רכב  תחבורה ציבורית
קו הרכבת לירושלים: המבקר נוזף ומאשים
שחר הזלקורן
פורסם: 11.05.10, 17:49
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות ב-16 דיונים
1. נחל יתלה-כואב הלב
נועם ,   בית שמש   (11.05.10)
משגע אותי שבגלל רכבת ישראל,ורשות הטבע והגנים ,שנזכרה מאוחר מידי, ילך לעולמו עוד נחל מרהיב .אבוי לארצנו שככה קורה בה,שהריה נטחנים ואדיותיה מזוהמים והיד קצרה מלהושיע.
2. לירושלים עדיף באוטובוס!!!
רחלי ,   חולון   (11.05.10)
נסעתי ברכבת לירושלים בשנה שעברה וזה היה סיוט.לתומי חשבתי שאגיע יותר מהר מאגד והתבדתי. הנסיעה היתה איטית מאוד ומייגעת. עד ת"א מעל שעה ורבע!!! וזאת בשעת לילה מאוחרת בערך 21:00. לירושלים עדיף באגד.
3. העיקר שניר ברקת אמר שהוא יבדוק את הפרויקט
ירושלמית ,   ירושלים   (11.05.10)
ובמקרה הצורך גם יבטל אותו.... עושה רושם שהוא בכלל שכח ממנו, לפי ההתנהלות שלו עכשיו...
4. עוד מיליון פחות מיליון עוד שנה פחות שנה -פגיעה בטבע לדורות !
הצילוווווו ,   רקבת   (11.05.10)
אין שכל אין דאגות !
5. רק לבית חולים באשקלון אין חלופות סבירות, מעניין..
משה   (11.05.10)
6. דו"ח מבקר המדינה שנת 2059
אליהו ,   תל אביב   (11.05.10)
תוכן עניינים:
1) עיכובים נוספים בבניית קו הרכבת המהיר לירושלים...
2)..
3)...

7. יש לשפר את רמת הניהול של פרוייקטים לאומיים בישראל
נאפו ,   ירושלים   (11.05.10)

יש הרבה אנשים מוכשרים במדינה.

אבל מי שמחליט מי ינהל ומי יקבע, הוא בדרך כלל פוליטיקאי מושחת.

 

כדי לתקן את המצב כך שהטובים ביותר והמוכשרים ביותר יטפסו למעלה, והם אלו שיהלו והם אלו שיקבעו, צריך קודם כל לנקות את האורוות בפוליטיקה ובשרות הציבורי בדרגים הבכירים ביותר שקיימים.

 

רק תיסלל הדרך למנהלים ומנהלות מוכשרים באמת.

8. מחדל מתמשך
avi ,   hasharon   (11.05.10)

גם לאחר שלפנים משורת הדין ותוך ציון התנהלות מחפירה של הרכבת בכל טיפולה בקו המהיר לירושלים ורק בגלל העובדה שהתקציב והתוואי המאושרים-לוא היו נפתחים לדיון מחודש-ברור שהקו לא היה מתקיים כלל או לפחות נדחה לכמה חומשים-המליצה ועדת סדן לאשרר התואי הקים בתנאים קשים וברורים-להם הסכימה הרכבת בכל פורוםץ\המציאות מראה שלמרות הדחיפה של רשויות התכנון והגוף המאשר-הרכבת כהרגלה ממשיכה להתנהל באופן המחפיר כאשר מערכות פנימיות בתוכה לא מדברות ומתאמות ביניהן ,אין ניהול ראוי עדין,מנסים כהרגלם לעקוף החלטות ולקצר פינות,מפחדים מקבלת החלטות עקב החשש לשאת באחריות להן ולכן עד היום אין תכניות עבודה,חודשים עד שממנים מתכננים או נותנים הנחיות ואישורי בינים המתחיבים לקידום התכנון ואישורו,עדין אין הנחיות ונוהלים ולוח זמנים מלא ומשולב ובוודאי אין אומדן ראוי ואמיתי.

פרויקט שערכו הכולל כיום כ-10 מיליארד שח מתנהל כמכולת קטנה ולמרות שמשרדי האוצר והתחבורה יודעים חלק לא מבוטל מהדברים-עדין נותנים יד לדברים ותהליך הבקרה ושנוי השליטה מתנהל בעצלתיים-הכל על חשבון משלם המיסים הקטן.

על זה מבקר המדינה היה צריך להתרכז ולהפעיל סמכותו ומרותו.

9. גשר מבצע קדש ע"י קניון ר"ג דיזיין סנטר יותר גרוע
עמי ,   ר"ג   (12.05.10)

אי אפשר לעלות עם עגלות. אין מצב שאראה זקן עולה עד האוטובוסים למעלה.

המדרכה על הגשר מאוד צרה,ראיתי ילדים עם הורים שעומדים על הגשר וממש פחד הילדים כל שניה ניסו לרדת לכיוון המכוניות בכביש. אמרו שיהיו מעליות ,אז אמרו בינתיים סובלים כולם.היו צריכים לחשוב על מנהרה לרכבת באורך של הכביש ברוחב מה זה הגשר הזה?פשוט תכנון לקוי

10. הממשל לא בקטע בכלל - הכל בלוף, בזבוז ואינטרסים:
ישראל ישראלי   (12.05.10)
מבקר המדינה:
אנא בחן את המשפט בכותרת. כל שאר תוצאותיך בביקורת רק מצביע על
הסימפטומים של המשפט בכותרת.
עצור את כל הבדיקות - חבל על הכסף והזמן.
בארה"ב הממשל הוא דוגמא למגזר הפרטי ביעילות, רמת השירות, מחשבה קדימה, תכנון תשתיות (גשר ברוקלין נבנה לפני 130 שנה-לא היו מכוניות אז) ואדיבות.

כל בדיקה של משרדך היום יוכיח את הכותרת ואפילו במשרדך...

חייבים לעצור את זה: אין לנו כוח יותר, אין חשק, זה הורג אותנו.
11. לא הבנתי מי זה "הרכבת"?! מה שמות האנשים ואיך מענישים אותם?!
(12.05.10)
12. מה שמדהים שאף פוליטיקאי/פקיד לא מתפטר ועוזב בבושה את הארץ...
דוד   (12.05.10)

רק בישראל: עולם כמנהגו נוהג. אחרי סיפור כזה הייתי מצפה שראש הממשלה ידפוק על השולחן ושרי תחבורה, רפראנטים במשרד האוצר, ומהנדסים ברכבת לדורותיהם, יעזבו את הארץ מבושה...

 

אתם מבינים, שמנהלי/פקידי/ומתכנני הרכבת שיקרו במצח נחושה למדינה, וכל גופי התכנון של משרד הפנים, הועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) ומשרד האוצר, ידעו את השקר והמשיכו איתו בהנאה רבה על חשבון כולנו.

  איך התקשורת לא עושה מזה מטעמים? כנסו בהם עד הסוף בבקשה!  
13. תזכורת לשרי התחבורה האמונים על הכשלון:
דוד   (12.05.10)

אפרים סנה שהחליט על הנתיב הנוכחי בלי לבדוק בכלל, ושביזבז למעלה מחצי מיליארד שקל על שיפוץ הקו הישן.

אחריו שמשו בתפקיד אביגדור ליברמן, מאיר שטרית, שאול מופז ואחרון, גאון הדור שליט"א, ישראל כץ.

כולם התאפיינו במינויים פוליטיים ומשפחתיים לרוב. לשטרית יש גם סיפור עם הקו החדש ביבנה, שאיכשהו החברה בו עובדת אשתו הרוויחה מהעניין.

 

לפני שאתם מצביעים להם (ישראל ביתנו, קדימה, ליכוד), תזכרו כמה נזק האחראים הללו עשו.

14. אם יעשו כל מה שהירוקים רוצים, הרכבת לא תגיע לירושלים אף פעם.
(12.05.10)
15. במקום לסלול על שטח ולהרוס יש דרך טובה יותר
הנוסע השמיני   (12.05.10)
לעשות גשרים עיליים מהמקומות הללו , כמו שבכל העולם
16. רקבת ישראל (זאת לא שגיאה)
(05.10.10)

רקבת ישראל

אכן כך פועלת רכבת ישראל ,אוסף מינויים של אנשים שאינם יודעים להחליט ולנהל ואם הם כבר מחליטים אז הם ההחלטות נובעות  ממניעים פוליטים או הטבות אישיות שבינהם לבין חבריהם לבין גורמים חיצונים  ,

מערכת שלמה של ריקבון   .

והכואב מכל שאנחנו הציבור משלם את המחיר בכל המובנים ....

כולי תקווה שיקום מישהו וינקה אורווה זאת פעם...

אחד שקצת מכיר

חזרה לכתבה