רכב  חדשות  בארץ
קריאה אישית - בוא לגרוט את המכונית הישנה
ynet
פורסם: 27.04.10, 18:43
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 135 תגובות ב-75 דיונים
1. כיוון נכון, אבל...
א ,   חיפה   (27.04.10)
באירופה המדינה משלמת על גריטה סכום מכובד המאפשר לרכוש רכב חדש יותר בתוספת קטנה בלבד. במספר מדינות הסכום גדל ממשית אם רוכשים רכב חדש. אותם 3000 ש"ח שמציעים אצלנו אינם מהווים אפילו מחצית ממחירו של רכב קטן בן 10 שנים. במקום לבזבז כסף על מכתבים לבעלי מכוניות ישנות עדיף לתת עבור גריטה סכום סביר יותר. בתעריף הנוכחי המכוניות הנמסרות לגריטה הן אילו העומדות לפני השקעה גדולה (נניח, אוברול מנוע) שאינה משתלמת לרכב ישן. רכבים אילו היו עוברים למגרש הגרוטאות בתוך זמן קצר בכל מקרה, גם ללא תכנית הגריטה. מנסיון.
2. יש לי רעיון יותר טוב:
(27.04.10)
ת ו ר י ד ו א ת ה מ ס ! ! ! ! ! !
3. תנו ליבא מכוניות משומשות עד 4 שנים.
איתמר ,   י-ם   (28.04.10)
גם עם המס הקיים של 100%.
המדינה לא תפסיד כסף, המכוניות יהיו בטוחות יותר ומזהמות פחות.
קבעו פרמטרים של זיהום ובטיחות ושכל אחד יקנה מה שבא לו.
חפשו בלוחות בגרמניה וארה"ב מה אפשר לקנות ב40000 ש"ח כולל מס.
רמז: הרבה יותר בטוח ופחות מזהם מטויוטה 2002....
4. 3000 שקל? תגרטו את עצמכם בסכום הזה
גנבים   (28.04.10)
5. הייתי מוסיף כמה חדשות.....
שומאכר   (28.04.10)
6. נו ומה יעשו עם 3 אלף שקל?!
יגאל ,   ק. אתא   (27.04.10)
בקושי קורקינט ממונע אפשר לקנות בזה, זה אפילו לא מכסה את המקדמה לרכב חדש (אפילו לא קרוב). אם באמת היו רוצים להיפתר מרכבים ישנים היו צריכים לתת לפחות 15-20 אלף.
7. תקנה לי אוטו חדש ואני גורט..
(28.04.10)

חוצפה!

ב3 אלף שח לגרוט ומה אז? לקנות אופניים? מה אנשים סתם נוסעים על מכוניות ישנות, כי בא להם? לא, כי אין להם!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8. חבל שלא מעודדים בארץ שימור רכב ישן לאספנות
(28.04.10)

שימור רכב ישן יש לו ערך היסטורי וחבל שלא מעודדים את זה בארץ.

במקום לגרוט- לשפץ ולשמר כבעל ערך לדורות הבאים!

ואם הבעלים לא מעונין- לאפשר לרוכש לעשות זאת.

9. הצעה: להרחיב את התוכנית לכל רכב בעל מאייד!
א.י. ,   תל-אביב.   (28.04.10)

אין להסתפק רק בכלי רכב שהורדו מהכביש עקב ליקויים בטחותיים, או שגילם 20 שנה ומעלה.

יש לקחת בחשבון גם אלמנטים טכניים, כגון: כלי רכב שמערכת הדלק שלהן מושתת על מאייד (קרבורטור) על מגעים ,(פלטינות) וקבל.  בכלי רכב אלה בלאי המערכות גורם ליציאת הרכב מכיון ותאום  סיבובי המנוע, והתוצאה:ניצול  ושרפת הדלק  במנוע, לא במיטבה, ומכאן-גם הזיהום. (O.C)

כמי שגרט לאחרונה 2 מכוניות "סובארו" משנת 1985 (שתיהן במצב נסיעה וללא זיהום) וקיבל במועד את הסכום כולל ההחזר בגין אגרת הרישוי, אני ממליץ להרחיב את התוכנית ולאוושר גריטת רכב בן 15 שנה. 

10. מי שיקח את הרכב שלי יקבל כדור 9 מ"מ
אני   (27.04.10)
ראו הוזהרתם.
11. אני מציע
tbאני   (28.04.10)
שיגרטו את כל המכוערים שעובדים במס הכנסה.
12. שאלה: למה מגבילים את שנת היצור?
(27.04.10)

למה בעצם מגבילים את שנת הייצור?

אם מדובר ברכב ישן יחסית במצב נסיעה, מה זה משנה אם שנת הייצור שלו היא 1995 או 1990?

יש הרבה מאוד רכבים משנת ייצור 1991-1996 ששווי השוק שלהם עומד על סביבות 3,000 ש"ח - ואולי כדאי להפטר גם מהם בהזדמנות הזו...

13. מס,2
יוסי   (28.04.10)
מס,2 צודק 100%
14. 3000 ש"ח זה בדיחה
(28.04.10)

אני נוסע יומיום לרכבת ובחזרה (8 ק"מ לכל כיוון) בסובארו ג'אסטי 91. האוטו עושה 1 ל-15 ק"מ לליטר, לא נכנס למוסך למעט טיפול 10,000 פעם ב כשצריך וטסט,

 אני יכול בכיף להרשות לעצמי אוטו חדש יותר אבל למה לי? מבחינתי הג'אסטי שווה הרבה יותר מ-3000 ש"ח, תנו לי הקלות משמעותיות במס לקניית רכב חדש ואשקול את זה.

 

ןלמשהו  אחר:

למה שהמדינה תטפל בגניבות רכב אם כל אדם שנגנב רכבו הולך וקונה רכב חדש ובכך משלשל לכיסה של המדינה 96% מס רווח?

תורידו את המיסוי לרמה נורמלית ואז אנשים יוכלו להרשות לעצמם מכוניות חדשות פחות מזהמות ובטיחותיות יותר במחירים שפויים.

15. אם מישהו יגרוט לי את הסובארו אגרוט לו את הראש
איש ,   מרכז   (27.04.10)
16. רק חבל שגורטים כמו בעולם השלישי
אסף רוטנברג ,   ראשל"צ   (27.04.10)

אמנם מוציאים שמנים,דלק וגז מהמזגן ומפרקים

צמיגים ומצבר. כל השאר נרמס תחת קוביית בטון

כולל המושבים,לוח השעונים והשמשות .ב-"וויל" עשו

כתבה מצולמת מאלפת על גריטה בישראל 2010

17. שטויות!! לא לגרוט!!! מכוניות זולות לסטודנטים וזוגות צעירים
קוסמוס   (28.04.10)

יש כאלה שאין להם כסף לקנות חדש!

זאת עוד מזימה של של יצרניות הרכב, חברות הליסינג, והסוחרים לגרום לאנשים לקנות חדש.

רכב ששומרים עליו ועם טיפול נכון יכול להחזיק לנצח.

מחליפים חלקים שצריך ואפילו מנוע.

נכון שהחדשות יותר בטוחות אבל זאת לא סיבה לקחת מאלה שאין להם את האפשרות לקנות אוטו זול ולהשתמש בו.

קחו את ה -3000 ש"ח שאתם מציעים עבור המכונית ותקנו לכל המכוניות הישנות אגזוזים יותר טובים ב-1000 ש"ח ותחסכו מליונים מכספי הציבור.

כשיצמצמו את הפער בין העשירים לעניים ומעוטי היכולת יוכלו לקנות אוטו חדש ב-40,000 ש"ח אז הטענות בכתבה נכונות.

העשירים עושים הכל כדי לעשות יותר כסף.

לא לגרוט אנשים.

יש כאלה שיודו לכם. ה-3000 ש"ח שמציעים לכם לא שווה את הנזק שיכול להיגרם למעמד התחתון.

18. למה חייבים טסט בתוקף ?
רובי ,   תל אביב   (27.04.10)

הרי אם יגרטו רכבים ללא טסט יורידו באמת כמויות גדולות יותר של רכבים.

רכב ללא טסט שנוסע ברחבי הארץ מסוכן הרבה יותר ולאור הפרסומים על בכמויות הגדולות של רכבים כאלה, נראה לי שכדאי לשים דגש דווקא עליהם.

19. היכן גורטים את הרכב?
יוסי   (27.04.10)

אני מעונין לגרוט את הרכב ומעונין לדעת היכן יש מתקן גריטה באזור הצפון.

20. מעולה
גיל   (27.04.10)
יעיל גם לפתירת הרכבים הנטושים .
21. אתם לא מתביישים?!?
מאוכזב !!!!!!!!!!!!! ,   מרכז   (28.04.10)

ברגע ששמעתי על הגריטה הזו שמחתי כאילו הייתי ילד קטן שקיבל גלידה, אבל בסופו של דבר, כמו כל דבר במדינה הזו, הכל זה פרוצדורות שלא כולם יכולים לעמוד בהן.

 

הרכב הישן צריך להיות 20 שנה על הכביש - מקובל

לנהג הרכב צריכה להיות תעודת ביטוח - מקובל

אבל טסט לרכב ישן? העלויות לא שוות את זה, במקום זאת האוטו שלי תקוע לו אי שם באחת החניות באזור תעשיה הישן.

 

הרכב נוסע על הכביש, הביטוח הסתיים לפני 3 חודשים אבל הלך הראש מנוע - הרכב נוסע אך מתחמם לאחר נסיעה ממושכת. לתקן את הראש מנוע יעלה לי 2000 ש"ח פלוס מינוס.

 

עכשיו השאלה שלי היא כזאת - בשביל מה צריך טסט לרכב ישן שבכל מקרה הולך לפח???????

22. אני לא אגרוט בחיים את החיפושית שלי
רועי   (27.04.10)
תמורת סכום כה עלוב
23. צריך לתת לפחות 5,000 ש"ח
(27.04.10)
24. אך קודם תורידו את כל המס,והבנקים יפסיקו לשחוט אותנו.
בשמחה   (28.04.10)
אתה קונה רכב אסיתי משלם מרצדס רק אצלנו.רכב חדש הוא טכס ופולחן.בשביל 3000 שקל אני לא מוכן להכנס לעוד חובות.בחו"ל אנשים נוהגים ברכבים ישנים וטובים והכל בסדר רק בישראל רכב ישן זה דבר רע.
25. חחחחח שכחו מזה אני אמשיך לנוע בגרוטאה המזהמת שלי
מוריס אשטיוקר ,   לוד   (28.04.10)
היתה לי בעבר וולוו 940 שנת יצור 1995 וכל פעם שהייתי בא לטסט היו מכשילים לי תאוטו בבדיקת עשן, למרות הרכב היה מצוייד בממיר קטליטי תקין והרכב היה מטופל בצורה קפדנית ביותר במוסך. במוסך אמרו לי שהבעיה נובעת מדלק לא נקי שנמכר בארץ והמדינה יודעת על זה ולא נוקפת אצבע על מנת למנוע תמצב.
בשלב מסויים נואשתי...רכב חדש לא משתלם לקנות בארץ אגרת הרישיו עולה ככול שהשנתון חדש(ככה מעודדים קניית רכב חדש).
מחירי הביטוח גבוהים מאוד עבור רכב חדש(גם ככה מעודדים קניית רכב חדש).
טיפולים במוסך יקרים מאוד(גם ככה מעודדים קניית רכב חדש).
אז מה עשה האזרח הנואש מוריס????
מוריס מכר תוולוו 940 המודרנית והפחות מזהמת ומוריס קנה וולוו 240 שנת יצור 1979.
גם נוחיות של וולוו גם אוטו חזק ובטוח ומרוווח...והדובדבן שבקצפת:
1.אגרת רישוי חצי מחיר!
2.מחיר ביטוח חצי מחיר!
3.אחזקה שוטפת במוסך חצי מחיר!
4.ובבדיקת עשן בטסט הבדיקה הרבה פחות מחמירה ואין צורך לרכוש ממכון הרישוי כל מיני תוספים על מנת לעבור טסט האוטו גם ככה עובר.(למרות שהוא מוציא עשן שחור כמו תחנת הכוח בחדרה)
אז תאמרו לי מי האינטיליגנט שישכנע אותי לגרוט תגרוטאה המזהמת שלי תמורת רכב חדש ופחות מזהם????
שורה תחתונה אין כמו לנסוע ולהריח ריח של בנזין שרוף ולהסתכל במראה ולראות ענן עשן שחור שנפלט מהאגזוז שלך....תענוג!!!!
26. עכשיו מחירי הישנות יעלו אל תגרטו בשום אופן
שרבן פולני   (28.04.10)
מחירי המכוניות הישנות יעלו למינימום 3000 ש"ח ליחידה, מי שגורט-מפסיד. למה לסבסד את המדינה ב 40000 שקל למיסים עבור מכונית חדשה. סעו בישנה-עדיף,  חלקים ותיקונים בזיל הזול והכי חשוב-ולא צריך ביטוח מקיף!  אז הופפפפה-- חסכנו עוד 12000 שקל כל שנה, לחמש שנים זה מעל 14000$ חיסכון!!!!!!!!!!!!!
27. שייתנו בארץ כסף כמו באירופה וארצות הברית..
קרמר ,   צפון   (27.04.10)
יותר נכון,

תנו באחוזים מקבילים השווים לרכב חדש..

מה בדיוק אפשר לעשות עם 3,000 ש"ח ?

אפילו ביטוח לטוסטוס...יקר כאן.
28. רווח המדינה
יצק ,   בית שמש   (28.04.10)

כמה משלם האום למדינה, על גריטת מכונית ישנה.

 

29. תורידו את הזקנים מההגה עם הידיים הרועדות עדיף שיהיו בריאים
יוסף כהן ,   מרכז   (28.04.10)
30. לגרוט רכבים בני 15 כחוק חובה.המענק יינתן כנגד רכישת רכב חדש
ד"ר וגם עו"ד ו' ,   סביון   (27.04.10)

להקים מערכת רישוי לרכבי אספנות ע"י ועדה שתגדיר אלו דגמים

יחשבו כרכב אספנות.(דגמים יחודיים-ספורט,קופה,קברייולט וכד')

זאת כדי למנוע הגדרת רכבים המוניים כרכב אספנות.

במידה ובעל רכב "המוני" יירצה להפכו לרכב אספנות הוא

יישלם אגרה גבוהה מאד באופן חד פעמי.

רק רכבי יוקרה כגון הדגמים הגבוהים בהיררכיה

ייזכו להיות על הכביש עד גיל 18

(BMW סדרה 7,מרצדס CLASS S,יגואר ולקסוס,פורשה)

בעל רכב בן 15 שלא יימסור את רכבו לגריטה מרצון

ושיתוף פעולה יועמד לדין והמדינה לא תנפיק רשיון רכב לבעליו.

כל איחור במסירת הרכב לגריטה יגרור קנס ועונשים בחוק.

לכל רכב בן 14 יוצמד מספר רישוי חדש שייציין את השנה

האחרונה לשימוש ומדבקה על החלון הקידמי עם

תאריך המסירה לגריטה.

בעלי רכב ישן יקבלו זיכוי רק בקניית רכב חדש

מהיבואן.

נמאס לי מכל אותם נהגים עם גרוטאות מזהמות.

במידה ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם רכב סביר

אז תעברו להשתמש בתחבורה ציבורית!! זבש"כם!!

אני בטוח שהתחבורה הציבורית בארץ טובה ומהנה.

אני מקווה שחברי הכנסת והשרים יתעשתו

ומהר לפני שהמדינה תיסתם בגרוטאות.

ח"כ גלעד הרדן-אני מקווה שקראת תגובה זו

ותרים את הכפפה.

תודה על שיתוף הפעולה.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה