רכב  חדשות  בארץ
"נתיבי ישראל": ההכרעה בקרוב
שחר הזלקורן
פורסם: 08.02.10, 18:04
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 102 תגובות ב-66 דיונים
31. אם התכנון יהיה מקומי
עדיף שלא ,   יעשו כלום   (09.02.10)

ראינו כבר את התכנון המעולה כשהרכבת בראש העין ממוקמת במרחק של 3 ק"מ מאזור התעשיה ולהגיע ממנה אליו צריך אוטובוס שאף פעם לא מגיע בזמן או שהרכבת מאחרת.

זמן הנסיעה לרכבת מהשכונות החדשות בתקוה שכן תספיק לרכבת עומד על חצי שעה מינימום!!!!

עלות נסיעה של 5 ש"ח באוטובוס ו 12.5 ש"ח ברכבת לכל כיוון הוציאו לי את החשק וחזרתי לרכב פרטי.

תחפשו פראייר אחר שיעמוד בתחנה ויחכה לרכבת המאחרת או המבוטלת בלי לדעת מתי תגיע.

32. תכנית חשובה. רק שבג"ץ לא יתערב בה
י   (09.02.10)
33. כל הכבוד לביבי
ובוז למשמיצים   (09.02.10)
די לצביעות של המשמיצים, תחזרו לחורים שלכם שבהם שרצתם בתקופת אולמרט וציפיטפוט
34. אל תשכחו את ים המלח!
אלי   (09.02.10)
חובה לעשות שם רכבת, תנאי התחבורה שם מתחת לכל ביקורת.
35. טוב נו אז שרון אמר
פוץ ,   לי   (09.02.10)
אריאל שרון אמר גם הרבה דברים אחרים ולא רק שלא עמד מאחוריהם אלא גם שינה דבריו לכיוון ההפוך .
36. אני מת להיפטר מהרכב. טו טו רכבת, הינה אני בא...
אוראל ,   חולון   (09.02.10)
37. כל זה לא שווה שקל אם מחיר הנסיעה לצרכן לא יירד משמעותית.
ע   (09.02.10)
38. כל הכבוד לביבי
יאיר ,   חיפה   (09.02.10)
שמעתי הבוקר את בן כספית ברדיו אומר ש"חבל לחבר את קרית שמונה לרכבת כי יש שם רק 20 אלף איש. עדיף להשקיע בכבשי גוש דן." אני מתבייש לשמוע מילים כאלה מאנשים שחושבים שמדינת ישראל מתחילה בהרצליה ונגמרת בראשון לציון. זוהי היפוכה של הציונות.
ואם מישהו בממשלה שומע אותי - חזק ואמץ
39. מדינת תל אביב של "מומחי התחבורה"
א.ג   (09.02.10)
שלא רואים כלום מעבר לחדרה וגדרה.
מי שלח אותם לחיות אחד בתוך התחת של השני ?

40. שעתים כפול שתים
דני ,   חיפה   (09.02.10)

מקריית שמונה לתא בשעתיים.  ואז בתוך תא עוד שעתיים.  חלם.

זה לא יעזור. בלי לפתור את בעיות התנועה בתוך העיר (בדגש על תא) והקישורית בין קוים עירונים ובין עירוניים - הרכבת לא תיהיה אטרקטיבית, ולכן ריקה. בשביל רכבת ריקה אפשר להשקיע "קצת" פחות כסף...  

41. שיעלה גם 500 מילארד!!!
גלעד   (09.02.10)

אנחנו מדינה בגודל של סיכה שלוקח עשר שעו תלחצות! זה פשוט מטורף.

 

להיכנס לת"א בבוקר לוקח קרוב לשעתיים - ברגל לוקח לי פחות זמן (ואני עושה את זה לפעמים). מהירות הנסיעה הממוצעת בבוקר באיזור המרכז (פ"ת, ר"ג, ת"א, גבעתיים וכו') היא פחות מ-10 קמ"ש. לא נשמע כדבר הזה בשום מדינה מפותחת.

 

אנחנו צריכים להתחיל לעבוד על החוסן הלאומי שלנו, ולהעמיד את הפריפריה במרכז.

42. מי היצורים שיושבים באוצר ומנסים לטרפד כל יוזמה לשיפור החיים?
יואל ,   תא   (09.02.10)
43. נתיבי ישראל
כפר סבאי   (09.02.10)

לפני שמדברים גבוהה על רכבת העמק  וחבור מטולה ועוד כהנה פנטזיות, ראוי שקודם יחברו למשל את כפר סבא למסילת החוף המוליכה לחיפה וזאת על מנת למנוע את הצורך לנסוע מכפר סבא לחיפה דרך תל אביב (תחנת האוניברסיטה).

 

כמו כן, מנסיוננו עם הרקבת הקלה בגוש דן ובירושלים, הכרחי כי המתכננים והמבצעים יהיו מחו"ל, מארצות בהן קיימת רשת רכבות החל מהמאה ה-19 ולא -תהיה פה רכבת רק במאה ה-30, אם בכלל. 

44. אני פה כבר 40 שנה ... להיות אופטימי ?
חקלאי ,   אי שם בנגב   (09.02.10)
45. האוצר צריך להפנים
נון, אביו של יהושוע ,   מרכז   (09.02.10)
שאין מה לעשות, בשביל לא להישאר מדינת עולם שלישית כמו שאנחנו כעט, צריך להשקיע הרבה מאוד כסף.
די למדיניות החמדנית של שמירת הכסף בכיס! תשקיעו קצת באזרח...
46. פשוט סתום
(09.02.10)
סתום אתה
47. ואולי אפילו תהיה רכבת לירושלים בירתנו הנצחית
תדבק לשוני אם לא אזכ   (09.02.10)
48. זה כספי ציבור! הציבור כן רוצה את זה!!!!!! זה נחוץ
גיא   (09.02.10)
49. השקעה בתוכנית , תכניס לקופת האוצר פי 100 כנסו
ישראלי   (09.02.10)

בגליל ובנגד יש מספיק מקום לבנות בתים עבור תושבי ישראל

במחירים סבירים לכל נפש

 

אין כל היגיון טעם ואפשרות שכל תושבי המדינה יתנקזו לגוש דן ויסתמו אותה

 

מימוש משאבי המדינה על כל שטחה יעצים ויכפיל את כלכלת מדינת ישראל כך שההשקעה תוחזר למדינה במהירות גדולה רק מהמיסים עבור הבתים שיבנו בנגב והגליל ועוד ישאר בידה רווח נאה ..

 

באוצר מנהלים קופה ללא שום היגיון ..כסף נועד לעשות עוד יותר כסף ולא לשבת בקופה מסילות ותשתיות לאורך המדינה ב-50-10 מילארד שקל

יכניסו למדינה פי כמה וכמה כסף רק אפילו בגין מס שבח על הקרקעות בנגב ובגליל

 

שלא לדבר על הרחבת בסיס הכלכלה הישראלית  היום בעזרת האינטרנט והטכנולוגיה אפשר לשבת בצימר בגליל ולנהל את כל העסקים משם בנוף מהמם  ופעם בשבוע לעלות על רכבת שמגיעה לגוש דן לפגישות חשובות

 

50. הון ושלטון מתנגדים מחיר הנדלן במרכז ירדו כנסו
משה   (09.02.10)

המתנגדים מתנגדים משיקולים אישיים של כסף בלבד , כלכלת ישראל לא מענינת אותם מעניין אותם איך לתפוס את המדינה בגרון ולעשות על זה ים של כסף

 

עוד מעט יחלקו כל בית בתל לחדרים של 2:1 מטר וישכירו באלפיים ש"ח לחודש

 

משקיע לדוגמה בשוק הסיטונאי בונה על עליית ערך הקרקע בגוש דן , כך עזריאלי וכך בעלי הון אחרים התוכנית תדפוק להם את הרווחים ותוריד את המניה בבורסה

השאלה מה חשוב עוד כסף לכיסם של בעלי הון או עוד כסף לקופת המדינה  ולביסוסה של המדינה

51. למשה מבאר שבע \ בית שאן
מדינה שעשוייה מבועות   (09.02.10)

הקונספט שאתה מציע הוא שניצור בישראל הקטנטונת מעין "איי התיישבות":

 

וזה מה שנעשה, לשיטתך: נבנה בקרית שמונה שדה תעופה בינלאומי, נבנה פארקי הייטק, בתי חולים משוכללים, חיי תרבות מגוונים (מי היה מאמין, אפילו ייבנו בית קולנוע!!! - מה שאין בקרית שמונה כבר 6 שנים), מסעדות ומקומות עבודה מגוונים.

 

ואיפה בדיוק יימצאו מקום לשדה התעופה? על הר דב? אילו שטחים ירוקים ונחלים נקיים יישארו בצפון? נראה לך שבאמת מישהו יתן לזה יד?

אילו רופאים מומחים נביא לצפון הרחוק? איזה רופא אידיאליסט ובעל שם יסכים להגור לפריפריה? אחד? שניים? מזה אתה יכול לבנות בית חולים שייתפקד 24/7 ? איך בדיוק נבנה (מאפס) תיאטרון אייכותי שמאכלס שחקנים וותיקים ומיומנים? אילו אנשי הייטק יסכימו לעזוב את ארץ חלב ודבש התל אביבית שלהם לטובת משכורת נמוכה יותר וריחוק ממרכזי העסקים המרכזיים שתמיד יישארו בתל אביב?

 

וכל הדברים אמורים כמובן גם לגבי הדרום.

 

בקיצור, כשפורטים את הבעיות לנושאים נקודתיים רואים שזה לא אפשרי לבנות מדינת בועות. האופציה היחידה היא לקצר משמעותית, ולהקל על תושבי הפריפריה להגיע למרכז ולכל השירותים שהוא מספק.

52. תחבורה רקובה. השנה 2010 ועוד מדברים על מסילות ברזל
סלע   (09.02.10)

בכל המדינות המתפתחות כבר מזמן התחבורה המסילתית ירדה אל מתחת פני האדמה. רק בישראל עדיין חושבים בצורה כ"כ עתיקה. כביש 4, כביש 40 וכביש 65 חייבים כבר להיות עם מנהרה תת קרקעית לרכבות. מתי כבר יבינו את זה ויפסיקו להשקיע בנתיבים שבעוד 5 שנים נצטרך שוב להתבכיין עליהם ולהחליף אותם. אני מקווה שעיריית ת"א ילמדו קצת מי-ם. למרות שהפרוייקט תקוע ומלא בפאקים היה לירושלים את הבי3ים ללכת על הפרוייקט (אני מזכיר שזו פעם ראשונה בתולדות המדינה שעירייה מפתחת תחבורה מסילתית בצורה עצמאית - מי שלא מנסה לא נכשל).

53. רק שתהיו בעניינים
מאור   (09.02.10)
את הרכבת לכרמיאל כבר התחילו לסלול אפשר לראות את הסלילה בכניסה לעכו לא רחוק מהאיצטדיון החדש
54. תל אביבי מגעיל שחי בבועה
מאור   (09.02.10)
55. אחראים ישלמו מכיסם בחריגת תקציבים
שי   (09.02.10)
56. זה מאוד נחמד, אבל צריך לטפל בשיגעונות של הרשות הרכבת
חולוני   (09.02.10)
פעם עיצומים, פעם שביתות, פעם איחורים
כל מי שנוסע ברכבת צריך להתפלל שיגיע בזמן לעבודה או ליעדו
רבותיי ככה "בונים" מדינה
אופייני לנו
57. אנשי האוצר חושבים כבעלי מכולת קטנים . אין להם ראיה רחוקה
ציוני   (09.02.10)
אני זוכר כיצד סגרו "נערי האוצר" דאז לפני 20 שנה את כל התוכניות שהיו בנושאי אנרגיה חליפית ושימור אנרגיה . היום ברור שהם טעו וגרמו נזק גדול. כל מה שהם מסתכלים עליו זה השורה התחתונה בהתאם למודלים הכלכליים המטופשים שלמדו באוניברסיטאות שהוכחו כשגויים לחלוטין . באיזה מדינה מודרנית אין רכבת מקצות גבולותיה למרכזה ? מבירתה למרכזה ? למה כל פרוייקט וכל מעשה נתקל מיד בכל מיני מתנגדים וחכמים מטעם עצמם .
58. לא צריך רכבות בכל מקום, ובטח שלא רכבות תחתיות
אייל ,   פתח-תקווה   (09.02.10)
פשוט עושים נתיבי תחבורה ציבורית בצמוד לנתיבים הרגילים בכבישים - עם עונשים כבדים למי שנוסע בהם שלא כחוק.

קו אוטובוס (ומונית שירות ומונית רגילה וכו') זה דבר הרבה יותר גמיש וזול מרכבת.

אוטובוסים אפשר להריץ על מימן. עושים את זה בארה"ב כבר 20 שנה.
"מעניין למה זה לא מצליח" - כי חב' הנפט יפסידו יותר מטריליון דולר, זה למה (טריליון דולר = 1000 מיליארד).

לא צריך לחפור מנהרות במשך עשרות שנים, לא צריך לתכנן מחדש תשתיות.
פשוט סוללים עוד נתיב בצמוד לכביש קיים או מפקיעים נתיב מכביש רחב מאוד (471 למשל).

זמן ההגעה של אוטובוס בנתיב ייחודי לו יהיה קצר ביותר.

ככה באמת אפשר לרשת את המדינה בתחבורה ציבורית זולה ונקייה.

ובקשר לסופי השבוע, בהם התחבורה הציבורית לא עובדת, תמיד אפשר להשכיר רכב ביום שישי ולהחזיר ביום ראשון.
זה עולה 800 ש"ח (לרכב משפחתי, אפשר להשכיר גם רכב קטן בחצי מחיר ואופנוע במחיר של רכב קטן).

מי שיעשה חישוב, יראה שזה יוצא יותר זול מלקנות ולהחזיק מכונית (מחיר ראשוני + ירידת ערך 50% תוך שנתיים שלוש + טיפולים בשביל לשמור על אחריות + טיפולים לשמור על תקינות + ביטוחים + דלק - בגלל שאם יש אוטו אז זה כבר דוחף אותכם לנסוע יותר).
59. האוצר מתנהג כאילו הוא לא קשור למדינה
אני לא מבין את זה ,   מנש מירושלים   (09.02.10)

יש ממשלה שנבחרה ומחליטה מה לעשות עם הכסף מהמיסים

ואלה באוצר כאילו נמצאים באיזה פנתיאון

כאילו הם מעל הממשלה

והם יחליטו מה לעשות עם הכסף שלנו

אם זה ככה בשביל מה צריך שר אוצר?

60. המהפכה של 2010 = שידור חוזר של 2003
רוני   (09.02.10)
והסוף יהיה אותו סוף.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה