תרבות ובידור  ספרים  שירה
תצעק יא אחמד
פראס ח'ורי
פורסם: 22.11.09, 09:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות ב-43 דיונים
1. טקסט פרובוקטיבי במובן הטוב של המילה, אבל
שגיב   (22.11.09)
שירה זה לא. חבל. אין בו שום רובד מעבר לרובד הישיר.
2. ערבב את הטיח אחמד
מאיר אריאל   (22.11.09)
3. זה הבחור שזכה בפרויקט Y
פרויקט Y   (22.11.09)
4. פשוט שיר גרוע.
ארי ,   גבעת שמואל   (22.11.09)
ללא קשר לתוכן השיר גרוע.

שיתרכז בקולנוע, אולי שם הוא ישפיע יותר
5. אם לא היית מפסיד ב48 לא היה יוסף שאפשר היה להגיד לו לצעוק
כי לא היית חומל ,   על נשים וטף, אחמד   (22.11.09)
6. לא רק אם אתה ישראלי, פרשת את זה כך
פושקש   (22.11.09)
גם אם אתה ערבי פרשת את השורה האחרונה כך.
גם אם אתה המחבר פרשת את זה כך (ולראיה...)

להגיד שיש בי משהו רדוף רק כי פרשתי רמז איום כאיום זו דמגוגיה. ביחוד כי אני רגיל כ"כ לשמוע את האיום הזה (או במילים או בהדי האוטובוסים המתפוצצים).

עם שאר ההתרסה אין לי בעיה ממש (חוץ מזה שאני לא אוהב שצועקים לידי, לא משנה באיזו שפה...)

אני אולטרא שמאלני ואולטרא ציוני
7. אתם האשמים , בעירק באפגניסטן בסודאן וגם פה
לך לשם   (22.11.09)
8. הוא בכלל נוצרי שמחפש פרובוקציה
שי ,   ק.אתא   (22.11.09)
9. פירוש השיר בלי רבדים...
איתי(ימני) ,   תל אביב   (22.11.09)

מיפני שאני פשוט כמוך וגם נולדתי בשכונה לא בתל אביב הבנתי אותך אחמד תגיד לי אם אני טועה...תמשיכו יתלאביבים פלצנים שמאלנים שחצנים יהירים אל תבואו עם רגש ההזדהות שלכם ואל תעשו טובה ימפונקים יום יבוא ואקח לכם את תל אביב ...תסביר להם כמה זה פשוט כי הם מבינים רק שירים עמוקים ולכם שמאלנים ...שלא תחשבו כמה שתהיו שמאלנים קיצונים זו בסך הכל התנשאות על הערבים מי שחי באמת עם ערבים בשכנות זה יהודים ברמלה ביפו ובחיפה ליהודי מיזרחי אתם קוראים ברברי בובליל ותת תרבות די ברור מה אתם חושבים על ערבים אבל זה נורא אופנתי ואיני לרחם עליהם אז תבינו הערבים שונאים אותכם ורצים את תל אביב לא רק את שאר הארץ

10. אנטישמי, מלא שנאה
ד"ר רינסקי   (22.11.09)

 

11. זו הסטה זולה וישירה- לא שירה ולא אמנות
מבקר ספרות   (22.11.09)

לערבי המתוסכל יש לי נחמה:

ישראל של היהודים שאתה כה שונא- היא המקום היחיד במזרח התיכון בו אתה יכול לפרסם "שירים" כאלה.

לו היית חי בסוריה הייית כותב שירי הלל לאסד.

12. מר ח'ורי הנכבד
אין-שם ,   שדרות רטשילד   (22.11.09)

כשהופעת בטלוויזיה הישראלית, של הנהנתנים והמפונקים משדרות רוטשילד. כשנכנסת לתודעה כאחד שמשתתף בתכנית ריאליטי של הציונים, למה אז לא שרת את השיר שלך? כשתית לך את הג'וני ווקר האדום שאבא שלך הביא לך (זה בסדר, אתה נוצרי) שרת שירים אחרים לא? וגם חברה יהודייה (בת להורים ציונים שיושבים בשדרות רוטשילד) הייתה לך לא?

או שזה טוב כי אז יכולת ל***ן את היהודים הא?

ובאוניברסיטה שאחוז ניכר מהסטודנטים שבה גרים בשדרות רוטשילד ות"א רבתי לא היתה לך בעיה ללמוד?

 

זה כי אתה  צבוע! (כמו שאר "אחיך עם הטוריות").

13. פרובוקציה לשם פרובוקציה. עלוב ביותר.
תומר ,   תל-אביב   (22.11.09)
14. "יומו של התורמוס" מקאמה מאת המהפכן הגולה סלים זועמאט
סלים סועמאט ג'וניור   (22.11.09)

סע לאיזור המוסכים של קלקיליה.

עצור. כבה מנוע. הכנס את הדיסק של חווה אלברשטיין והגבר את הווליום.

לא הרחק מהיכן שאתה עומד מפרקים את המיצובישי של אבא שלך לגורמים.

הם נועצים בך מבטים רושפים זורי אימה וקרבים אליך. הנער עם הסריג הלבן רוכן ומרים מהארץ אבן. לא. הוא לא משליך אותה על ראשך. הוא מלקט דוגמאות גיאולוגיות לאוסף הפרטי. הוא גיאולוג חובב. הוצא את הדיסק של חווה אלברשטיין והכנס את האחרון של אביתר בנאי. הנער עם הסריג הלבן קרב אליך. ושאלה בפיו:

"מה זה הג'יפה הזה? אין לך עידן יניב?"

"יש" אתה משיב לו. אבל הchanger התקלקל.

מה אתה עושה כאן בכלל? אתה משוגע? שואל הנער. אתה רוצה למות? חמאס חזק פה בשכונה.

לא משוגע. אתה משיב לו. רק חובב שירה פוליטית נבובה נטולת ערך פואטי וחסרת מעוף.

אבל יא זלאמה - אומר הנער - אביתר בנאי הוא לא שר על פוליטיקה.

רק על המצוקה של האהבה והבדידות בכרך הגדול תל אביב.

ובזמן האחרון גם כן על התחזקות.

אההה באמת? אתה משתומם.

כן, מה לא ידעת?

ניחוח הזעתר והמלוחייה מכה בנחיריך. גם צליל שקשוק העלי הכותש את פולי הקפה בעומקו של המכתש. אתה תוהה האם נכתשים שם גם תרמילי הל? האם הישישה הצופיה מחלון ביתה המופגז עוד מפוצצת בתוגה ניילון בועות ומהרהרת באהוב נעוריה אשר נפל חלל במאורעות הנאקבה?

די. חפרת לנו מספיק . עכשיו היפרד מרגביה הקדומים של עיר שומרונית זו, היפרד מהפאנצ'ריה רבת ההוד של אבו נאביל ובניו בע"מ, וחזור לארצך - הארץ של העושקים והגזלנים. יום יבוא וגם בשדירות רוטשילד ילבלבו שיחי חוביזה ולבנדר.

 מה קשור לבנדר? עדיף תורמוס? כן. זה יותר אקזוטי והולך טוב עם לימון אחרי הארוחה.

 

15. הוי יה אחמד
אא ,   כפר גלילי   (22.11.09)
אם למשורר קוראים חורי והוא מעילבון אז הוא נוצרי, והנה הוא אומר לאחמד המוסלמי מה לעשות(לצעוק ולצעוק בערבית). האינטליגנט תפס תחת על פועל קשה יום. אז הבה נשאל אותו האם הערבית היא שפתו מאז ומתמיד ובאיזו שפה הוא מתפלל בכנסיה כשהוא מדבר אל אלוהיו. אז כן, שורחביל המצביא הערבי המהולל כבש את הגליל והנוצרים לאט לאט אימצו את הערבית כשפת הדיבור והנה, צחוק הגורל באו ה 'יהוד' וכבשו את הארץ ועכשיו גם הקיצונים שבין דוברי הערבית לאט לאט מדברים יותר ויותר עברית אפילו בבתיהם ,ואחד מעילבון אפילו ניצח באח הגדול או משהו כזה וכמובן שבעברית.אז יש לי בשבילך חדשות אדון חורי(כומר)גם אחמד וגם אתה תדברו לבסוף עברית וילדיכם ונכדיכם כבר ידברו בעיקר עברית.אז הנה תרומתי לעברית שלך:"דברי חכמים בנחת נשמעים".  ואני גם מוכן להתערב שאם יש לך בכלל טוריה היא תלויה על הקיר לקישוט
16. התנהגות משפילה
מתבולל   (22.11.09)

בגלל התנהגות כמו זו של "אחמד" הם לעולם לא ישתלבו בחברה ותמיד יראו כגורם עוין במדינת ישראל.

way to go hury

17. רוצה להפסיק לערבב את הטיח אחמד?
יובל ,   כפ"ס   (22.11.09)
לך תלמד מקצוע אחר ותתפתח.. תדרוש מהרשויות שלך להשקיע כסף בחינוך ומודרניזציה במקום להעביר אותו לחמולות שלכם בכפר...
אתה משתמש בקיפוח כדי להכנס לתודעה הציבורית אבל אני בספק אם ערבבת פעם טיח ...
18. אינך מעודכן, פראס
רילד   (22.11.09)
מזה שנים רבות יש בין יוש/בי בתי הקפה בשדרה גם ערבים - ממש כמו הערבים בטיילת, בנמל ת"א, במסעדות בקניונים, ובמלונות אילת.

רובם נמצאים שם בטבעיות מוחלטת, אינם רואים בישיבתם שום פרובוקציה, ואינם נתפסים (או תופסים את עצמם) כמי שמזהמים את השדרה.

19. תצעק משה תצעק איך מטמאים את ארץ אבותיך כל השמאלנים.
ארד   (22.11.09)
20. סאט בוזאק יא אחמד.
נחמן ביאליק   (22.11.09)
כמה חוסר ביטחון עצמי והאשמה של האחר. תתבגר כבר - אז לא יהיה אכפת לך מה חושבים האחרים על השפה הנפלאה שלך ועל העיסוק שלך (למרות שאתה יוצא דופן ולא באמת עבדת בבנייה בחיים שלך). אין שום דבר רע בלהיות ערבי ופועל בניין, אז מספיק עם הרחמים העצמיים. הרבה יהודים מדברים ערבית, 2009 בחוץ - פוסטמודרניזם - תפתח את העיניים. או שאולי אתה מרגיש שאנחנו מזהמים לך את האוזן עם עברית, או אנגלית או רוסית? פוסל במומו פוסל. לפני שאתה נטפל לאחרים תביט קודם במראה. ושוב - תתבגר. תתבגר. תבגר.
21. תחליפו אחמד בצ'ונג-יאנג.
אבי ,   תל אביב   (22.11.09)

גם לערבים כבר לא נאה לעבוד היום בשדרה, אז אל תתנפח יא אחמד ותלמד לכתוב שירים עמוקים יותר. קח שיעור מאורי צבי גרינברג.

22. התגעגעתי אליך פיראס
פיראססס   (22.11.09)
לא שומעים ממך יותר מה קרה לך?! אל תיעלם יש לך כישרון אדיר וצפיתי לך להגיע לגדולות אני סומך ובטוח שגם תגיע! אתה מלך
23. חורי,כנוצרי ראאד סלאח והמוסלמים מדאיגים אותי יותר מהיהודים
ג'ורג',נוצרי ממעיליא   (22.11.09)
24. ערביי ישראל הם היחידים שלא נלחמו נגד ישראל
(22.11.09)

אבל צועקים מפה ועד הודעה חדשה .

 

מי לא היה נגדנו בלחימה ? מרוקאים, תוניסאים, אלג'יראים מצרים ירדנים , סורים , עירקאקים, איראנים, הסעודים, התימנים מאפילו מקוסובו.

 

ומי הפחדן שלעולם לא נלחם בנו אבל צועק הכי הרבה ? ערביי ישראל .

25. כל נוצרי בכפר יודע : בעד יום א'סבת ביג'י יום אל וואחד !
מבין ערבית   (22.11.09)

תשאל את החברים המוסלמים מהסביבה ...

האם גם מולם אתה כזה גיבור ?

26. שיר מצוין
אפרים ,   ירושלים   (22.11.09)

השיר מצוין משום שהוא נוקב ולא מתחנף, במיוחד כלפי שמאלנים יושבי רוטשילד,

שמאמינים בדו-קיום אמיתי, אבל מעדיפים לראות כמה שפחות ערבים בסביבתם.

כנגד הימניים, באמת שאין טעם למחות - הם הרי לא מסתתרים מאחורי סיסמאות הומניסטיות. הם כנים. שנאתם גלויה וגזענותם כלפי ערבים לא נזקקת למסכות.

27. היהודים מסתפקים בשני פרומיל מהמזרח התיכון לאחר שגורשו מהמרחב
אחמד תלמד מהם   (22.11.09)

זה לא שיר. זו מניפולציה מכוערת ע"י שונא שמנצלת תמימות תמוהה של יהודים, לעיתים גם יצר הרס עצמי, המגלים סובלנות מוזרה לאותו אחמד שיביא להם רק רוע ונזק אמיתי.

 

כמו שאין יהודי חצוף המטיף ארס כזה בחוצות דמשק, אין סיבה לקבלת אחמד מזיק כזה אצלנו. שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה.

28. הביא לנו אותה בבנים
(22.11.09)
ישר לבנים..
מספיק עם הזלזול. לדעתי לא שיר אלא טקסט פוליטי.
מביך אותי כישראלי שמעמידים מולי אפשרות שאני נוגש עבדים.
כל תחושת ההזדהות נעלמת בכל זאת בשורה האחרונה והאלימה בצורה סמויה - הדרך היחידה למימוש "יבוא יום ש.." זה רק בדרך העימות האלים שהרי ישראל לא תוותר על שדרות רוטשילד.
יותר כמו מכתב המעלה את תחושת המרמור העזה של המחבר אל מול מראות בני עמו שכבודם - מהות חייהם - נרמס על ידי ה"אדונים".
למה שכנינו הקרובים ביותר לא יכולים להסתכל אל מעבר לתחושות הכבוד והנקמה?
האם הם נועדו לסבול?
29. די לפרש כל דבר כאל איום
ערבי   (22.11.09)

כל הכבוד אחי תמשיך עם היצירות שלך , שירבו כמוך .\

שהיא לך בהצלחה

30. מברוכ יא אח' פראס
יוני   (23.11.09)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה