דיגיטל  טורים  ניב ליליאן / טור עורך
החיסול בדובאי והביומטרי: אל תתנו למדינה תמונה
ניב ליליאן
פורסם: 18.02.10, 10:16
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 264 תגובות ב-150 דיונים
1. איזה קשקשן אלוהים
גלעד   (18.02.10)
2. כל מילה בסלע
משה ,   ירושלים   (18.02.10)

המדינה עלאק הוציאה תעודת זהות על שמי לפני כמה שנים מבלי שידעתי על כך ורק באקראי הסתבר הדבר כי לא קיבלתי דואר מהמדינה שנשלח לכתובת "המעודכנת". אתה מודיע למשטרה וגם לה אין מה לעשות.

אתה עומד מול עולם אפל שבריונות התפוז המכני היא כאין וכאפס מול בריונות "החוק" ו"המדינה".

להעיף את המגלומן הזה שטרית.

לא לתת פרטים ל"מדינה"

3. צודק צודק צודק
חוה   (18.02.10)

המאגר הזה סכנת נפשות.

4. "התעקשות בלתי מובנת של שיטרית" - דווקא לי זה מובן
(18.02.10)
ההתעקשות מובנת לחלוטין. קוראים לזה קשר הון-שילטון.
5. גאון שלי למדינה יש כבר תמונה של כל אחד מאיתנו
אני   (18.02.10)
תסתכל ברשיון שלך.... תסתכל בחוגר. אז מה אני אמור לעשות לינסוע ללא רשיון?
6. הכתב האנרכיסיט משתמש בכל דבר על מנת לבצע שטיפת מוח. בוז!
אחד העם ,   ישראל   (18.02.10)
7. טור מנומק ומנוסח היטב !!! האיש צודק לחלוטין !!!
האח הגדול צופה בך !!   (18.02.10)

 

8. התחלתי לאהוב את המאגר הזה , אני מקווה שאתה צודק .
לאחר קריאת המאמר ,   המאגר פתאום נראה לי   (18.02.10)

אני מקווה שאתה צודק , התחלתי לסמפט את המאגר הזה.

לא חשבתי על מה שציינת במאמר שלך.

אז יש תקווה .

9. כל מילה בסלע!
(18.02.10)
רק חבל לי על "האיפיון" של השמות בהם בחרת.

10. כל מילה בסלע!
ישראלי ,   ישראל   (18.02.10)
11. מי שחי פה לא חי בבועה - אם משאילים את הזהות שלו זה אומר
תומר   (18.02.10)

שצריכים אותה. די להתבכיין.  לא רוצה להיות שותף למלחמה בטרור?  אל תחיה פה על חשבונינו. מי שחי פה צריך לתרום 3 שנים לצבא ולעזור בכל דרך אפשרית. נקודה. אחרת לא נשרוד.

 

לגבי שאר הקושיות - אם ככה אנשי המוסד לא יכללו במאגר הביומטרי. פיתרון פשוט.

12. המאגר מסוכן לחופש.
יע   (18.02.10)
13. פתרון פשוט לתסריט: המוסד ממילא ימחק את אנשיו מהמאגר הביומטרי
כידון ,   בריטניה   (18.02.10)
14. כתבה טובה ונכונה, אבל כבר מאוחר מדי
אחד שיודע   (18.02.10)
ניב ידידי, שכחת בכתבה שלך - שלא חייבים להחדיר סוכן בדמות שוטר,
ולא מספיק למחוק את הסוכנים שלנו מהמאגר...

כי - מה קורה אם המאגר באחת מגרסאותיו הישנות יותר פשוט יועתק?
פה בארץ תוכל למחוק כמה שאתה רוצה, האויב מחזיק בגרסה ישנה בה צולם
הסוכן בגיל 16... ולא זקוק לשירותיו של סוכן און-ליין.

ו...מאגר כזה כבר קיים.
באדיבתו של הגאון שאול מופז, כל בעלי רישיון הנהיגה בישראל מצולמים ביומטרית
ופרטיהם שמורים במשרד התחבורה.
מה דעתך, מישהו כבר שכפל את המאגר הזה?
ואם לא - מתי ישוכפל..?

אנחנו כבר בפנים. עמוק בפנים. שיטרית רק תוקע עוד מסמר בארון, ככה שלאויבים שלנו יהיה ממש ממש קל.
למה להקשות עליהם..? זו כנראה החשיבה במשרדי הממשלה..
15. נראה לכם שזה מה שיעזור או יגרע מיכולות המוסד להשתמש בפרטים
אמיר   (18.02.10)

שלנו???

היום הכל זמין ופתוח, ויש כבר המון ארגונים וחברות שבמקום או בנוסף לתג עובד צריך להעביר טביעת אצבע, כך שכבר בעצם קיים מאגר גדול מאוד, אנחנו פשוט לא מודעים לו.

16. מאיר שטרית הוא אסון לביטחון מדינת ישראל
ארז   (18.02.10)
17. פשש... ניב... איזה סיפור מתח כתבת...
דורון ,   מזרח תיכון חדש   (18.02.10)
שכחת את ג'ק באואר והחייזרים שנוחתים.

תגיד... לא נראה לך שיש במדינה הזו לפחות כמה אנשים שעובדים במוסד, שב"כ, אמ"ן וכל שאר הארגונים שהיו צריכים להביע כבר דיעה בנושא הזה?
18. במקרה של סירוב מתן נתונים ביומטריים על ידי האזרח:
אזרחית מודאגת ,   תל אביב   (18.02.10)
במקרה של סירוב לספק למדנה תמונה:     אזרחית מודאגת , תל אביב (18.02.10):  

האם המדינה לא יכולה פשוט להשתמש בתמנות האזרחים הנמצאות במאגר משרד הרישוי או אפילו רשתות חברתיות, מתוך שיקול ש"עדיף תמונה באיכות נמוכה מאשר שלא תהיה תמונה כלל")?

ובכלל, הסנקציות שהמדינה עלולה להטיל על אזרח שמסרב לספק לה נתונים ביומטריים יכולים להיות מרחיקי לכת - אי חידוש רישיון נהיגה, דרכון וכן הלאה...

האזרח פשוט יהיה מעין "אסיר בידי המדינה".

אגב, למי שיש דרכון זר, יכול פשוט לצאת איתו אל מחוץ לישראל, או שאזרח ישראלי חייב להשתמש בדרכונו הישראלי...?

מודאגת...

19. שצריך לתרום תורמים הכל
מזל טוב ,   גבעתיים   (18.02.10)
3 שנים צבא מיסים ועכשיו גם זהות בשביל חיסולים.
זה המציאות צריך להתרגל לאיפה שאנחנו חיים ומי המדינות שעומדות סביביינו.
20. בודאי !!!
אסי ,   חיפה   (18.02.10)
אני לא מתכוון להתגייס למוסד...אז מה אכפת לי....
21. נו מה אתה מקשקש
כתב מתלהב ,   אפשר לחשוב   (18.02.10)

ושאתה נוחת בארצות הברית הם לא "גונבים" לך כל זהות ויכולים לעשות בה כרצונם? מתי תבינו שזה דבר בלתי הפיך...

 

זה לא שאני לא חושש מה שאתה אומר...אתה צודק לגבי הדוגמה עם השוטר, אבל לארצות הברית כבר יש את תביעות האצבע שלי ואת הפנים שלי ואני חושב שאפילו בתאילנד צילמו אותי שנכנסתי לפני מספר שנים.... אז אם להם יש אז כדאי גם שלמדינה שלי תהיה את התמונה כדי שהיא תדע לסנן את מי שנכנס אליה ולעקוב יותר טוב...במיוחד אחרי שוטר בשם "אלי כהן" - כנראה שהיה יותר קל לבטחון מסכל לעלות עליו....

 

חשבת על זה בדרך ההפוכה? 200,000 אזרחים בעלי תעודות מזוייפות... בטוח יש מלא דרכונים מזוייפים... כל זה יעלם ברגע שנקדם לתעודת זהות חדשה, דרכונים מתקדמים יותר, וכן...חוק "האח הגדול" הוא דבר חיובי למי שאין לו מה לדאוג ומי שיש לו תמיד יידע לצאת מזה ככה שזה לא משנה.

22. מסכים בכל מילה אבל לדבר אחד לא שמעתי כל התייחסות מהמתנגדים
משה מהמוסד   (18.02.10)
אם המוסד והשב"כ היו חושבים שהחוק פוגע בהם החוק לא היה עולה. אז מדוע אינם מתנגדים?  או שהם לא חושבים שזה יפגע בהם או שהחוק בסופו של דבר, לאחר תקופת ניסוי יפול.
23. עד כמה אנחנו מדינת חפיף
עודד   (18.02.10)
שום דבר כמעט לא נעשה עם מחשבה מעמיקה, קודם עושים ואחר כך חושבים, אחרי שהנזק כבר נגרם.
24. נכון, אך זה גם עובד הפוך
חיים   (18.02.10)
באותה מידה שאפשר לזהות חברי מוסד או אפשר גם לזהות חברי ארגון טרור זה או אחר....אולי צריך להצביע ''ביומטרי'' לשלום
25. אני לא בחרתי בביבי
אני   (18.02.10)
26. כתבה טובה. תודה
יוני ,   ת"א   (18.02.10)
27. הדרך לגהנום רצופה בכונות טובות מאדם טיפש ומגלומן
שוקי   (18.02.10)
וכנראה מושחת!!!
28. גם ללא החוק עלו על היחידה בדובאי
דודי   (18.02.10)
29. רק בעיה אחת
מתן ,   צפון   (18.02.10)
מה הקשר לצילום במאגר הביומטרי? הם לא גנבו תמונות, אלא שמו תמונות שלהם על דרכונים זרים.
וגם הדרכונים הזרים לא מופיעים במאגר הביומטרי.
למעשה אין שום קשר בין המאגר הביומטרי לציוד והטכנולוגיה שהמחסלים נשאו איתם.
סתם פארנויה!
למשרד הרישוי אין כיום את התמונה הממוחשבת של כל בעל רישון נהיגה?
לקופות החולים אין כיום תיק רפואי ממוחשב של כל חבר בקופה?
לצה"ל אין טביעות אצבע של כל חייל שהתגייס?
נו? ומה קרה? העולם התמוטט? לא קרה כלום!
30. קישקוש
mik   (18.02.10)
למוסד יהיו יכולות להכין מראש דרכונים ביומטרים מזויפים.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה