אני חושב שפיספסת כאן נקודה ממש ממש חשובה והיא הדי ג'יי/מפיק המדהים גאסלאמפ קילר (שהיה בארץ לפני שנה בערך) והוא מהווה חמישים אחוז ביצירה הזאת אם לא יותר. לא סתם נקרא האלבום " א (גנג'ה)סופי אנד א(גאסלאמפ) קילר" - זה משום שהיצירה משותפת. האחרים שהפיקו קטעים באלבום דוגמת פלייניג לוטוס והבחור מסן דייגו ששכחתי את שמו עשו רק כמה קטעים בודדים. לדעתי סה"כ שלושה-ארבעה קטעים שם הם לא הפקה של גאסלאמפ קילר. הוא תכלס הסיפור כאן, והוא זה שחיבר את כל העולמות שאתה מדבר עליהם.
התמזל מזלי והייתי בהשקה של האלבום ובהופעת הבכורה של גנג'ה סופי לפני שלושה ימים בלוס אנג'לס. גאסלאמפ תקלט ומקסס את הקטעים באלבום עם שירה חיה של סופי. שתי תובנות היו לי - הראשונה היא שסופי הוא אולי אמן אולפן מצויין וייחודי, אבל על הבמה בלייב הוא נשמע חרא. התובנה השנייה לגבי הצד הטכני, הרעיון של שירה בלייב על תקלוט (במיוחד כזה שמבוסס על כל כך הרבה סימפולים שמגיעים מכל הרבה מקורות וצורות סאונד בעולם) מייצר בעיות סאונד חמורות. גם כאן - סמפולים שווים הרבה יותר באולפן מאשר בלייב, אלא אם כן אתה קיד קואלה המניאק (מקנאה).
ורק הערה לגבי:
"והאנשים שעבדו כאן אכן נטולי כל ברק וסגנון ומודעות אופנתית או תקשורתית נוסח אלברן וצוותו".
היה סמוך ובטוח שלנפשות הפועלות בלוס אנג'לס יש מודעות תקשורתית ואופנתית יותר ממה שאתה יכול לדמיין: הם מפמפמים בעדינות את הסטייל והמוזיקה שלהם ברחבי העולם כבר כמה שנים, שומרים על כנות יצירתית באדיקות של אנשים מאמינים ולמה זה?! משום שהם לא תאבי פרסום זול ו"פופי", וזה בדיוק מה שבמרוצת השנים יכניס את קהילת היוצרים הזאת לדפי ההיסטוריה של המוזיקה. הקו המאוד עבה שחוצה בין "תהילה" ל"פרסום".
לינקים!!!!
הרדיו האינטרנטי של קהילת היוצרים באל איי: http://dublab.com
לעמוד של גאסלאמפ קילר שאחראי על כל ההפקה של האלבום: http://www.myspace.com/thegaslampkiller
וליצירה הכי טובה של השניים ביחד שמבוססת על סמפול מ"yagmur" של ארקין קוראיי, ענק הפסיכדליה הטורקי: http://www.youtube.com/watch?v=IuNV1tLXbQI