חדשות  דעות  מאמרים  תמר גוזנסקי
ויסקונסין ז"ל? ברוך שפטרנו
תמר גוז'נסקי
פורסם: 02.05.10, 14:13
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 119 תגובות ב-79 דיונים
31. לשלוח את כל הקפיטליסטים החזירים
ה_שגריר   (03.05.10)

לדיר בוויסקונסין.
32. הקומוניזם פשט את הרגל כבר לפני 20 שנה
YTRE   (02.05.10)
33. כן הא...
די לדמגוגיה   (03.05.10)

באמת יוון נמצאת במצב כ"כ נפלא, שרק ספרד ופורטוגל אולי "יעקפו אותה בסיבוב".

את יודעת מה משותף לכל המדינות ה"עשירות" הללו? ה"יצרניות" הללו? ה"יעילות" הללו? ה"תחרותיות" הללו? שהן מדינות סוציאליסטיות ולכן הן קורסות ויקרסו.

 

אני מסכים שיש לפעמים צורך לבקר את הקפיטליזם, לרסן אותו מאט וכו', אבל אין שום שיטה חליפית הגיונית.

 

הרי נכון, את מעדיפה שהאנשים הללו ישארו מובטלים כרוניים שיחיו על חשבון הציבור היצרני שקורס תחת הנטל של אוכ' רחבה מאוד בלתי יצרנית (מרבית המגזר החרדי והערבי, מובטלים כרוניים וכו').

 

רק בשבוע שעבר, כתבה אחת המשתתפות בתוכנית ברוב חוצפתה כתבה על "למה צריך לבטל את התוכנית", הנ"ל, מזכירה משפטית במקצוע (טיטל נחמד, אבל כנראה שאין מספיק ביקוש בתחום, או לפחות לא בשכר שלדעתה ראוי לה לעבוד תמורתו, ולכן אין לה עבודה בתחום, וזה אם להיות עדינים, בפועל הנ"ל מתאים למזכירה או כל עבודה שלא מצריכה הכשרה מיוחדת), נשלחה ל"עבודות בזויות רבות" (כהגדרת) כגון: מספרה, מלצרות (עבודה קשה אך אם תמורה גבוהה יחסית עקב תשר שאיננו מדווח, ובצדק, למס הכנסה), מזכירות רגילה וכו'!

 

זאת המנטליות שפתחנו בארץ! אדם מעדיף לא לעבוד כיוון שהעבודות המוצעות לו הינן "נחותות" מהמתאים לו! (יש בכלל דבר כזה???) או שהשכר לא מספק אותו (אז מה למשל אם הוא בקושי סיים 12 שנות לימוד, או שלמד איזה מקצוע בלתי נדרש בעליל כגון אמנות מודרנית, הרי למה שמהנדס בכיר, הרי הוא לא מתאים להיות זוטר, יעבוד בעבודה "מכובדת" יותר ומכניסה יותר? אז מה אם יש לו ביקוש גבוה לאין שיעור ונתונים עדיפים לאין שיעור?).

 

כמהנדס בהכשרתי המקורית וכבעלים של חברות מצליחות כיום (והיו תקופות קשות מאוד כדי להגיע לכך, תקופות שכמעט קרסנו כלכלית, אני ובני משפחתי עקב ההשקעה האדירה בחברות עד שהן מצליחות להתרומם אם בכלל), פשוט בז לאנשים כאלה!

אני מכבד את פועל הניקיון או המזכירה לא פחות מאת המהנדסים הבכירים שלי או המנכ"לים אפילו, "הדרג" של המשרה בה מחזיק האדם, כל עוד הוא עובד, נחמד ואכפתי לסביבתו איננו פוגם כלל במעמדו או "איכותו"!

אני בז, למהנדס או המנכ"ל המוכשר ביותר שיש כל עוד בוחר שלא לעבוד גם אם העבודות המוצעות לו "נחותות" ממה שהוא חושב שהוא "ראוי" להן בדיוק כשם שאני בז לכל אחד שבוחר לשבת בבית במקום לעבוד.

 

עוד דבר, אחד הפיזיקאים שמועסקים אצלנו כיום, היה בעברו מנקה בביתי, במהלך השיחות הארוכות עימו, הבנתי שהיה פרופ' לפיסיקה בברה"מ עד שעלה לארץ ולא מצא עבודה "איכותית" יותר, אך כמובן שהעדיף לעבוד בכל עבודה שהיא (ובכמה משרות) מלשבת בבית ללא עבודה, לשמחתי, כיום הנ"ל הינו ראש מחלקת מחקר פורייה ביותר באחת החברות שבעלותי, ואני שמח שיכלתי למצוא ולעזור לאדם מרשים כ"כ (כיום כבר בן 63). זה רק מראה, שתמיד יכולה לצוץ הזדמנות להראות את כישוריך, בתנאי שאתה מאפשר לכך לקרות ולא דוחה כל הזדמנות מראש.

 

אני התחלתי מאפס, כל לימודי עבדתי, גם ילדי עבדו במהלך לימודיהם (ולא במשרדים ממוזגים) כיוון שזהו הערך החשוב ביותר שעל האדם ללמוד, זה הופך אותך לאדם טוב ומועיל יותר לך ולסביבתך, זה גורם לך לראות את העולם אחרת ולכבד אותו.

 

צר לי שמרבית הציבור בעולם (זה טבעו של האדם ושל כל בע"ח) מעדיף להתאמץ כמה שפחות ברגע שניתנת לו האפשרות.

 

הסוציאליזם הינו הרסני, הוא מחלה ממארת סופנית, בלתי ניתנת לריפוי במרבית המקרים (הריפוי היחיד הינו מעבר לקפיטליזם, ולפאמים הנזק כבר גדול מידי).

 

כל טוב.

34. ערלי לב שולטים במדינה הזו
(03.05.10)
35. על מה את מדברת????
הנצחת העוני???   (02.05.10)
אז מה שאת בעצם אומרת שצריך לשלם מכיס אזרחים העובדים גמלאות הבטחת הכנסה לכל דורש, להנציח את מעמד העוני העובר בתורשה מדור לדור, לתת לגיטימציה לעבודה בשחור??? לא עדיף להשקיע מליונים בקידום, העצמה והכשרת מובטלים כרוניים כדי שיצאו מלשכת תעסוקה לתעסוקה בכבוד?
אה, היתה תכנית כזו, היא נסגרה היום.... רק מי שטרח ללמוד את התכנית מקרוב מבין את העוולה התרחשה היום במדינה שלנו. העיקר ששלי יחימוביץ יכולה להמשיך "להלחם"למען המסכנים, עכשיו כשיהיו הרבה מהם כל שבוע בתור ללשכה.
36. מתגעגעים אלייך בכנסת
אמנון   (03.05.10)
37. תשובה מנומקת לג'וזנסקי
jonjon500 ,   ירושלים   (03.05.10)

גוז'נסקי צודקת, הירידה בקצבאות נבעה בעיקר מהחמרת התנאים לזכאות.

אבל זה בדיוק מה שטוב בכל העניין. הבעיה במדינה שלנו שאיפה שניתן לרמות את המדינה - מרמים.

אני מכיר כמה מקבלי קצבאות הבטחת הכנסה.  תאמינו לי - מי שבאמת לא מסוגל לעבוד - קיבל ומקבל הבטחת הכנסה ולא מבלבלים לו את המוח.

אבל.... כל מיני אנשים, שבמקביל לקבלת קצבה עבדו ועובדים בשחור (עצמאים בעבודות שונות, מטפלות בילדים, נקיונות) ושבאמת נאלצו לסרב להצעות עבודה מהתכנית - להם (אולי) שללו את הקצבה.

 

אז - שלא יעבדו עליכם

 

38. גם המשבר העולמי הוא תוצאה של "שלטון סוציאל דמוקרטי"?
איתמר ,   צפון   (03.05.10)
לידיעתך, גם ארה"ב נמצא בגירעון פיננסי. ישנן גם דוגמאות הפוכות - דנמרק וגרמניה, שבהן ישנה מעורבות ממשלתית רבה ומצבן טוב. הסיבה לקריסתן של יוון ופורטוגל היא הצטרפותן לאיחוד האירופי שפגע בהן ובכלכלתן, ולא השלטון הכלכלי הסוציאל-דמוקרטי שהוא הסמן המובהק של אירופה המערבית בכללותה, כולל אלה שאליהן פונות עכשיו יוון וספרד לעזרה.
39. לבטל לחלוטין את כל הקצבאות
צפוני ,   צפון   (02.05.10)

מי שלא רוצה לעבוד - שיגור ברחוב ויאכל מפחי הזבל. 90%

 

מהנזקקים לכאורה הם מתחזים שחיים על חשבון הציבור. במקום להקים מנגנוני ענק אטומים וחסרי לב כמו קלגסי הבטוח הלאומי כדי לבדוק למי באמת מגיע סיוע, צריך לעבור תקופה של כ-20 שנים ללא קצבאות בכלל. רק אחרי שיקום דור שידע כי בלי עבודה החיים בזבל, ניתן יהיה לסייע למי שבאמת צריך.

 

תראו מה קורה ביון. חיים בפרזיטיות על חשבון הצבור עד שהמדינה פושטת רגל.

 

קפיטליזם חזירי הוא השיטה היחידה שמחסלת את הפרזיטים בשיטת הברירה הטבעית.

 

הבעיה ביא שביביהו של 2010 הוא קריקטורה של ביבי ההוא. אז היה לו את שרון מאחוריו. היום הוא לבדו. וככה זה נראה.

40. אני איתך!!!
א.מ. ,   רעננה   (03.05.10)

לא שמעתי אפילו פעם אחת את תמר גוז'נסקי לא מדברת לעניין.

היא תמיד נוגעת בנקודה האמיתית להתייחסות. אני שמחה שיש לנו הזדמנות לפעמים לקרוא דעות שמספרות לנו את האמת ולא חזרה על אותן מנטרות מאוסות שהביאו אותנו עד הלום. מה שברור מעל לכל ספק שלביבי ולנתניהו אף פעם לא הייתה אג'נדה חברתית, אותם אנשים שהוא דורס ומגיש בתור מעדן מלכים לעשירים ימשיכו לבחור אותו בכל מחיר. הם תוצר החינוך לעניים שלו, או במילים אחרות - הם בורים.

תתעוררו אנשים!!!! אתם הרוב במדינה הזאת!!!!

למה להגיש אותה על מגש של כסף לכל אלה שמנצלים אתכם??????????????

41. לא כתבה אף מילה על תעסוקה
בן אובד   (03.05.10)

הכותבת הנכבדה לא התיחסה כלל לנושא המרכזי והוא החזרת אנשים למעגל העבודה. לזה אין לה שום פתרון חלופי.

הסיכום שלה שעכשו אפשר להיאבק בגזירות 2003 הוא בין נאיביות ללא תקנה ובין שרלטנות לשמה

42. אנחנו לא מאותו הכפר אבל אני אוהב אותך ולומד ממך
מתנחל דוס ,   אי שם בהרי יהודה   (03.05.10)
43. וגם צריך להעיף את ביבי, שהביא את כל זה עלינו
כבר מזמן לא ליכודניק   (03.05.10)
44. מתגעגעים אליך תמר!!!!! חסרים שכמותך בכנסת!
מיכל ,   ת"א   (03.05.10)
45. עכשיו רק תסבירי מאיפה יבוא הכסף לקצבאות ללא גבול?
אחלה מאמר   (03.05.10)
אולי תמצאי נפט...
46. הסכנה של חזרה למעגל העבודה חלפה
בטיטו   (03.05.10)
47. אולי היא בונה על זה ששוב נקבל כספי שילומים
חבוב ,   גוש האירו מתפרק   (03.05.10)
אחרי שגם המערכת שלנו תתמוטט כמו המדינות שציינת עכשיו.
לחוצפה של הסוציאליזם אין גבול, ולעיוורון.
זה תמיד מזכיר לי את האביר השחור ב"מונטי פייתון והגביע הקדוש".
יוון מתמוטטת? זה רק שריטה קטנה.
דירוג האשראי של ספרד נחתך? רק פצע קטן.
48. כל הכתבה שלך שקרית ומטעה
אחמד קבהה ,   עין אל סהלה   (03.05.10)
גברת תמר ,כמצביע חד"ש לשעבר , וכשייך לאוכלוסיה הערבית במיעוט , תסלחי לי להגיד לך שאני מאוד מאוכזב ממך ומכל עמיתייך . כל מה שכתבת לא נכון ולא מדויק ופשוט מטעה את הציבור . הגיע הזמן גם אתם "החברתיים" להגיע למסקנה שכל עוד אזרחי המדינה הערבית ,החד הוריות , הנשים ,החרדים לא נעודד אותם לצאת לעבוד זה לא יקדם אותם בכלל. להישאר תלויים כל החיים
49. ספרך המחכים "התפתחות הקפיטליזם בפלסטינה"
שונא קומוניסטים   (03.05.10)
מבהיר את עמדותיך הסטליניסטיות. כמה יפה להתגולל על תכנית ויסקונסין, איפה תכניות החומש של טובארישץ' דזוגשוילי שקטלו מליונים ועשרות מליונים.
50. תוכנית מפלצתית. הכי קל לפגוע בחלשים.
(02.05.10)
ונתניהו, מראשית דרכו - זה מה שמנחה אותו, לפגוע כמה שיותר בחלשים בכל מה שאפשר. איש רע ומנוול.
51. תחזקנה ידייך!!
של ,   אי שם   (02.05.10)
חד"ש נשאה בעול המאבקים החברתיים כשנושאים אלו עוד נחשבו לעיסוק בטפל (לעומת הנושאים הביטחוניים/צבאיים). לא היתה מחוקקת נאמנה לשכבות החלשות כתמר גוז'נסקי ולכן כאשר היא כותבת דברי חוכמה אלו, כדאי לקרוא ולהפנים. תכנית ויסקונסין היא אחיזת עיניים וכל מי שיכול להתעלה מעל הפופוליסטיות יראה שמטרת התכנית היא "לתקן" נתונים סטטיסטיים על חשבון הנחת תשתית לרווחה אמיתית. תחזקנה ידייך תמר גוז'נסקי!
52. 2004 ל 2009
(02.05.10)
המספרים שציינת בכתבה בהחלט מראים הצלחה - ברוב העולם, במהלך 2009 מספר המובטלים גדל פי 2 או 3. אם מספר הזכאים היה קטן יותר בסוף 2009, אז כנראה שבאמת היה ברדק גדול לפני 2004.
בשנות ה 90 יצא לי להכיר מספר אמהות חד הוריות. הן לא היו עשירות, אבל רובן לא עבדו, או כמעט לא עבדו, והתעסוקה העיקרית שלהם הייתה לדאוג שבראיונות עם עובדי הרווחה, יתקבל הרושם שמגיע להן להמשיך לקבל תשלום חודשי על חשבון משלם המיסים. הן בהחלט לא היו קשות יום, ובילו את רוב היום בקניות ובמפגשים בבתי קפה.
אני מעדיף שכספי המיסים שלי ילכו לתוכניות הכשרה, ולא למימון התשלום החודשי של האייפון הדרוש על מנת להרשים משלם דמי מזונות פוטנציאלי.
53. נכים נאלצים לשלם אגרה לרשות השידור!
לבטלללל   (03.05.10)
54. ומה יעודד את המובטלים לעבוד?
יפתח ,   גליל עליון   (03.05.10)

שזו, לדעתי, צריכה להיות השאיפה של כל המעורבים.

 

ומה יגרום ללשכות התעסוקה הממשלתיות מוכות הסיאוב לעשות מלאכתן?

 

לשם הבהרה, לו הלשכות היו עושות את עבודתן לא היו עובדים זרים, קבלני עבודה וחברות כח אדם.

55. אם גוז'נסקי נגד אז ויסקונסין חייב להיות משהו טוב
ברוריה   (02.05.10)
56. תוכנית שהצילה את ישראל !
אמיתי מרמת גן   (03.05.10)
ללא תוכנית ויסקונסטין היום ההבטלה היתה חוגגת ואזרחים רבים היו מוצאים את עצמם מחוץ למעגל ההכנסה .  תמר את לא מציאה שום דבר טוב יותר?! וחבל היא אפש להגיד על משהו חזירי כשיש בישראל בעייה חמורה שמתחילה עוד מהחינוך הסוציאליסטי ומהתפיסה הקומוניסטית שאחזה בישראל ועדין אוחזת בישראל לפרקים . בישראל ישנם רבים שאינם מסוגלים להגיע למסרות נחשקות בעלות שכר עולם . רבים מהם נמצאים בגיל 20 עד 31 מהציבור החילוני , עוד קבוצה של אמאות חד הוריות וכן קבוצות של חרדים וערבים וגם האוכלוסיה המבוגרת בקרב האתיופים .
57. חיים על חשבוני
עובדת קשה ,   מרכז   (02.05.10)

חבל חבל שאנחנו כל כך מטומטמים . עובדים כמו חמורים כדי שאלה שלא ורצים לעבוד יוכלו לא לעבוד . אני מקווה שלצד ביטול ויסקונסין יבטלו את הקצבאות המחורבנות שנותנים לכל עצלן שלא כדאי לו לעבוד כי ממילא הוא מקבל חינם . מרתיח .

ארגונים חברתיים? טוב חברתי? הצחקתם אותי- לוביסיטים לקולות בוחרים.לא רואים את טובת הציבור ולא את טובת המתבטלים " המסכנים"  אלא רק את טובתם לכו כולכם לעזזל . ול-6 אני מקווה שאתה צודק - שביבי מתכנן עוד תוכנית כדי שהמתבטלים  ילכו לעבוד סופ כל סוף ולא יחיו עלך חשבוני

58. לא יאומן... סוף סוף הכנסת הזאת עושה משהו טוב...
יניב   (03.05.10)
59. תמר גוזנסקי כל הכבוד לך! מילים כדורבנות!
סוף לתוכנית הכושלת.   (03.05.10)
60. תודה שפרסמתם את המאמר!בערוץ 10 ממש
חנה ,   אשקלון   (03.05.10)
מבכים את ביטול התכנית.פוליטיקה זולה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה