוח על הביטוח ?
נתן   (13.10.09)

אין מילים לתאר את האפסיות של צורת קבלת ההחלטות .

 

משרד האוצר הרס את רכבי הסולר

המפקח על הביטוח הרס את הדו גלגלי

משרד האוצר הרס כל חלקה טובה ברכישת רכב חדש על חשבון ישן

 

וכל הדברים בשם השקר של טובת האזרח והמדינה .

 

30. יחסי ציבור בגרוש
אורן   (13.10.09)

נו באמת מה היא חושבת שהציבור מטומטם? היא הסגנית של ענתבי אז מה חשבתם שהיא תצא נגד הרפורמה. זה גניבת דעת לחשוב שמי שאין לו עבר של תביעות והוא מבוגר ישלם על הביטוח מחיר נמוך יותר.  ההנחה תהיה בסביבות 100 שקל לעומת זאת העלייה בתעריך תהיה בערך 1000 שקל יותר אז על מי היא מדברת בדיוק? איפה ההיגיון הכלכלי שרוכב קטנוע ישלם ביטוח חובה שעולה כמו חצי קטנוע? לפי ההיגיון שלה הגב' הנכבדה תעריפי הביטוח על רכבים היו ממזמן צריכים לעלות ב- 50% כל יום רכבים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות.

העלאת התעריפים זהו עוד צעד במדיניות הקפיטליסטית של נתניהו כמו מס הבצורת ועוד מסים שלא נותנים לנו לחיות פה.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה