רכב  משפט וצרכנות
הקרב על הליסינג מתחדש - מורה נבוכים
שחר הזלקורן
פורסם: 06.05.10, 13:47
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 112 תגובות ב-51 דיונים
1. מדוע פריוס לא עולה 80K אחרי המהפכה
ניר   (06.05.10)
2. יש לפרק את קרטל יבואני הרכב
רואה עולם   (06.05.10)
הדולר ירד, היורו יורד מחירי המכוניות עלו והעם המטומטם ממשיך לקנות ולהעשיר את קופות יבואני הרכב שמתואמים עד השקל האחרון בינם לבין עצמם ובינם לבין חברות הליסינג בכל הקשור לתמחור. תחרות? לא בבית ספרנו.
3. יבואני הרכב עושים מה שהם רוצים ולכן המיסוי הירוק נכשל
(06.05.10)
4. תפקידה לעודד תחרות? ציון נכשל
הדפוק ,   מדינה אוכלת יושביה   (06.05.10)
איך בדיוק הם מעודדים תחרות, עלידי הטלת מגבלות על היבוא הפרטי שנלחשות להם על ידי יבואניות הרכב?
אולי בעובדה שהם לא נותנים ליבא מכוניות משומשות ולא רק בנות שנתיים?
אה, אני יודע, בכך שהם מטילים מגבלות שונות ומשונות על רכבים שמיצרים במדינה הנחשלת ארה"ב בדמות פסילת פנסים ואתתים למיניהם.

פשוט אין בושה.
שחר, אני ממש מתפלא עליך, מתי הפכת להיות שופר?
5. צריך פשוט להפסיק לקנות מכוניות חדשות - כנסו!
לביא   (06.05.10)
nonewcar סי או איי אל
6. מה אתה רוצה לא הבנתי
קובי   (06.05.10)

כן ייקר לא ייקר ,

חברות הליסינג המדינה,

בשורה התחתונה אני משלם יותר על ליסינג

עינם הצרה של פקידי האוצר והעם על אנשי ההי טק הביאו לכול הטררם הזה.

נחזיר את הליסינג ונפיל עוד כמה חברות נוסיף עוד כמה אלפי מובטלים למעגל

ואחר כך יבינו שלא כדאי להתעסק עם שכבת ההי טק שמכניסה רווחים עצומים למדינה(מס הכנסה ועוד)

 

7. צריך לבטל את הטבת הליסינג!!!
נמאס מהאוולות הרבות ,   במדינת הקומבינה   (06.05.10)

הטבה זו מעודדת רכש מוגזם של רכבים חדשים במדינה.  כמו כן מעודדת ההטבה אנשים רבים לנסוע על חשבון העבודה (כמה שיותר) וכך לבזבז הרבה דלק וליצור עומסים על הכבישים.  בנוסף אצל אנשים מסוימים נותנת העובדה כי הרכב לא ממש שיך להם לגיטימציה "לקרוע" את הרכב, מה שיוצר בו בלאי מואץ וגם שורף הרבה דלק. בסופו של דבר מי שמרוויח מהטבת מס זו הינם לרוב אנשים עם שכר גבוהה בהרבה מהממוצע ומי שמפסיד בראש ובראשונה זו הסביבה והאזרחים שצריכים להתמודד עם עומס תנוע רב יותר ויותר זיהום אוויר.  כמו כן היבואנים מתרכזים בלתת הנחות לחברות הליסינג ומנסים לגזור את הקופון על הקונה הפרטי מה שמיקר את הרכבים החדשים בקניה רגילה!!!

8. צריך לקבוע את שווי רשיון רכב שנתי ע"פ רמת הזיהום
רון   (06.05.10)

רישוי שנתי צריך לעלות ע"פ הניקוד של רמת הזיהום

מי שמזהם שישלם....והרבה!

9. האמת רבותיי, את המדינה שלנו לא מעניין הפחתת זיהום אוויר ולא
לא למדינה כזו פילל ,   דוד בן -גוריון   (06.05.10)

ולא "בטיח". מעניין את האוצר רק כסף

ומצידם כל המדינה יכולה להישרף בגהינום

וכל האזרחים יכולים להיחנק מצידם

הם משחקים אותה דואגים לאיכות הסביבה?

כל המכוניות זה פרה חולבת כספים

מיסים עקיפים שהממשלה סוחטת מהאזרחים המסכנים

שקורעים תחת נטל המיסים

אוטו שבמקרה הטוב שווה 40000 שקל מגיע למדינה

ועולה לצרכן 140000 שקל.

ומה עם הדלק?בתכלס הם באוצר מפחדים ממכוניות חשמליות או מכוניות ירוקות . הם לא רוצים מכוניות ירוקות כי הן צורכות פחות דלק

לכן לא תיראו פה הרבה מכוניות ירוקות

גם לא משתלם לקנות אותם כי הן עולות 30000 שקל יותר ולמה זה

כדי לפצות את המדינה על הצריכה הנמוכה של הדלק

אז מה נראה לכם עכשיו?שאכפת להם מהאזרח הקטן או איכפת להם מאיכות הסביבה? הכל שקר

זה דמי חסות בחסות המדינה.

תמשיכו להצביע ביבי ועול המיסים רק יגדל

הוא קפיטליסט מטיבעו

וקפיטליזם טוב רק לעשירים

מתי תפנימו את זה?

 

10. אם מורידים את המס, הרווח הולך ליבואן ששומר על המחיר המקורי.
(06.05.10)
צריך לתת הטבות ישר לצרכן, ע"י הקלות במחיר הרישוי השנתי,
או מימון חלקי של ביטוח החובה. את זה היבואן לא יכול לגנוב.

כשמורידים את המס, היבואן שומר על המחיר המקורי,
ופשוט מרוויח יותר על כל מכונית.


לדוגמא, לפני כמה ימים שמענו על יבואן שמתחיל לייבא מכונית עם מנוע מזהם פחות, והוא יצא הכרזה שמחיר המכונית לא יעלה.
אם המכונית מזהמת פחות יחסית לאותה מכונית עם מנוע מזהם, היא מקבלת הטבת מס גבוהה יותר מהמכונית המוחלפת, וצירכה לעלות פחות.
את ההקלה במס היבואן פשוט הכניס לכיס שלו, ואנחנו הצרכנים משלמים מחיר גבוה.


11. למה אין דגמי דיזל למזדה 3 בארץ?
אריאל   (06.05.10)

איך יכול להיות שרכב דיזל החסכוני פי 2 מרכב בנזין מקביל נפח נחשב מזוהם יותר עפ"י המדינה?

 

שכחתם את הביקורת הזו שהמיסוי הירוק הוא סתם הסוואה להעלאת המס על הרכב?

 

איך זה יכול להיות שכמעט כל אוטו שנמכר בארץ מסומל באדום בדרגת זיהום האויר שלו? איך זה יכול להיות למשל שאינפינטי 3.7 מדורגת כמזהמת כמו אינפינטי עם מנוע 5.0?

12. שיטת המיסוי הירוק כישלון חרוץ? השאלה למי..
א.ברק   (06.05.10)
שיטת המיסוי הירוק נועדה להגדיל את הכנסות המדינה ממיסוי על רכב - ההצלחה מסחררת..
13. הכי חשוב שיהיה עוד יבואנים לאותו מותג-זו תחרות!
חזי ,   שוהם   (06.05.10)
14. נכון, שיטת החישוב החדשה ביטלה את "קבוצות שווי השימוש", וכעת
Y   (06.05.10)
המציאות: נכון, שיטת החישוב החדשה ביטלה את "קבוצות שווי השימוש", וכעת מחושב המס החודשי שמשלמים העובדים כאחוז קבוע מראש ממחיר המחירון של כל מכונית. ואכן, לאחר ביטול הקבוצות אכן התייקרו חלק גדול מהמכוניות הפופולאריות, כמו מאזדה 3, טויוטה קורולה ויונדאי i30.

 

אלא שלא רשות המסים ייקרה את המכוניות, אלא יבואניות הרכב. ולא ביטול הקבוצות הביא לייקור המחירים, אלא החלטה של היבואניות. חלק מהן ייקרו את המחירים בגלל שינוי בשערי חליפין, וחלק פשוט החליטו להגדיל את רווחיהן

 

עם עדיין היו קבוצות מחרי המכוניות לא היו עולות ממגבלת המחיר של קבוצה 2 הקבוצה הכי גדולה במכירות . המטרה של חב' המכוניות זה למכור והשיטה החדשה פתחה פתח לייקר את המכוניות.

15. כוונת האוצר מהתחלה הייתה לגבות באופן גורף יותר
ליאור ,   להבים   (06.05.10)
מיסים!!! ולכן האוצר הקים תקנות שלא לפי התקן האירופישמחייב את המכוניות המיובאות לישראל. בנוסף לכך האוצר יכול היה פשוט להכריח את היבואנים להמציא חשבוניות שמראות בדיוק מה המס וכמה משלמים בגין כל מס ומה היבואן מקבל (בעידן המחשבים והאינטרנט אין בעייה שהיבואן יכתוב מה המחיר של הרכבה והדגם ולקבל את המיסוי המתאים). אז גם יהיה ניתן לשלם את המיסים ישירות לאוצר ולקצר גם את זמן ההמתנה הארוך יחסית מרגע התשלום עד קבלת הרכב.
16. הכתב מיתמם - להאשים את היבואנים זה כמו להאשים את הגנב בפירצה
תום ,   חיפה   (06.05.10)

אתה טוען שזו אשמת היבואנים שהחליטו לייקר את מחירי הרכב, שלא הוזיו את מחירי הרכבים הירוקים ושלא מביאים מספיק דגמים ירוקים. אבל כבר אמרו חכמינו שפרצה קוראת לגנב - למה דווקא עכשיו היבואנים החליטו להעלות את מחירי הרכב, וקודם הם לא העלו אותם?

 

אז המציאות היא לא מה ש YNET כותב, אלא כדלהלן:

1. קבוצות השווי הציבו חסם עליון למחירי הרכב. העובדה שהאוצר ביטל אותם שחררה את היבואנים להעלות מחירים. סביר להניח שלחברות הליסינג הם דווקא לא העלו את המחיר, אלא רק לציבור שקונה מחירים ישירות מהם.

2.הורדת המיסים לרכבים היותר ירוקים לא שקופה. אף לקוח לא יודע בכמה ירד המס, כי זה משהו שבין היבואן ורשות המיסים. אם הזיכוי במס היה ניתן ישירות לקונה ולא ליבואן - למשל ע"י הורדה של מחיר הרישוי - הציבור היה מרגיש שמחירי הרכב הירוק הוזלו.

3. העובדה שהאוצר העלה את שיעור המס הכולל (שממנו מפחיתים את המס לרכב הירוק) רק גרמה לזה שהציבור בכלל לא מסוגל להבחין האם מחיר הרכב התייקר בגלל שהמס עלה, היבואן העלה מיסים, או היבואן לוקח את הורדת המס הירוק לכיסו.

4. האוצר לא אשם שאין ריבוי דגמים ירוקים. הוא גם לא אשם שיש לנו אויבים סביבנו. אז כמו שהוא לא מניח שאפשר לבטל את תקציב הבטחון ואויבנו לא יתקפו אותנו, שלא יניח שאנשים יקנו מכוניות ירוקות, כי הן לא מתאימות לצרכים של רוב התושבים. מצטער אבל משפחה של זוג הורים ושני ילדים לא יכולה להסתפק ברכב כמו מזדה 2 - הוא פשוט קטן מידי. ולכן הם יקנו רכב בדרגה של מזדה 3 .אם משרד האוצר רוצה - או לא. אם באמת זיהום האוויר מעניין את האוצר ( ואני בטוח שלא - זה רק התרוץ שלו להעלות מיסים) - שידאג שמחירי רכב היברידי יהיו נמוכים או שווים למחירי רכב מקביל לו שמזהם.

 

לסיכום - את משרד האוצר עניין רק דבר אחד - לגבות יותר מיסים. הוא עשה זאת בשתי דרכים:

1. ע"י כך שהעלה את המס על רוב כלי הרכב וכאילו קיזז את זה בהנחות מס על רכבים שהוא יודע שאי אפשר לקנות כתחליף.

2.בכך שביטל את קבוצות השווי הוא אפשר ליבואנים להעלות מחיר - וכך הוא יכול לגבות עוד מס על רכבי ליסינג ועוד מע"מ מהיבואנים.

לכן - עבור משרד האוצר הרפורמה זו הצלחה, ועבורנו הציבור - זה כשלון חרוץ.

3. להגיד שמשרד האוצר עשה את הרפורמה הזאת משיקולי סביבה - זה בדיוק כמו להגיד שמשטרת התנועה מציבה מארבי לייזר  בכבישים הרחבים והישרים במקום בכבישים אדומים כי היא מאמינה שככה היא תקטין את כמות התאונות. לשני הגופים יש רק שיקול אחד שמעניין אותו: לגבות כמה שיותר כסף מהציבור!

 

17. צר עין שכמוך
לא יפה   (06.05.10)
מה כואב לך ? לך תלמד תעבוד וגם לך יהיה מה אתה בוכה ?
18. אבל רשות המיסים כן קובעת את המחיר!
נהג 1   (06.05.10)
ע"י זה שהיא מנהיגה 100% מס על מחיר המכונית! תורידות את המס, אז מחיר המכונית ירד!

וגם אם אני מקבל בליסינג רכב בן 3 שנים אז אני משלם מחירון על רכב חדש???
19. הכל מתחיל ונגמר בעיוותים שישראל מתמחה
יצחק ,   חיפה   (06.05.10)
בהם: 70% מהרכבים נמכרים לחברות הליסינג! שיא עולמי! את התופעה הזאת היה צריך לחסל מזמן: היא נולדה בימים שמס ההכנסה היה גבוה כל כך שמכל תוספת של לירה למדכורת נשארו 5 אגורות - במקרה הטוב. אז הומצא הרכב הצמוד, כשהתעוררו באוצר, התחילו למסות את ההטבה, בהתחלה מאד בעדינות, אבל גם כשהמס עלה, עדיין השתלם לעובד לקבל רכב צמוד, בלי לשלם עבור דלק, טיפולים, ביטוח ופחת.
ואז קמו חברות הליסינג: כדאי למעביד - הוא לא צריך להוציא הון על רכישת מכוניות, ביטוח וכו' - את זה עושה הליסינג.
אם רוצה המדינה לחזור לשפיות - יש רק דרך אחת: למסות את הרכב הצמוד בדיוק לפי עלותו. במקום ההטבה הזאת - שהמעבידים יחזירו את העלות של הרכב הצמוד למשכורת, כולל תנאים סוציאליים, ומי שרוצה - שיקנה בעצמו רכב. אחרת לא נצא משוק הרכב המעוות בישראל.
מובן שהסדר כזה אסור שיפגע במי שזקוק לרכב לצרכי עבודתו - טכנאי שירות, אנשי מכירות ושיווק וכדומה.
20. טמ בלים לא מתים - תקרא את זה
אליהו ענבים   (06.05.10)
אם לוקחים מס אז זו לא הטבה.

עוולות כותבים ב -ע לא ב- א

בפעם הבאה תקנה כובע עם שני חורים למעלה כדי שיהיה לך מאיפה להוציא את האוזניים.
21. ביטול הקבוצות מצויין, הן אלה שהביאו את גירסאות ה"מגולחות"
גיא ,   ת"א   (06.05.10)

שיטת הקבוצות הייתה מלאכותית מאוד ועקומה. כדי שרכב לא יעבור מחיר מסויים ולא יגיע לקבוצה גבוהה יותר, היבואנים הביאו יותר גירסאות עם אבזור עלוב של הרכבים. עכשיו כשאין אותן, אין שום סיבה שלא יתנו לעובדים לבחור גם גירסאות מאובזרות (ולעיתים בטיחותיות!!) יותר, בלי שהמחיר יקפוץ משמעותית בגלל מעבר לקבוצה, אלה יעלה רק ברמה מתונה יותר.

22. דיזלללללללללללללל
מוריס   (06.05.10)

" מי שקובע אילו מכוניות ייובאו הן יבואניות הרכב, וגם הן תלויות במידה רבה בהיצע של יצרניות הרכב. "

ומה המשמעות לכך שיבואניות הרכב נתקלו בבעיה של היצע רכב ירוק? שהרפורמה הזו מנותקת לחלוטין מהמציאות מצד אחד ומאידך נחשפת הכוונה האמיתית. העלאה של מחירי רוב הרכבים, היפטרות מרכבי דיזל (המרגיזים האלו, שבגללם רשות המיסים מפסידה המון על מיסי דלק) ותקיעת השוק במצב שאען שני לו בעולם...

לו היו רוצים רכבים פחות מזהמים היו פונים דווקא לדיזל ששורף פחות דלק על יותר קילומטרים.

ט י פ ש י ם!!!

23. נוסע מתמיד למרכז
נוסע מתמיד למרכז ,   לא משנה   (06.05.10)

צריך להפסיק חגיגת הליסנג !!! בעיה שגורמת בלגנים בכבשים וזיהום אוויר

24. איפה המהפכה הירוקה אם הדיזל מחוץ לתחרות?
איתי   (06.05.10)

איך זה שאנחנו העם היהודי יודעים יותר טוב מכולם? באירופה הדיזלים זה המכוניות הכי נמכרות והדברים רק משתחללים! ראו את VW עם המנוע החדש...

דיזל אולי מזהם יותר על כל ליטר אבל נוסע כפול על אותה כמות של ליטרים...

25. כן הכתובת, לא הכתובת. בתכלס יש קרטל ולנו אין כתובת.
האוצר והיבואנים ,   עושים יד אחת   (06.05.10)
26. רונית קן לא עושה כלום וצריך לבדוק מדוע
מוטי   (06.05.10)
אני קורא למבקר המדינה לבדוק את יבואני הרכב שמתאמים מחירים על גב הציבור שאין לו ברירה אלא לרכוש במחירים המופקעים...כמו כן לברר מדוע רונית קן לא מבצעת את תפקידה? האם היא עמוסה מדי? אולי סיבה אחרת?
27. ממליץ ולא נרשם
הבאבא   (06.05.10)
והדיזל זה החירטוט הכי גדול, עשו את כל דגמי הדיזל הכי מזהמים (בניגוד לכל יתר העולם) כדי שחס וחלילה לא ניסע ברכב שצורך מעט דלק ומכניס לקופה מעט מיסים.

אממה - צרכני הסולר הכי גדולים, משאיות אוטובוסים ורכבים כבדים - עליהם בכלל לא חלה רפורמת מס ירוק! אז מי נדפק ? כמובן שוב האזרח הקטן והעצמאי שבקושי שורד גם ככה.
28. הליסינג הרס את ענף הרכב בישראל
(06.05.10)
29. תשובת רשויות המס מעוותת.
מוריס   (06.05.10)

"יש היום מכוניות ששיעור מס הקנייה האפקטיבי עליהן הוא פחות מ-60% ואף פחות מ-50%"

והיכן שודדי המיסים בסיפור הזה.

שיקומו ואמרו לכולם מיהם הדגמים המיסתוריים הללו? היכן היבואנים מסתירים את שכיות החמדה הנסתרות האלו?

 

לצערי נראה לי כי הכתב ביקש (וקיבל) את תגובת אנשי רשות המיסים. תשובתם צינית ומקוממת.

כן אנשי המיסים, אתם כן קובעים את מחירי המכוניות. אל תזרו חול בעיני הציבור. מחירי המכוניות שנמכרות בארץ יקרים להחריד לא בגלל עשרות יבואניות שמתאמות מחירים. הן יקרות בגלל מס מטורף.

וכן, זה כן  בידכם וביד האוצר לשנות אותו.

30. חברות הליסינג מאלצות את היבואן למכור ביוקר
ברדק   (06.05.10)
לא שאני לטובת היבואנים, חלילה, אבל חברות הליסינג שכל המודל העסקי שלהם נגזר מעלות הרכב ההתחלתי, וממחיר המכירה זה כל כך מהותי.
לכן הם מפעילות לחץ כבד על היבואנים. עוד מעט תראו מבצעים של היבואנים לתת מתנות לרוכשים, ששות הרבה כסף, אבל את מחיר המחירון הם לא יורידו - בגלל הליסינג.
וגם ללוי יצחק יש יד בזה, שכן המחירון שלו לרכבי ליסינג גבוהה מאוד ממחיר השוק, (מעניין למה) וככה יוצא שחברת ליסינג קונה רכב במחיר זול יותר ממה שהיא מוכרת אותו כעבור 3 שנים. וכל האזרחים נדפקים מזה.
עד שיהיה יבוא במקביל יעיל, ומישהו יחליט שהוא מסתפק בפחות על כל רכב, ופשוט יוריד את המחירים ב-20% וישבור את השוק.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה