כל ההשוואות לגדולי הצ'לנים הקלאסיקאים פשוט לא במקום!!
מדובר על סגנונות שונים עם צרכים שונים.
אנשים כאן זילזלו כשאמרו שכל צ'לן קלאסי יכול לנגן בקלות את התפקידים של מאיה.
אותם אנשים לא מבינים שבמקרים רבים מאיה היא זו שממציאה את התפקידים!
חלקם אכן פשוטים, כי לפעמים הפשטות נכונה למוזיקה, בעיקר כשמדובר בתפקיד ליווי. גם בתור סולו- גדולי המלחינים כתבו גם דברים פשוטים לנגינה ואף אחד לא בא אליהם בטענות. בכל מקרה, שמעתי את מאיה גם בקטעים מאוד מאוד מאתגרים.
ההבדל בין מוזיקה קלאסית לקלה הוא שבקלאסי הכל כתוב, כמעט עד הפרט האחרון. בקלה- יש מקום לאילתור או חופש בתפקידים והמון תלוי במה שהנגנים מביאים מעצמם.
למי שלא קולט- אילתור= הלחנה על המקום. ולהרבה מאותם קלאסיקאים (מבלי לזלזל חלילה), זהו תחום בלתי מוכר- הם מורגלים בלנגן רק מה שכתוב. את מאיה אפשר להושיב בכל הרכב אקראי והיא תשתלב מיד, גם ללא תוים או הנחיה ותדע לנגן את התפקיד הנכון.
חוץ מזה האנרגיות של נגינה בהרכב רוק הן שונות לגמרי מנגינה בהרכב קלאסי. כך גם אופי העבודה שהוא הרבה יותר נסיוני ולא הכל "סגור" מראש. מה שדורש הרבה יותר יצירתיות וסבלנות מצד הנגנים.
צדק מי שאמר כאן שבעצם מאיה הראתה את גדולתה בכך שהשתלבה בעסקי המוזיקה הקלה- היא ידעה ששם היא יכולה להתבטא בצורה הטובה ביותר וכן- גם להתפרנס בכבוד.
בעולם הקלאסי התחרות קשה בהרבה ורוב הנגנים בארץ מוצאים את עצמם מנגנים באיזו תזמורת תמורת פרוטות, או מלמדים ילדים בקונסרבטוריון כשהם סגורים שעות באותו חדר, כמו בצינוק.
מאיה מנגנת עם מיטב האמנים ובמיטב ההפקות, פוגשת מוזיקאים מעניינים ושונים זה מזה- חיים מעניינים ומספקים בהרבה.
ןלגבי הצליל שלה- אותם משמיצים לא מבינים שבהופעות חיות של מוזיקה קלה (מוגברות, לעומת הופעות מוזיקה קלאסית שאינן מוגברות), צורת ההגברה או ההקלטה של הצ'לו שונה לגמרי (פיקאפ ולא קונדנסר, כדי להמנע מפידבקים). לכן, לעיתים מתעוות הסאונד של הצ'לו ללא קשר למי הצ'לן. זה קשור גם לפיקאפ עצמו וגם לטכנאי הסאונד.
לי יצא לשמוע את מאיה לא מעט והיו הבדלים בסאונד שלה בין הופעה להופעה. זה כמובן בגלל עניין ההגברה.
בקיצור- מאיה- את נפלאה וימותו הקנאים צרי העין, במיוחד אם הם גם בורים!
ולמען הגילוי הנאות- אני לא מאיה ולא חבר קרוב שלה. פשוט מוזיקאי מהתחום.