יהדות  מגזין  עיון
יום הולדת בטעם חרד"ל
עליזה לביא
פורסם: 19.11.09, 14:01
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות ב-44 דיונים
1. אבל מקים והוגה התנועה, הרב נריה זצ"ל
יוסי, ,   רמת גן   (19.11.09)

כתב בהסכמתו לספר "קדושים תהיו" של הרב כ"ץ ,כי התנועה קמה מעורבת בדיעבד, וכי המטרה הסופית היא תנועה נפרדת לכתחילה. כך הוא טוען.

אז ימי הבראשית עליהם  מדברת הכותבת, אינם אלא מציאות של בדיעבד, להצלת הדור, ואינם האידאל של המקימים.

אז מה היא רוצה לעזאזל???

2. טור יפה וחשוב
אבא   (19.11.09)
יישר כוח לעליזה
3. אבי צפדיה - מנכ"ל בני עקיבא הבא, זה ברור
מוטי ,   גבעתיים   (19.11.09)
4. כופרת! חילול ה'! גוועלד!
אשמי שמור   (19.11.09)
טוב, עכשיו אני הולך לקרוא את המאמר.
5. סוף סוף! הקיצוניות מובילה להורדת הכיפות מניסיון, הורים כנסו-
מ   (19.11.09)
בזמני התחילו השטויות האלה עם השמירת נגיעה והפרדה...
דעו לכם שהמהלכים האלה גם ממאיסים על הילדים את הדת וגם גורמים להם לעשות מעשים קיצוניים! למעלה מחצי מהחברים לכיתה הורידו את הכיפות בגלל מע' החינוך של הישיבות התיכוניות הכושלות. היום לאחר המון שנים אני מוצא את דרכי חזרה לדת ושמחה ובהבנה, עוברים לי בראש האירועים והמעשים שהובילו אותי להתנתק מהדת ואני בטוח שהיה ניתן למנוע את זה!
אין סיבה להפריד בין בנים ובנות, זה לא בריא להתפתחות הבניאישית, אני יודע כולכם מודאגים שהילדים לא יעשו 'שטויות' אבל זה גורם לקיצוניות יתר. אין מה לעשות הילדים בגיל הזה מפוצצים הורמנים ואני יודע על כמה וכמה "צדיקים" שומרי נגיעה מושבעים שהגיעו לחופה עם ילד בדרך... וזה עצוב!
מספיק לטאטא מתחת לשטיח.
6. הימים הראשונים טובים מאלה?
אליעזר ,   עמק בית שאן   (19.11.09)

 

אינני בעד הפרדת התנועה. אבל אני מתחלחל לחשוב על רמת המתירנות שהיתה בה בזמן שהייתי בנח"ל בשנות השישים. לא מוכן לחזור לימי בראשית רק בגלל ש"כך היה". בני עקיבא של עליזה לביא מפחיד אותי ואני נגד החרד"ל.

אליעזר

7. כלל שבני האדם שוטים ובורים, כך יתפסו להחמרות.
סמבוק   (19.11.09)
הרי עמי הארצות צריכים איזה משהו להיאחז בו, שייתן טעם לחייהם. אז הם מצאו להם את אלוהים והזיותיהם בנושא הצניעות שנאמר: והגית בצניעות יומם ולילה.-
8. פלא שהצופים הדתיים בנסיקה ? תראו למשל את רחובות
בוגר שבט אחדות   (19.11.09)

בזמני, לפני 20 שנה היה סניף גדול מאד , בין הגדולים בארץ, אמנם הבנים והבנות היו בנפרד אבל הרבה "פעולות" היו ביחד, מחנות קיץ היו ביחד בנות היו מופיעות ושרות באירועים שונים

 

לאט לאט הקיצוניות חדרה גם לסניף הרחובותי

 

לפני 15 שנה פתחו סניף של הצופים הדתיים, ההורים שלי ושל חברי נורא התאכזבו מעצם זה שפתחו סניף כזה ובאמת בהתחלה אף אחד לא הלך לשם

 

היום ? רוב אלה מהתיכונים/ישיבות דתיים שהולכים לתנועת נוער (שהם מיעוט מקרב כלל הנוער) הולכים ל"צופים"

 

 

איך ייראה יום הולדת ה 100 של התנועה? היא תיראה כמו אל המעיין ?

 

פשוט עצוב.

9. מיותרת לחלוטין
תנועה ,   דודי,פ"ת   (19.11.09)
10. המהפכה הזאת מובלת מהשטח..
צחי ,   נתניה   (19.11.09)

בני עקיבא עוד מנסה לשמור על איזון בין הקבוצות ודעות השונות. לרוב מה שאת מזהה כהובלה של "ראשי התנועה"  היא למעשה תולדה של שני פקטורים בחיי בני הנוער. 1. הובלה מחנכת באמצעות האולפנות לבנות (רוב נושא ההפרדה מגיע מהם) 2. התמרדות של בני נוער בריאים - הם לא מתחברים לדתי לייט ולכל מיני פשרות אחרות (שאני בטוח שעם מעט ענווה תסובבי את הראש לצדדים ואולי תתחילי להבין למה בני הנוער רוצים לתקן את זה).

חוץ מזה, אני חייב להגיד שכשראיתי את הכותרת אמרתי לעצמי אווווו כבר הרבה זמן לא שמענו את "ההגיגים" של הדר' - בני הנוער (והציבור בכלל) יודעים לזההות מתי למשהו כואב משהו ומתי הוא פשוט חייב לפרסם את עצמו.

11. אחת המפעילויות הראשונות של בנ"ע
המזכיר   (19.11.09)

הייתה הפגנה נגד חילול שבת במשחק כדורגל, תוך כדי פריצה למגרש. יחיאל אליאש, מייסד בני-עקיבא נעצר באותה הפגנה.

את זה את זוכרת?

12. יופי תתחזקו ותהיו חרדיות ה' יברך אותכם
יהודי   (19.11.09)
13. ראיה סוביקטיבית
מרדכי ,   גבעת שמואל   (19.11.09)

הכותבת ממליצה ללמוד מרבי עקיבא ולאמץ את גישתו החברתית (דבר שכבר נעשה בבני עקיבא מאז הקמתה......)  אבל היא לא ממליצה (כך עולה מדבריה) לאמץ את גישתו של ר"ע לקיום מצוות התורה בדיקדוק ולא בדיעבד (ראה הסיפור בענין נטילת המים בכלא הרומאי בו ויתר על מים לשתיה רק כדי לא לזלזל בדברי חכמים - נטילת ידיים) . כפי שעולה מדמותו ותורתו הוא היה חרד"לי בריבוע .......גם בענין הפרדה בין בנים לבנות

אם ר"ע הוא הדמות בואו נלמד ממנו עד הסוף

14. מי שרוצה עם החרד"ל קצת פפריקה - כנסו
בוגר שבט נריה ,   ירושלים   (19.11.09)
בני עקיבא היא תנועה מגוונת. ישנם מקומות בארץ שבהם החברה היא נפרדת לגמרי ואין סיבה שסניף בנ"ע יהיה שם מעורב באידיאל. בשאר המקומות שעדיין מתמודדים עם בני נוער שרוצים וחיים בצורה מעורבת - המענה של התנועה היא פעילות מעורבת עם הקפדה על כל כללי הצניעות בדרך לקדש שם שמים. שנזכה להשכיל ולהבין....
15. צריך לעצור את ההתחרדות ומהר
משה ,   אזור ירושלים   (19.11.09)

התנועה בדרך לפשיטת רגל.

צריך לעצור את כניסת הר המור לכול מקום.

זה מתחיל בגיוס פעילים

16. אתם מכעיסים אותי
ישראל   (19.11.09)
קדושת העם היהודי נמדדת בצניעותו. הערבובייה מביאה לעבירה וזה ברור. תחליטו, בני עקיבא, אתם חילונים או דתיים? מה נסגר אתכם?
17. בני עקיבא(ולא בני רבי עקיבא)-דינה להעלם ובהקדם.
משה   (19.11.09)
18. צודקת. כנסו
עליזה העליזה   (19.11.09)

אין כמו בני עקיבא. הבנים והבנות הכי טובים בעולם ולא ניתן לרבנים ולקיצוניים לפגוע בתנועה מקסימה זאת.

עליזה צודקת.יש להזהר מקיצוניות ויפה שעה אחת קודם

19. בבני עקיבא מרוב הפרדות כולם נשארים רווקים
(19.11.09)
מרוב  הפרדות בין המינים תנועת בניי עקיבא והזרם הדתי לאומי  הופכים להיות הזרם עם הכי הרבה רווקים ורווקות מכיוון שאין לא לבני  ולא לבנות  כישוריי חיים להכיר  ולמצוא אישה וכולם נשארים רווקים עד גיל מאוחר 
20. גם איש האמונה לא פטור מההלכה
דניאל ,   בריסק   (19.11.09)
21. אמן כן יהי רצון
מיקי, שבט גולן.   (19.11.09)
22. עליזה -צאי מהביצה של בר אילן, תתחברי לשינויים בשטח!
תומר ,   רעננה   (19.11.09)
23. בני עקיבא - לפני שלושים שנה, וסיפור מומלץ..
א.צ. ,   מרכז   (19.11.09)

בזמנינו, החברה בבני עקיבא הייתה מעורבת בפעילות, במחנות, ובפיזמונסניף.

אולם רובם של הפעילים, שמרו נגיעה.

זו לדעתי הדרך הנכונה גם לימינו אנו בבני עקיבא. 

 

ואקנח בסיפור ששמעתי במו אזני מחתנו של נשוא הסיפור.

בערב אחד פסעו להם לתומם, אחד מאדמורי אמריקה ושמשו הצעיר.

לפתע נתקל השמש בעץ, והחל לזעוק "הוי לי אשה אשה".

האדמור מיד הודיע לו, שהוא מפוטר ממשרתו.

כששאל השמש את האדמור מדוע.

השיב לו האדמור; "לו היית נתקל באשה ו זועק הוי עץ, ניחא.

אבל אם אתה נתקל בעץ, וזועק הוי אשה. על מה חשבת בדיוק כל הזמן..."

 

ודי לחכחמא ברמיזה..   

24. תנועה של עם!
(19.11.09)
בני עקיבא היא התנועה היחידה שמסוגלת להתאים את סניפיה לרמה הדתית של המקום, ובכך להביא את התורה לכל מקום בארץ וגם בעולם. ולכן, אם יש מקום שרמתו הדתית מאפשרת הפרדה - מי יעיז לעצור אותו מלעלות בקודש? ומצד שני, אם יש מקומות בהם לא מעוניינים בהפרדה - בני עקיבא מוכנה תמיד להיות שם גם בשבילם! הדבר האחרון שאפשר לומר על בני עקיבא זה שהם מצטמצמים למחוזות חרדליים.
25. מה עשה לך רבי עקיבא?????????
שנוזל   (20.11.09)

את רוצה להיות חפיניקית? זו הבחירה שלך

אבל לגייס את רבי עקיב לעניין הזה ולהפוך אותו לקומנר או לאיזה פשרן? נסחפת!!

 

לדעתי את גם טועה בקריאת מגמת הנוער היום שמחפש תורה גבוהה מאוד - ראי את הזרימה לחסידות

 

הדרישה לנפרד - קדושה בעצם let's face it - מגיעה דווקא מהנוער

26. די מזכיר מאמר דומה
גרוייסע חוכעם ,   ארץ שמוץ   (20.11.09)
מזכיר מאוד מאמאר שכתב מנכ"ל בני עקיבא לפני כמה זמן, בו הוא העלה טענה דומה לשל גב' לביא- הרמב"ם הוא דמות חשובה בהיסטוריה היהודית, והרמב"ם נקט בדרך שביל הזהב, והיות ותנועה מעורבת היא האמצע בין 2 קיצונים, הוא היה תומך בסניפים מעורבים. כמו"כ כאן טועה הכותבת ומלבישה על ר"ע שיטה בלי אפילו עיון קל בספרות חז"ל כדי להצדיק חפיפניקיות. אנא, חדלו מהקרקס ותתחילו לחשוב על הנושאים ברצינות.
27. תמיהה רצינית
דודי   (19.11.09)

אני שואל ברצינות,

 

למה נדמה שהכיפות הסרוגות כל הזמן מחפשים הקלות ?

 

לא מצליח להבין למה יש להם כל הזמן את משחקי הבדיעבד והלכתחילה וכל השטויות, אסור ? לא עושים. מותר ? עושים. חד וחלק.

 

בדיוק כמו אצל החרדים.

 

אצל הדתיים הלאומיים הכל "מורכב", הכל "קשה" הכל "לא פשוט", אצל החרדים : ההלכה אוסרת נגיעה ? לא נוגעים. ההלכה קובעת "קול באישה ערווה" לא שומעים נשים שרות. אשה חייבת בכיסוי ראש ? שמה כיסוי ראש, לא מוציאה שיער החוצה. ההלכה מחייבת הפרדה במופע ? המופע מופרד. אסור לקרוא חול בשבת ? לא קוראים עיתוני חול. מה הבעיה ? אתם דתיים או לא ?!?!

 

אני שואל ברצינות כצופה מן הצד. נוצר הרושם שאתם חפיפניקים. וחבל..

28. כוסות רוח למת
גלעד   (19.11.09)

בני עקיבא גססה כתנועה רחבה ומכילה כבר לפני עשרים ושתיים שנים. באותם הימים, ימי האינתיפאדה הראשונה, התקבלה החלטה בועידה הארצית שלא להתיר לקומונרים / יות בעלי דעות שמאלניות לשאת בתפקידם. אז עוד היו סניפים (כמו למשל שנר"א, מרכז) בהם אחוז ניכר מהמדריכים היו ממרכז ואף שמאל המפה הפוליטית בארץ. היתה זו החלטה ששיקפה היטב את זרמי המעמקים של ההשתלטות העוינת של צאצאי הר' צבי יהודה קוק על התנועה, השתלטות שבאותם ימים כמעט הושלמה בעולם הישיבות התיכוניות.

אנחנו - וודאי דור ההורים שלנו - מתקשים להשלים עם כך, ומתפללים כל הזמן לאיזה מהלך חתרני שיעלים את הרחד"לים וישיב עטרה ליושנה. קצת כמו שאנשי הימין מפנטזים שהם יקומו מחר בבוקר ולא תהיה בעיה פלסטינית. אולי די כבר עם החבר הדמיוני ושמו בני עקיבא של פעם? מדוע לא לחבור לצופים הדתיים? לתנועת נעם של התנועה המסורתית למי שמתאים? להקים משהו חדש? להזכירכם - יהדות (אפילו חרד"לית) לא תומכת בנישואים קתוליים. יתר על כן, אם רוצים לשמר משהו מרוח החלוציות של ראשית בני עקיבא, הרי שהכרה במציאות שהשתנתה ועשיית מעשה חלוצי ויצירתי הרבה יותר מתאים מאשר היתקעות בעולם העבר.

 

29. שטויות בגזר!!!
יקרת ,   שפלה   (20.11.09)

 

30. הצדקה שטחית לקיומו של הציבור הדתי הלא-חרדל"י
עדו ,   ירושלים   (20.11.09)
ניסיון להכניס סוגיה רחבה מיני ים לתוך כמה שורות.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה