בלייזר  בלייזר לא בשימוש  נצחונות
חיזוק שחקן
ערן סלע
פורסם: 08.12.09, 11:09
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות ב-63 דיונים
1. אחלה כתבה - הלפרין מצויין
עמוס   (08.12.09)
2. איכשהו גרם לי לשנוא את הלפרין יותר :)
(08.12.09)
3. אם ככה אתה משבח אותי, מבחינתי תלכלך עלי בכל מצב.
יותם הלפרין   (08.12.09)
4. אתה מנסה לייצור אשרם חדש לשחקן שעבר את השיא שלו
פלוני   (08.12.09)
5. ועדיין הוא נחנק ברגעים החשובים
צהוב מלפני 1977 ,   חיפה   (08.12.09)

עם כל הכבוד, הסיבה הכי חשובה שבגללה אני רואה את מכבי כבר 35 שנה היא האופי והמלחמה בכל מחיר למען הסמל, וכן גם למען המדינה (לפחות בעידן "צסקא אכלה אותה"). ואת זה אין ולא יהיה לאדון הלפרין.

אז הוא קלעי טוב (לפעמים). אז מה ?

ואין לי שום בעיה עם זה שהלך לאולימפיאקוס. שיהיה לו לבריאות.

 

6. מסכים עם כל מילה, כתבה מעולה!
אלון אורמלי ,   תל אביב   (08.12.09)
7. הקשקוש הכי מקושקש שקראתי אי פעם
גיל ,   רמת גן   (08.12.09)
8. אני אגיד לך מה זה מכביסט אמיתי:
א. דום.   (08.12.09)

כרס,ג'יפ,מנוי למכון כושר, משרתת פיליפינית וגורמט על הצואר.

 

 

9. העניין מורכב. הלפרין מוכשר
james   (08.12.09)
הרבה יותר מטל בורשטיין לדוגמא שמקבל מגע כפפות של משי מצד העיתונות.
למה? לא יודע איך זה עובד אבל עובדה. בורשטיים שחקן בינוני שזכה להיות שחקן משלים ליד 4 שחקנים גדולים.
לצערו של הלפרין, הלפרין קיבל את דקות משמעותיות כאשר השושלת התפרקה. לעיתים ניסה והצליח. לעיתים ניסה ולא ממש. לרוב לא ניסה.

בסופו של יום. הוא הרבה יותר מוכשר ממה שהוא מציג.
לכספי יש יותר ביצים ולכן מצליח
10. לערן - הרבה מאוד אמת יש בכתבה, אבל פיספסת את המהות של הספורט
עידו   (08.12.09)

נכון, להלפרין יש יכולות גבוהות מאוד, נכון שהוא עשה הרבה יותר ממה שזוכרים לו ובוודאי שנכונה הקביעה לגבי טפירו ובורשטיין האובר-רייטד.

אבל לאוהדי ספורט באשר הם, למאמנים וחברים למקצוע (למעשה גם בתחומים שאינם ספורט) חשובה יותר תחושת המחוייבות, ההרגשה שעושים בשבילך את המאמץ העילאי וזוכרים כמובן את רגעי השיא, בהם כל החלטה נחקקת בזכרון - בתחומים האלו להלפרין יש פגם מולד שלעולם לא יוכל לשפרו.

אני בתור אוהד של מכבי ת"א למשל, סולד ממנו לא בגלל שהוא "בגד בעקרונות תמורת כסף" - אני לא משלה את עצמי, שחקני ספורט הם קודם כל אנשים פרטיים שדואגים לעצמם ולמשפחתם וזה יותר מבסדר, הבעיה שלי עם יותם זה סף השבירה הנמוך שלו, חוסר היכולת להתעלות ברגע הנכון ויותר מכל - השביתה האיטלקית שעשה במהלך הקדנציה הראשונה במועדון וההשתלחות בקבוצה (וזה להזכירך הרבה לפני שהקהל "שנא אותו בגלל המעבר לאולימפיאקוס"). למה אתה חושב שהקהל לא מקלל את אליהו, כספי או ששון? גם הם שחקנים שעזבו את המועדון, אבל אף אחד מהם לא נתן את התחושה האפאטית מצד אחד והשבירה מצד שני שהלפרין נותן.

לסיכום אני בהחלט חושב שהלפרין הוא שחקן טוב לקבוצה ללא שאיפות אמיתיות, יכול להיות שחקן רוטציה בקבוצה כמו לובליאנה או מכבי חיפה ולא שווה יותר מ-300,000 דולר לעונה, בשביל ההייפ והסכומים שהוא מרוויח תא מוגזם לבקש קצת חוסן נפשי, יציבות והתעלות הרגעי השיא.

11. אתה צודק אז מה לא שוברים חוזה אחרי שמאבדים אליפות וגביע
דרור   (08.12.09)
12. טוב שעזב...השחקן היחיד שמצליח למשוך עבירות (נגד עצמו...)
עידן ,   תל אביב   (08.12.09)
שיצליח! לא במכבי...
13. כל מילה בסלע
(08.12.09)
14. הלפרין לוזר באופי ולא עושה שום דבר חשוב במאניי טיים
שי   (08.12.09)
אל תנסה להראות עובדות לא נכונות
הנה משהו חשוב ששכחתה
הפינל פור הישראלי הלפרין בכוונה עשה שתי עבירות שלא קשורות למישחק כדי לצאת ולא לקחת אחריות עליו והשאירו את וויל ביינום לבד בניהול המישחק
15. שחקן מוכשר שלא ממצה הפוטנצייאל העצום שלו
עמי   (08.12.09)
השחקן הכי מוכשר שגדל פה ב15 שנים האחרונות.חבל שבאמת לא עובדים איתו מנטלית על תפקוד בדקות המכריעות כי מה שיש לו מבחינת כדורסל אין לאף ישראלי בליגה וגם לא היה ,למעט קטש.
16. הלפרין
עמוס תובל ,   רעננה   (08.12.09)
אני הייתי שחקן נבחרת בעבר הרחוק, מסכים אתך במאה אחוזים, יותם הוא שחקן ענק שצריך לדעת לטפל בו ולעודד אותו, הוא חייב לשחק כפוינט גארד והמאמן צריך לדחוף ולעודד אותו לקחת את המשחק,ולקבל החלטות, לדעתי הוא אחד מגדולי השחקנים שהיו לנו משני צידי המגרש,
17. כל כך הרבה על 0 אחד גדול
לא חבל על הזמן   (08.12.09)
18. הכי מוכשר והכי פחדן
אלכס   (08.12.09)

יותם הוא ללא ספק השחקן הישראלי הכי מוכשר כיום ( אולי אפילו בכל הזמנים) אבל וזה אבל גדול הוא פחדן.

הוא מפחד מכישלון והוא מפחד מלהיכנס לסל על שחקנים אחרים והוא מפחד ממשחק פיזי והוא מפחד מהפחד עצמו, "מה יגידו אם אני אכשל ..."

לוינר אמיתי יש משהו שלנו בני תמותה רגילים אין, כח רצון בלתי נדלה והאמונה והידיעה שהוא הולך לנצח. וינר מופתע כל פעם מחדש כאשר הוא לא מנצח ומתקן את זה מיד בהזדמנות הבאה.

 מ.י.ק.י. ברקוביץ האחד והיחיד ( השחקן האירופאי הכי טוב בכל הזמנים אחרי פטרוביץ ז"ל) היה מנצח משחקים בכח הרצון בלבד. נכון שהוא התאמן בטירוף אבל ג'מצי התאמן הרבה גם והיה קלעי טוב יותר אבל איך שהוא היה מחליק כאשר היה צריך סל ניצחון משמעותי.

לעניות דעתי מבחינה טכנית הלפרין עדיף על שניהם אבל בעוד 20 שנה לא יזכרו אותו ולא את ג'מצי ואפילו לא את קטש וגם את זה מהרצליה שברח לי השם שלו שהיה קלעי בחסד עליון אבל כמו הלפרין לא יציב ופרש בגלל פציעות קצת מוקדם.

את מ.י.ק.י.  יזכרו לשבח עוד דורות רבים.

 

נ.ב.

מבחינת החלטתו לשחק ביוון, אני רק מברך כי בסופו של דבר הוא צריך להרוויח וחשבתי שאולי שם הוא יתחשל מנטלית. טעיתי.

19. הוא קיבל את כל האהבה שבעולם ואיכזב
אבי טל - שירה   (08.12.09)
20. אחלה שחקן !!!!!!!!! יגיע לאן בי אי בעז"ה
בועז ,   מרכז   (08.12.09)
21. יפה על מילות הפירגון. תמשיכו לפרגן לישראלים! זה חשוב!
מצוין   (08.12.09)
22. כל כך נכון
(08.12.09)
אנחנו הורגים את הכדורסל הישראלי עם היחס לשחקנים שלנו. השיא כמובן זה מה שקורה עם הלפרין.
23. עוד משהו,
(08.12.09)
נקודה אחת שאני לא לגמרי מסכימה איתה זה נושא יאנאקיס.

לדעתי הוא דווקא יאנאקיס מאוד בסדר איתו. הוא סומך עליו שיעשה מה שהוא מצפה ממנו לעשות - לשמור בהגנה, לשחק חכם, לבצע בדיוק את מה שהוא רוצה. גם במשחקים שיותם לא קולע הרבה פעמים הוא עדין נשאר במשחק בשביל ההגנה ובשביל הדברים האחרים שהוא מביא.

מה קרה בתחילה העונה ולמה השאירו דווקא אותו בחוץ? אני יכולה לחשוב על כמה סיבות
קודם כל רצו לתת ששני השחקנים החדשים שהגיעו יקבלו ניסיון ויתחברו לקבוצה, וכמו כן לא רצו לוותר על פאפאלוקאס ותאודוסיץ'. ובו זמנית ידעו שליותם אין אגו, וכל עוד לא ישדרו לו שהוא מרוצים ממנו וכל עוד הוא מבין את המצב הוא יעמוד בזה. כ"פיצוי" גם נתנו לו לפתוח במשחק יורוליג שאחרי והוא שיחק לא מעט למרות שדווקא זה היה משחק רע שלו.
בכל זאת בליגה היוונית חוץ מאשר נגד פנאתנייקוס אין לאולימפיאקוס מתחרות. חשבו להוציא עד המשחק נגד פאו את וויצ'יץ' (שבט היו מחזירים אותו לסגל לקראת הדרבי), היו פציעות של הגבוהים, בסוף הוציאו את הלפרין
24. ככה הוא עבד גם עליך כתב חולמני
אייל ,   פ"ת   (08.12.09)
מלך הסלים באליפות העולם עד גיל 22
זה הכל
כל השאר הוא השיג בגלל מה שהוא בעצם לא הפך להיות.
אבל ככה זה אצלנו - ליברפול כבשה ? נדאג לציין שיוסי בניון השתתף בחילוץ הגדול שהגיע בסופו לג'רארד שמסר לטורס שהבקיע.

25. כתבה לעניין
שחר   (08.12.09)
26. בלה בלה בלה, ניתוחים ודיבורים - שורה תחתונה, שחקן אפס.
א.א.א שפוי   (08.12.09)
27. שכחת כמה דברים - שביתה איטלקית
אמיר   (08.12.09)

יותם איכזב אותי בתור אוהד מכבי בזה שהוא עשה שביתה איטלקית ועוד היה גאה בזה. כאן הוא גמר אצלי את הקרירה, לא משנה כמה אליפויות הוא יביא, אם אתה לא מתאמץ גם כשלא טוב לך, לא מגיע לך להיות שם.

 

בתור ספורטאי הוא צריך לדעת שלא מוותרים, והוא עושה את זה הרבה.

שיהנה ביון, ושישאר שם

28. הלפרין לא בנוי ככדורסלן
RPZ ,   טריקאלה   (08.12.09)

הוא נראה כמו שחקן גולף או סנוקר.

לא קראתי את הכתבה , אבל גם בלי לקרוא אני אומר וזו אגב מחלה של כל הישראלים (למעט כספי אולי) ורוב האירופאים החבר'ה לא בנויים פיזית ככדורסלנים וזה מתחיל בגילאים צעירים ונמשך לאורך כל הקריירה.

כשאתה מסתכל על שחקנים אמריקאים שמשחקים בחו"ל (אני לא מדבר על שחקני NBA שזה בכלל אופרה אחרת) אתה מבין לאיזו רמה המקצוענות יכולה להגיע שמה לעשות כוללת בתוכה שעות על גבי שעות של אימונים סיזיפים יום-יומיים בחדר-כושר ומתקנים אחרים (שחייה,גמישות ועוד) מגיל צעיר.

לזרוק לסל ולשמור איזורית זה כל אחד יכול לתרגל בלי הרבה מאמץ להטביע, לחסום, לחטוף ולשמור עם הרגליים זה מה שמפריד את הגברים מהילדים למרות שיש כמה יוצאים מן הכלל (סטוקטון,בירד שאראס ונוביצקי באירופה) שהביאו את היכולות הלא אתלטיות של המשחק (יכולות טכניות ומנטליות) למקסימום האפשרי וחצבו לעצמם קריירה מרשימה.

הלפרין אליהו ובורשטיין רוצו לחדרי הכושר ולמאמני הכושר אף פעם לא מאוחר עד שבאמת נהיה מאוחר.

29. שונאים אותו כי הוא לא סחבק ממוצע, ולרכז להגיע ל NBA קשה יותר
ג'ון סטוקטון ,   יוטה   (08.12.09)
בהרבה מאשר בעמדה של עמרי כספי כפוראוורד.. כל מי שטיפה מבין כדורסל יודע..

שונאים את הלפרין בגלל האופי העדין והלא ישראלי ממוצע הרבה יותר מאשר בגלל שהוא לא קטש/שפר, הרבה שחקנים הרבה פחות טובים ממנו זכו להרבה יותר אהדה מהקהל ממנו, כי הם היום "חמים" וחלק מהג'מעה..

הלפרין טוב באולימפיאקוס, והיה יכול להצטיין בארץ בקבוצה יותר תומכת ממכבי ת"א, זה תלוי המון בדינמיקות ובטיימינג, בכלל, שחקנים ישראלים בשנים האחרונות לא מקבלים במה בארץ, הם לא מספיק טובים למכבי ת"א הרי, תשאלו את פיני גרשון (ואז את ליאור אליהו, ובעיקר את עמרי כספי..) בדיחה.. גם הלפרין ואליהו היו יכולים להיות מחליפים ב NBA
30. אתה פשוט לא מבין מה רוצים מיותם
אמיר   (08.12.09)

אתה פשוט לא מבין למה היחס כלפי הלפרין תסלח לי

זה התסכול שיש משחקן שאולי בעל הכישרון הכי גדול שגדל בישראל ושפוט לא מצליח לממש את זה , בגלל ש80% מהיכולת של שחקן זה הראש

 

ניקח לדוגמא את פניני שחקן בעל כישורים לטעמי הרב הפחות טובים מיותם אבל בראש הוא לוחם ושחקן שרוצה לנצח משחקים ולכן עדיף עשרות מונים מיותם

(אני יודע שיותם קלע סל ניצחון מול מדריד) אבל האכזבה ממנו שנה אחרי שנה שאתה יודע שהוא מפוצץ בכישרון, וזה פשוט לא יוצא, כל מה שיוצא זה בינוניות

 

אני יודע כי אני שיחקתי עם יותם בנוער ושם הוא היה הטוב ביותר

 

תגובות נוספות
חזרה לכתבה