יהדות  טורים אישיים  אסף וול
ספינת השוטים
אסף וול
פורסם: 29.05.10, 23:33
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 204 תגובות ב-102 דיונים
31. What The Fuck
איתן   (30.05.10)
32. בדיוק מה שמניע את החרדים שורפי הדגלים
רק שנאה   (30.05.10)
33. המשוט.
(30.05.10)
34. יש לעצור אותם על בגידה , ולסלק אותם ואת משפחת לעזה
רם כהנה   (30.05.10)

 

35. בא לי להיות הטוקבקיסט הפאטתי שאומר:
אבא בונה ,   יישובו של עולם   (30.05.10)

"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"...

השאלה היא אם העורכים עדיין מכניסים את זה או שזה נופל באופן אוטומאטי בעריחהחהחה...

36. המצב לא שחור ולבן כמו שהינו רוצים שיהיה
נעם ,   תל אביב -יפו   (30.05.10)
אני לא מסכים עם חומסקי ולא מקבל את דעותיו אבל המצב המתואר בכתבה בין בני האור הטובים והדמוקרטים (שזה אנחנו כמובן) לבין הערבים הרעים הוא פשטני.

"מה מניע בודדים להתייצב כנגד הדמוקרטיה שכם אחד עם כוחות העריצות, הדיקטטורה והפונדמנטליזם הדתי?" לא פחות?

אז בוא ונבדוק מהי בדיוק מדינת ישראל היום. פונדמנטליסטית דתית? בהחלט יש לנו את ש"ס בממשלה, יש את ליצמן ברוך השם והמדינה מתנהגת לה בין שערורויה דתית אחת לשניה.
דמוקרטיה? סוג של. מדינת ישראל היום מקבילה יותר לתקופת ציד המכשפות של מקרתי בארה"ב. הדמוקרטיה בישראל היא בעיקרה בין שלושה מפלגות מרכז הזהות בדעותיהם וישראל בעיקר דמוקרטית כלפי יהודים הנוטים ימינה. כל השאר הם גיס חמישי ושיגידו תודה שנותנים להם לנשום.

ישראל מהלעשות, שולטת על אוכלוסיה גדולה ועויינת הנמצאת בשטחים שמעולם לא סופחו אליה ומעמדם של תושבים שם והאדמות שם אינו ברור כבר מעל 40 שנה. לא בדיוק מצב אידאלי ואור לגויים

אז נכון, חומסקי הוא טיפוס מוזר ואקסצנטרי וכלל לא ברור, אבל מכיוון שאנחנו כלל וכלל לא טלית שכולה תכלת (למרות שאנחנו בטוחים בצדקתנו כמובן) אי אפשר לבוא בטענות של התייצבות כנגד דמוקרטיה ובעד כוחות עריצות ופונדמנטליזם דתי כאשר מדינת ישראל מידי יום הופכת ליותר ויותר עריצה לא דמוקרטית ופונדמנטליסטית
37. עזוב את חומסקי.על איזו ספינה אתה מצוי?ספינת שותים?
שרה לוי-כהן   (30.05.10)
עזוב את חומסקי. הוא יותר מידי מתוחכם עבור גלוחי הדעת הישראלים המהווים היום את רובו של הציבור הישראלי. אבל על איזו ספינה אתה שט יחד אתם? מה יש על הספינה הישראלית המפוארת?דמוקרטיה?סובלנות? זכויות אדם? זכויות קניין? חופש מדת? לא תמצא עליה מכל אלה. הושלכו מזמן לים. למשל דמוקרטיה. לא ניתן להתהדר בתואר דמוקרטיה, כשבמרתפך מוחזקים מיליוני בני אדם נטולי זכויות, נטולי הגדרה, נטולי חופש, נטולי קניין הנתונים לאלימות ולמשיסה מתנחלית ועריצות צבאית. לא מתיישב טוב עם "דמוקרטיה".אין דבר כזה דמוקרטיה רק בגבולות הקו הירוק (גם שם מתנוסס מעליה סימן שאלה גדול). באף דמוקרטיה אמיתית לא ניקבעות זכויות האזרחות עפ"י הדת (במקרה של יהודים, היא בעצם נקבעת ע"י הביולוגיה). בספר החוקים של מדינת ישראל, הדמוקרטית בעיני עצמה, מתנוסס לו חוק השבות שהוא חוק נוגד דמוקרטיה בעליל. אתם מבינים. מדינה שמבחן האזרחות שלה הוא מבחן דתי באמצעותו היא מדירה ומרחיקה כל מי שלא שייך לשבט המקודש. ומי שאינו יהודי ובכ"ז זכה באזרחות, הוא אזרח סוג ז'. אז על איזו ספינה אנחנו שטים? מכוערת, אלימה, מושחתת קלסתר, החיה בבונקר ומביטה אל העולם, עטויית שכפ"ץ, מבעד לחרכי הירי. זה לא חומסקי. זו לא שנאה עצמית או אוטואנטישמיות. זו מראה המשקפת אמת לא נוחה המוצדקת תמיד ע"י טיעונים המגייסים את השואה ואת האנטישמיות. קל לנפץ את המראה. אבל אז קלסתרנו המכוער ישתקף בריבוא רסיסי מראה, והכיעור רק יכפיל עצמו עשרת מונים. עזבו את חומסקי. הסתכלו פנימה במבט ביקורתי.
38. גמנסקי המכונה פה חומנסקי
דר סימן טוב ,   בדלת אמותי   (30.05.10)
שפן שאחיו השעולים מביכים אותו וכדי להרגיש חלק מהקומבינה מלקק לכלבים בתחת.
אדם חסר חיים שמחפש את עצמו בכותרות העתונים ולא חשוב על מי הוא דורך.
עבד כי ימלוך וזוהמה פרלמנטרית.
אדם תלוש מולדת , עם , או משפחה.
אדם שמשקר את עצמו או אדם שמוכן לעשות הכל עבור בצע כסף
לדעתי הוא הכל ביחד מה שבטוח הוא לא מישהו שהייתי מזמין הביתה... כנראה שגם שם לא!
39. אסף וול, במקום לקשקש אולי כדאי שתתחיל לקרוא
מי השוטה?   (30.05.10)

מה עוללה הציונות ליהדות שהיא נעשתה שם נרדף ל"ימין"? עכשיו, כשיש עמוד "יהדות" באינטרנט הוא קודם כל עמוד של עמדות ימניות חירשות ומתחרשות. סיסמאות על גבי סיסמאות. לא משעמם לך לשמוע את עצמך חוזר על אותו תקליט? קח ספר של חומסקי ותקרא. אם תצליח לתת למלים לחדור את חומת ההפרדה של הסלוגנים  החלולים האלה. אם היית קורא, גם אם לא היית מסכים, היית לא מסכים אחרת. כלומר, בצורה מעט יותר אינטליגנטית.

40. הם פשוט לא שפויים
מיכאל הכהן ,   גבעת זאב רבתית   (30.05.10)

הכל על עליונותה של היהדות על פני האיסלם ועוד

באתר הכהנים

http://hacohen.goop.co.il

41. במחנות ההשמדה לא הועילו :התבוללות,הומניות,שמד,שמאלניות
קולות מן העבר   (30.05.10)
42. באתר חופש תמצאו את המניע של יהודים אמונים הפועלים כנגד
תמצאו את התשובה ב...   (30.05.10)

מדינת ישראל וערכיה.

43. חולשה
שרה ,   מרכז   (30.05.10)

זה לא בגלל שאנחנו טועים , או לא צודקים ,או לא מתקמות ודמוקרטים ,יותר משאר העמים והמדינות .

מדינת ישראל היא הכי דמוקרטית  ואין ספק הכי צודקת.

 

אך גם הכי חלשה ,הכי נרדפת , והכי מבודדת .

 

שני המגמות הללו אינן סותרות אחת את השניה .

 

השאלה  :

מה ניתן לעשות ?

על עינין זה חיבים לתת את הדעת .

 

44. רואים שאת חיה בישראל
דנה   (30.05.10)
כי אם היית חיה במדינה לא דמוקרטית כבר היית מחוסלת... אז תחשבי על זה...לכתוב ססמאות זה יפה וטוב... אבל אולי תכתבי קצת עובדות לבלבולי מוח שלך
45. "מחרבייך ומהרסייך ממך יצאו"יהודים אלו-לעולם לא אמרו קריאת שמ
רפאל ,   נבואת ירמיהו מתגשמת   (30.05.10)

הם נולדו לאמא יהודיה.בלי קשר לדת.

 

46. מה היא יהדות , נקודה למחשבה!
דוד   (30.05.10)
מאמר מיוחד על יהדות ומה היא כולל
47. מבסלי להביע דעה על המשט רק על השאלה שנשאלה=האמת!!
אור-יהודאי 9   (30.05.10)
תמיד כל אומר אמת ורודף צדק היה לצנינים בעיני השאר,כי הדבר קלקל להם את האג'נדה שלהם ולא תאם את מאוויהם האישיים.זאת היא התשובה לשאלה שנשאלה.
48. השמטות הכללות ועיוותים
קרן ,   ירושלים   (30.05.10)
זאת תיאורייה מרכזית שחומסקי פיתח: כדי לקלוט ולעבד מידע, אדם נדרש להכללות השמטות ועיוותים סובייקטיבים (אדם לא יכול להכניס פנימה את כל האינפורמצייה שהעולם מזמן, לכן הוא מחליט מה חשוב ומה לא חשוב ותוך כדי כך, מעוות משמיט ומכליל מידע.)

אין ספק שחומסקי היה מושא המחקר של עצמו.
49. לגבי השאלה מי השוטה כאן..
בשם אומרם   (30.05.10)
50. האדם ההזוי והאנטישמי הזה משתתף בכנסים
אייל ,   ת"א   (30.05.10)

של החיזבאללה.

מבחינת הוא והחברים השמלאנים שלו מדינת ישראל היא פיקציה שלא צריכה להתקיים.

קודם כל לטפל במהרסים מהאקדמייה ולא לתת להם להפיץ את הרעל שלהם בקמפוסים.

לטיפול שר החינוך

51. מאמר פוליטי במדור יהדות... חחחח
שמאלי   (30.05.10)
52. ברגע שכתבת "אתם" מראה לי מי את (:
אורית ,   לוד   (30.05.10)
מה שבטוח לא קוראים לך נעמי ואני בספק מאוד אם את בכלל יודעת איפה זה ליסבון חחח
53. מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו
אלירם ,   תל אביב   (30.05.10)
חומסקי בחברה טובה של אלה שהתירו את דמה של ישראל בראשם  מוחמד אובמה שמאז הבחרו לנשיאות התדרדר מצבה המדיני של ישראל עד לפי תהום.
54. אסף ידידי ישנם בארץ כל כך הרבה עם שינאה
עצמית, זה מפחיד   (30.05.10)
ישנם השמאלנים הקיצונים שמסייעים לקיצונים הפלסטינים ולא רק נשים שמוצאות אהוב מחבל אלא כאלה הגונבות חומרים סודיים וכאלה המפגינים בנעלין וכאלה שמלשינים לגופים בינלאומים וכאלה שלובשים חלוקי פיג'מות וחוברים למחבלים וכאלה שמפרסמים את סודות דימונה ואת תכולת מעבדות נס ציונה, וכאלה שמתימרים להיות עיתונאים מלאי שינאה עצמית ארס ורעל במאמריהם, ואלה שסתם מוצאים במות להשמיץ אותנו בכל מקום בעולם שם מוכנים להאזין להם. ואלה שעושים דווקא פרובוקציות משיחיות שמסכנות את כולנו ואלה שפוגעים ללא סיבה וצידוק בשכננו הערבים התמימים,כל זאת מעורר לפחות אצלי את השאלה אם אני רוצה להשתייך בכלל לעם הזה . ומכיוון שאין לי עם אחר והעמים לא רוצים בי לא נותר אלא לזעוק תעצרו את העולם אני רוצה לרדת.
55. כמה חכמים היו קודמינו - פשוט חיסלו את
הבוגדים. קרא הסטוריה   (30.05.10)
56. מדוע צריך כתבה על חומסקי? הרי הוא לא גר בארץ בכלל.
ישראל   (30.05.10)

אם באמת היה איכפת לו, הוא היה בא לפה ומנסה לשנות סדרי עולם.

 

57. שנאה עצמית היא מחלת נפש יהודית קלאסית, אפיינית דווקא לגאונים
(30.05.10)

חומסקי הוא אחד בתוך שורה של מוטציות כאלה, ולא צריך להתרגש ממנו רק משום שהוא מפורסם. במה הוא שונה מנטורי קרתא המתנשקים לבקרים עם אחמדינג'אד ונסראללה?

58. נראה שלכותב אין שמץ על מי זה חומסקי, וכנ"ל גם לא למגיבים
חומוס   (30.05.10)
אסף וול או שאתה ילד קטן חסר ידע תמים ומפוחד, או שזכר השואה שולט לך על המחשבה, כל בן אדם עם חשיבה פרוגרסיבית מבין שיש סתירה רצינית בין הציונות לבין הסיכויים של המדינה הזאת לשרוד כמדינה יהודית,

עם היית יודע מי זה חומסקי ומה עשה ובמה עסק ואת מה חקר היית מבין על מה כל המהומה, ועד כמה הוא מסוכן לכל ממשלה לאומנית ומדכא, מרוב שאתה מפוחד אתה כבר לא מבדיל בין אנטי שמיות(שהיא תוצאה כלכלית חברתית והיסטורית) לבין ביקורת רדיקלית בזמן אמת.

גם עם אתה לא מסכים עם חומסקי זה לא משנה, האיש נחשב לאחד האינטלקטואלים החיים הכי חשובים, ורק אם תלמד את מחקריו ותרד לעומק דעתו הרידקלית תבין על מה הוא מדבר!

אבל היי! עזוב אותך לרדת לעומק העניין, עזוב אותך לחשוב טכנית ללא רגש ולנתח מה עשינו ומה עושים לנו ומה התוצאות של זה, הריי הייתה שואה וזה תירוץ מצויין להגיד בפחדנות כמו עלוב נפש לכל פיפס "אנטי ציוני" אה?

איך אתה לא מתבייש לשחרר את עצמך ממחשבה עמוקה וניתוח המציאות על חשבון היהודים שנרצחו בשואה?

הפחדנות שלך עושה לי בחילה! רוצה להגן על העם היהודי? תעשה מילואים וסתום את הפה...

ביחד עם אנשים כמוני שתומכים בדעות של חומסקי ומתגייסים לכל צו 8 ולכל אימון מסריח במדבר, יש ביחידה שלי 6 אנשי שמאל רדיקלים, כולם נמענים מ100 אחוז לחברה בישראל, אבל ממש לא למדינה.

אתה צריך ללמוד להבדיל בין ביקורת רדיקלית לבין שנאה אנטי שמית...

אחרת איך תסביר את העובדה שאנשים עם דעות כמו של חומסקי מגינים על המדינה ורוב מתלהמיי הימין(חוץ מחובשי הכיפה המתגייסים)לא מתגייסים בכלל לצבא ואלה שכן הם עובדי רס"ר ונערי מק"מ? יש לך הסבר? לא נראה לי.

תלמד היסטוריה תלמד מהיא אנטישמיות, תלמד את הבסיס הכלכלי חברתי לאנטישמיות!

איזה מין דרך זאת לנתח WTF מה אתה בצט רולט?

מה אתה בו 12?
59. טוב, התפלפלת פה יותר מדי, אבל אמרת בכל זאת דבר אחד נכון
ברק   (30.05.10)

אפשר להתווכח על הרבה דברים, אם אנחנו צודקים לגביהם או לא.

אנחנו כל הזמן טוענים שהחמאס הם טרוריסטים ואנחנו רק פועלים מתוך הגנה עצמית. בת'כלס, החמאס יכולים לטעון אותו דבר (רק להיפך), וברמה הלוגית הם יהיו לא פחות צודקים מאיתנו. כשחייל צה"ל הורג ילד אז זה מתוך פקודה צבאית שקיבל, ולכן לא מוגדר כרצח. כשפלסטיני מתפוצץ באוטובוס אז זה טבח. מי קבע שפעולה אחת היא חוקית והשנייה לא?

בקיצור, אפשר להתווכח על הרבה דברים, כל צד יגיד שהוא צודק ואף אחד לא יוכל להפריך את הצד השני.

חומסקי (אני חושב), כאילו מתיימר להתסכל על כל הנתונים ברמה הלוגית ולקבוע שאנחנו לא בסדר. לא בסדר שלקחנו אדמות מערבים, לא בסדר שבאנו לגור פה, לא בסדר שאנחנו מרשים לרבעי יהודים לעלות לארץ אבל לא לפלסטינים שחיו פה לפני 48.

וואלה, אולי הוא צודק בהרבה דברים. לא יודע, לא בטוח.

אבל אמרת בכל זאת דבר אחד נכון:

הוא מתרועע עם נציג של אג'נדה תיאוקרטית אפלה שקידשה מלחמת חרמה בדמוקרטיה. עם נציג אידיאולוגיה המענה מתנגדים, הסוקלת למוות הומואים ונשים "נואפות". עם ארגון המייצג פונדמנטליזם של סתימת פיות ורצח אנשי אופוזיציה.

אז עם כל הכבוד לחומסקי ולאידיאולוגיה שלו, אם בסוף היום הוא הולך להיפגש עם חיות האדם האלה (ולא בגלל שהם נלחמים בישראל, אלא בגלל איך שהם מתייחסים לבני עמם), אז הוא באמת לא ראוי שנתייחס לטיעונים הלוגיים שלו כביכול.

כנראה שאנשים מאד חכמים יכולים להיות גם מאד טיפשים במקביל.

 

60. האיזון קשה מכל
חיים מר ,   תל אביב   (30.05.10)

גם אותי מקוממת הגישה של היהודים הרואים בנו אשמים בסבל שנגרם לאחרים

לולא היינו קימים היה כנראה טוב יותר לצד הערבי. אבל זה שהחמאס הוא קנאי חשוך אינו משנה את העובדה שהוא הגוף הנבחר של הערבים הפלסטינאים.

אני לא תולה תקוות במזרח תיכון חדש וגם אני חש סלידה מהקנאות הערבית(כמו מזו היהודית) . רע לנו שנשלוט במיליוני פלסטינאים גם אם נצטרך להמשיך ולהיות מוכנים למלחמה.

העובדה שגם למדינה יהודית קטנה הם לא יתנו לחיות בשקט זו עדיין לא סיבה לשלוט בכל כך הרבה פלסטינאים.  

ההנתקות היא הפתרון היחידי שנראה לי הוא גם המוסרי ביותר והכדאי ביותר הגם שיש בו תקלות רבות וגם עם הפתשון הזה אני מודאג. התנהלות מאוזנת היא תשובה למבקרינו מהעם היהודי לא הייתי פוסל אותם מלקבל את התשובה הטובה ביותר שנוכל לתת..

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה