ירוק  סביבה  הוֹמוֹ קוֹמְבּוּסְטַאנְס
המכונית החשמלית תפגע בנו. אז למה החיבוקים?
פרופ' דני רבינוביץ
פורסם: 19.11.09, 14:54
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 124 תגובות ב-86 דיונים
1. לא מבין
אורי ,   ירושליים   (19.11.09)

אם הבעיה היא משק החשמל הישראלי, הרי שזו בעיה בכל מקרה. למה שלא תמנף את המעבר למכוניות חשמליות ואת הנתונים שפרסמת כאן, כדי לדחוף לשדרוג מהיר של מערך הפקת החשמל הישראלי? הרי כדוה"א כבר מתחמם, אם הפתרון של מכוניות חשמליות ילצליח בארץ, הרי פתרנו חצי מהבעיה! ודאי יותר קל לשדרג כמה תחנות כוח אחרי ששכנענו חלק נכבד מהאוכלוסיה להחליף מכוניות מאשר ההיפך!

ודבר נוסף: "סדרי גודל חסרי תקדים בהיסטוריה האנושית" בהיסטוריה נכון: בפרהיסטוריה - לא. האדם הזקוף כבר עבר 3 תקופות קרח ואינספור שינויי אקלים, ללא טכנולוגיה או חברה גלובלית. גם האדם המודרני יצליח, וחבל על ההפחדה המיותרת והנלעגת

2. פואד כבר הוכיח שאתה טועה
רוממה ,   ירושלים   (19.11.09)
וגם השר בן אליעזר רואה רק עתיד ״ירוק״ ובטר פלייס בשבילו. . .
3. הגיבור המקומי לוקח את פרנסי העיר לסיבוב...
גלית ,   רמת-גן   (19.11.09)
על חשבונם. כלומר על חשבוננו...
4. כתבה שניה שאתם תוקפים את בטר פלייס במקום את משרד התשתיות
אילומינתי ,   פ"ת   (19.11.09)
5. כתבה מאירת עיינים.
אמיר ,   צפון   (19.11.09)
וכרגיל... לא כל מה שעוטפים בירוק - באמת כך.
6. פשוט צריך תחנת כוח גרעינית בישראל...
שלום במזרח התיכון   (19.11.09)
אומרים לסורים, שניתן להם חשמל תמורת שלום וזהו... נגמר הסיפור.

לא יהיו להם הפסקות חשמל, לא יהיו לנו הפסקות חשמל, ואנרגיה תהייה מזהמת בצורה המועטת ביותר.
7. כמה זיהום יש בישובים מוטים
המון!   (19.11.09)
8. כתבה יפה. אם הממצאים נכונים, אזי אכן המלך הוא עירום
יותם   (19.11.09)
9. אולי די עם השקרים??? כמה עוד תמרחו אותנו?? הקומוניזם מת.
מירו ,   תקלטו כבר!   (19.11.09)
http://www.global-warming-and-the-climate.com
10. הכל שטויות.
יעקב ,   פ"ת   (19.11.09)

תשנו "מכונית חשמלית" ב"רכבת חשמלית" ותחבורה ציבורית נקיה גם לא טובה לישראל ולאנושות כולה.

את כותב הכתבה לא מעניינים לא נסיונות של ממשלה לגוון את תמהיל הדלקים, לא תמריצים לאנרגיה נקיה ולא כלום.

ברמה עולמית ישראל היא אפילו לא טיפה בים, ואם לא לנסות פה אז איפה?

 

אם כל הכבוד לפרופסור, לשלם קנס על פחמן עדיף מאשר להוציא סכום דומה על מחלות נשימה. גם ככה יש מחסור ברופאים בארץ.

 

 

 

11. אבל את השרים, הח"כים והפקידים לא מעניין גז חממה
מומי ,   קדימה   (19.11.09)

הם כבר הצהירו בעת הטלת המיסוי הירוק על כלי רכב שכל העניין עם גזי החממה (CO2) בכלל לא מעניינים את ישראל כי אנחנו קטנים ולא נחשבים בעולם, לכן גם הטילו מס רצחני על מכוניות דיזל, שפולטות מעט CO2.

 

12. שהאגסי ינסע במכונית שאחרי 150 ק" נתקעת וגם מסרטנת !!
תל אביבי   (19.11.09)

מכונית חשמליות מסרטנות נקודה.

 

בנוסף לכך אגסי רוצה שנקנה את החשמל ממנו במחיר של טנק דלק ולשלא נטעין בבית.

 

בנוסף המכונית נוסעת בכביש ישר 200 ק"מ ללא מזגן

ו 150 ק"מ עם מזגן.

 

בטיול לצפון הלוך חזור עם כל המשפחה והילדים יעלה לנו הרבה כסף

צריך להיכנס לתחנת דלק 3-4 פעמים כל פעם לשלם 300 ש"ח

בנוסף לכך עוד 50 ש"ח נוספים בכל תדלוק בכדי לקנות לילדים ארטיקים.

 

לכן לא משתלם ושאגסי ינסע בקורקנט שלו.

 

 

13. מה שמביך זה רמת הטיעון הירודה
שלמה   (19.11.09)
במאמר הזה כמו גם במאמר הקודם.

קודם כל, אבן היסוד של כל הטיעונים שלך היא חישובי הפליטה. והנה אתה מודה כאן שהחישובים "ראשוניים". הרשה לי לתרגם לקורא הנבוך - הכוונה לחישובים חובבניים שאינם לוקחים בחשבון מרכיבים חשובים ושאינם עומדים בשום קנה מידה מדעי.

שנית, גם במאמר הזה אתה משתמש בטיעונים דמגוגיים חסרי ביסוס. הפליטה בגובה ארובות עם מנגננוני סינון מזיקה לבריאות כמו פליטה מאגזוזים במרחק אפסי מתושבי העיר? אתה הרי יודע שלא ניתן בכלל להשוות את הנזק הבריאותי ובכל זאת טוען את הטענה הדמגוגית הזאת.

ובקשר לבטר פלייס - אני לא כלכלן, אבל ההרגשה שלי היא שהמדינה עשתה צעד נכון וחשוב, כפי שעשתה כשתמכה כלכלית בהבאת חלק מעסקי אינטל לישראל. התועלת האסטרטגית לכלכלת המדינה עולה עשרות מונים על ההטבות שהמדינה נתנה. הטיעון שלך נראה לי צרות עין שמונעת מהפנטיות שלך בנושא ההתחממות הגלובלית (ששנויה, דרך אגב, במחקלוקת).
14. את התחנת כח אפשר לשים במדבר לעומת הזיהום
מהנדס ,   חיפה   (19.11.09)
של המכוניות שהוא במרכז העיר.
ברור שאני כאזרח מעדיף את מקור הזיהום בגולן או במדבר (אזור לא מיושב) מאשר ברחובות שסביב הבית שלי.
אגב זה גם יתן עבודה בפריפריה
15. הכל נכון ואף יותר מכך
שמעון ,   גבעתיים   (19.11.09)
הכל נכון ואף יותר מכך. שמעון פרס ופוליטקאים אחרים נתנו לשי אגסי גיבוי תמוה. יתכן בגלל שרצו פירסום ולהראות מתקדמים. אני מקווה שזה לא בגלל טובות הנאה כלשהם.    צריכים לתת למכוניות החשמליות להתפתח באופן טבעי ולא לאנוס את המדינה לקבל מוצר נסיוני ולהתגלח על גב תושבי ישראל. מה עוד ששי אגסי יקבל זכויות קרקע יקרות למערכות הטעינה. 
16. מכונית חשמלית זה טוב נקודה. יצור החשמל החשמל הדפוק בישראל זו
בעיה אחרת   (19.11.09)
17. צריך לבנות תחנות כוח סולאריות אשר יפיקו אנרגיה ירוקה
לאון ,   דרום   (19.11.09)
וכך גם יהיו לנו מכוניות חשמליות וגם אנרגיה ירוקה.
18. ציתות של גבלס, "ככל שהשקר גדול יותר הסיכוי שנאמין גדול יותר"
בילבול ביצים רוחבי   (19.11.09)

מרתיח אוסף השטויות האלו !

הרכב החשמלי שיהיה רלונטי ביום בו תפותח בטריה ראויה הוא מהפכה ירוקה בגודל שאין לתאר ! עולמנו יראה אחרת!...שלא לדבר על מפיקות הנפט שיחזרו למקומם   הטבעי... ועדיין לא דיברנו על מעמדה המדרדר של ישראל בגלל כח הנפט...

הטענה לגבי זהום תחנות הכח הפחמיות מטעה , מכוון שהכוונה לגבי הרחבת יצור החשמל היא שבעתיד כל טכנולוגית יצור חשמל תהייה אלטרנטיבית, וישנם אופציות ראויות כיום.

 

19. רבינוביץ'? זה לא ההוא שמתנגד לכל דבר?
אחד שמבין   (19.11.09)

קודם כל 60% מהחשמל בישראל כבר מיוצר מגז טבעי, והאחוז עוד יעלה. חוץ מזה, לא זכור לי שהנ"ל פרופסור לתעבורה או למשהו כזה. מה הוא מבין בזה בכלל?

דבר נוסף, המכוניות מביאות את זיהום האויר ישירות לריאותינו, מה שהרבה פחות נכון לתחנת כח עם ארובה בגובה 300 מטר.

20. יש עוד אמצעים!!!!!
(19.11.09)
יש עוד אמצעים לשמור על כדור הארץ ולנסוע במכונית.
אנו יכולים להשתמש במנוע שפועל על שרפת מימן ואז הגז שנפלט הוא מים.
21. מתי זה נעלם ?
המשתאה   (19.11.09)

אם אינני טועה חלק מהמיזם כלל שדה הפקת אנרגיה סולארית בנגב . . .

מתי זה נעלם ?

22. הון שילטון וביזיון! פשוט ניצול ציני של אסון עולמי ליצירת רוו
תחבורה ציבורית   (19.11.09)

הון שילטון וביזיון! פשוט ניצול ציני של אסון עולמי ליצירת רווחים

על ידי הטעיה שקרים והפחדה!

ביזיון כרגיל למשפחת עופר

ובזיון למשפחת אגסי!

 

23. קשקוש - מוציאים את הזיהום ממרכזי הערים
שימחת חיים ,   המרכז   (19.11.09)
עדיף שתחנת הכוח תזהם, לפחות לא נאכל את כל הזיהום בתוך הבית
24. טעות גדולה בידך פרופ' רבינוביץ
רועי ,   רחובות   (19.11.09)
מכיוון שיש שיקולים אשר לא נתת את דעתך אליהם.

ישראל חייבת להוביל את המעבר לשימוש ברכב חשמלי ולו רק בכדי לתת מכה למדינות המוסלמיות השולטות במאגרי הנפט בעולם, ובראשן איראן.
25. כרגיל עושים עלינו סיבוב: מזהמים ומקבלים הטבות מס
והכל מהכיס שלנו ,   אוי ואבוי   (19.11.09)
26. אז אל תשרפו פחם..הסכם גרעיני עם אירן לתחנת כח משותפת.
כאילו דה   (19.11.09)
27. אם השמל ייצור בתחנות הכח בגז אזי כל טיעטניו נופלים
מרסל   (19.11.09)
28. בבוקר סוגר חלונות בגלל זיהום תחבורתי.בערב ובלילה בגלל רידינג
אמיר ,   גבעתיים   (19.11.09)
29. בעד ונגד מכונית חשמלית:
(19.11.09)

קודם כל, הבריאות שלנו היא יותר חשובה מגזי חממה.

אם זה אינו גורם לאסטמה בתוך העיר, אז זה עדיף.

פליטת גזי חממה הינה משנית לפליטת אוזון ובנזן וחלקיקים חד נשימתיים ליד הבתים שלנו ממש!

 

חשמל מדלקי מאובנים המיוצר באיזורים מרוכזים ומצומצמים יזהם פחות מזיהום כרכים ענקיים. ע"ע עדיף לזהם את אשקלון מאשר את 4 מיליון תושבי גוש דן וירושלים.

 

נגד מכונית חשמלית:

קרינה אלקטרו מגנטית ושדות חשמליים!!!!!!!!!1

קרחת (!), סרטן (?) , רוקחים ופיזיקאים מלומדים שבטוחים שקרינה זו אינה משפיעה- אתם בטוחים שמערכת העצבים שלנו אינה מושפעת משדות חשמליים משתנים ?

 

ואם שואלים את דעתי- הפתרון הוא רכבות תחתיות ..

לא מערך אוטוסבוסים כפי שמציע דב חנין- יש עם זה אינספור בעיות וראיה צרה מבחינה אורבאנית של כל גוש דן כמרחב שצריך להכנס לת"א. רק כרבת תחתית. או- פיזור האוכלוסיה מגוש דן ופיזור המרכוז העסקי לשאר חלקי הארץ. זו גם צורה לטפל בעומס ובזיהום.

30. רק אופנוע פולט פחות CO2
ביבוניקו   (19.11.09)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה