חדשות  דעות  מאמרים  עוד דעות
מדוע העשירים מצליחים יותר?
סאני כלב
פורסם: 15.10.09, 16:07
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 121 תגובות ב-73 דיונים
1. ומה לגבי הצד השני של המטבע?
גאון ,   חו"ל   (15.10.09)
מה לגבי אותם תלמידים בעלי יכולות, שיושבים בכיתות "רגילות" שלא נהנים מאתגור ואנים מקבלים מענה על הצרכים שלהם לעניין ורכישת השכלה?
איך אתם חושבים מרגיש תלמיד שיושב כל היום ומשועמם עד עמקי נשמתו... זה גורם לדיכאון, זה גורם לאפטיה, וכן גם לתחושת ניכור חברתי...
מדינת ישראל צריכה לפתח את התלמידים החזקים - אלה יתרמו חזרה למדינה בעתיד - בכל מיני דרכים - כלכליות וחברתיות כאחד.
זה שמפתחים תלמידים חזקים לא אומר שמזניחים חלשים - אותם "חלשים" ממשיכים לקבל את הסטנדרט שמציג משרד החינוך לגבי איכות ההשכלה בישראל. שלא נדבר על זה, שהוצאת התלמידים ה-"חזקים" משמעותו גם כיתות יותר קטנות לאותם תלמידים "חלשים".
רק תזכרו שיש שני צדדים למטבע...
2. יזם מוכשר אחד יכול להקים מפעל לאלף עובדים...
אבי געזונט   (15.10.09)
אלף עובדים מהשורה לא יכולים לייצר אפילו מקום עבודה אחד.
3. אני מקווה שהיוזמה של עיריית הרצליה
אאא   (15.10.09)

תצא לפועל.לא,אני לא גר בהרצליה ואף אחד מילדי או הילדים במשפחתי לא עתיד ללמוד בכיתה הזו.

יש 2 אפשרויות :

1) כולם יקבלו חינוך חרא בשם השוויון

2) חלק,בעיקר צאצאי השכבות המבוססות,יקבלו חינוך יותר טוב כפי שהיה לאורך מרבית ההיסטוריה.

 

האם יש למישהו במדינה רעיון איך מייצרים מערכת ממלכתית טובה ללא תוספות תקציב אדירות שאינן ריאליות וללא שינויים מבניים שאינם ברי ביצוע מבחינה מעשית? אין אחד כזה.

וזה אומר,שהרעיון של חינוך ציבורי המוני פשט את הרגל.

 

הכתבה שלך היא למעשה בכיינות גרידא.אתה מקונן על הפגיעה (מבחינתך ומבחינת החושבים כמוך) בחזון הליברלי-מרקסיסטי של קן נמלים הומוגי ושוויוני.פערים,חלשים,זכויות....מה שאתה רוצה בעצם זה שילדי העשירים של הרצליה יקבלו חינוך מחורבן כמו ילדי העניים של הרצליה...כדי שהפערים לא יעמיקו.

 

 

4. עוד משהו
אאא   (15.10.09)

אין חיה כזאת "הזכות לחינוך".מערכת המשפט איננה אלא חבורת פקידים שהשתן עלה לה לראש וחושבת שהיא איזו חבורה של אנשים עליונים שאמורה לשלוט בכולם ולהכתיב להם איך לחיות...בשם הנאורות והקדמה כמובן....

אז חבורת הפקידים הזו המציאה "זכות" חדשה - הזכות לחינוך. אז מה ??

מחר היא תמציא עוד זכות : הזכות לחרבן על אסלה תקנית.

בשבוע הבא,הרכב מורחב של הנאורים ימציא זכות נוספת : הזכות לקבל אזרחות במדינה שלא רוצה אותך אם הצלחת להתפלח מבעד לגבול שלה.

רגע רגע,בעצם את הזכות הזו כבר המציאו.

5. צודק מאוד
דוד   (15.10.09)
6. התאגיד האוניברסיטאי, עלייתו ונפילתו
מומלץ ביותר!   (16.10.09)
אפריים דוידי בניתוח מעולה כהרגלו:

http://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=article&sid=7019
7. רק תזכרו שה"בועטים" צוחקים על כולם
ינשוף ,   מרכז   (16.10.09)

על הגאונים ובטח על החלשים."פרחי הכדורגל" - שהם בד"כ מופרעי ביה"ס -  מתקבלים לבתי הספר היוקרתיים ביותר גם אם לא יודעים את הא"ב. את התלמידים האחרים, כולל הגאונים והמפגרים, מאלצים להפסיד שיעורים/לימודים/ זמן פנוי כדי לבוא ולעודד אותם במשחקים.

הם זוכים לקבל ספרי לימוד חינם מבתיה"ס, מוניות ספיישל לביה"ס, שיעורים פרטיים ע"ח שעות הלימודים ומשלם המיסים, בונוסים בציוני הבגרות, וגם אם הפסידו בכל המשחקים - אחרי כל משחק חגיגות סלומון מעושן שמנת ופטריות ע"ח הברון...לא שמעתי שמצטייני הפיסיקה או המתמטיקה נהנים מהטבות כאלה וגם לא מאחרות.אז תרגיע, למחוננים אין מה לעשות בכיתות הרגילות, הם מתים משעמום ולכן לא מאפשרים לאחרים ללמוד. עדיף להפרידם כי לכל אחד מגיע ללמוד בהתאם ליכולותיו כדי שימצה את הפוטנציאל שלו. זה חוקי ולגיטימי כשם שלחינוך המיוחד מגיע שיהיו סייעות אישיות לכל תלמיד.לא לגיטימיות השחיתויות שסובבות את הספורט, כי כאן זה לא רק שחותמים חוזים עם המאמנים הטובים ביותר, אלא שבנוסף נותנים לשחקנים תנאים בלתי מוצדקים.גם במגמות כמו מחול או מוסיקה עובדים קשה ומתאמנים שעות ארוכות מעבר לשעות הלימודים, אולם תלמיד משלם במיטב כספי הוריו על שיעורי הנגינה שהוא עצמו מקבל, והשתלמויות הרקדנים בחופשות כנ"ל ע"ח ההורים, לעומת זאת הם לא מקבלים של בונוס בציונים ושום הטבות כלכליות אחרות.ובמצב הדפוק של מדינתנו אולי סוף סוף הגיע הזמן שיטפחו את המוכשרים שאולי יצליחו לשפר כאן משהו  ולא את הפרימיטיבים שכל "כישרונם" בכושר הבעיטה ברגל. לא תרמו ולא יתרמו לעולם דבר לאנושות במקרה הטוב/הנדיר לחשבון הבנק הפרטי שלהם...

8. אני במקור שייך "לאוכלוסיה חלשה"
אלון   (16.10.09)
זה לא הפריע לי לממש את הפוטנציאל שלי, לסיים תואר בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית. לעבוד בתכנות שנים רבות ולהתקדם בחיים.
את זה השגתי רק אחרי הצבא, מכיוון שבשם השוויון ישבתי עם עוד הרבה תלמידים בינוניים (אם כי נחמדים וחברים טובים) בלי אתגר ובלי מורים המסוגלים לדחוף אותי קדימה. אז את התיכון סיימתי עם בגרות חלקית (לא מאשים אף אחד)... אבל אין ליספק שאם הייתי "מאותר" ומגיע לכיתה עם יחס יותר אישי תוך סביבה תומכת הייתי מגיע להישגים כבר בתיכון ושנות הלימוד שלי בבית הספר לא היו מתבזבזות לריק.
אגב, אני חושב שמשפחות מבוססות נותנות תמיכה לילדיהם בלי קשר לכיתה בה הם לומדים. דווקא המוכשרים העניים צריכים מערכת חינוך תומכת - את התמיכה לא מקבלים בבית.
ישראל זקוקה לחינוך למצויינות.
9. דברי הבל של "מתקני עולם"
מנחה היקום ,   דרום   (16.10.09)

יושבים 2 - 3 תלמידים מוכשרים ביותר בכיתה שיש בה 40 תלמידים, חלקם לא יודעים קרוא וכתוב, חלקם אלימים ומסוכנים ממש. החוק מחייב אותם להגיע לבית הספר, ואת המורה לסבול בשקט.

לא היה טוב יותר אם אותם 2 - 3 תלמידים לפחות היו מקבלים מעט השכלה ?

בגלל דמיונות שוויון שלך ושכמותך, החינוך צולל מטה מטה, והטמטום של הציבור עולה ופורח.

אם לא יהיו כיתות מחוננים וכיתות איכותיות, יש לטפח יזמים פרטיים זריזים לפתיחת בתי ספר פרטיים בהם ילמדו מוכשרים ובעלי יכולת.

 

10. אז גם תדרוש לבטל את כיתות החינוך המיוחד בשם השויון?
(16.10.09)
11. תשקיע מעט במצוינים והם יחזירו הרבה יותר מהשאר
(16.10.09)
12. אתה בעצם מושך את כולנו עמוק למטה
(16.10.09)
13. לא, עדיף שתלמידים חזקים ישתעממו בשיעורים ולא יממשו את עצמם
(16.10.09)
או לחילופין שהכיתה תתקדם לפי קצב בחזקים יותר דבר שייפתח פער גדול יותר עם החלשים.

זאת יוזמה מבורכת שתתן תשומתלב לכל תלמיד לפי רמתו. מה לעשות לא כולם שווים במנת המשכל שלהם. 
14. כמה שטויות בכתבה אחת
סתם אחד   (16.10.09)

נתחיל ב "שוויון" הרצון לעשות את כולם שוים (ובינוניים) . מה שאתה בעצם רוצה זה לדפוק את הטובים . יש כאן גישה פטריאכלית שפשטה רגל. אתה רוצה שהחזקים ידפקו פעמים גם בגלל שהם ישלמו יותר (מיסים לדוגמא) וגם יקבלו הרבה פחות.

משל למכונית חדישה בכביש מהיר שמזדחלת אחרי עגלה עם סוס.

הטענה הזו נראית פוליטית ולא רצינית.

יתר על כן : אתה לא רוצה "שויון" אתה רוצה כסף. המספרים שהבאת מראים כל חוסר הבנה בסטטיסטיקה וגם בעובדות בשטח. ירושלים היא עיר עניה חרדים ערבים שכונות. הרצליה היא עיר חזקה עם איזורי תעשיה ותקציב. היא בעקיפין ממנת את ירושלים. ההשקעה בתלמידי הרצליה תניב תוצאות יותר טובות כי הם מקבלים יותר גם בבית.

דווקא מהסיפה של מאמרך ניתן ללמוד על מה שמפריע לך. "משפט ועקרון שויון ההזדמנויות" אין עיקרון כזה - לא קיים בארץ ולא בעולם, מי שקרוב למרכז יש לו יותר הזדמנויות.

 

הרצון שלך שהופיע כבר במשפט שלמה "גם לי גם לך לא יהיה" להרוס לאחר אם אתה לא מקבל נתח מהעוגה" נפתר ע"י שלמה המלך כידוע.

מצער שעורך דין לא יודע דבר כזה

15. לכרות אונה במח לחכמים בשם השיוויון
מקס הזועם   (16.10.09)

לא יתכן, לעזאזל, שתלמידים בעלי כשרון ויכולת יוציאו ציונים טובים יותר מהטמבל הכיתתי, זה פםוגע בשיוויון !!! ומעליב את הטמבל !!! וגם הבטלנים והמופרעים יוצאים קצת מקופחים !!!

ולכן בשם השיוויון הקדוש, נכרות מיד אונה במח לתלמידים המצטיינים המתועבים !!!

 

אני דורש (ובטוח שעו"ד כלב יצטרף מיד לדרישה) להכניס את כריתת האונה לסל הבריאות, כי זה יעשה טוב לכולנו, השיוויון הזה.

 

עובדה, לפני תכנית האינטגרציה בחינוך, והתכנית להגיש את כל ילדי ישראל לבגרות, ישראל לא זכתה אפילו בפרס נובל אחד לכימיה, ורק בעשור האחרון, שני פרסים לשלושה חוקרים. זה בטוח בזכות תכנית החינוך השיוויונית שנותנת לכוללללם לממש את הזכות לחינוך והשכלה.

בטוח שבלי זה, צ'חנובר, הרשקו, ויונת היו מוכרים דגים בשוק, או הופכים לכדורגלנים בנבחרת ישראל, או לפחות לאוהדי בית"ר.

 

הלאה התוכניות למצויינים, לא לבזבז על החנונים האלה שקל.

 

ולעו"ד כלב - הפכת סיבה ומסובב, זה לא שהעשירים מציחים - המצליחים נהיים עשירים

 

16. אבא עשיר, אבא עני
רוברט ט.קיוסאקי ,   ארה"ב   (16.10.09)
מדוע עשירים מצליחים יותר?

אין שום קשר לכלים המוענקים על-ידי מערכת החינוך הסטנדרטית.
ההצלחה נובעת ישירות מהשכלה פיננסית אשר לצערי הרב אינה מועברת
בבתי הספר אלא כתורה שבעל-פה מאב (עשיר) לבן...
17. ואז לטרוף את המענק ולהעביר כל המפעל לסין!!!
ולשלם משכורת מבישה   (16.10.09)
היזהרו מהיזמים ושאר הקפיטליסטים, שמבחינה היסטורית, התיאוריה שלהם מיושנת מאוד, לעומת הסוציאליזם שביקר אותם ובישר קידמה ושוויון לכל בני אנוש. 
18. יש אינטרס חברתי בקידום החזקים
אופירה אליגון ,   עומר   (16.10.09)

העיר, תממן ותגדיל כל מי שיביא לה מצטיינים שישקיעו אח"כ במחקר, במדע, בכלכלה שלא לדבר על האינטרס של בית הספר לקדם את המצטיינים. ברור שהפרטה של מערכת החינוך היא לא דבר חדש, התחרות רק גודלת והפערים עוד יותר,  אבל תמיד תמיד זה יקומם לדעת שהמדינה מאפשרת לחזקים לנגוס מהפריפריות או מאלה שדווקא זקוקים למישהו שידאג לצמצום פערים. שוויוניות במדינה קפיטלסטית בחייייים לא תקרה. אין חיה כזו ותמיד מלמעלה ידאגו לאינטרס החזקים, כאמור

 

כתבה מעניינת בעיקר בהיבט המשפטי

19. ומה עם המדינה?
מר ,   צפון   (16.10.09)
ידידי המלומד
ומה עם המדינה?
מי ימשוך את המדינה למעלה? להישגים? לרצון ללכת ראשונים? למצוינות?
ממשלת ישראל, בהחלטות פופוליסטיות , שנועדו בעיקר לשרת את צווחני הכככרות , גרמה למערכת החינוך לבינוניות. בינוניות כל כך טובה, וכל כך נוחה, שלאף אחד לא באמת איכפת. ההורים, התלמידים, המערכת כולה הפכה להיות אפתיתית. העיקר שלא יהיה רעש.
לא עוברים את הבחינות, נוריד את הרמה.
אין מצטיינים, נורידאת הרף.
סו[, סוף, אחד נראשי הערים, מרים את הכפפה. רוצה, יוזם, דוחף ליותר, למצוינות.
אז זה לא טוב?
מי יפתח את הטילים של הדור הבא?


20. איזה מאמר מתבכיין
צובה   (16.10.09)
כל האנשים נולדו שווים בזכויות שמגיעות להם. אבל לא כל האנשים נולדו שווים.
יש ילדים חכמים יותר ולא מגיע להם ללמוד בכיתות שלא מתאימות לרמה שלהם רק כדי שילדים מוכשרים פחות לא ירגישו "נחותים".
הבעיה האמיתית היחידה במאמר היא שהמימון הוא מתוך העיריה. זאת צריכה להיות מדיניות של משרד החינוך ובמימונו.
כל שאר המאמר זו דמגוגיה ובכיינות לשמה.
ודרך אגב, אני לא למדתי בכיתת מצטיינים ומעולם לא הרגשתי נחותה, והיום אני מסיימת דוקטורט בביופיסיקה.
בקיצור - להפסיק לבכות ולהתחיל לעבוד ותגיע רחוק.
21. שינוי נורמות וסידרי עדיפויות
תתת   (16.10.09)

חברתיים. הידע מצוי, הרצון לשפר עדיין מצוי יש מקצוענים לא קטנים בחינוך המושמץ (הופה יש טרנד חדש)

ההשמצות חייבות להפסק, סדר העדיפויות בהקצאת משאבים כנראה ראוי שישתנה.

22. תחי הבינוניות !
אודי   (16.10.09)
נכון, העולם איננו מושלם ואיננו שיוויוני, הוא מעולם לא היה כזה ולעולם לא יהיה כזה. מערכת החינוך בארץ בקריסה, ויש לברך על כל יוזמה לקידום מצטיינים. נכון שטמון בכך סיכון - תלמידים מצטיינים לא יגיעו ללמוד במכללה הפרטית בה הוא מרצה, המכשירה אנשים נוספים כמותו לעסקי אויר - משפטים וחשבונאות, זה מה שחסר במדינה!
23. אוי באמת
דני   (16.10.09)

מה שמעניין את רוב הילדים זה ללכת הביתה למחשב או לשחק עם החברים .

אם יש אפשרות לעזור , לתגבר ולתת יותר לילדים שרוצים להתקדם ולהצליח אז למה לא ?

בגלל אנשים שאומרים את מה שהכותב אומר יש המון ילדים בינוניים.

וכשמישהו רוצה להגיע לרמה גבוהה אז אומרים לו שהוא לא בסדר . . .

 

24. זה בדיוק הון ושלטון
(16.10.09)
חבל שהכותב לא שמע, כי החוק המעניק חינוך חינם ושוויוני לכל שווק חיים, לפני שנים רבות, ומאז שנערעי האוצר "כן" מנהלים גם את מערכת החינוך. 
25. הארגומנטים כל כך צודקים! מה גם שאפילו אלברט איינשטיין
יוסי ,   קיבוץ שריד   (16.10.09)

סווג כתלמיד חלש... שוו בנפשכם, מורים (שבהגדרתם ככאלה, אינם בדיוק בשיא הדרוג של ההערכה האינטלקטואלית...) יקבעו את מצויינותם, או את הפוטנציאל של התלמידים.

אין ספק כי עורך הדין סאני כלב צודק במאה אחוז, כי יש לתת סכוי שווה לכל תלמיד, או אפילו ליצור העדפה הפוכה, של חסרי היכולת, ש"מזנקים" במצב של נחיתות, ולא להעדיף את אלה שיכולתם הכלכלית שמה אותם בנקודת זינוק עדיפה ממילא.

26. הצעת הכותב: בורות ובערות לכולם העיקר "שוויון"
די נמאסתם   (16.10.09)

מסקנת הכותב היא כי בשם הזכות לשויון אסור לעיריה להשקיע בחינוך ילדיה כי לעיריה אחרת אין כסף לעשות זאת, על משרד החינוך לשלוח את המורים הטובים ללמד רק ברשויות חלשות כדי שלא יושקע יותר משכורות בעיריות חזקות ממילא. את מסקנתו הוא מבסס על כך שאת ה"עודפים" יש להשקיע דווקא בתלמידים "חלשים". מי אמר? על סמך איזה עקרון? מדינת ישראל הפכה מומחית בלבזבז 90 אחוז משאבים על 10 אחוז מסכנים!! שיטה זו מבוססת אך ורק על התייפיפות נפש שכבר מזמן עברה כל גבול, ועכשיו אני אגלה לך סוד: השקעת כספים במעט "חלשים" תהפכם מקסימום לממוצעים, אותה השקעה בדיוק ב"חזקים" תוליד את המדענים, הממציאים ופרסי הנובל של העתיד. הם שיחזיקו את המדינה בעתיד, לא עוד כמה "ממוצעים", אגב, ככל שיותר חינוך ימומן מכיס פרטי יהיה תקציב יותר גדול לכל תלמיד בחינוך הציבורי. ההצעה שילדי הרצליה ורמת השרון לא יקבלו יותר מילדי עיירות פתוח לא תהפוך את עיירות הפתוח לרמת השרון אלא תהפוך אותנו למדינת עולם שלישי.

27. כי העניים עסוקים רוב הזמן בלקנא בעשירים
לא פוליטיקלי קורקט ,   אבל נכון   (16.10.09)

 

28. רגע רגע, יעל גרמן לא ממפלגת מרצ? אחד בפה ואחד בלב.. זה השמאל
אזרח   (16.10.09)
 הישראלי..
29. לא בושה להיות מצטיין
זהר ,   תל אביב   (16.10.09)

קראתי את הכתבה ואני מתנגדת למסר שלמצטיין לא צריך לדאוג ולא צריך לתגמל,כי ממילא הוא בעל יכולות כלכליות ושכליות גבוהות,והוא כבר יסתדר.

לדעתי,בהחלט  צריך להשקיע ולתגמל את המצטיינים וגם למתג אותם-מה יש,למה לא להתפאר בהם?הם מצטיינים והם טובים וזה טוב לכולם,ולא בא על חשבון כולם.כשמשקיעים בחלשים-זה לא בא על חשבון מישהו אחר?בינוני או מצטיין?

אנו חברה קטנה במימדי גודל,היתרון שלנו הוא איכותי בלבד ולא כמותי,לכן ע"י שימור ושיפור תנאי הלמידה של המצויינים והאדרתם-נוכל להמשיך ולשרוד את האיומים הכלכליים והבטחוניים. בהצלחה לחבר'ה במסלול המצטיינים-עינינו נשואות אליכם.

 

30. מדוע האחרונים תמיד בסוף?
עשיר   (16.10.09)

כשיש לך כסף, החינוך טוב יותר, הבריאות טובה יותר, אפילו הדיור שלך טוב יותר. לפעמים (אבל לא תמיד) החיים טובים יותר.

כשאין לך כסף, החינוך מינימלי, הבריאות דפוקה ולא נרחיב על איפה שאתה גר.

הדרך לשבור את מעגל הקסמים הזה היא על ידי יצירת אפליה מתקנת לתלמידים מוכשרים אך חלשים כלכלית. אלה צריכים לקבל מלגות (שכ"ל וקיום) עד לדוקטורט לפחות.

אין כמו השכלה לשיפור עתידו הכלכלי של אדם ויציאה ממעגל העוני. אין צורך להזכיר גם מה זה עושה למדינה, כלכלתה, בטחונה וגאוות אזרחיה.

תלמידים ש"אין להם את זה", בעלי כשרונות בינוניים ומטה, צריכים לקבל תמיכה למיצוי יכולותיהם.

 

עקרון "שוויוניות בחינוך" מוביל לבינוניות של הטובים ומתנקם בכולנו.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה