|
31. לא היה בו כלום.סתם פוליטרוק.
לא סופר ולא מצחיק ,אין בו כלום ,פשוט כלום.
|
|
|
32. הסרטים של קישון נמוכים בדיוק כמו של דה פינס!
יעל , |
אל תייפו את העבר |
|
(23.12.09) |
|
|
|
1. המערכון על פיצוץ בניין ההסתדרות נכתב עבור שמוליק סגל ושמוליק רודנסקי . לא זכור לי ששמוליק עצמון השתתף בו ..
2. מה עם הסרט "השועל בלול התרנגולות" ?? הוא היה הכי פחות פופולרי אולי אבל לא פחות חריף ומוצלח מהאחרים לטעמי ....
כמובן שקישון אחד מהגדולים , לא יהיה לו תחליף ואם נסתכל על הרשימה שכוללת את אפריים קישון , יוסי בנאי , פולי , שייקה אופיר ,נעמי שמר , אהוד מנור ועד רבים רבים אחרים הרי ששמה למעלה מפיקים משהו גדול ואנחנו הפסדנו בגדול . לכל אחד מהשמות הענקיים הללו אין תחליף , פשוט אין .
איך אמר יוסי בנאי "אם להיות המלט ולא להיות .. אני מעדיף לא להיות המלט ולהיות" ....
|
|
|
34. וֶנֶדִיג זה השם הגרמני-יידי של ונציה.
|
|
|
35. אין על אפרים קישון! יהי זכרו ברוך!
השוטר אזולאי , |
ארבינקא. |
|
(24.12.09) |
|
|
|
36. למתבגרים ולמגיב 33
אריככככ , |
תל אביב |
|
(23.12.09) |
כאשר ביכה את תאטרון הסבון והמברשת וזלמן למפנטריבר ...האם ישים אתם שהתבגרתם גם בעת צפיה בסרטי וודי אלן או סינפלד או האזנה לגשש
|
|
|
קישון היה הגדול מכולם.... הונגרי מזרח אירופי, שהבין ישר את המהות הישראלית, למעשה ממשלת ישראל נראית היום כמו מערכון נוסף שלו...
|
|
|
38. כל מה שאני יודע בכלכלה, למדתי מאפריים קישון
הקבוצה בפייסבוק: http://www.facebook.com/group.php?gid=94714549097
|
|
|
39. והנה לכם ההבדל בין עליית אירופה לעליית ארצות ערב
אשכנזי גאה , |
אירופה המופצצת |
|
(23.12.09) |
פליטי השואה הגיעו לכן אחרי תופת שנמשכה (לפחות) חמש או שש שנים. התייחסו אליהם כמו זבל, הבריטים כלאו אותם והציונים בארץ ראו זאת כ"בושה" שהם לא נילחמו בנאציםועדיין - הדור הזה קם מהאפר והחורבות והקים את המדינה ואת עצמו.
והנה פחות מעשר שנים אחר כך הגיעו לכאן עליות היהודים מארצות ערב. אמנם לא נתנו להם לקחת רכוש אבל חוץ מזה - לא נגעו בהם. לא התייחסו אליהם יפה בהגיעם לארץ אבל לא בצורה גרועה מזו שהתייחסו לפליטי השואה בשנות ה-40.
אבל אותם עירקים, מרוקאים ותימנים הפכו את "המסכנות" ו"המקופחות" לספורט הלאומי ועדיין לא נרפאו ממנו לגמרי. בדיוק כמו בני דודם הפלסטינאים, גם הם "המופלים לרעה" לנצח ותמיד צריך לרחם עליהם, "לפצות אותם" ולדאוג להם.
|
|
|
40. "חבילה הגיעה" - המשחק הטוב ביותר שהומצא בארץ
אין כמוהו - תיאור כה מדוייק של הבירוקרטיה הישראלית לא היה ולא יהיה.
|
|
|
41. אין עליו
גד אופנהיימר , |
כפר סבא |
|
(23.12.09) |
כמעט כל הדברים שכתב גאון זה בכל התחומים (ואין תחום בחיים שהוא פסח עליו), נכונים ומתאימים גם להיום. אפשר לחזור ולקרוא את ההומרסקות שלו שוב ושוב ותמיד לצחוק מחדש. בשעתו פניתי אליו וביקשתי רשותו להציג באתר האינטרנט שלי את רשימותיו על עורכי דין, והוא אכן אישר לי זאת בחפץ לב. אם מישהו מעונין לקרוא: www.gad.oppenheimer.co.il.
וגם בקשה קטנה לי - למרות שיש לי את רוב ספריו, אני מתקשה למצוא רשימה שלו בשם "אדם רושם עושה רשם". אם מישהו יוכל להפנות אותי למקום פרסום רשימה זו - תבוא עליו הברכה.
|
|
|
42. כתבה טובה מאד - תיקון קטן
קישון המעולה אמנם כתב לגששים את תיבת הדאר, אך לא את אופסייד סטורי ולא את המוסך (קאלארשו). את שני האחרונים כתב יוסי בנאי.
|
|
|
|
|
44. גאון יחיד במינו וגדול האנתרופולוגים של התרבות הישראלית
איך אמר עליו מודי בר און ב"מדינת היהןדים"?, "קלט אותנו". אכן קלט את הגנים, את הפארטאצ', את העצלנות והטמטום, את האטימות הביורקרטית ואת ה"יהיה בסדר", חלפו 50 שנה מאז "פארטצ'יה אהובתי" ושום דבר לא ישתנה, גם לא ישתנה, כי אלו הגנים המרכיבים את העם הזה. קישון היה סוציולוג גאון, בעל ראיית עומק מרהיבה ובעל יכולת המשגה מופלאה בכתב ובקולנוע כדי לספר לנו מה הוא רואה ולאיזה עומק ("התוכניות, ציגלר, איפה התוכניות??")
|
|
|
45. הבחילה שאתה חש קשורה לנטיה של הפוליטית
הומור ובמיוחד ההומור היהודי שידוע בכל העולם די להסתכל ברשימת הסרטים הקומיקאים היוצרים ועוד להיווכח שהמשותף להם זו העובדה שהם יהודים אבל החשוב מכל זו היכולת לצחוק על עצמם. וזו גדולתו של קישון אולי הזמנים השתנו אבל בני האדם לא וגם הבירוקרטיה לא כנראה אתה מהפלצנים ממחשיבים זרים ולא מעריכים תוצרת הארץ
|
|
|
46. כיום לא כותבים מערכונים.יש שיטה לקיצור דרך למערכון...
מאז "ארץ נהדרת" התחילה שיטה חדשה של מערכונים...לוקחים 3 משפטי מפתח מצחיקים ודוחפים אותם בכל מערכון וממחזרים."קשה,קשה...מצ'עמם...גבר גבר..."ועוד.מאז למדו אותם קומיקאים חובבים וכמובן בתוכנית "שבוע סוף" וככה נעלם רעיון כתיבת המערכונים והכל ניכתב בחפיף כי אין כיום כותבים כמו יוסי בנאי וקישון שהם ממש השקיעו במערכונים.
|
|
|
47. איש מ וכשר, סגנון מוכר...
ד"ר ליכטיג בר זוהר , |
מרפא רקדנים... |
|
(24.12.09) |
כל מי שמכיר את סגנון הכתיבה האנטי מימסדי/חתרני שהתפתח באירופה המזרחית בעיקר לאחר מלחמת העולם הראשונה (החל מ"החייל האמיץ שווייק"), וביתר שאת עם השתלטות והתגברות הקומוניזם בבריה"מ - ואחרי מלחמת העולם השניה גם ביתר ה"גוש המזרחי" - מודע לסטטוס המרכזי והלא מחמיא (בלשון המעטה...) של הביורוקרטיה השלטונית, הפקידות, ה"אפרטצ'יק", לעומת ההילה המוענקת למרדן, התחמן, זה ששוחה נגד או מחוץ לזרם, בספרות ה"מתנגדת" באותן מדינות. קישון פשוט התאים את זה למערכת הבולשביקית הישראלית (שהיתה והינה פאשיסטית באותה מידה שהיתה והינה שמאלנית, ומי כבגין הדגים לנו את זה...), שגם זה נחמד, אבל לא בדיוק עוקר הרים. בואו נאמר שכמו של"בלייזר" או ל"את" יש זכות קיום (יותר קיום מאשר זכות, אבל נעזוב...) לצד "גלילאו" או "ארץ אחרת", כך גם לקישון יש זכות קיום לצד ש"י עגנון או מאיר שלו. לא לחינם השווה קישון בין ישראל של 1967 לצ'כוסלובקיה של 1939 באחד הפיליטונים שלו ב"סליחה שנצחנו", שכן ההומור האנטי מימסדי הצ'כי היה ממש נר לרגליו של קישון (ומי שקרא את "ספר לבן" של פאבל קוהוט, או "הבדיחה" של מילן קונדרה יכול לזהות בקלות את הקוים השווים), שגם הרקע התרבותי שלו לא היה רחוק מזה.
|
|
|
אין מילים, פשוט נהנה בסרטים שלו
|
|
|
49. אחלה כתבה, אחלה סרט - בואו לראות!
יוני א. , |
תל אביב |
|
(24.12.09) |
|
|
|
ותודה גם לקישון, כמובן אוהבים אותך איתי!
|
|
|
אבל תסתכל כאן: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%92%D7%A9%D7%A9_%D7%94%D7%97%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A8 את המוסך כתב יוסי בנאי לפי קישון, ואת אופסייד סטורי כתבו יוסי בנאי וקישון.
|
|
|
52. הכתבות שלך עושות לי את השבוע :)
|
|
|
אלון תודה ,מאוד נהניתי לקרוא אותך! ויפה שאתה מחזיר את ההומור הנפלא הזה לסינמטקים,אנחנו בסינמטק שדרות מחכים למפגשים מהסוג הזה.
|
|
|
54. המפגש בתל אביב היה מד-הים!
פשוט תענוג, ומצחיק מצחיק מצחיק אלון הוא מתנה להומור בארץ
| |